Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pistemäinen kipu SI-nivelen tienoilla?

Vierailija
17.09.2015 |

Ensimmäisessä raskaudessa eli 18 vuotta sitten alkoi tämä vaiva, eli alaselässä, lantiorenkaassa, tuntuu oikealla puolella pistemäinen kipu tai särky. Ei se aina tunnu, eikä ole järkyttävän kipeä, mutta häiritsee olemista aina välillä. Onko kellään muulla? Mitä lääkäri on sanonut diagnoosiksi? Millä paranee? Mulle on ehdotettu että on iskiasta ja paranee kovilla lääkkeillä, mutta itse oletan että siellä on joku virheasento tai hermojumi, ei siihen särkylääke auta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän särkylääke mitään paranna, peittää vain kivun, ehkä. Mullakin alkanut nyt keski-iässä vaivata lantion alueen säryt. Menen koulutetulle osteopaatille, jos saisin avun sieltä. Lantion virheasennot ja si-nivelen toimintahäiriö on yllättävän yleinen ongelma. Josta seuraa sitten hermosärkyä ja muita kipuja, kun keho yrittää kompensoida virhettä.

Vierailija
2/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se millään kovilla lääkkeillä "parane"! Hanki kunnon kengät, mene kuntosalille kohentamaan lihaskuntoa ja katso millaisella patjalla nukut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee fysioterapeutille. Yleinen vaiva ja on kaikenlaisia liikkeitä jotka aktivoi jotain nesteitä alueella jne jotka mobilisoi. Ite en jaksanu tehä ja vaiva lähti joskus, niin en muista enää millon, koska olin kans raskaana sillon. No ei ainakaa synnytyksen jälkeen oo tullu enää. Mul on pissahätä. Ota ny vakavasti tää teksti.

Vierailija
4/7 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut nyt kolme vuotta sama vaiva: fysiatri todennut virheasennon ja antoi jumppaohjeet ja jos jumppaan viisi kertaa päivässä, niin pysyy aika hyvän, mutta heti, kun jumppainto  herpaantuu, niin tulee takasin.

eilen aamulla telkussa fysioterapeutti puhu faskia(lihaskalvo) kivuista. Pitäisi alkaa selvitää, josko hänen systeeminsä auttaisivat. Pitää googlettaa ja etsiä hoitoehdotuksia.

On inhottava vaiva.

Vierailija
5/7 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaattia ja hoitoa tukevaa liikuntaa suosittelisin minäkin. Liikunnalla vaiva pysyy hallussa ja selkä/lantio oikeassa asennossa. Osteopaatti taasen osaa vapauttaa selän virheasennosta.

Vierailija
6/7 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap käydä erikoislääkärillä, jolta saat oikean ja täsmällisen diagnoosin. Itse pelkäsin turhaan iskiasta vuosikaudet ja varoin ihan turhaan. Jouduin sitten saikkupaprun takia käymään lekurissa ja kävi ilmi, että iskiasta se ainakaan ei ole. Minulla kyse on SI-nivelen epämuodostumasta tms, johon ei auta mikään muu kuin liikunta sun muut omat toimet. Eli lenkille vaan, ei voi halvaantua tai pahentaa asiaa. Onneksi lekuriksi sattui ihminen, joka oli todella perehtynyt juuri näihin asioihin.

Vierailija
7/7 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:18"]Kannattaa ap käydä erikoislääkärillä, jolta saat oikean ja täsmällisen diagnoosin. Itse pelkäsin turhaan iskiasta vuosikaudet ja varoin ihan turhaan. Jouduin sitten saikkupaprun takia käymään lekurissa ja kävi ilmi, että iskiasta se ainakaan ei ole. Minulla kyse on SI-nivelen epämuodostumasta tms, johon ei auta mikään muu kuin liikunta sun muut omat toimet. Eli lenkille vaan, ei voi halvaantua tai pahentaa asiaa. Onneksi lekuriksi sattui ihminen, joka oli todella perehtynyt juuri näihin asioihin.
[/quote]
Sivuhuom! Iskiakseenkin kyllä auttaa liikunta parhaiten.