Homojen verenluovutus
Mistä ne tietää onko joku homo, ja että onko tämä homo harrastanut seksiä samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa viimeisen vuoden aikana? Mietinpähän vain.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:17"]
Homoilla on niin paljon hiviä ja muita tauteja verrattuna heteroihin, että ne ei saa siksi luovuttaa verta.
[/quote]
Tunnen itse yhden homon ja hänellä on HIV. On silti yhden illan juttuja ja ottaa oman kertomansa mukaan suihin ilman kumia, panot kumilla.
Kävi meillävuosia kylässä, ennen kuin kertoi tästä. Itse mietin, että aikamoiseen riskiin laittoi meidät, itsellä sellainen työ (asennus), jossa tulee usein nirhaumia ja pieniä haavoja käsiin.
Ei siis vuosiin kertonut.
Minusta väärin?
[/quote]
En halua vähätellä HIV:n vaaraa, mutta kyllä sen tarttuminen pienistä nirhaumista on aika vaikeaa. Virus myös kuolee ihmiskehon ulkopuolella todella nopeasti. Lisäksi hyvä lääkitystasapaino vähentää viruksen määrää ja tartuttavuutta. Toisaalta ymmärrän huolesi, mutta ei tuollaisesta taudistakaan ole helppo avautua.
Kävi meillävuosia kylässä, ennen kuin kertoi tästä. Itse mietin, että aikamoiseen riskiin laittoi meidät, itsellä sellainen työ (asennus), jossa tulee usein nirhaumia ja pieniä haavoja käsiin.
Ei siis vuosiin kertonut.
Minusta väärin?
[/quote]
Mitä sinä oikein sen kaverisi kanssa puuhaat nirhaumiesi kanssa, jos koet olleesi sairastumisriskissä? :D Mikäli lääkitys on kohdallaan, niin HI-viruksen määrä veressä ja muissa eritteissä on niin pieni, että tartunnan vaaraa ei juurikaan ole. Silti esim. seksikumppanille pitää aina olla rehellinen ja käyttää kondomia, sekä välttää eritteiden joutumista limakalvoille tai rikkinäiselle iholle. Tavallisella kyläilyreissulla ei HIV silti tartu, vaikka viruksen kantaja kävisi vessassa ja söisi astioistanne.
No en minäkään mitään homon verta haluaisi. Kiva sit vaimolle selittää että värkki ei seiso enää kun naapurin Kalle kiihottaa enemmän...
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:17"]Homoilla on niin paljon hiviä ja muita tauteja verrattuna heteroihin, että ne ei saa siksi luovuttaa verta.
[/quote]
Alapeukuttajille tiedoksi, että 4,5 prosenttia homoista on hiv-positiivisia ja heteroilla tuo luku on satoja kertoja pienempi.