Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö suomessa saa enää kadota omasta tahdostaan?

Vierailija
17.09.2015 |

Tsekkinaisen tapauksesta tulee jo mieleen, että näinkö täällä suomessa ovat viranomaiset aviopuolison kanssa perässä, vaikka kuinka selkeästi näyttäisi siltä, että ihminen on LÄHTENYT VAPAAEHTOISESTI JA ITSE POIS. Hänellä on varmasti painavat syynsä toimia niinkuin on toiminut.

Normaalistihan poliisi juuri perustelee tilanteita, joissa etsimistä ei aktiivisesti tehdä sillä, että ihminen on todennäköisesti kadonnut omasta tahdostaan. Nyt näytetään kuvia, joissa nainen itse nousee pois bussista vaihdettuaan vaatteet jne. Todella ahdistavaa että media ja poliisikin ylläpitävät tätä aihetta esillä, vaikka henkilö on omin jaloin ja itsenäisesti liikkunut haluamaansa paikkaan. Puistattavaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun viranomaiset saavat selville että ihminen on kadonnut omasta tahdostaan niin tutkinta loppuu siihen. Ilmoittavat perheelle asiasta eikä siinä sen enempää. Mutta niin kauan kun epäillään ettei näin ole niin etsitään. Jos haluaa kadottuaan ettei edes aleta viranomaisten taholta etsiä niin ilmoittaa heille nopeasti asiasta. Sukulaiset ym voivat kyllä huutaa perään sosiaalisessa mediassa siinäkin tapauksessa ja joku kertoo ehkä missä ihmisen nähnyt. Aiemmin katominen oli helpompaa.

Vierailija
22/28 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että epäillään sairautta. Joihinkin voi liittyä tuollainen katoaminen ja henkilö tarvitsee hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:27"]

Jos puoliso esim. uhkaa tappaa jos toinen meinaa lähteä, voi olla ainoa tapa tehdä juuri näin ja se on ikävä kyllä arkipäivää yllättävän monellekin. On sitten hienoa, kun tarkasti suunnitellun karkaamisen jälkeen perässä ovat kaikki mediat, reppana puoliso ja poliisit koirineen.

no hommahan ratkeaa helposti ja kertakaikkisesti sillä, että menee läheisiltä kadottuaan jollekin poliisiasemalle esittämään hekkarinsa ja sanoo, että on lähtenyt liikkeelle oma-aloitteisesti, on turvassa ja ei halua itseään etsittävän, sekä kertoo, että ei halua tietojaan olinpaikastaan kerrottavan kenellekään. Poliisi todennäköisesti haluaa varmistua että näin tosiaan on ja kyselee vähän perusteita, mutta antaa sitten asian olla. Parhaassa tapauksessa poliisi voi auttaa suojautumisessa.

Mutta jos henkilö ei itse sano kenellekään mitään, mistä vidaan tietää, että hän on lähtenyt vapaaehtoissti, eikä ole vaikka muurattuna sen katoamisilmoituksen tekijön kellariin, kun madeleine maccann, tms.

Paitsi että silloin jää kiinni. Poliisi EI suojele ketään, missään tapauksessa. Eikä poliiseihin voi luottaa tippaakaan. Koko  ajanhan ne levittää laittomasti tietoja mediallekkin.

Tosiasiassa ainoa oikea tapa kadota on vaan kadota, ilmoittamatta kenellekkään

Vierailija
24/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun viranomaiset saavat selville että ihminen on kadonnut omasta tahdostaan niin tutkinta loppuu siihen. Ilmoittavat perheelle asiasta eikä siinä sen enempää. Mutta niin kauan kun epäillään ettei näin ole niin etsitään. Jos haluaa kadottuaan ettei edes aleta viranomaisten taholta etsiä niin ilmoittaa heille nopeasti asiasta. Sukulaiset ym voivat kyllä huutaa perään sosiaalisessa mediassa siinäkin tapauksessa ja joku kertoo ehkä missä ihmisen nähnyt. Aiemmin katominen oli helpompaa.

Paitsi että poliisi kertoo missä se henkilö on.

Myös jos on esim. lapsia niin poliisilla on suorastaan velvollisuus ilmoittaa henkilön olinpaikka.

Vierailija
25/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voishan se kadonnut ihminen itse ilmoittaa poliisille että on omasta tahdostaan lähtenyt. Saataisiin varmuus ettei ole tapahtunut mitään ikävää.

Poliisi kertoo henkilön sijainnin eteenpäin.

Vierailija
26/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:27"]

Jos puoliso esim. uhkaa tappaa jos toinen meinaa lähteä, voi olla ainoa tapa tehdä juuri näin ja se on ikävä kyllä arkipäivää yllättävän monellekin. On sitten hienoa, kun tarkasti suunnitellun karkaamisen jälkeen perässä ovat kaikki mediat, reppana puoliso ja poliisit koirineen.

no hommahan ratkeaa helposti ja kertakaikkisesti sillä, että menee läheisiltä kadottuaan jollekin poliisiasemalle esittämään hekkarinsa ja sanoo, että on lähtenyt liikkeelle oma-aloitteisesti, on turvassa ja ei halua itseään etsittävän, sekä kertoo, että ei halua tietojaan olinpaikastaan kerrottavan kenellekään. Poliisi todennäköisesti haluaa varmistua että näin tosiaan on ja kyselee vähän perusteita, mutta antaa sitten asian olla. Parhaassa tapauksessa poliisi voi auttaa suojautumisessa.

Mutta jos henkilö ei itse sano kenellekään mitään, mistä vidaan tietää, että hän on lähtenyt vapaaehtoissti, eikä ole vaikka muurattuna sen katoamisilmoituksen tekijön kellariin, kun madeleine maccann, tms.
No eikös tässä ole juuri selvitetty, että nainen on itsekseen matkustanut linja-autolla ja vaihtanut vaatteensa. Eiköhän sen pitäisi riittää.

Oletko idiootti? Sinusta siis jokainen loukkaantunut tai eksynyt retkelijä pitäisi jättää korpeen virumaan koska mitäs läksi? Miksi täällä palstalla on näin vajaata porukkaa?

Verorahoja ei pidä käyttää siihen että etsitään aikuisia ihmisiä jotka ovat itse halunneet lähteä

Vierailija
27/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei ilmoita kadonneen sijaintia kenellekään, jos henkilö näin toivoo. Mutta totta kai poliisi etsii henkilön kuullakseen tahdonilmaisun. Muutenhan kuka vain roisto voisi pakottaa ihmisiä kirjoittamaan jäähyväiskirjeitä ja sitten tappaa.

Itse asiassa poliisin kertoo tiedon eteenpäin.

Esim. jos minä haluan haasta Nelan oikeuteen niin minulla on lain mukaan oikeus saada tietää missä se on. Sama juttu on jos ihmisellä on lapsi.

Jos lapsi on mukana niin poliisi kertoo sen missä ihminen on. Jos lapsi ei ole mukana niin se toinen osapuoli voi vaatia oikeudelta että poliisi kertoo missä hän on, jotta häneltä voi vaatia elatusmaksuja.

Sukulaiset voivat myös sanoa että henkilö on kykenemätön päättämään omista asioistaan. Silloin he voivat oikeudelta yrittää vaatia holhoussuhdetta. Silloin poliisin velvollisuus on raahata ihminen ihmisten ilmoille.

Tuossa vaan muutamia esimerkkejä

Vierailija
28/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko poliisille ilmoittaa etukäteen, että haluaa kadota?

En ole lähdössä minnekään vaan aion olla omassa kodissani, käydä töissä ihan normaalisti ja tavata ystäviäni, mutta en halua olla missään tekemisissä tiettyjen sukulaisteni kanssa. Jos en vastaa puhelimeen tai avaa ovea, voivatko hullut hommata huoltoyhtiön päästämään heidät sisään kotiini tai soittaa poliisin/palokunnan rynnäköimään sisään? Eli voinko ilmoittaa salaisen numeroni johonkin poliisiin rekisteriin, että poliisi saisi minuun yhteyden, jos typerykset väittävät minun kadonneen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi