Kaksoisliekkisuhde
Kaksoisliekki on jotain, mihin voi törmätä vain kerran elämässään ja on eri asia kuin sielunkumppani (joita voi tavata useamman elämänsä aikana).
Termi on peräisin kreikkalaisesta mytologiasta. Tarinan mukaan aikojen alussa sielu jaettiin kahtia ja molemmat puolet lähtivät tahoilleen etsimään oppia ja kokemusta. Zeus erotti sielumme kahteen erilliseen osaan ja asetti ne kahteen kehoon, jotta voisimme käyttää elämämme toista puolikasta etsien.
Kaksoisliekki-suhde on syvin rakkauden määritelmä. Kun Kaksoisliekin kohtaa ensimmäistä kertaa, muu maailma pysähtyy ja toisen tunnistaa heti. Jos et usko kaksoisliekkiteoriaan, et ole vielä kohdannut häntä.
Minulle kävi niin, että kohtasin kaksoisliekkini. Tunnistin hänet omakseni ennen kuin olin tavannut häntä. Hän soitti minulle työasioissa ja juttelimme hetken ihan tavallisia työasioita, hän ei sanonut mitään ihmeellistä. Minulle tuli outo tunne, että minun on saatava tavata tämä ihminen. Myöhemmin tapasimme (taas työn merkeissä), puhuimme tylsiä työasioita, mutta jokin jännite välillämme oli. Outoa tässä on se, että yleensä en ihastu ollenkaan helposti kehenkään.
Siitä on jo jonkun aikaa kun olemme puhuneet tai tavanneet, mutta en saa häntä mielestäni. En oikein voi olla häneen yhteydessä, kun en tiedä onko hän esim. parisuhteessa eikä minulla ole oikein mitään luonnolliselta kuulostavaa tekosyytä laittaa viestiä tai sähköpostia. Koska hän on asiakkaani, olisi vähän turhan kiusallista, jos hänellä olisi esim. perhe.
Tuota kaksoisliekki asiaa selvittelin ja sehän kuulostaa aivan hölynpölyltä. Paitsi että kaksoisliekki selitys käy järkeen nyt kun olen mahdollisesti omani kohdannut.
Välillä mietin, että kohtasinko todella oman toisen puoliskoni vai kuvittelenko kaiken? Onko nämä tällaiset kaksoisliekki jutut juuri sellaisia, mistä luemme lehtien palstoilta, kun joku saa syytteen vainoamisesta kun on kuvitellut kohdanneensa oman kaksoisliekkinsä, mutta liekki lepattaa yksipuolisesti?
Oletko sinä tavannut oman Kaksoisliekin? Tai tunnetko jonkun joka kuvittelee tavanneensa, mutta tunne onkin ollut yksipuolinen?
Kommentit (97)
Tuo voi olla ihan vaan ns tuttu sielu vaikka kihelmöikin. Näiden kaksoisliekkipohdintojen kanssa yleensä ajaudutaan mitä erikoisimpiin ongelmiin, tehdään huonoja päätöksiä ja loukataan muita ihmisiä...
Vierailija kirjoitti:
Ootko teininä lukenut romanttisia kirjoja?
No en, lähinnä rikosdekkareita ja Stephen Kingiä/ ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi olla ihan vaan ns tuttu sielu vaikka kihelmöikin. Näiden kaksoisliekkipohdintojen kanssa yleensä ajaudutaan mitä erikoisimpiin ongelmiin, tehdään huonoja päätöksiä ja loukataan muita ihmisiä...
En ole loukkaamassa ketään. En siis aio ottaa tähän ihmiseen yhteyttä. Ilmiönä vaan alkoi kiinnostamaan. /ap
Minä tapasin kaksoisliekkini ja nyt olen lähestymiskiellossa.
En usko siihen. Mutta en pidä pahana jos joku uskoo ja tulee siten onnelliseksi. On kaikenlaista newage aivopesua olemassa, vaikka osaan voikin uskoa. Someen voisit kysyä kaveriksi ja katsoa tuleeko juttelusta joskus jotain, sitten joku päivä treffit juoman äärellä jos etsitte samaa asiaa. Sieltä näkee jos varattu? Paitsi sotealalla ei varmaan hyvä idea, jos on asiakas kyseessä. Miehet etsivät usein S asiaa vain ja osa varattuja, joten jos olet nainen ole varovainen.
Naiset ovat niin höyrähtäneitä ja yksinkertaisia, että kuvittelevat tällaisia asioita. Mies ei koe mitään kaksoisliekkejä vaan joko haluaa naiselta pesää tai vaihtoehtoisesti katsoo että nainen on hyvä äiti heidän tuleville lapsilleen.
Vaimo pyysi aikoinaan minua treffeille. Otin tulevaa vaimoani kädestä kiinni ja se puristi tiukasti takaisin. Mentiin syömään, juomaan ja naimaan. Siitä lähtien lempi on leiskunut jo kohta neljännesvuosisadan.
Kaksoisliekistä en ymmärrä mitään. Kuulostaa vähän eronneiden kahdelta erilliseltä nuotiolta, jossa poltetaan exän tavaroita.
Mutta eikö hänkin olisi tunnistanut sinut omaksi kaksoisliekikseen jos todella olisi siitä kysymys?
Useimmilla on ka.ks.ois.leu.ka.su.hde: va.la.s ja mu.rs.u kyljestää huulet töröllään soffalla ja koittaa saada ma.ho.je.ns.a takaa kädet yltämään toistensa ympärille XD
Noi hörhöilyjutut on hauskoja kun ihan normaaleille asioille keksitään aina jokin syvällinen ja ah niin mystinen selitys. Oletko ap kuullut sellaisesta ilmiöstä kuin ihastuminen?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö hänkin olisi tunnistanut sinut omaksi kaksoisliekikseen jos todella olisi siitä kysymys?
No sehän se tässä kiinnostelee, että tunnistiko. Joku kipinä välillämme oli, siitä olen varma. Mutta oliko välillämme jotain syvempää vetovoimaa, en tiedä. Eikä ole mitään luontevaa tapaa lähestyä häntä ja kysyä asiaa (siis että oliko hänellä sama tuttuuden tunne heti puhelimessa).
Vaikka kuinka olisi kaksoisliekki, niin ei se suhde silti synny kuten elokuvissa... /ap
Kysyn myös samaa kuin joku: miten se voi olla kaksoisliekki, jos liekkejä tällä hetkellä on vain yksi, sinun liekkisi? Tilanteessa kuulostaa aika laimealta - anteeksi vain - noinkin mahtipontiseksi, kerran elämässä -ilmiöksi.
No eihän tuo henkilö voi olla sinun kaksoisliekkisuhde, koska hän ei selkeästi tuntenut samoin.
Vierailija kirjoitti:
Noi hörhöilyjutut on hauskoja kun ihan normaaleille asioille keksitään aina jokin syvällinen ja ah niin mystinen selitys. Oletko ap kuullut sellaisesta ilmiöstä kuin ihastuminen?
En keksinyt mitään "ah niin mystistä selitystä". Törmäsin tähän termiin sattumalta ja mietin, että voisiko tässä mahdollisesti olla jotain perää, koska kuvaus oli hyvin samankaltainen kuin oma kokemukseni.
En ole mikään helposti ihastuja enkä hyväuskoinen, en usko enkelipölyyn enkä yksisarvisiin. Ennemmin olen skeptinen luonne. Ja järjellä ajateltuna todennäköisesti kyseessä oli ihan tavallinen ihastuminen ja hän ei edes muista minua enää. /ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän se tässä kiinnostelee, että tunnistiko. Joku kipinä välillämme oli, siitä olen varma. Mutta oliko välillämme jotain syvempää vetovoimaa, en tiedä. Eikä ole mitään luontevaa tapaa lähestyä häntä ja kysyä asiaa (siis että oliko hänellä sama tuttuuden tunne heti puhelimessa).
Vaikka kuinka olisi kaksoisliekki, niin ei se suhde silti synny kuten elokuvissa... /ap
Itse olen tuntenut tälläisen todella syvän suhteen ja kyllä sen tunteen tunsi heti kummatkin, eikä pelkästään vain toinen.
Kuulostaa tämä tarinasi enemmänkin siltä, että yliromantisoit ihastumisesi tunnetta ja olet luonut tästä henkilöstä mieleesi sellaisen fantasian, mikä todennäköisesti ei ole lähelläkään todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksinyt mitään "ah niin mystistä selitystä". Törmäsin tähän termiin sattumalta ja mietin, että voisiko tässä mahdollisesti olla jotain perää, koska kuvaus oli hyvin samankaltainen kuin oma kokemukseni.
En ole mikään helposti ihastuja enkä hyväuskoinen, en usko enkelipölyyn enkä yksisarvisiin. Ennemmin olen skeptinen luonne. Ja järjellä ajateltuna todennäköisesti kyseessä oli ihan tavallinen ihastuminen ja hän ei edes muista minua enää. /ap
Hyvin harva ihminen itseasiassa ihastuu helposti. Yleisemmin nuoret ihastuvat herkemmin, kuin sitten jo aikuiset. Se on sellaista nuoruuden huumaa, mutta aikuisena se ihastuminen alkaa olla jo harvinaisempaa. Kyllä sitä kuitenkin välillä tapahtuu.
Lähinnä tulee mieleen pakkomielteiset mt ongelmat
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2bfbee26-50a0-44d9-b487-eb7480f6a933
Ootko teininä lukenut romanttisia kirjoja?