Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien parisuhdeaika, kun lapsi päiväkodissa - tekeekö joku näin?

Vierailija
31.03.2022 |

Meillä on kohta 2 v lapsi menossa päiväkotiin. Minkäänlaisia tukiverkkoja ei arjessa ole ollut, tähän asti on hoidettu lapsi kotona ja ei olla kahteen vuoteen miehen kanssa vietetty kahdestaan parisuhdeaikaa kodin ulkopuolella. Kovin usein ei parisuhdeaikaa kaivata, mutta olisi joskus kiva käydä yhdessä syömässä ilman lasta. Olisi kiva, että esim. kerran kuussa lapsen ollessa päiväkodissa me vanhemmat vietettäisiin parisuhdeaikaa pari tuntia esim. käymällä syömässä/elokuvissa. Tekeekö joku muu näin? Tukiverkkoja ei ole tiedossa ja muuten toki ollaan lapsen kanssa päiväkotiajan ulkopuolella ja tehdään yhdessä lapsen kanssa asioita.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo paha, kun ei tuon useammin ole.

Vierailija
2/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttäisi harvinaista parisuhdeaikaa elokuvissa käymiseen, koska leffoja voi katsoa kotonakin lapsen nukkuessa. En myöskään menisi ravintolaan syömään, koska sekään ei minusta ole suhteen kannalta niin olennaista. Itse panostaisin mieluummin intohimoiseen seksiin ja kiireettömään läheisyyteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen parisuhdeaikaa? Perhe on yksikkö, jossa eletään yhdessä.

Vierailija
4/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhemmat on fiksuja ja haluaa lapselleen mahdollisimman lyhyet hoitoajat, joten jos ei hän siellä säännöllisesti ole 10 tuntia päivässä niin antakaa mennä vaan.

t. päiväkodissa työskentelevä

Vierailija
5/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuota harrastavat vanhemmat, jotka ovat tehneet lapset vain päivähoitolaitoksia varten. 

Vierailija
6/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin voitte tehdä noin,

Minäkin kävin kaupassa ennen kuin hain lapsen enkä ajellut edes takaisin 10km vaikka yksi päiväkodin täti tätä kyseenalaisti.

Ja vein vuorotyötä tehdessä lapsen ennen lounasta hoitoon vaikka menin itse kahteen, jotta lapsi sai rauhassa syödä ja ottaa päikkärit hoidossa.

Vierailija
7/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo kouluikäiset lapset. Parisuhdeaikaa on silloin, kun he nukkuvat. Ei olisi tullut mieleenkään pienempänä lykätä heitä päiväkotiin vain siksi, että itse pääsisi elokuviin. 

Vierailija
8/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei silti kaikkia asioita tehdä yhdessä koko perheen kesken. Kun menen teinitytön kanssa ostamaan hänelle rintaliivejä, emme ota sinne isää ja pikkuveljeä mukaan ihan vain siksi, että kaikki pitää periaatteen vuoksi tehdä koko perheen kanssa. Tai kun menen hänen pikkuveljensä kanssa hoplopiin, sinne ei raahata teiniä, jota ei kyseinen paikka kiinnosta. Ja kun katsomme kauhuelokuvaa puolison kanssa, emme ota lapsia mukaan vain siksi, että ollaan perhe ja kaikki tehdään perheen kanssa yhdessä. Myös seksiä harrastetaan ilman lasten läsnäoloa. Ja kun lähden kollegoiden kesken oman alani juhlatilaisuuteen, en raahaa sinne perhettä mukanani, kuten eivät muutkaan. Joten mitäs tavatonta tuo ap:n suunnitelma on?

Vierailija
9/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jo kouluikäiset lapset. Parisuhdeaikaa on silloin, kun he nukkuvat. Ei olisi tullut mieleenkään pienempänä lykätä heitä päiväkotiin vain siksi, että itse pääsisi elokuviin. 

Lapset viedään päiväkotiin saamaan laadukasta varhaiskasvatusta. Ihan yksi lysti, mitä vanhemmat sillä välin puuhaavat. Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Vierailija
10/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ettei. Onhan monet lapset päiväkodissa vaikka vanhemmat ovat työttöminä kotona. Toki voitte ottaa omaa aikaa tekin.

Vierailija
11/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman toimivaa parisuhdetta ei ole myöskään toimivaa perhettä. Perhe on yksikkö, mutta se koostuu yksilöistä, joilla kullakin on omat tarpeensa. Normaalisti aikuiset tarvitsevat aikuisten aikaa ihan samoin kuin lapset välillä haluavat leikkiä keskenään tai isompana viettää aikaa kavereidensa kanssa. Perhe ei ole symbioosi. 

Vierailija
12/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset viedään päiväkotiin saamaan laadukasta varhaiskasvatusta. Ihan yksi lysti, mitä vanhemmat sillä välin puuhaavat. Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Mitä laadukasta on siinä, että 10kk vauva itkee peloissaan nurkassa ja isommat muksivat ohimennen eikä kukaan puutu?

Vierailija
13/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukasta ja laadukasta. Et ilmeisesti ole koskaan nähnyt päiväkodin arkea. 

Vierailija
14/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut huomata, että kerroin tuossa vain oman mielipiteeni. Totta kai tiedän, että Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Mutta ei se tarkoita, että lapsi on pakko viedä hoitoon, vaikka hoidolle ei olisi minkäänlaista tarvetta. Ja tuo laadukas varhaiskasvatus on sellaista mainosjauhantaa, ettei pahemmasta väliä. Todellisuus päiväkodissa on ihan muuta. Valitettavasti kokemusta on. 

Vierailija
15/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paskat vanhemmat, jos eivät itse osaa kasvattaa lastaan laadukkaasti. Päiväkodin ei pitäisi olla mitään muuta kuin hoitopaikka lapsille vanhempien työpäivän ajaksi. Lastensuojelu on sitten niitä varten, jotka eivät itse pysty huolehtimaan lapsistaan. 

Vierailija
16/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vanhemmat on fiksuja ja haluaa lapselleen mahdollisimman lyhyet hoitoajat, joten jos ei hän siellä säännöllisesti ole 10 tuntia päivässä niin antakaa mennä vaan.

t. päiväkodissa työskentelevä

Lapsi ei tule olemaan kovin pitkiä päiviä päiväkodissa. Lapsi on viikossa päiväkodissa 3-4 päivää meidän vanhempien töistä riippuen, yleensä osuu arkipäiväksi kaksi vapaapäivää.

Ap

Vierailija
17/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, jos vanhemmat pitää parisuhteestakin huolta. Kyllä lähes kaikki vanhemmat tarvitsevat sitä kahdenkeskistä aikaa. Ihan eri juttu, jos saa käydä vaikka rauhassa ravintolassa kuin illalla kotona olkkarissa syödä jotain iltapalaa ja saattaa joutua hyppäämään nukuttamaan heräilevää lasta.

Lapsikin voi hyvin, kun vanhemmat voi hyvin.

Vierailija
18/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhden lapsen kanssa ei muka päivittäin ole vaikka kuinka paljon omaa aikaa?

Vierailija
19/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paskat vanhemmat, jos eivät itse osaa kasvattaa lastaan laadukkaasti. Päiväkodin ei pitäisi olla mitään muuta kuin hoitopaikka lapsille vanhempien työpäivän ajaksi. Lastensuojelu on sitten niitä varten, jotka eivät itse pysty huolehtimaan lapsistaan. 

Ja asian vierestä taas kerran.

Vierailija
20/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yhden lapsen kanssa ei muka päivittäin ole vaikka kuinka paljon omaa aikaa?

Meillä on 11 kk ikäinen vauva. Vapaa-aikaa toki jo tässä vaiheessa on illalla vauvan mentyä nukkumaan, mutta me vanhemmat emme voi poistua kotoa sitä viettämään. Toinen voi lähteä yksin ja toinen jää kotiin. Ei ole sellaista vaihtoehtoa, että lähtisimme vaikka yhdessä käymään kuntosalilla tai kaveripariskunnan luona. Tottakai tämä rajaa vapaa-ajan viettämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme