Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hinnat nousseet, missä säästät?

Vierailija
31.03.2022 |

Nyt kun lähes kaikki hinnat nousseet, niin onko se muuttanut kulutustottumuksiasi jollain tapaa? Itse olen pienituloinen ja aina elänyt suht säästäväisesti, mutta nyt esim:
-kahvia keitän tosi tarkasti vain juotavan määrän
-kaupassa en välttämättä osta sitä suosikkiainesta, vaan otan vastaavan joka tarjouksessa
-ostan vähemmän herkkuja ja niitä tuotteita, joiden hinta kallistunut suhteessa paljon
-ruokaa ei mene biologiseen jätteeseen enää lainkaan, kaikki tulee syötyä nyt tarkemmin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisesta. Ruoasta en aio tinkiä lainkaan. Matkustaminen ei ole välttämättömyyshyödyke, ruoka on.

Vierailija
2/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka eroais kirkosta…

Vierailija
4/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroissa.

Mä kans. Just tein oikaisuhakemuksen 2300€. mätkyistä.

Vierailija
5/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä mstään. Kahvia voisin alesta hamstrata 70-luvun tapaan, lähinnä nostalgiamielessä :)

Autosta loppuu rahoitus ens kuussa, sitten on pari sataa enempi löysää budjetissa.

Vierailija
6/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta sisäfilettä joka päivä.

Vierailija
7/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole säästänyt missään, ja koska elän muutenkin nuukasti, niin ei voi paljon enempää säästää.

Mutta jos ruoan hinta nousisi paljon, niin tarjouksita ostan ja alehintaisia.

8/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo valmiiksi elänyt kohtuullista elämää, mutta yksi mistä viime viikkoina olen alkanut säästää, on ruoan kuljetuspalvelut. Korona-aikana innostuin vähän liikaa käyttämään ruokaostosten kotiinkuljetuspalveluja, ja vaikka asun kaupungin keskustassa, kuljetuksen hinta on yleensä 2 euroa. Nyt käyn aina itse kaupassa ja käytän tuon pari euroa ruokaan.

Vierailija
9/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään.

Palkka sen verran riittävä ettei vielä näillä hinnoilla tarvi reagoida.

Vierailija
10/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita, en käy kahviloissa jne.

Vierailija
11/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä naisena on tottunut säästämään. Puoliso leikkaa hiukseni.

Vierailija
12/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen maksussa, EI ole enää varaa maksaa niitä, vastinekin on todella huono niille joka tapauksessa.

Vierailija
13/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole säästänyt missään, ja koska elän muutenkin nuukasti, niin ei voi paljon enempää säästää.

Sama täällä. Olen jo nyt melkoinen tarjoushaukka. Lähikaupassani on yllättävän paljon hävikkiruokaa, jonka myyvät aina -50%. Oikeastaan ihmetteln, miten kauppias ei ole oppinut täyttämään hyllyjä vastaamaan ostomäärää. Esim. monenlaisia pakattuja valmisannoksia myydään päivittäin alessa suuria määriä.

Vierailija
14/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketin ilta-aleen joutuu kohta ottamaan nyrkkiraudan mukaan

Vierailija
15/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuista ja ylellisyystuotteista, en meikkaa tai käy kampaajalla. Vältän turhaa autoilua ja shoppailua. Ostan vaatteita ym. vain tarpeeseen, en siksi, että halvalla saa.

Vierailija
16/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että viime kesänä meni noin 100-150€/kk pelkkiin marjoihin. Eli kesällä ostan vähemmän marjoja, vaatteita ja sisustuskrääsää.

Vierailija
17/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ulkomailta. Hinnat ovat pysyneet ennallaan ja kilpailun ansiosta jopa laskeneet.

Vierailija
18/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans matkustamisesta ja autosta. Kuljen pyörällä kaikkialle alle 15 km päähän ja jos on pakko mennä kauemmas, niin bussilla tai junalla. Sitten ruoan kans niin, että teen kaikki ruoat ite ja suosin edullisia raaka-aineita. Oon alkanut jopa leipomaan. Kahvia en juo ollenkaan, juon teetä.

Vierailija
19/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hymyilyttää kun lapin radiossa (yle) haastateltiin jotain äitiä oliko ollu rovaniemeltä mutta kerto säästö asioista kun on 4 henkinen perhe!! Nyt menee ruokaan kun on alkanut säästellä vain 500e viikossa!!?? Jumalauta ite kahen teinin yh ja tulot pienempi kuin heidän ruokalasku kk:ssa?? Ja pienemmästä summasta maksan vuokran ruoan sähkön puh/netti  jne. että mitä vittua??

Vierailija
20/41 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen jo nyt melkoinen tarjoushaukka. Lähikaupassani on yllättävän paljon hävikkiruokaa, jonka myyvät aina -50%. Oikeastaan ihmetteln, miten kauppias ei ole oppinut täyttämään hyllyjä vastaamaan ostomäärää. Esim. monenlaisia pakattuja valmisannoksia myydään päivittäin alessa suuria määriä.

Ei ole kyse siitä, etteikö kauppiaat osaisi tilata tiettyä määrää, vaan määräykset tulee ylemmiltä tahoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi