Oletko Prisma- vai Citymarket-ihminen?
Kommentit (1359)
Vierailija kirjoitti:
Vinkki kaikille hinta/laatua ajatteleville: unohtakaa bonarit ja käykää lidl+cm yhdistelmää.
perus halpasetti lidlistä, harvinaisemmat tuotteet ja plussatarjoukset cittarista.
Tulee halvaksi ja tarpeen vaatiessa cittarista saa parempaa laatua kuin pirsmasta.Tää nyt vain mun näkemys. Mulla on ehkä vähän prisma-angstia kun se boooooonusten kerääminen ja kaiken keskittäminen samaan ketjuun on mun mielestä jotenkin onnetonta touhua. Aina juostaan jonkun prosentin takia s-ryhmän paikkoihin. Isot ostokset prismasta, tiekahvit abc, safkat chicos, mökkiostokset salesta, rautakauppa se mistä saa boooonusta, jne....jotenkin todella ahdistavaa elää jossain keskittämiskuplassa.
käyn kyllä myös s-ryhmässä mutta oksettaa ajatus pakonomaisesta keskittämisestä.Aika pieni vaiva esittää se Bonuskortti kassalla
Monet elintarvikkeet tekee sama tehdas, eri etiketti vaan laitetaan K kaupan ja Prisman myyntiin meneviin
No tää on vähän sama, kuin että käytkö mieluummin Venäjällä vai Ruotsissa?
Itse tykkään enemmän Ruotsin tunnelmasta ja tyylistä, eli Citymarket!
Ei tykätä S-mafiasta, asioidaan cm ja Lidlissä.
Cittari-ihminen, koska olen töissä prismassa.
K- kauppa ryhmän asiakas. En asioi ässällä enkä saksalaisessa.
En käy isoissa kaupoissa. Samaa tuotetta metreittäin. Nopeampaa hoitaa ruokaostokset pienemmissä liikkeissä.
Prisma. Halvemmat hinnat ja parempi sijainti bussimatkustajalle. Citymarkettiin kulkee vain 2 eri bussia, mutta Prismaan on 6 bussia
Vierailija kirjoitti:
Vinkki kaikille hinta/laatua ajatteleville: unohtakaa bonarit ja käykää lidl+cm yhdistelmää.
perus halpasetti lidlistä, harvinaisemmat tuotteet ja plussatarjoukset cittarista.
Tulee halvaksi ja tarpeen vaatiessa cittarista saa parempaa laatua kuin pirsmasta.Tää nyt vain mun näkemys. Mulla on ehkä vähän prisma-angstia kun se boooooonusten kerääminen ja kaiken keskittäminen samaan ketjuun on mun mielestä jotenkin onnetonta touhua. Aina juostaan jonkun prosentin takia s-ryhmän paikkoihin. Isot ostokset prismasta, tiekahvit abc, safkat chicos, mökkiostokset salesta, rautakauppa se mistä saa boooonusta, jne....jotenkin todella ahdistavaa elää jossain keskittämiskuplassa.
käyn kyllä myös s-ryhmässä mutta oksettaa ajatus pakonomaisesta keskittämisestä.
Liiteri ei ole laatua nähnytkään ja sieltä saat ö-luokan tuotteita, joiden seassa on torakoita ja ties mitä myrkkyjä. Liiteri on köyhien ja vähävaraisten kauppa johon en jalallanikaan astu koska aina perässä juoksee vartija.
Valitsin cittarin parisenkymmentä vuotta sitten. Prismassa leikkeletiskiä edusti pöytä jossa makkaran ja kinkun viipaleita. Myyjän korvasi lappu Tulen 20 minuutin kuluttua. Menin cittariin ja jäin asiakkaaksi.
Cittarista saa paremmin lasten leluja ja kenkiä täällä päin. Prismasta tykkäisin enemmän yksinäni. Pakko toisaalta sanoa, että täkäläisistä Prismoista on tehty tosi isoja ja ankeita. Lisäksi noi lastenvaateosastot on menny tosi sekaviksi. Riippuu kyllä paljon Cittarista ja Prismasta. Oon aina pitäny esim. Pirkkalan Citymarketista ja poikkean siellä välillä ohikulkumatkalla, vaikken muuten Pirkkalassa oleile.
Mä tykkään plussapisteistä enemmän kuin bonuksista. Plussat tulee reilusti suoraan näkyviin ostosten yhteydessä ja niillä saa heti vähennettyä uusien ostosten hintaa. Aika usein olen maksanut ostoksia plussapisteillä. Bonukset ärsyttävät, kun niitä pitää käydä tililtä kyttäämässä ja miettimässä. En ole tosin ikinä laskenut, kumpi järjestelmä on loppujen lopuksi edullisempi.
Käyntien määrän mukaan järjestettynä: Prisma, Cittari, Lidl, Tokmanni.
Citymarket. Oma työpaikkani on cittarin tiloissa, joten siellä tulee käytyä enemmän. Lisäksi tykkään enemmän k-ryhmän "plussakortilla 2kpl tuotetta x hintaan..." - jutuista, kun taas s-ryhmän kaupoissa vaan keräillään bonuksia. En kuitenkaan mitenkään vihaa prismoja ja nissäkin tulee käytyä.
K kauppiaat kuulemma sanovat s etukorttia vihreäksi myrkyksi.
Prisma on kyllä jonkin verran halvempi noin keskimäärin, joku plussa tarjous voi olla toisinaan halvempi kuin Prisman hinta.
Monet käyttötavarat ja suurimman osan vaatteista ostan kyllä muualta kuin Prismasta/Citymarketista, elintarvikkeet Prismasta ja joskus jotain muuta kuten esim. lasten vaatteita. Jos ABC bensa näyttäisi maksavan suht saman verran kuin muuallakin (yleensä vähintään 9 senttiä per litra kalliimpaa kuin muualla) niin sitten tankkaan Prisman ABC:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käyn kyllä myös s-ryhmässä mutta oksettaa ajatus pakonomaisesta keskittämisestä.Aika pieni vaiva esittää se Bonuskortti kassalla
Monet elintarvikkeet tekee sama tehdas, eri e
Moni taitaa miltei aina käydä autolla siinä yhdessä ja samassa marketissa. Jos sattuu asumaan sellaisessa paikassa että on vaikkapa kävely/pyörämatka Lidliin ja Citymarkettiin niin jotkut ravaa kummassakin hakemassa tarjouksia ja sitä perussettiä. Suurin osa ei jaksa tai ei ole taloudellista tarvetta.
Prisma on kyllä karu kokemus Cittariin nähden.
Jotenkin tuntuu tuulipukukansan paikalta prisma.