Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yövuorot haitallisia sikiölle? Tai voiko tulla keskenmenon riski?

Vierailija
03.10.2006 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on tutukimuksissa osviittaa tuohon, että keskenmenoriski kasvaa yötyöstä. Toisaalta johtuuko keskenmeno sitten yövuoroista vai sikiön mahdollisesti poikkeavista soluista? Sitä voiko esim. 3 sanoa varmaksi?

Ystäväpiirissäni tuntuu, että keskenmenoja on tullut tasaisesti kaikkien ammattien ja työaikojen tekijöille. Itse olen onnekas siitä, että lapsia on 2 ja raskauksia myös kaksi kolmivuorotyöstä huolimatta. Omalla osastollani taas pidetään tiukka valvonta siitä, ettei raskaana altistuisi ilokaasulle ns. maskianestesioissa tai säteilylle ortopedisissa leikkauksissa. Ilokaasu altistaa tutkimusten mukaan myös suuresti keskenmenon riskille.

Vierailija
2/6 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on sikiön kannalta tekeekö äitinsä samoja töitä yöllä tai päivällä? Osaako joku valaista?

kyselee tyhmä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnellut eilen tarkkaan uutisia, mutat yötyö ainakin muuttaa naisten hormoonitasapainoa ja altistaa siten marginaalia enemmän rintasyövälle, joten voisiko tuota kautta tulla selitys kasvaneelle keskenmenoriskille ?

Vierailija
4/6 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut luulen, että tuo yötyön haitallisuus on lähinnä sitä, että ihmisen biologinen kello on silloin yössä ja hormonitoiminta käy " yötoiminnalla" ja menee ehkä jotenkin sekaisin yöllä ollessa hereillä, ja yhdistettynä raskauteen, voipi olla haitallista. Tää on siis vaan mutu-tietoa.

Ja loppuraskaudessahan ei yötöitä ole saanut tehdä pitkiin aikoihin, en muista olikos se viikkoraja jotain 27?!?

Yks sh

Vierailija
5/6 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se lisäis keskenmenon riskiä. Otat vaan rauhallisesti ja lepäät välillä jos voit. En tiedä millä alallla olet töissä mutta ainanki itse Lähihoitajana tiedän että vauvamasun kanssa voi käydä koulua ja töissä( siis tällä alalla ainanki) huolehdit vaan omasta hyvinvoinnista, ja nuku vaikka päivällä..

Vierailija
6/6 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just eilenhän oli juttua uutisissa että keskenmenoriski kaksinkertainen yötyötä tekevillä..Minulla omakohtainen kokemuskin asiasta. Sain kaksi keskenmenoa, eka vkolla 13, sykekin oli jo kuulunut mut jotain meni pieleen. Sitten toinen tuli ilmi vko 11,oli kai jo aiemmin menehtynyt, mutta vasta sillon alkoi lievää vuotoa. Kumpikin jouduttiin kaapimaan, olivat keskeytyneitä keskenmenoja eli eivät olisi sieltä tulleet itekseen muuta ku aikojen päästä . Näiden aikaan tein vielä yötyötä, mutta kun tulin raskaaksi 3. kerran hain lääkäriltä todistuksen siitä etten enää tee öitä ja näin meille syntyi lapsi ja toisenkin sain hyvinpian perään(1.5v ikäeroa) enkä silloinkaan tehnyt öitä. Olen täysin vakuuttunut, että km:ni taustalla oli juuri tuo että tein yövuorojakin!! Toisille yöt raskausaikana saattavat sopia, mutta ei minulle..

Terkuin:sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi