Työkkäri ahdistelee...
Ihan kuin ei jo tarpeeksi ärsyttäisi (ja nolottaisi) tämä työttömyys, niin sitten vielä työkkärikin soittelee ja kyselee tilanteita. Enköhän mä sinne heti ilmoittais työllistymisestä...
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava, 56 vuotias nainen. Reuma, astma ja polvissa kulumat. Minut on laitettu 3 kertaa työkokeiluun, joista mistään en ole selvinnyt viikkoa kauemmin. Taas olisi syyskuussa uusi kokeilu. Tämä ei voi olla totta. Ala on siivousta.
Kai ymmärrät että työtön työnhakija hakee työtä ja sinullekin koitetaan löytää sopiva
Työökykytön on eri asia
Vierailija kirjoitti:
Kaktus kirjoitti:
Jep soittelevat täysin yllättäen vaikka omilla sivuilla lukisi tarkka päivämäärä ja kyselevät minne olen hakenut... Itse olin juuri lähdössä asioille kun soittivat.
Olit oikein lähdössä asioile ja soittivat auttakseen sinua
Auttaakseen? Millä tavalla se ketään AUTTAA, jos kysytään, mihin koulutuksiin tai työpaikkoihin on hakenut?
Minä haluan tietää, millaisia työpaikkoja nykyään tarjotaan. Minä tunnen vain yhden ihmisen, joka on saanut vakituisen työpaikan työkkärin tarjoamasta paikasta. Sekin aloitettiin jollakin palkattomalla harjoittelulla, mutta oli sellainen paikka, joka ei ollut missään auki vaan työnantaja oli pyytänyt työkkärin kautta harjoittelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaktus kirjoitti:
Jep soittelevat täysin yllättäen vaikka omilla sivuilla lukisi tarkka päivämäärä ja kyselevät minne olen hakenut... Itse olin juuri lähdössä asioille kun soittivat.
Auttaakseen? Millä tavalla se ketään AUTTAA, jos kysytään, mihin koulutuksiin tai työpaikkoihin on hakenut?
Minä haluan tietää, millaisia työpaikkoja nykyään tarjotaan. Minä tunnen vain yhden ihmisen, joka on saanut vakituisen työpaikan työkkärin tarjoamasta paikasta. Sekin aloitettiin jollakin palkattomalla harjoittelulla, mutta oli sellainen paikka, joka ei ollut missään auki vaan työnantaja oli pyytänyt työkkärin kautta harjoittelijaa.
Kaikki te-palvelut.fi -sivulla olevat paikat ovat työkkärin paikkoja. Sitä kautta saa Suomessa töitä noin 200 000 ihmistä vuosittain. Ei ihan pieni määrä. Kun työkkärit lakkautetaan 2018 lopussa, ei enää ole yhtä yhteistä sivua, jossa työpaikkoja voi ilmoittaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Odotan soittoa. Samalla voivat kertoa, mihin päiväkotiin ovat järjestäneet paikan lapselleni.
Mistä lähtien lapsen hoitopaikan järjestäminen on työkkärin tehtävä?
Ilmoita työkkäriin ettet enää halua penniäkään työttömyyskorvauksia etkä muitakaan yhteiskunnan tukia.
Eiköhän se ahdistelu lopu siihen.
Mulle kerran soittivat 2,5 vuoden työttömyysaikana, ja kun se häiskä soitti, en tiedä miksi se soitti, mutta kysyi mitä kuuluu, ja kerroin että on yksi työpaikka neuvottelun alla, se onnitteli mahdollisesta työpaikasta ja siinä se. Sain sitten sen työpaikan varmaan parin kuukauden päästä. Ehkä sillä olis ollut joku muu paikka mulle en tiedä kun se ei ehtinyt kertoa miksi soitti, vai soittelevatko ihan huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaktus kirjoitti:
Kaikki te-palvelut.fi -sivulla olevat paikat ovat työkkärin paikkoja. Sitä kautta saa Suomessa töitä noin 200 000 ihmistä vuosittain. Ei ihan pieni määrä. Kun työkkärit lakkautetaan 2018 lopussa, ei enää ole yhtä yhteistä sivua, jossa työpaikkoja voi ilmoittaa ilmaiseksi.
Kyllä me tiedämme, että MOL:n sivuilla on avoimia paikkoja ja mm. ne julkiset paikat, jotka on täytetty ajat sitten ja ovat vain muodon vuoksi avoimessa haussa. Väitätkö sinä, että esimerkiksi kunnan virkaan vuonna 2008 määräaikaisesti palkattu ja siitä asti yhtäjaksoisesti samassa virassa ollut saa paikkansa MOL:n ilmoituksen kautta, kun hänet viimein vakinaistetaan ja on lain edellyttämä julkinen haku?
Kysyn nyt sinulta uudestaan:
'Millä tavalla se AUTTAA, että työttömälle SOITETAAN JA KYSYTÄÄN, MINNE ON HAKENUT?' Ne avoimet paikat on siellä luettavissa ilman soittoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaktus kirjoitti:
Kyllä me tiedämme, että MOL:n sivuilla on avoimia paikkoja ja mm. ne julkiset paikat, jotka on täytetty ajat sitten ja ovat vain muodon vuoksi avoimessa haussa. Väitätkö sinä, että esimerkiksi kunnan virkaan vuonna 2008 määräaikaisesti palkattu ja siitä asti yhtäjaksoisesti samassa virassa ollut saa paikkansa MOL:n ilmoituksen kautta, kun hänet viimein vakinaistetaan ja on lain edellyttämä julkinen haku?
Kysyn nyt sinulta uudestaan:
'Millä tavalla se AUTTAA, että työttömälle SOITETAAN JA KYSYTÄÄN, MINNE ON HAKENUT?' Ne avoimet paikat on siellä luettavissa ilman soittoakin.
Miksi sen pitäisi auttaa? Lain mukaan työkkärin tehtävänä ei ole auttaa. Jos työtön on niin avuton, että ei hae, niin sitten valmennetaan hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava, 56 vuotias nainen. Reuma, astma ja polvissa kulumat. Minut on laitettu 3 kertaa työkokeiluun, joista mistään en ole selvinnyt viikkoa kauemmin. Taas olisi syyskuussa uusi kokeilu. Tämä ei voi olla totta. Ala on siivousta.
Kai ymmärrät että työtön työnhakija hakee työtä ja sinullekin koitetaan löytää sopiva
Työökykytön on eri asia
Moni työtön työnhakija on todellisuudessa työkyvytön mutta jos heille ei myönnetä eläkettä työkyvyttömyyden perusteella joutuvat he olemaan työnhakijoina työvoimatoimiston kirjoilla jotta saisivat rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö että joudut töihin?
Jos on töissä mutta ei tee täyttä työviikkoa (työnantaja teettää osa-aikatyötä), pitää silti hakea työpaikkaa säännöllisesti. Minulle ehdotettiin te-toimistosta toista työpaikkaa jossa olisi ollut vielä lyhyempi työaika. En tiedä mitä olisivat tehneet jos olisin vaihtanut työpaikkaa (työajat olivat päällekkäin eli en voinut tehdä molempia). Olisin saanut enemmän vapaa-aikaa.
Työkkarin pääfunktio on nimenomaan työttömien ahdistelu ja kyttääminen. Toisena tulee sitten palkattomaan orjatyöhön pakottaminen. Täysin turha laitos, joka tulisi lakkauttaa kokonaisuudessaan. Vai kuvitteleeko joku, etteivät työnantajat löytäisi työntekijöitä vähiin avoimiin paikkoihinsa ilman työkkäriä?
Käyttäjä2123 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö että joudut töihin?
Jos on töissä mutta ei tee täyttä työviikkoa (työnantaja teettää osa-aikatyötä), pitää silti hakea työpaikkaa säännöllisesti. Minulle ehdotettiin te-toimistosta toista työpaikkaa jossa olisi ollut vielä lyhyempi työaika. En tiedä mitä olisivat tehneet jos olisin vaihtanut työpaikkaa (työajat olivat päällekkäin eli en voinut tehdä molempia). Olisin saanut enemmän vapaa-aikaa.
Haitko tuota ehdotettua työtä?
Käyttäjä2123 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työökykytön on eri asiaMoni työtön työnhakija on todellisuudessa työkyvytön mutta jos heille ei myönnetä eläkettä työkyvyttömyyden perusteella joutuvat he olemaan työnhakijoina työvoimatoimiston kirjoilla jotta saisivat rahaa.
On huijaus kirjautua työttömäksi työnhakijaksi, jos ei oikeasti olekaan työkykyinen.
Onneksi tämä porukka on työkykyistä mitä nyt luku- ja kirjoitustaito on tipahtanut sen passin mukana välimeren pohjaan..
Vierailija kirjoitti:
Kaktus kirjoitti:
auttaakseen :D Samainen akka rupesi tuputtamaan työkokeilua vaikka mulla on ammatti ja monessa harjoittelussa olen ollut, enkä ole mikään 18v kloppi jolla ei mitään ammattia vaan 25-vuotias.
Onneksi minulla ei ole venettä tai mökkiä. Vuokralla asun.
Tai mökki oli mutta äidin kuoltua se meni äidin velkoihin.
T:32 vuotias