Nuuksion koskemattomat erämaat vaarallisia vaelluskohteita.
Nuo tuntemattomat Nuuksion erämaat ovat koituneet jo monen vaeltajan kohtaloksi. Suosittelen aloittelijoiden aloittavan ensin Lapin helpoimmilla reiteilä, ennen Nuuksioon siirtymistä.
Kommentit (40)
Nuuksiossa on paljon susia ja karhuja toisin kuin lapissa, jossa poromiehet pitävät pedot kurissa.
Niin voi käydä kun kaupunkilainen retkeilee.
Ei tainnut ihan tavallisesta retkestä olla kyse, jos työpäivänä soittaa että on sairaana ja pää kipeä. Omaisille tietenkin ikävää, ettei ruumista löydy helpolla.
Olen joutunut useasti karhujen ja susien hyökkäysten kohteeksi varsinkin Kolmoislampien pohjoispuolella. Kokematon retkeiliä on niille helppo saalis.
Ottamatta kantaa surulliseen tapaukseen, minuakin lappilaisena vähän hymyilyttää Nuuksion "koskematon erämaa".
Tuota noin. Asun Nuuksiossa, olen lähes ikäni asunut ja ei täällä kyllä ole kovin vaarallista. :)
Pikkupöksynhaara se vaarallinen onkin!!! Siinä on niin paljon suotakin. Muistan, kun vajosin sinne rinkkoineni kaikkineni kultaisella ysikytluvulla. Olin 9.v partiolainen ja suunnistin rastilta toiselle yksin ilman paria. Oi niitä aikoja.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:52"]
Tuota noin. Asun Nuuksiossa, olen lähes ikäni asunut ja ei täällä kyllä ole kovin vaarallista. :)
[/quote]Kyllähän paljasjalkainen Nuuksion-intiaani osaa selviytyä.
Eihän Nuuksiossa voi asua. Siellä on metsää.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 23:04"]
Eihän Nuuksiossa voi asua. Siellä on metsää.
[/quote]
Olen metsän tonttu.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:50"]
Ottamatta kantaa surulliseen tapaukseen, minuakin lappilaisena vähän hymyilyttää Nuuksion "koskematon erämaa".
[/quote]
Koskematon tarkoittaa, että siellä ylemmillä oksilla on havuja, joihin kaikki retkeilijät eivät yllä. Kyllä siellä joissain paikoissa aluskasvillisuuskin ehtii vähän kasvaa, ennen kuin joku omia polkujaan kulkeva talloo ne.
"Camel boots, miehille jotka kulkevat omia polkujaan"
Olen joutunut useasti karhujen ja susien hyökkäysten kohteeksi varsinkin Kolmoislampien pohjoispuolella.
[/quote]
Tuota nyt ei usko Wanha Erkkikään.
Olen joutunut useasti karhujen ja susien hyökkäysten kohteeksi varsinkin Kolmoislampien pohjoispuolella. Kokematon retkeiliä on niille helppo saalis.
[/quote]
Tarkoitatko Haukkalammen luontotuvalla vai Kattiksen majoituksessa?
Nuuksiossa on nyt suljettu tie kiukkuisten karhujen vuoksi. Kannattaa välttää aluetta.
Terveet pedot normaalisti väistävät ihmistä, jos ei vahingissa satu poikasen ja emon väliin. . Kyllä siellä niitä liikkuu, jälkiä näkyy. Siksihän alueella on riistanvartijat,he tarkkailevat,tietävät.
Varsinkin jos sinne lähtee Lidlin retkeilykamoilla.
Lappi se vasta vaarallinen onkin. Nuuksio kuulostaa Nuuskiolle. Susi on siellä?
Joo, se on pelottava ja vaarallinen paikka, varsinkin jos sää on hyvä eikä sada, silloin sieltä kannattaa pysyä pois.
9 vuotta vanha ketju.
Hyvä nekropostaus, tärkeä nekropostaus ja näin.
Monen?