Tiedän että raskausoireiden väheneminen/katoaminen alkuraskaudessa on keskenmenon merkki
mutta onko kellään kokemusta, että se ei olisikaan merkannut keskenmenoa?
Kuinka pian kotona tehtävä raskaustesti näyttää negaa, jos esim tuulimuna?
Kommentit (7)
Mene ultraan jos pelkäät keskenmenoa, siellä se selviää eikä tarvi hermoilla. Näkyy rv 6 eteenpäin onko elämää. Minulla ollut kolme keskenmenoa, ja raskausoireet ovat poistuneet. Ultraan voit mennä ihan yksityiselle, maksanee n 100 euroa, niin ei tarvi perustella sen enempää kenellekään.
Ja kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno, eli sikiö oli kuolleena kohdussa 2 viikkoa ennenkuin huomattiin ( jona aikana raskaushormonin määrä ei enää noussut ).
tai loppuminen on ihan normaalia! Onneksi, sillä mitä pikemmin pahoinvointi ja muut vaivat jäävät taakse, sen mukavampaa tuo alkuraskaus on. Älä siis huoli!
Sen sijaan jos selkää/vattaa alkaa juilia tai tulee verenvuotoa, se on merkki keskenmenosta.
Mitä tulee tuulimunaan, minulla kotitesti olisi näyttänyt negaa varmaan rv12 tai jotain, jos ei olisi kaavittu.
Älä stressaa, et voi muuta kuin odottaa ja stressaamalla se keskenmeno tulee varmemmin. Jos hermostuttaa, niin tarkkaile vaikka lämpöjä. Raskauden alkaessa lämmöt on käytännössä kait ihan loppuun asti siinä 38 pinnassa (toki riippuu jokaisen peruslämmöstä). Ainakin sen ekan kolmanneksen lämmöt on koholla, mutta tuosta lopusta en ole ihan 100% varma. Ei tullut enää sitten tarkkailtua.
piti olla, joten ultran perusteella ei voinut mitään päätellä. Uusi ultra oli viikon päästä, ja sen mukaan kaikki oli kunnossa, vaikka alkio olikin pienempi kuin piti. Keskenmeno tuli pari viikkoa myöhemmin.
Ultrassa saattaa sitten mielenrauhan takia joutua juoksemaan viikoittain, jos omat tuntemukset viittaavat uhkaavaan keskenmenoon. Saahan siellä käydä, ei siinä mitään, mutta ei se välttämättä mielenrauhaa takaa, kun ultra ei voi luvata, että kaikki on kunnossa vielä seuraavana päivänäkin. Helpommalla saattaa päästä, jos alistuu siihen tosiasiaan, että alkuraskaudessa voi tapahtua paljon sellaista, mihin ei itse voi vaikuttaa, ja antaa asioiden mennä painollaan. Mutta jos stressi käy ylittämättömäksi, yksityisen ultraan pääsee vaikka monta kertaa viikossa.
Ap:lle: Aikoinaan raskausoireiden hävittyä kyselin kokemuksista, ja moni täällä kertoi, että kaikki sujui normaalisti, vaikka oireet katosivat. Joillekuille ne palasivat myöhemmin eli olivat poissa vain jonkin aikaa. Toivottavasti sinullakin kaikki menee hyvin.
Mene ultraan jos pelkäät keskenmenoa, siellä se selviää eikä tarvi hermoilla. Näkyy rv 6 eteenpäin onko elämää. Minulla ollut kolme keskenmenoa, ja raskausoireet ovat poistuneet. Ultraan voit mennä ihan yksityiselle, maksanee n 100 euroa, niin ei tarvi perustella sen enempää kenellekään.
minulla oli raskausoireita ensin vain todellakin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. eli rv 4-5. Sitten oireet hävisi ja tuli takaisin viikoille 7-9 ja hävisi taas. Sen jälkeen ei ollutkaan mitään tuntemuksia, vauvan potkut oli seuraava merkki raskaudesta.
Ja kaikki oli hyvin, koko ajan.
kun oireet vaihtelivat niin paljon. Tuo alku on kiduttavaa, kun ei voi kun odottaa. Oireista tai oireettomuudesta ei voi päätellä mitään.