Oletko Prisma- vai Citymarket-ihminen?
Kommentit (1359)
Citymarket-ihmiset on menestyneitä ja kauniita, Prisma-ihmiset on alaluokkaa ja haisee pahalle.
En määrittele omaa ihmisyyttä minkään liikkeen asiakkuuden perusteella.
Ostan sieltä missä kulloinkin on tarjouksia ja ostan usein samalla kauppareissulla kolmestakin eri marketista.
CM-ihminen, haen kuitenkin Prismasta käyttötavaraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisma tai S-market. Tyhmää olisi maksaa samoista tuotteista ylimääräistä, jota joutuisi tehdä Citynqrketissa. Vuodessa tulee myös 700-800 bonuksia, jotka menevät suoraan rahastoon.
Meillä tulee plussaa tilille Cittarissa joka vuosi vähintään tonni.
Ja jollekkin toiselle tulee 2 tonnia ja jollekkin toiselle 20€. Aivan turhaa kehuskella kuinka paljon sitä plussaa tai bonusta saa kun se on kiinni taloudesta ja ostojen määrästä. Hintatasoltaan Cittari vaan on kalliimpi. Se on helposti todettavissa kunhan vaan tekee vertailun omien ostoksiensa kanssa. Tarjoukset on sitten eri asia kuin normihinnat. Joskus oli Cittarissa tarjouksessa 2 kpl Aurajuustoa 5€ kun Prismassa normihinta oli 1,79. En ostanut "tarjouksesta".
Isäni vihaa S-ryhmää, kokee sen ilmeisesti vasemmistolaisena, joten minut kasvatettiin lapsena cittari-ihmiseksi. Luulin pitkään, että Prisman tuotteet on sekundaa ja olisi noloa myöntää ostaneensa jotain sieltä. Nyttemmin olen vaihtanut Prismaan. Saa bonusta ja jostain syystä mun mielikuva Prismasta on monipuolisempi, sellainen tavaratalomaisempi, kuin cittarimielikuvani. Siis esim. askartelutarvikkeita ei jostain syystä kovin helposti tulisi mieleen lähteä ostamaan cittarista mutta prismasta kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Citymarket-ihmiset on menestyneitä ja kauniita, Prisma-ihmiset on alaluokkaa ja haisee pahalle.
Sinunlaisesi ne vasta alaluokkaa onkin. Ylimielinen ja epäkohtelias ihminen on kyllä niin kuvottava kuin vain olla voi.
Psyykkisesti Cittari (siellä on nätimpää ja rauhallisempaa ja paremmat kasvikset), mutta taloudellisesti Prisma.
Käyn kaikissa (Prisma, Cm, Lidl) aika tasaisesti. Sijainti merkitsee enemmän kuin esim hinta, en halua ajaa yhtään turhaa kilometriä kaupassa käynnin takia.
Ennen kävin lähes ainoastaa Cittarissa ja Lidlissä, mutta nykyisen työpaikan vieressä on Prisma, niin siinäkin on helppo käydä.
Cm on kalliimpi. Yleensä ostan prismasta. Cm on värikkäämpi ja tavarat "sisustettu"näytille. Prisma on varastomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunlaisesi ne vasta alaluokkaa onkin. Ylimielinen ja epäkohtelias ihminen on kyllä niin kuvottava kuin vain olla voi.
Kerroin vain tosiasian, itse olen Lidl-ihminen. Lidl-ihmiset on vapaita agentteja ja luokkajaon ulkopuolella. :)
Siirtynyt cittarista prismaan. Nykyään parempi valikoima ja edullisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin vain tosiasian, itse olen Lidl-ihminen. Lidl-ihmiset on vapaita agentteja ja luokkajaon ulkopuolella. :)
Niin minäkin kerroin tosiasian. Oletko sinä jotain tuulipukukansaa?
Cittarista haetaan hyvät tarjoukset, Prismasta loput. Cittarissa olen itsekkin huomannut että hyllyssä / tavaroissa on usein eri hinta kuin kuitissa. Kannattaa tarkastaa kuitti aina viimeistään parkkipaikalla ja mennä takaisin jos epäselvää. Itselläni epäselvää on ollut todella usein.
Lidl nykyään. Aiemmin oli tasapuolisesti Prisma ja Cittari. Lidlissä nykyään paremmat tarjoukset.
Käyn suunnilleen yhtä usein molemmissa, mutta on niillä selvästi eri profiili: Prismasta ostan vähän halvemmalla toistuvia perustarpeita ja erilaista remontti- ja korjaustavaraa, mutta Cittarissa tehdään yleensä isommat ostokset, koska sieltä saa (ainakin meidän lähikaupoissa, Helsinki) paremmassa kunnossa olevia kasviksia, monipuolisemmin juustoja, lihoja, ja tuotteita esim. Japanista yms., jotka tekevät kyllä Cittarissa käynnistä kallista, mutta omapa on valintani Monen muun kommentoijan tapaan pidän Cittaria miellyttävimpänä paikkana asioida, mutta kyllä Prisma, Lidl, Tokmanni ja Saiturin Pörssi ovat ainakin minulle ihan kelvollisia kauppoja käydä säästämässä rahojani, Lidl onnistuu ehkä ainoana näistä välillä yllättämään positiivisesti myös valikoimallaan.
En kumpikaan, tosin Ruoholahden Citymarketissa käyn aina välillä.
Cittari. Se on tossa kilsan päässä. Lähin Prisma 15 kilsan päässä.
Cittarissa parempaa laatua, tai no pientuottajia enemmän.
Prismassa hieman sottaista, voisi niitä ostoskoreja myös hieman useammin pestä. Lumityöt joskus talvella tekemättä, tai tehty vähän sinnepäin. Jotenkin koko hommasta huokuu sellainen ei kuulu mulle asenne. Mikä on tietty ymmärrettävää, koska kukaan ei omista mitään. Tai no toisinsanoen asiakasomistajat omistavat kaiken. "Kommunismin tuoksu".
Olen siirtynyt enemmän ostamaan cittarista, mutta toki käyn myös prismassa.
Oon tehnyt saman huomion. Citymarketeissa on valoisampaa, iloisemmat värit, iloisemman näköistä ja houkuttelevasti asetellut tuotteet.
Prismoissa on niin masentavaa että jopa myyjistä jää mielikuva että ne on jotenkin naama rutussa ja pää painuksissa vaikka en tiedä onko se totta vai mielikuva.
CM vetää puoleensa vaikka haluaisin käydä Prismassa