Löytyykö muita, jotka vielä yli 3 vuoden jälkeen ovat rakastuneita kumppaniinsa?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi varsin onnellinen ja kuin vastarakastunut, parisuhdetta ja avioliittoa takana kohtapuoliin 21 vuotta. Lapset tehty ja isoja jo,aikaa todella nauttia toisistamme. Seksi on ollut aina todella isossa roolissa suhteessamme,sekä avoin suhtautuminen pieniin seikkailuihin myös suhteen ulkopuolella. En vaihtaisi puolisoani mihinkään. Toisinaan yllätän itseni ajattelemasta sitä,miten etuoikeutettu olenkaan ollut,kun olen löytänyt todellisen sielunkumppanin, jonka kanssa olen saanut elämäni jakaa.
Kuulostaa ihanalta. Toivon, että meilläkin on sama tilanne 20 vuoden päästä. ap
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta on todella lyhyt aika, et ole spesiaali
Miksi vähättely? Tätä palstaa lukemalla voi päätellä, että yli kolme vuotta HYVÄSSÄ parisuhteessa on aika spesiaalia. Aika harvoin tapaa live-elämässäkään vuosia yhdessä olleita pareja, jotka olisivat korviaan myöten toisiinsa rakastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Yli kolmen vuoden?
Tiedän pareja, jotka ovat omien sanojensa mukaan rakastuneita vielä kolmenKYMMENENKIN vuoden jälkeen, ja se näkyy..
Tämä, mutta valitettavasti monille käy niin, ettei olla enää sillä lailla rakastuneita kuin alkuvaiheessa, vaikka kumppania kuitenkin rakastaa (= välittää syvemmällä tasolla).
Itse en menisi sanomaan olevani enää rakastunut tuohon turjakkeeseen, vaikka rakastankin. Tosin enemmänkin voisi rakastaa, jos ei olisi viha-rakkaussuhde, jossa negatiivisia tunteita tuppaa olemaan useammin kuin positiivisia, mutta edes positiivisina ajankohtina ei se ole samanlaista romantiikan tasolla kuin rakastuneena, vaan enemmänkin sellaista pitkäaikaista kiintymystä ja välittämistä. Juuri sellaista, minkä takia monet eroaa sen sijaan, että hyväksyttäisiin se, että ei tarvitse olla suuria tunteita jos ei ole muuten onneton. Enkä puhu tyytymisestä, vaan siitä, että pitkissä parisuhteissa suhteen laatu muuttuu väkisinkin, eikä se ole aina huono asia, jos se sopii molemmille osapuolille.
Mieluustihan sitä eläisi edelleen niin kuin vastarakastunut sen sijaan, että miettii eroa (muista syistä kuin romantiikan puutteesta), mutta silloin kun menee hyvin, menee kuitenkin riittävän hyvin. Pitkä kiintymyssuhde on turvallisempi kuin aloittaa alusta ja palaa loppuun nopeasti.
En ole rakastunut mieheeni, en ole moneen vuoteen ollut. Minä rakastan häntä ja se on ihan eri juttu. Ihmisen aivot ei onneksi jaksa pitää sitä rakastumisen tunnetta yllä loputtomasti. Minä en ainakaan jaksaisi olla vuosikausia ylikierroksilla ja hormonipöllyissä.
Viisikymmentä vuotta ollaan pidetty toistemme puolia. Kutsun sitä rakkaudeksi.
Meillä takana jo yli 20v ja jokainen päivä tuntuu entistä paremmalta 🥰
Mun vanhemmat viettävät heinäkuussa 70-vuotispäiväänsä ja ovat edelleenkin rakastuneita. Mä en ole koskaan mennyt edes naimisiin, koska en ole tavannut miestä, joka rakastaisi mua yhtä paljon kuin isäni rakastaa äitiäni.
20 yhteistä vuotta, edelleen rakkautta ilmassa. ❤️
Täällä yksi. Ollaan oltu yhdessä 24 vuotta, ja rakastun mieheeni yhä uudestaan. Ja rakastan, syvästi.❤️
Ollaan oltu yhdessä vuodesta 69 ja eilen taas puhuttiin, että ihanaa rakastaa toista tuttua ihmistä ja tuntea vielä intohimoa😍
Sekoitatte pelon ja rakkauden. Lyön vetoa, että pitkässä parisuhteessa moni jää, koska pelkää jäävänsä muuten yksin. Parisuhderiippuvaisen pahin pelko jäädä yksin.
Rakastuminen eli alkuhuuma kestää pari vuotta. Onneksi meistä kumpikaan ei ole rakastunut rakastumisen tunteeseen, muutenhan puolisoa pitäisi vaihtaa vähän väliä. Rakastaminen on vähän eri juttu. Meille se tarkoittaa elämän pituista yhteistä matkaa myötä- ja vastamäessä. Nyt on menossa 19. vuosi, mutta hyvältä tuntuu kun läheisyyttä ja lämpöä riittää.💞
Kolmessa vuodessa nyt ehdi edes kunnolla tutustua toiseen.
t. naimisissa pian 37 vuotta ja edelleen rakastetaan
Olen ollut aviossa 21 vuotta. Mies on huikean rakas ja tärkeä minulle 🥰 Tärkein ihmissuhde. Kaverit ja ystävät ovat myös tärkeitä ja rakkaita, mutta rakkaus mieheen on syvempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta on todella lyhyt aika, et ole spesiaali
Miksi vähättely? Tätä palstaa lukemalla voi päätellä, että yli kolme vuotta HYVÄSSÄ parisuhteessa on aika spesiaalia. Aika harvoin tapaa live-elämässäkään vuosia yhdessä olleita pareja, jotka olisivat korviaan myöten toisiinsa rakastuneita.
Olet ilmeisesti todella nuori tai sitten sinulla on piirit, joissa ei viitsitä sitoutua, vaan pompitaan suhteesta toiseen vuoden välein.
Tinder-sukupolvelle 3 vuotta on hurrrrrjan pitkä aika.
Minä en ole koskaan edes seurustellut vakavasti, joten omakohtaisesti en osaa sanoa. Sen kyllä näen, että yli 60 vuotta yhdessä olleet vanhempani ovat edelleen rakastuneita toisiinsa.
10 vuotta tulee tänä vuonna täyteen. Tällä hetkellä en ole rakastunut, mutta rakastan. Kolme kertaa olen tämän suhteen aikana rakastunut mieheeni uudestaan ja se tunne on kyllä wow! Seuraavaa kertaa odotellessa.
Tarkoitinkin juuri sellaista kuherruskuukausi-meininkiä ja siksi kirjoitin rakastumisesta enkä rakastamisesta. ap