Mielenilmaus täysi FLOPPI!
Helsingin keskustaan kerääntyi vain kourallinen pahimpia ruikuttajia, eikä järkevät ihmiset halunneet ottaa osaa järjettömyyteen. Työntekijät ovat leikkausten kannalla ja hyvä niin!
Kommentit (69)
Seuraako joku mielenilmausta tv:stä? Kuka hitto on se nainen joka huutaa kuin palosireeni jokaisen puheenvuoron jälkeen? Ääni kuuluu kaikkien yli..
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:03"]
Ei tullut yllätyksenä.. ainahan se niin menee että kaikki on puhetasolla mukana mielenosoituksissa ja netissä huutelee, mutta sitte ku pitäs lähtä kodin ulkopuolelle nii kukaa ei jaksakkaan :D
[/quote] Toimii se näinkin!
Mielenkiintoinen luulo jollakin etteikö näillä pakkolailla saatu taloudellinen hyöty päätyisi vain ja ainoastaan herrojen taskuun. Sinä työtön sitäpaitsi luulet jostain syystä, että tässä maassa on herkkua kun on duunissa! Huono palkka (kohta mahdollisesti vielä huonompi), lapsiaan näkee vuorotöissä vähän, miestään vielä vähemmän kun sekin on vuorotöissä. Työttömillä on suuret luulot duunareitten tuloista. Kun käyt töissä maksat isot verot, isot lapsien hoitopaikkamaksut, työmatkakustannukset..
15 000 ja yhtäkään teiniä en kyllä nähnyt. Paikalla oli eniten 30-60v ihmisiä jotka olisivat tulleet sinne ilman esiintyjiäkin kuuntelemaan puheita.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:29"]
Ruusu kaikille mielenosoittajille! Olette sankareita. Harmi, etten itse päässyt paikalle.
[/quote]
Yhteiskunnassa ei häviäjien mielipiteitä ole kuunneltu eikä tulla kuuntelemaan. Teidät on kaikki helppo korvata, ette tee mitään sellaista työtä mitä ei voisi tehdä lähes kuka vain pienellä koulutuksella. Sairaanhoitajille enemmän palkkaa, muut marisijat kilometritehtaalle.
Kaikki puhujat jankuttaa vaan samoja asioita. Pelkkää poliittista pelleilyä ja irtopisteiden kerruta niin ay:lta, oppisitiolta ja hallitukselta.
Eihän tuolla köyhiä näy. Lähes kaikki reilusti ylipainoisia, siis ainakin pullaa ja siideriä varaa mussuttaa. Ja rööki kädessä monilla.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:21"]
Eihän tuolla köyhiä näy. Lähes kaikki reilusti ylipainoisia, siis ainakin pullaa ja siideriä varaa mussuttaa. Ja rööki kädessä monilla.
[/quote] Tuota, tuleeko se sulle yllätyksenä, että ylipainoiset on usein köyhiä?
Tärkeä asia, mutta jos tuon asian puolesta mesosin niin kyllä ottas päähän. Oma liitto ois sössiny neuvottelut ja lehdistö kertoo kuinka on kiva vapputunnelma mielenosoituksessa. Lisäksi suurinta osaa porukasta ei oikeasti asia kiinnostanu sen vertaa, että paikalle oisivat vaivautunu.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:48"]Luuletko ap, että kaikki ne, jotka eivät tuolla torilla ole, ovat menneet kuitenkin työpaikoilleen? Julkinen liikenne tietääkseni silti pysähtynyt.
Sää verottaa osallistujamäärää ainakin jonkin verran. Eihän suomalaiset lähde kesälomillaan edes huvipuistoihin, jos sää ei miellytä (vaikka av:lla niin kovasti kohkataan, että sade ja kylmyys on parhautta).
[/quote]Niinpä! Liikennesyistä en päässyt torille, mutta leimasin itseni silti palkattomalle vapaalle sen ajaksi tuenilmauksena.
Ja ei lakeja säädellä sen perusteella että ylipainoiset eivät ole oikeutettuja tähän ja kaljun eivät tähän.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:37"] [quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:29"] Helppohan isotuloisten on huudella, että humpuukkia. Katsokaapa tarkemmin keneltä leikataan ja keneltä ei [/quote]Olen työtön. Haluan, että Suomen talous laitetaan kuntoon, jotta minun on mahdollista työllistyä. AP [/quote] Tääkö avaa sulle työpaikan :DDDD työnantajat ihan innoissaan kun firman kulut laskee eikä ketään tarvi palkata lisää. Firmat tekee rahaa ja työttömyys laskee entisestään. [/quote]Yrittäminen on yksi työntekemisen muoto, hyvä, että se tehdään entistä kannattavammaksi. Muistakaa, että nämä päätökset koskevat kaikkia. Me itse teemme valinnat elämässämme. AP
[/quote] Miten niin koskee esim. minua?
[/quote]
Yrittäminen kannattaa. Tai ainakin on edes vähän kannattavampaa. Suomi saa lisää verotuloja ja sinä voit jatkossakin käydä hoidattamassa hampaasi kunnallisella aivan pilkkahintaan. Tai jos käyt yksityisellä niin voit olla varma että lääkäri on yksi maailman huipuista käytyään suomalaisen maksuttoman yliopiston. Lapsesi tai sukulaistesi lapsilla on tulevaisuudessa mahdollisuus saada Ilmainen koulutus ja menestyä.
[/quote]Ei ole kauaa maailman huippuja, tämä hallitus karsii rajusti korkean tason koulutuksen resursseista. Esim. Hy:stä 15% pihalle...
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:48"]Luuletko ap, että kaikki ne, jotka eivät tuolla torilla ole, ovat menneet kuitenkin työpaikoilleen? Julkinen liikenne tietääkseni silti pysähtynyt. Sää verottaa osallistujamäärää ainakin jonkin verran. Eihän suomalaiset lähde kesälomillaan edes huvipuistoihin, jos sää ei miellytä (vaikka av:lla niin kovasti kohkataan, että sade ja kylmyys on parhautta). [/quote]Niinpä! Liikennesyistä en päässyt torille, mutta leimasin itseni silti palkattomalle vapaalle sen ajaksi tuenilmauksena.
[/quote] Minä palkattomana kotona. Lapset myös, eivät menneet kouluun/hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:06"]Seuraako joku mielenilmausta tv:stä? Kuka hitto on se nainen joka huutaa kuin palosireeni jokaisen puheenvuoron jälkeen? Ääni kuuluu kaikkien yli..
[/quote]Juu, se on yks tuttu meidän töistä
Suorastaan naurettavia nämä wannabe-porvarit, jotka täällä esiintyvät työnantajien parhaina kavereina. Pahoin pelkään, että ilman ammattiliittoja olisi teilläkin aika orpo olo ja teiltä näyttää unohtuneen täysin, että ammattiliittojen aikaan saamat työehdot ja -edut tulevat myös teidän hyväksi, kuuluitte sitten liittoon tai ette. Onhan se nähty mm. Yhdysvalloissa, jossa ay-liikkeellä ei juurikaan ole sanottavaa, mihin turvattomuuteen se johtaa, kun työnantaja määrää tahdin ja rohkenenpa epäillä, että ei täällä monikaan nyt ammattiliittoja arvosteleva niitä olosuhteita haluaisi. USA taitaa olla ainoa länsimaa, jossa työntekijöillä ei vieläkään ole lakisääteistä vuosilomaa muista työehdoista nyt puhumattakaan.
Kyllä minä ainakin arvostan niitä saavutuksia, jotka ammattiliitot ovat aikaan saaneet ja pidän heidän työtään tärkeänä osana länsimaista demokratiaa.
Itse olen yrittäjä, tosin yksinyrittäjä, joten nämä leikkaukset ei kosketa mua millään tavalla. Mutta miettikääpä työntekijät sen verran, että meillä yrittäjillä se palkka juoksee tasan silloin kun tehdään työtä, ei koskaan muulloin. Vaikka olen viikon sairauslomalla, en saa mistään senttiäkään. Kukaan ei maksa mulle ylityölisiä eikä lomarahoja. Monet yrittäjät, joilla siis on työntekijöitäkin, sanovat, että eivät itse ikinä saa yhtä suurta palkkaa kuin työntekijänsä, lisäksi yrittäjän työpäivä on yleisesti ottaen aina pitempi kuin työntekijöiden ja lomat lyhyempiä, jos niitä nyt ylipäänsä voi pitää. Koskaan ei saa valittaa, koska silloin saa kuulla että itsepä olet yrittäjyyden valinnut, ihan niinkuin kaikki eivät täällä ammattiaan valitsisi. Minä en kadehdi ketään, en edes niitä opettajien kesälomia.
Mutta toisaalta ymmärrän myös pienipalkkaisia työntekijöitä. Hyväksyn leikkaukset (mieheni niistä kyllä pääsee osalliseksi), mutta en tätä, että ne tehdään näin epäreilusti, koskien kaikkein kipeimmin matalapalkkaisia naisia. Tällä tavallako Sipilä ja kumppanit kuvittelevat houkuttelevansa näille aloille työntekijöitä? Tällä tavallako näillä aloilla jaksetaan tehdä töitä vielä yli 60-vuotiaana? Olen vierestä seurannut esim. vanhusten kotihoidon työntekijöiden työtä, en ikinä jaksaisi puurtaa siinä, aivan hirveän raskasta, vastuullista ja kiireistä hommaa. Tuntuu järkyttävältä, että Sipilä edes kehtaa ehdottaa heille palkanalennuksia, todella törkeää ja piittaamatonta touhua, ei näytä pääministerimme arvostavan naisten tekemää hoivatyötä. Paljasti näköjään äkkiä todellisen luonteensa.
Lomarahojen puolittaminen voisi olla hyvä ratkaisu, jos se yksistään riittää. Sen sijaan en ymmärrä miten työajan pidennys työllistäisi? Äkkipäätä tuntuisi, että kävisi päinvastoin. Milloin hallitus puuttuu suurpääoman veronkiertoon? Sipilä itsehän kiertää veroja kaikin laillisin keinoin, sellaiselle pitäisi tehdä loppu, mutta puuttuuko pääministeri siihen, kun itse pitäisi luopua suuresta osasta tulojaan? Puhumattakaan Berneristä, joka toimii yrityksessä, jonka päätyö on veronkierto.
Yleisesti olen sitä mieltä, että ihmiset ovat tottuneet liian leveään elämään. Raha ja tavara ei tuo onnea, usein käy ihan päinvastoin; halutaan aina vaan lisää ja jotain muuta, että oltaisiin tyytyväisiä. Oikeasti onnellisuus tulee pienistä ja useimmiten ilmaisista tai halvoista asioista. Tärkeintä elämässä on rakkaus, ystävyys, läheiset ihmissuhteet, perhe, luonto, koti, itsensä kehittäminen. Ne ihmiset ovat köyhiä, jotka eivät kykene näistä asioista nauttimaan, siksipä en kadehdi rikkaitakaan, joille elämän keskipiste näyttää olevan lisäomaisuuden hankkiminen. Suurimmalla osalla ihmisistä on ihan liikaa omaisuutta; brassaillaan ruualla, ostetaan kaapit täyteen vaatteita, lennetään aurinkolomalle joka vuosi, vaihdetaan autoa muutaman vuoden välein jnejne. Kaikki turhaa ja pilaavat kauniin planeettamme. Ihmisille riittää kun on katto pään päälla, ruokaa ja puhdasta vettä sekä lämpimät vaatteet ja jalkineet, muuta emme vättämättä tarvitse. Toivon, että ihmiset heräävät ja ymmärtävät, että vähemmän on enemmän!
Just näin. Säälittävää lakkoilua.
Hyvä menohan siellä näyttää olevan!
Mikä naisten jumppatapahtuma tuo on :)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:59"]
49: Mitä sitten? Jos olisit julkisen likkenteen kuski, niin yksinkö tuolla suhaisit pitkin rataa tai katuja?
[/quote] Nimenomaan en! Onneksi mielenilmaus toimii!