Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni juo joka päivä 1-2 olutta...

Vierailija
17.09.2015 |

Itse en ole ajatellut asiassa olevan mitään pahaa, ennen kuin ystäväni kysyi onko miehelläni alkoholiongelma. Nyt jäin miettimään, onko 1-2 oluen päivittäisessä juomisesta oikeasti merkittävää haittaa terveydelle? Viikonloppuisinkaan ei enempää kulu, kuin juuri tämä illallisolut ja saunapäivänä toinen saunan jälkeen. Asuimme perheeni kanssa Saksassa kun olin lapsi ja siellä tämä olisi aivan arkipäivää. Muistelen omankin isäni juoneen oluen tai kaksi ruoan yhteydessä. Itse en alkoholia käytä kuin noin kerran kuussa.

Ystäväni "huomasi mieheni ongelman" kun oli meillä kylässä muutaman päivän viime viikolla. Kehoitti hakemaan ajoissa apua, ennen kuin riistäytyy käsistä. Mitä av raati on mieltä, liioittelua vai aiheellinen huomautus? Kotityöt, liikunnat ja muutkin velvollisuudet mies hoitaa oman yrityksensä pyörittämisen ohella moitteetta. On myös hoikka ja perusterve mies.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 08:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 08:17"]

Muistakaa että kaikki alkoholistit ovat joskus olleet kohtuukäyttäjiä. 

[/quote]Joopajoo ja alkoholistista ei tule kohtuukäyttäjää. Alkoholilla ei pidä leikkiä.

kaikista kohtuukäyttäjistä ei tule alkoholisteja

[/quote]

Vierailija
2/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä se ongelma oli?

Vierailija
4/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on liioittelua. Netissä on niitä laskureita milä voi tsekata meneekö riskirajoille. Mut ei toi kyllä mene.

Vierailija
5/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh. minäkin juon noin joka toinen päivä kaljan tai pari. samoin kahvia aina

aamuisin. joka päivä syön myös leipää. kaksi kertaa viikossa syön lohta. Minkään em. kanssa ei ole ongelmaa, kunhan tykkään niistä.

Vierailija
6/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh... ei todellakaan ole ongelma. Ystävättärelläsi on mitä ilmeisemmin jokin ongelma itsellään asian suhteen. Ylipäänsä on äärettömän tökeröä ja huonoa käytöstä häneltä lähteä kommentoimaan saati arvostelemaan asiaa millään tavoin oma-aloitteisesti. Hänen kannattaisi ihan rauhassa huolehtia omista asioistaan ja ehkä hieman kurkata ulos tynnyristä, jossa mitä ilmeisemmin on kasvanut.

Vierailija
7/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ei ilmeisesti osaa käyttää alkoholia kohtuudella, joten katsoo tilannetta omasta näkökulmastaan.

Vierailija
8/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmaa. Toki riippuvuudesta voi olla kyse vaikka määrä onkin vähäinen, eli siis jos mies ei voi olla ilman olutta niin silloinhan on ongelma, mutta itse en riippuvuustekijästä välittäisi kun näin pienistä määristä puhutaan. Minun miehelläni on ihan samanlainen tapa, työpäivän jälkeen juo pari olutta kun katsoo telkkaria tai istuu tietokoneella. Urheilee myös vapaa-aikana eli oluen juonnin vaikutukset ei juurikaan näy. Hänellä on kuitenkin päiviä että ei juo ollenkaan joten hän ei ole parista oluestaan riippuvainen.

Vierailija
9/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 kaljaa viikossa on paljon. Turha sitä on vääristellä.

Vierailija
10/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt että tämä on vitsi.

Vierailija
11/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että muutama kalja illassa on yleistä. Käytännössä jos juo yhden joka tunti kotiin tultuaan niin tuleehan siinä helposti 4-5 illassa vetäistyä vaikuttamatta edes varsinaisesti humalaiselta.

Vierailija
12/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä raja on 25 olutta viikossa. Naisilla 15. Itse juon noin 40, koska meillä lihavilla (yli 100 kg) raja on vastaavasti korkeammalla. Siis ei hätää, jos miehesi painaa yli 50 kiloa.

Vierailija
13/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:38"]14 kaljaa viikossa on paljon. Turha sitä on vääristellä.
[/quote]
Tämä. Uskomatonta, että niin moni vähättelee määrää. Sama kuin kertoisin, että syön 14 jäätelöä viikossa. Yhtä tyhjiä kaloreita.

Vierailija
14/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:38"]14 kaljaa viikossa on paljon. Turha sitä on vääristellä.
[/quote]
Tämä. Uskomatonta, että niin moni vähättelee määrää. Sama kuin kertoisin, että syön 14 jäätelöä viikossa. Yhtä tyhjiä kaloreita.
[/quote]
...ellei tyhjempiä

Vierailija
15/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex joi pari kaljaa illassa ja viikonloppuisin viiniä pari pulloa. Jos baarireissu, meni lisäksi vielä 5 kaljaa ja parit terävät. Ja röökiä reilu toppa päivässä. 

Vierailija
16/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:38"]14 kaljaa viikossa on paljon. Turha sitä on vääristellä. [/quote] Tämä. Uskomatonta, että niin moni vähättelee määrää. Sama kuin kertoisin, että syön 14 jäätelöä viikossa. Yhtä tyhjiä kaloreita.

[/quote]

kaikilla ei olekaan paino-ongelmia joten kalorimäärän tarkkailu ei ole kiintoisaa, elämästä voi ihan vaan nauttia sen kummempia murehtimatta. T. useampi olut/siideri ja paljon jäätelöä viikossa syövä 49kg nainen

Vierailija
17/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no jos nyt litroina ajattelee niin 2 x 0,5 l päivässä tekee 7 l viikossa. Ja 7 l on saman verran kun 7 maitopurkkia. Harvaa yksittäistä ruoka-ainetta niin paljon menee.. Ja jos menee, se on yleensä liikaa.

Vierailija
18/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:38"]14 kaljaa viikossa on paljon. Turha sitä on vääristellä. [/quote] Tämä. Uskomatonta, että niin moni vähättelee määrää. Sama kuin kertoisin, että syön 14 jäätelöä viikossa. Yhtä tyhjiä kaloreita.

[/quote]

kaikilla ei olekaan paino-ongelmia joten kalorimäärän tarkkailu ei ole kiintoisaa, elämästä voi ihan vaan nauttia sen kummempia murehtimatta. T. useampi olut/siideri ja paljon jäätelöä viikossa syövä 49kg nainen
[/quote]
Lasken kaloreita, sillä haluan pysyä laihana. Kokosi ei kerro mitään terveydestä, sillä pienikokoinen ihminen voi tukkia valtimoitaan aivan samalla tavalla kuin lihavakin syödessään huonosti.

Vierailija
19/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:49"]

Niin no jos nyt litroina ajattelee niin 2 x 0,5 l päivässä tekee 7 l viikossa. Ja 7 l on saman verran kun 7 maitopurkkia. Harvaa yksittäistä ruoka-ainetta niin paljon menee.. Ja jos menee, se on yleensä liikaa.

[/quote]

minä juon vihreää teetä päivässä noin litran, usein enemmänkin. Tämä oli ensimmäinen kerta kun oikein laskin määrän, tämän keskustelun innoittamana. Mutta ei minulle sen kanssa ongelmaa ole, enkä koe sen olevan millään tavalla liikaa. Tykkään vaan siitä.

Vierailija
20/41 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:49"]

[/quote]

minä juon vihreää teetä päivässä noin litran, usein enemmänkin. Tämä oli ensimmäinen kerta kun oikein laskin määrän, tämän keskustelun innoittamana. Mutta ei minulle sen kanssa ongelmaa ole, enkä koe sen olevan millään tavalla liikaa. Tykkään vaan siitä.
[/quote]
Vihreän teen juominen ei ole millään tasolla verrattavissa kaljan kittaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä