Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummassa vikaa enemmän: Minussa vai hovimestarissa?

Vierailija
17.09.2015 |

Olen vähän aikaa sitten aloittanut työt ravintolassa. Minulla ei ole alalle koulutusta, mutta pääsin töihin silti. Tulen oikeastaan kaikkien muiden kanssa hyvin toimeen, paitsi yhden meidän hovimestarin. Hän on ihan älytön nipottaja! Mä olen niin kyllästynyt siinä ämmässä KAIKKEEN. Sen ääni ja nipottamiset soi vieläkin mun korvissa, vaikka mulla alko tänään useamman päivän vapaat. Esim. Tänään, kun tulin töihin niin katselin siinä ympärilleni mitä muut tekevät ja pohdin mitä itse voisin alkaa tekemään, niin ei, mä en sekunttiakaan kerenny pohtia niin tämä ämmä huikkaa; " Heidi laitappa tuosta nuo kahvikupit paikoilleen! " ne oli ihan siinä mun nenän edessä, joten olisin kyllä älynnyt alkaa laittamaan niitä paikoilleen ILMAN hänen sanomistakin, koska se on jo tuttua juttua, tiedän minne ne menee ja miten ne laitetaan ja millon pitää laittaa. Mutta halusin rauhassa vain pohtia, olisiko vielä jotain muuta tärkeämpää mitä alkaisin tekemään ensiksi mutta empä saanut. ! Vitutuskäyrä alkoi aamulla nousta jo siinä vaiheessa. :')

Sitten muutenkin tuntuu, että mä en pääse opettelemaan sitä tuolla työpaikalla mitä varten olen sinne tullut! Mun olisi tarkoitus suorittaa myöhemmin oppisopimuksella tarjoilijan ammatti ja olen ollut nyt kuukauden verran töissä, enkä mä ole vieläkään päässyt kunnolla tarjoilemaan, muutamia kertoja vain ja sillonkin on pitänyt toisen tarjoilijan kanssa ruuat viedä.. Eli koko ajan toinen hengittää niskaan, itse en pääse omatoimisesti tekemään asioita vaikka tiettyihin juttuihin mulla olisi jo kykyjä. En tarvitse enää joka asiassa jatkuvaa neuvomista!

Toissapäivänä tosin meni hyvin, vuorossa oli eri hovimestari ja hän ihan kysyi minulta " haluatko sä lähteä viemään noita ruokia pöytiin? " ja minä tietty vastasin " joo :) " ja hyvin osasin homman, katsoin pöytäkartasta numerot ja kaikki ruuat & juomat meni oikeisiin pöytiin! Eikä hän ollut jatkuvasti hengittämässä niskaan tai nipottamassa. Tänään kun mä yritin lähteä itse taas omatoimisesti tarjoilemaan ruokia, niin tämä toinen hovimestari kurvaakin väliin ja tyrmää multa koko homman koska en saa lautasia kuulemma vietyä tarpeeksi kerralla!

Mietin että kumpi tässä ois sit parempi: Se että vie käsissä kaks lautasta kerralla vai se että vie käsissä kaks lautasta kerralla + käsivarsilla kaks ja kun on liikaa lastia ja lautaset myös ehkä vielä tosi kuumia, niin ruuat tippuu käsistä ja leviää siihen lattialle ... ? Kyllä musta on ainakin parempi viedä varmuudella mielummin 2 lautasta, kuin liian monta ja etenkin jos on aloittelija, mut pääsee silti tekee tarjoilutyötä, eikä oo jatkuvasti tiskaamassa vaan.

Musta tuntuu että tämä hovimestari joka oli tänään mun kanssa vuorossa, laittaa mut aina TAHALLAAN pelkkiin tiskaushommiin ... ja muihinkin hanttihommiin. Muut saa hoitaa sit sen mukavemman ja puhtaamman osan, tarjoilun. Vähän aikaa sitten tokas mulle jopa näin törkeästi, kun mulla kerrankin piti kiirettä ja olin päässyt tekemään enemmän muita hommia kuin tiskaamaan, oli pöytien siivoomista ja uudelleen kattamista ja kun hän joutu ite tekemään vain KAKSI PAKKIA tiskiä ja mä oon muuten tehny siel tiskiä kuukauden ajan joka helvetin päivä monta pakkia kun oon ollu duunissa ja sit kuivannu pyyhkeellä niitä astioita, niin kohta tulee valittamista " Heidi, meillä sit kaikki tekee kaikkea... et laitappa tosta nyt uus pakki tiskiä pyörimään " Mä olin ihan silleen mielessäni että: " MITÄ VITTUA!!!! " mä menin niin hämilleni että en saanu ees sanaa suusta ulos ja ajattelin vaan, että onko tuo nyt ees tosissaan... Kun mitään muutahan minä en oo täällä melkeen tehnykkään kun tiskiä ja kuivannu astioita! ja hän kun joutu tekemään vaan kaks pakkia tiskejä, niin jo rupes murmuttamaan ja siellä takahuoneessa seiso hirvee tiskiläjä, siellä ramppaa koko ajan muitakin tarjoilijoita kun ne tuo likasia astioita takahuoneeseen, mutta kukaan muu ei sit viittiny siirtää yhtäkään pakkia koneeseen..................... ! Kaikki näköjään aina olettaa, että minä oon se joka tiskaa. Ja minulla teetetään ne hanttihommat. Ja tämä hovimestari kehtas vielä sanoa, että " MEILLÄ KAIKKI TEKEE SITTEN KAIKKEA " mutta ei näytä olevan näin ... Minä teen meillä huomattavasti enemmän tiskiä mitä muut ja muut tarjoilee huomattavasti enemmän mitä minä ...

Sitten tämä ämmä on puhunu myös minun lahjoista. Viitannu että meillä jokaisella on erilaiset lahjamme tehdä töitä. Eli viittaa sillä ilmeisesti siihen, että minä oon vaan haka tiskaamisessa ja ns. sun muissa hanttihommissa...

Sitten kun en osaa vielä kunnolla erilaisia kahveja tehdä ja tarviisin siinä rutkasti harjoitusta, niin kerran kun yks toinen työntekijä pyysi mua tekemään laten, niin tää hovimestari tulee siihen viereen " ei lähe, ei se osaa.. " Minkä takia pitää tulla tommosta toteamaan siihen ihan mun viereen ja naaman eteen????? Miten se kehtaa???

Ja se muutenkin juoksuttaa minua jatkuvasti, jos alakerrasta pitää hakea jotain, niin se sanoo kerralla vaan yhden asian! sit kun oon tullu ylös ja tuonu sen asian, sanoo seuraavan asian mikä pitäis hakee alakerrasta ... Sit mä sanoin sille siitä että " et niinku voinu kerralla sanoo mitä kaikkea sieltä ois pitäny tuoda??? "  niin tällä meni naama vähän semmoseks happamaks ja vastas mulle siihen että " enemmän tekemistä kun joutuu käydä hakemassa asioita monta kertaa " .

Sit jos mä oon hakenu jotain nenäliinoja alakerrasta, niin tämä ämmä toteaa siihen " Hyvä , sä muistit.. =))) "

Kehuu jotenkin teennäisesti yksinkertaisistakin asioista. Tulee sellanen kuva et pitääkö se minua ihmisenäkin yksinkertaisena? Okei, olen hieman hidas oppimaan ja muut joutuu kannattelemaan minua vielä jonkun verran alkuvaiheessa, mutta vaikuttaako tämä homma teidän mielestä sarkastiselta, tahalliselta, vittuilulta ja pitäisikö minun sanoa tästä asiasta toiselle hovimestarille...? Olen ehkä ihmisenä muutenkin sellainen että mun kanssa ei ole aina välttämättä niin helppo tulla toimeen, riippuu asiasta, mielialasta, joten mä tsekkaan myös oman asenteen toki! Mut kyllähän se rupee jurppimaan jos saa tekemisistään kuunnella saarnaamista joka ikinen päivä. Me ollaan otettu jo 3 kertaa sen hovimestarin kanssa suullisesti yhteen. En millään jaksais enää teeskennellä tuon ihmisen kanssa hyvää pataa ja olla iloinen, kun sen tavat/luonne ei tunnu muuttuvan vaikka mä onnistuisin välillä joissakin tehtävissä jopa paremmin, niin sen 'empatia' on vaan hetkellistä. Tuntuu, että siitä mulle saarnaamisesta on tullut enemmän jo kaava, kuin että se olisi poikkeus...

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ettet pääse heti tekemään työtä, jota et osaa. Ensin täytyy osata perusasiat ennenkuin voit saada lisää vastuuta. Sun on osattava tiskata, tiedettävä tavaroiden paikat, tunnettava mitä raaka-aineita annoksiin tulee ja minkä verran, osattava kertoa miltä eri raaka-aineet maistuu, mitä yleisimpiä allergiaa aiheuttavia ainesosia missäkin annoksessa on ja pystyykö annoksen x tekemään ilman maitoa/pippuria/sipulia/valkosipulia/gluteenittomana, et voi suositella annoksia joita et tunne, et pysty valmistamaan juomasekoituksia, jos et osaa valmistustekniikoita, tunne juomatuotteita ja reseptiikkaa, et voi viedä annoksia pöytään jos et osaa oikeaa kantotekniikkaa, et pysty viemään juomia pöytään jos et osaa kantaa tarjotinta oikealla tekniikalla (ei asiakkaan ei pidä joutua pelkäämään, että onko juomat kohta niskassa jos huterasti yrität kantaa väärällä tavalla tarjotinta), sun täytyy osata lukea asiakasta ja nähdä minkälaista palvelua juuri tämä asiakas haluaa, kaiken lisäksi sun täytyy olla ripeä ja oma-aloitteinen. En voi sietää harjoittelijoita, jotka tulevat ja kyseenalaistavat kaiken mitä sanon ja väittävät joka asiaan vastaan vain sen takia, että eivät kestä sitä että minulla on auktoriteettiä. Ehkä joskus ymmärrät miksi sinä teet nyt näitä asioita mitä teet ja miksi 10 vuotta alalla olevat tekevät mitä tekevät eivätkä niitä sun hommia. Arvosta työkavereitasi ja heidän ammattitaitoaan ja opi heiltä nyt kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
2/151 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän oli nyt taas se leopardi tuubitopissa... Sori, jos joku keksi mua ennen, en jaksanu lukee koko ketjua..

Vierailija
4/151 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen Apn niskojen nakkelun tänne asti, asenne paistaa tekstistä selvästi läpi. Eipä tarvitse ihmetellä, että on vaikeaa.

Hämmensi myös Apn kommentti, että hovimestarin pitäisi miettiä, millaisia vaikeuksia Apllä on ollut. Ei se nyt vaan mene niin, töissä ollaan töissä, siihen ei kuulu jos on kynsi katkennut, kissa kuollut tai mies jättänyt.

Vierailija
5/151 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vielä leopardi tuubitopissa?

Vierailija
6/151 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussa vika.

Vierailija
7/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:19"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:08"] Oot liian hidas noihin hommiin? [/quote] Tää työ on mun unelma työtä, mutta totta on se, että tykkään toimia rauhallisesti jos ei ole kiirre. Miksi täytyisi hosua? Hosumalla vaan hommat menee yleensä pilalle. =) ja elämä ei ole minuutista kiinni. Sitten jos on kiirre, tehdään kiireellä töitä. Mutta turhan takia ei kannata itselleen vatsahaavaa hankkia. [/quote] Ravintolassa ollaan ripeitä. Ei sulle ajattelusta palkkaa makseta. [/quote] Mut kato kun jokaisen ihmisen pitää ajatella aina jossain välissä että mitä tekee. :) kukaan täällä ei ajattelematta selviä kuitenkaan. Kerrotko mulle miksi ravintolassa pitäisi toimia kiireellä, jos ei ole esimerkiksi kiirre...? Mikä pointti sellaisessa toiminnassa olisi? [/quote] Vaikka paikalla on vain viisi asiakasta palvelet heitä yhtä nopeasti kuin jos olisi kakskytviis asiakasta. Vaikka sulla ei oo kiire, asiakkaalla voi olla.

[/quote]

Ööh, no ei todellakaan tarvitse palvella yhtä nopeasti... :) tietysti asiakkaan ei pidä antaa turhaan odotuttaa ja asiakkaalla voi olla myös kiirre, mutta järkikin sanoo sen, että 5 asiakkaan kanssa ei tarvitse ottaa samanlaista stressiä kuin 25... ! Suhteellisuuden tajua pitää siis myös olla. Pitää osata pitää omasta hyvinvoinnista huoli & myös asiakkaiden.

Vai pitäiskö asiakkaiden takia oma hyvinvointikin uhrata, mitä sä saat siitä takaisin, okei rahaa, mut korvaako raha terveyttä? ei.

Asiat kun tasapainottaa, se on minusta paras!
[/quote] Eli... jos menet Heselle, sinulle on tärkeämpää että Hesen työntekijä oman hyvinvoinnin takia ottaa tilauksesi, sitten käy ulkona ja sitten tulee kaikessa rauhassa tekemään sinulle hampurilaista, ilman kiirettä?

Vierailija
8/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut nyt viestejä on tullu jo niin paljon, että en pysty enää edes kaikkiin vastaamaan. :) joten jään pohtimaan asiaa näiden kommettejen perusteella että mitä teen vai teenkö mitään toimenpiteitä! Yks ja sama asia kuitenkin teidän monien viesteissä toistuu: ETTE PYSTY KUVITTELEMAAN ETTÄ POMO VOISI OLLA PASKAMAINEN IHMINEN. Ajattelette sokeasti että pomo on aina oikeassa, alainen väärässä. Ihan samalla tavalla varmaan ajattelette myös kaikkien poliisien ja lääkäreiden olevan hyviä ihmisiä ja kohtelevan muita aina hyvin. Noh, mutta kyllä niistäkin löytyy paskamaisia tyyppejä, kuten joka ammattiryhmän edustajista...

Vierailija
9/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:03"]

mä luulen että vika on sussa, en kyllä jaksanut lukea kuin vähän alkua

[/quote]

No sit ei kannattais ehkä vastata, jos ei jaksa lukea koko settiä??? :)

[/quote]

Selvisi jo heti alussa, et ole ollut ravintolassa töissä mutta haluat vain tarjoilla, et halua tulla neuvotuksi, sinulle ei saa sanoa, laitatko kupit kun katselet ympärillesi tullessasi työhön, olet ollut kuukauden harjoittelijana, mutta mielestäsi olet jo ihan kykenevä tekemään ihan mitä vaan. Työssä kun nyt usein joutuu tekemään sitä mikä on esimiehen mielestä tärkeintä.

[/quote]

Haluan tulla neuvotuksi ja olen saanutkin alussa neuvoja, mutta en esimerkiksi tarvitse neuvoja enää kuukauden jälkeen niin yksinkertaisiin asioihin kun kahvikuppien laittaminen. :D mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Ihmiset edistyy. Mä en ole niin TYHMÄ, että jos mä kuukauden töissä olon jälkeen näen et mulla on kahvikupit edessäni, etten tietäis mitä niille kuuluu tehdä... Kun kotonakin se on ihan basic juttu, että kun sä otat astiat pesukoneesta niin sä laitat ne sen jälkeen astiakaappiin... Heh heh.

Ja kykenevä en varmasti ole vielä tekemään mitä vaan, mutta jos tuntuu että en osaa jotain asiaa, osaan kyllä kysyä itse neuvoakin. =) ei tarvitse osotella veitsen kärjellä ja käskeä, että " tee nyt tuota! ,  tee nyt tätä! " jne. Osaan olla omatoiminen, siitä tässä on ihan kyse, en tarvitse mitään simputtamista ja kädestä pitäen neuvomista kuin mikäkin pikku lapsi. :)

[/quote]

No jos sä et tarvitse neuvoja vaan tiedät että ne kahvikupit on laitettava, niin miksi et laita niitä oma-aloitteisesti vaan se pitää sinulle erikseen sanoa?

[/quote]

Olisin laittanut omaalotteisesti, mutta kun mulle kerettiin sanoa ensin. :)
[/quote] Koska olit.liian hidas.

Vierailija
10/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:31"]

Pitkään vastaavaa työtä tehneenä ja alan opena voin sanoa, että mulle ei KOSKAAN kukaan sanoisi, että "et niinku voinu kerralla sanoo mitä kaikkea sieltä ois pitäny tuoda" tai jos sanoisi, antaisin todellisen opetuksen, miten työyhteisössä kommunikoidaan.

Ongelma tuolla sun työpaikalla on se, että siellä ei tunnu kenelläkään olevan aikaa perehdyttää tai opettaa sinua ja siksi sinun oletetaan tekevän apuhommia, kun et muuta vielä osaa. Ole nöyrä, opettele asioita vapaa-ajallasikin, tee paljon oma-aloitteisesti töitä ja sen kummemmin vertailematta omaa työpanostasi muihin. Tsemppiä! Ps. Lautasia ei kanneta oikeassa kädessä käsivarrella....

[/quote]

Voihan *piip* ! :) no miksi sulle ei noin saisi sanoa..? eikö itsestäsi ole siis järkevämpää tuoda alhaalta kaikkea tarvittavaa kerralla verrattuna siihen että jokainen asia haetaan yksitellen...?

En kyllä ymmärrä sinunkaan järjenlogiikkaas. :')) mutta muahan ei kuitenkaan alista kukaan! jokaista on kohdeltava hyvin ja tasavertaisesti.

[/quote]

Paljastat heti alkuun oman asenteesi, jos alat pomon toimintaa kyseenalaistamaan. Työyhteisössä ei vaan noin sanota toisille, jos meinataan toimia sopuisasti. Alussa haet vaikka 60 kertaa päivän aikana nöyrästi alakerrasta tavaraa, opit kyllä sitten itsekin ajattelemaan, mitä sieltä pitää hakea ja mitä voi tuoda kerralla ylös.

Vierailija
11/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:19"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:08"] Oot liian hidas noihin hommiin? [/quote] Tää työ on mun unelma työtä, mutta totta on se, että tykkään toimia rauhallisesti jos ei ole kiirre. Miksi täytyisi hosua? Hosumalla vaan hommat menee yleensä pilalle. =) ja elämä ei ole minuutista kiinni. Sitten jos on kiirre, tehdään kiireellä töitä. Mutta turhan takia ei kannata itselleen vatsahaavaa hankkia. [/quote] Ravintolassa ollaan ripeitä. Ei sulle ajattelusta palkkaa makseta. [/quote] Mut kato kun jokaisen ihmisen pitää ajatella aina jossain välissä että mitä tekee. :) kukaan täällä ei ajattelematta selviä kuitenkaan. Kerrotko mulle miksi ravintolassa pitäisi toimia kiireellä, jos ei ole esimerkiksi kiirre...? Mikä pointti sellaisessa toiminnassa olisi? [/quote] Vaikka paikalla on vain viisi asiakasta palvelet heitä yhtä nopeasti kuin jos olisi kakskytviis asiakasta. Vaikka sulla ei oo kiire, asiakkaalla voi olla.

[/quote]

Ööh, no ei todellakaan tarvitse palvella yhtä nopeasti... :) tietysti asiakkaan ei pidä antaa turhaan odotuttaa ja asiakkaalla voi olla myös kiirre, mutta järkikin sanoo sen, että 5 asiakkaan kanssa ei tarvitse ottaa samanlaista stressiä kuin 25... ! Suhteellisuuden tajua pitää siis myös olla. Pitää osata pitää omasta hyvinvoinnista huoli & myös asiakkaiden.

Vai pitäiskö asiakkaiden takia oma hyvinvointikin uhrata, mitä sä saat siitä takaisin, okei rahaa, mut korvaako raha terveyttä? ei.

Asiat kun tasapainottaa, se on minusta paras!
[/quote]
Jos asiakkaita on vähän, asiakkaat odottavat saavansa ruokansa ripeästi. Ravintola on asiakkaita, ei työntekijöitä varten.

Vierailija
12/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:23"]Mut nyt viestejä on tullu jo niin paljon, että en pysty enää edes kaikkiin vastaamaan. :) joten jään pohtimaan asiaa näiden kommettejen perusteella että mitä teen vai teenkö mitään toimenpiteitä! Yks ja sama asia kuitenkin teidän monien viesteissä toistuu: ETTE PYSTY KUVITTELEMAAN ETTÄ POMO VOISI OLLA PASKAMAINEN IHMINEN. Ajattelette sokeasti että pomo on aina oikeassa, alainen väärässä. Ihan samalla tavalla varmaan ajattelette myös kaikkien poliisien ja lääkäreiden olevan hyviä ihmisiä ja kohtelevan muita aina hyvin. Noh, mutta kyllä niistäkin löytyy paskamaisia tyyppejä, kuten joka ammattiryhmän edustajista...
[/quote]

Kyllä todellakin pystyn. Itsekin aloitin ravintola-alan alkumetrini sieltä tiskinurkasta. Useampi pomo on pistänyt itkemään, puremaan hammasta, kiroilemaan, mutta siinä sitä on kasvanut. Aika vähällä sä olet selvinnyt.

Vierailija
13/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vain kinaat ja olet jatkuvasti puolustuskannalla. Tuolla asenteella et saa töissä kunnioitusta ja luottamusta. Nyt sinulla on kiire kasvaa vähän. Usko, että sinä et vielä tiedä paremmin kuin kollegasi, miten työ tehdään. Kuuntele ja opi. Lopeta ylireagoiminen.

(Jos olisit minun alaiseni, en ikävä jatkaisi harjoitteluasi, jos vähänkin tuota täällä näyttämääsi vastahankaan-asennetta vilautat työpaikalla. Työ ei ole vain ammattiniksejä, vaan oikea suhtautuminen on nuorten kohdalla tärkein asia.)

Vierailija
14/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:23"]

Mut nyt viestejä on tullu jo niin paljon, että en pysty enää edes kaikkiin vastaamaan. :) joten jään pohtimaan asiaa näiden kommettejen perusteella että mitä teen vai teenkö mitään toimenpiteitä! Yks ja sama asia kuitenkin teidän monien viesteissä toistuu: ETTE PYSTY KUVITTELEMAAN ETTÄ POMO VOISI OLLA PASKAMAINEN IHMINEN. Ajattelette sokeasti että pomo on aina oikeassa, alainen väärässä. Ihan samalla tavalla varmaan ajattelette myös kaikkien poliisien ja lääkäreiden olevan hyviä ihmisiä ja kohtelevan muita aina hyvin. Noh, mutta kyllä niistäkin löytyy paskamaisia tyyppejä, kuten joka ammattiryhmän edustajista...

[/quote]

JA JOS JOKU JÄÄ VIELÄ IHMETTELEMÄÄN ETTÄ MIKSI LÖYTYY, NIIN SIKSI KOSKA IHMISILLÄ ERILAISIA LUONTEITA!!! :)

Vierailija
15/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:35"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:18"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:09"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:05"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:03"] mä luulen että vika on sussa, en kyllä jaksanut lukea kuin vähän alkua [/quote] No sit ei kannattais ehkä vastata, jos ei jaksa lukea koko settiä??? :) [/quote] Selvisi jo heti alussa, et ole ollut ravintolassa töissä mutta haluat vain tarjoilla, et halua tulla neuvotuksi, sinulle ei saa sanoa, laitatko kupit kun katselet ympärillesi tullessasi työhön, olet ollut kuukauden harjoittelijana, mutta mielestäsi olet jo ihan kykenevä tekemään ihan mitä vaan. Työssä kun nyt usein joutuu tekemään sitä mikä on esimiehen mielestä tärkeintä. [/quote] Haluan tulla neuvotuksi ja olen saanutkin alussa neuvoja, mutta en esimerkiksi tarvitse neuvoja enää kuukauden jälkeen niin yksinkertaisiin asioihin kun kahvikuppien laittaminen. :D mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Ihmiset edistyy. Mä en ole niin TYHMÄ, että jos mä kuukauden töissä olon jälkeen näen et mulla on kahvikupit edessäni, etten tietäis mitä niille kuuluu tehdä... Kun kotonakin se on ihan basic juttu, että kun sä otat astiat pesukoneesta niin sä laitat ne sen jälkeen astiakaappiin... Heh heh. Ja kykenevä en varmasti ole vielä tekemään mitä vaan, mutta jos tuntuu että en osaa jotain asiaa, osaan kyllä kysyä itse neuvoakin. =) ei tarvitse osotella veitsen kärjellä ja käskeä, että " tee nyt tuota! ,  tee nyt tätä! " jne. Osaan olla omatoiminen, siitä tässä on ihan kyse, en tarvitse mitään simputtamista ja kädestä pitäen neuvomista kuin mikäkin pikku lapsi. :) [/quote] No jos sä et tarvitse neuvoja vaan tiedät että ne kahvikupit on laitettava, niin miksi et laita niitä oma-aloitteisesti vaan se pitää sinulle erikseen sanoa? [/quote] Olisin laittanut omaalotteisesti, mutta kun mulle kerettiin sanoa ensin. :) [/quote] Koska olit.liian hidas.

[/quote]

Ps. Aion jatkossakin olla oma itseni, en rupea ottamaan stressiä jos ei ole pakko, mutta en myöskään toimi mitään etanavauhtia kuten en ole toiminut tähänkään asti. :) ja voin silti olla hyvä työntekijä!!

Vierailija
16/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:08"]

Oot liian hidas noihin hommiin?

[/quote]

Tää työ on mun unelma työtä, mutta totta on se, että tykkään toimia rauhallisesti jos ei ole kiirre. Miksi täytyisi hosua? Hosumalla vaan hommat menee yleensä pilalle. =) ja elämä ei ole minuutista kiinni. Sitten jos on kiirre, tehdään kiireellä töitä. Mutta turhan takia ei kannata itselleen vatsahaavaa hankkia.

[/quote]

Tykkäät toimia rauhallisesti ja valitat kun oot "jo" kuukauden tiskaillut? Et taida sopia ravintola-alalle lainkaan. Hakeudu jonnekin, missä saa "tuumailla". Hitaalla käyvä tarjoilija on rasite asiakkailleen ja työkavereilleen. 

Terveisin ex-tarjoilija, nykyinen yliopisto-opiskelija. 

Vierailija
17/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikilla on ollut huonoja/paskamaisia pomoja.

Vierailija
18/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:27"]

Täälläkin vain kinaat ja olet jatkuvasti puolustuskannalla. Tuolla asenteella et saa töissä kunnioitusta ja luottamusta. Nyt sinulla on kiire kasvaa vähän. Usko, että sinä et vielä tiedä paremmin kuin kollegasi, miten työ tehdään. Kuuntele ja opi. Lopeta ylireagoiminen.

(Jos olisit minun alaiseni, en ikävä jatkaisi harjoitteluasi, jos vähänkin tuota täällä näyttämääsi vastahankaan-asennetta vilautat työpaikalla. Työ ei ole vain ammattiniksejä, vaan oikea suhtautuminen on nuorten kohdalla tärkein asia.)

[/quote]

Enkä mä ole normaalia enempää täällä puolustuskannalla, kerron vaan asioihin oman mielipiteeni, enkä anna kenenkään myöskään painaa ja polkea minua alaspäin jos en näe siihen todellista tarvetta. :) miksi pitäisi alistua ja antaa toisen simputtaa ihteään koko ajan?? Kelle hyvä mieli tulee sellaisesta?

Oon täällä keskustelussa kyllä maininnut että haluan kehittyä hyväksi työntekijäksi ja tulla toimeen muiden kanssa, mutta kerta työpaikan yleinenkin toimenkuva on se, että KAIKKI TEKEE KAIKKEA, niin munkin pitäisi sillon enemmän päästä tarjoilemaan! ja jonkun toisen tehdä puolestaan rutkasti enemmän välillä tiskiä! ja sit osat taas voi vaihtua!

Onko se liikaa pyydetty?

Vierailija
19/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen voin myös sanoa, kun oon tätä ravintolatyötä aikasemmin tehny toisenlaista työtä, niin siellä mä olin sellanen hirveen kiltti ja nöyrä ja sit kun mä annoin simputtaa ihteäni jatkuvasti, mä jäin sen simputuksen jalkoihin ja sen takia, nyttenkin oon päättäny pitää puoleni, ettei mua liikaa alistettas...

Niin miten se voi olla väärin???

Vierailija
20/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:27"]

[/quote]

Enkä mä ole normaalia enempää täällä puolustuskannalla, kerron vaan asioihin oman mielipiteeni, enkä anna kenenkään myöskään painaa ja polkea minua alaspäin jos en näe siihen todellista tarvetta. :) miksi pitäisi alistua ja antaa toisen simputtaa ihteään koko ajan?? Kelle hyvä mieli tulee sellaisesta?

Oon täällä keskustelussa kyllä maininnut että haluan kehittyä hyväksi työntekijäksi ja tulla toimeen muiden kanssa, mutta kerta työpaikan yleinenkin toimenkuva on se, että KAIKKI TEKEE KAIKKEA, niin munkin pitäisi sillon enemmän päästä tarjoilemaan! ja jonkun toisen tehdä puolestaan rutkasti enemmän välillä tiskiä! ja sit osat taas voi vaihtua!

Onko se liikaa pyydetty?
[/quote]

Kun pomo sanoo "kaikki tekee kaikkea", se tarkoittaa että alaisen pitää lakata väistelemästä yksinkertaisempia aputöitä. Ei tietenkään hovimestari tai kokenut tarjoilija tiskaa yhtä paljon kuin kuukauden töissä ollut harjoittelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä