Oletko Prisma- vai Citymarket-ihminen?
Kommentit (1359)
Keskusta-asujana en kummassakaan.
Pienistä kaupoista käytän K:ta. Salet ovat kammottavia ja niissä on aina kylmä!
Pikkukaupat on paljon näppärämpiä asioida, ei väliä onko k vai s mutta semmoinen pieni mihin pääsee autolla ovelle. Prismassa tai citarissa käyn ehkä kerran vuodessa jos on joku omituisempi tarve.
Tottakai mieluummin kannatan kauppiasta eli yrittäjää. En kyllä mielelläni mene isoihin kauppoihin, oman kylän K-Market on lempikauppani ja siellä tulee tehtyä suurin osa ostoksista :)
sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan
Citymarket on kotoisampi kauppa, eikä Prisma ole sen halvempi kyllä niissä niin pienet erot on että jotain vikaa tarvii olla jos luulee selviytyvänsä halvemmalla Prismassa. S kauppa yritti kerran laskuttaa minua jo maksetusta tavaraerästä uudemman kerran ja siitä käytiin kova vääntö joka voitin enkä sen jälkeen ole edes virtsannut s kaupan suuntaan.
Prismassa hyvät bonukset ja halvemmat hinnat, ..k kaupoissa ei kerry, tiedän kokemuksesta...Muutenkin onneksi nykyään prisma paljon lähempänä kotia.
En käy niissä, suosin Lidl ja heidän eurooppalaista tuotevalikoimaa. Hinnat ovat siellä kohdallaan. Suomalaistuotteiden hintoja on korotettu milloin mistäkin syystä, joten ne jää hyllylle
Lidl on paras kirjoitti:
En käy niissä, suosin Lidl ja heidän eurooppalaista tuotevalikoimaa. Hinnat ovat siellä kohdallaan. Suomalaistuotteiden hintoja on korotettu milloin mistäkin syystä, joten ne jää hyllylle
En käy lainkaan enää Lidlissä, kun en saa sieltä kaikkea tarvitsemaani kuitenkaan, joten täytyisi sen lisäksi käydä kuitenkin toisessakin kaupassa.
Lidlistä jos ostaa muovipulloissa kivennäisvettä, tai limua, niistä pulloista saa pantin osuuden takaisin vain Lidlissä, pyh.
Lidlissä aina hirveät kassajonot ja tympeä hlökunta..
Olin vahvasti Keskon kuluttaja, mutta nyt he ovat hinnoitelleet itsensä täysin pihalle. Viimeisin esimerkki Pirkka tuutit 3€/6kpl. Nousua vaatimattomat 50 %. Rainbow saa edelleen saman satsin alle 2 €.
Mestari keitteliä. kirjoitti:
Citymarket on kotoisampi kauppa, eikä Prisma ole sen halvempi kyllä niissä niin pienet erot on että jotain vikaa tarvii olla jos luulee selviytyvänsä halvemmalla Prismassa. S kauppa yritti kerran laskuttaa minua jo maksetusta tavaraerästä uudemman kerran ja siitä käytiin kova vääntö joka voitin enkä sen jälkeen ole edes virtsannut s kaupan suuntaan.
No mä olen kyllä tehnyt hintavertailuja ja tuotteet, joita ostan eniten, ovat kilohinnaltaan edullisempia Prismassa. Helpoin esimerkki ovat kissanruoat, joita meillä käytetään., edullisemmin saa Prismasta kuin Citymarketista.
S-kaupassa bonusta kertyy nopeammin kuin K-kaupassa pluspisteitä. Tein kerran vertailun ja käytin kuukauden ajan kumpaakin: K-kaupassa ei tullut edes sitä 5€ pisterajaa täyteen mutta S-kaupassa tuli bonusraja täyteen ja sain sen 5€ kasaan.
Molemmat ketjut ovat pannassa törkyhinnankorotusten takia. Yhdessä ja yhteistuumin hilaavat hintatasoa viikoittain ylöspäin käyttäen törkeästi hyväkseen sodan aiheuttamaa avustusmielialaa. Joo, kyllä mekin osallisutuaan Ukrainan tukemiseen kun maksetaan k-ja s-kauppiaiden taskut täyteen rahaa. Toki ymmärretään joo. Pitäkööt kamansa.
Käyn aina siellä missä on parhaat tarjoukset, sama onko Prisma, cittari, vai Lidll.
Veikkaisin että lähelle 90% ruokaostoksista Prismasta. Lähinnä siis sellainen perustavara.
Silloin tällöin Cittarissa ja Lidlissä hakemassa jotain vähän erikoisempaa tuohon kylkeen. Cittarista tykkäisin muuten, mutta taloudellisesti kannattavampaa on ostaa pääasiassa Prismasta. Meillä keskitetty mm. vakuutukset S-ryhmään, joten käytännössä bonus% on kuukausittain joko 4,5% tai 5%.
Cittarista Plussaa todella harvoin, joskus maksupääte näyttää että olisi n.80snt käytettävissä.
Mä ole jotain niiden väliltä, mutta jos olisi pakko valita, ottaisin Cittarin mielummin.
Molemmissa on puolensa. Sittarista löytyy erikoisuuksia ja yllättävämpiä tuotteita kokemukseni mukaan paremmin. Prisma taas on perusluotettava ja selkeä (koen että etenkin hintojen puolesta on jotenkin selkeämpi), ja valikoimaa on kyllä sielläkin paljon.
Jos lähden isolle kaupalle asioille, niin käyn joskus molemmissa.
Citymarket-ihminen ehdottomasti. Lidlissä en ole käynyt kertaakaan ja Prismoissa erittäin harvoin. Yksin asuvana S-kaupoissa ei kerry sen enempää etuja kuin Citymarketissakaan. Citymarketissa saan minulle räätälöityjä tarjouksia sähköpostiini joka viikko. Ovat huomattavan edullisia verrattuja normaalihintoihin. Tavalliset Plussa-korttitarjouksetkin osuvat hyvin yhteen sen kanssa, mitä kaupasta ostan. Citymarket on minusta "tavallisen" ihmisen kauppa ja S-kaupat suunnattu enemmän rikkaammille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Citymarket-ihminen ehdottomasti. Lidlissä en ole käynyt kertaakaan ja Prismoissa erittäin harvoin. Yksin asuvana S-kaupoissa ei kerry sen enempää etuja kuin Citymarketissakaan. Citymarketissa saan minulle räätälöityjä tarjouksia sähköpostiini joka viikko. Ovat huomattavan edullisia verrattuja normaalihintoihin. Tavalliset Plussa-korttitarjouksetkin osuvat hyvin yhteen sen kanssa, mitä kaupasta ostan. Citymarket on minusta "tavallisen" ihmisen kauppa ja S-kaupat suunnattu enemmän rikkaammille ihmisille.
Mun mielestä Cittari on rikkaiden paikka. Lähes joka tuote kalliimpi kuin Prismassa. Toki tarjouksia enemmän kuin Prismoissa, eli jos tarjoustuote istuu siihen mitä itse käyttää, niin hyvä.
Prisma on enemmänkin paljon kuluttavalle halvempi, eli siis isommalle kuin yhden ihmisen taloudelle.
Prisma. Tuotteet ovat sijoiteltu järkevämmin, saa bonuksia, on edullisempaa ja tykkään Prisman halpistuotteista enemmän kun Cittarin Pirkka-merkistä. Vihreä värimaailma rauhoittaa ja kesäpiha on ihana.
Jyväskylän Seppälän Prisma on myös Suomen ensimmäinen Prisma!
Hmm... Kumpikin on hyviä, mutta... Varmaan kuiteski se Prisma-ihminen. Vaikka onhan Cittarikin ihan hyvä mesta. Ja Lidl, ja Minimani...
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Vailla logiikkaa