Sairaanhoitajien tasoerot
Omakohtaisten kokemusten mukaan, ei osastoille työskentelevät hoitajat ole olleet mitenkään eritysosaajia tai siten raudankovia ammattilaisia, ainakaan kaikki, jos potilaan silmin ja korvin asiaa asettaa jollekin arvosteluasteikolle, monille oli ihan perusasiat hakusessa ja ote työhön ei niinkään ammattimainen, että automaattisesti luuli olevansa hyvissä käsissä. Teho-osastolla en ole ollut, joten ehkä siellä ne todelliset osaajat sitten on?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Haavojen siteiden vaihto ei yllättäen kuulu hoitajien perusosaamiseen. Tehtävä, jonka sanottiin voitavan tehdä kotona itse. Haavasidoksessa oli useampi erityyppinen sidekerros, niin päädyttiin vaihdattamaan sairaanhoitajan luona. Henkilö, jolla haava oli joutui lopulta opastamaan. Erikoinen tilanne.
Kävin lääkärissä (nilkka vääntyi pahasti mustaksi ja turposi limpuksi). Lääkäri antoi paperin, jolla kehoitti menemään vastaanoton jälkeen hoitajan luokse, joka lastoittaa jalan ja antaa kävelykepit, että pääsen taksiin. Noh, se oli melkoinen järkytys, ei hoitaja tiennyt, mitä kuuluu laittaa ja mihin, miten kireälle ja kyseli minulta, miten sen haluan, joo joo, haluan, että pääsen kävelemään, en osaa laittaa itse jalkaa pakettiin. Oli se häpeällinen kokemus, hoitaja ryntäili kuin päätön kana, välinekaapilta toiselle, käytävältä toiselle, eikä siitä perkele mitään tullut, jonkun sidekäärön se siihen sutaisi, mutta en todellakaan voi tästä kokemuksesta sanoa, että palkaa pitäisi nostaa kautta linjan. JA VIELÄ, eikö lääkäri tiennyt, ettei osaston hoitaja osaa sitoa nyrjähtänyttä nilkkaa?
No, ei ole koskaan kukaan hoitajista tehnyt kumpaakaan työtehtävää kun olen ollut sairaalassa.