Kannatan Helsingin ruuhkamaksuja, jos sillä saadaan turhat autot pois keskustasta joukkoliikenteen sujuvaa kulkemista haittaamasta
Kun siitä pitää maksaa, miettii toisenkin kerran onko keskustaan aivan pakko mennä omalla autolla.
Kommentit (47)
Kyllä sillä saadaan turhat asiakkaatkin pois kaupoista ja liikkeistä.
Eipä haittaa minua. Muutettiin jo kasarilla metron varteen ja se on toiminut hyvin, parhaiten kaikista julkisista menopeleistä.
Ja kohta tulee myös Raide-Jokeri jolla opiskelijamme voi kulkea yliopistolle.
Turha työmatkaliikennekin saattaa loppua tuolla menolla. Mitä sitä töissä käymään Helsingissä, jo nyt on pulaa työntekiköistä kun ei kyseisessä kaupungissa ole varaa asua ja nyt tehdään liikkumisestakin liian kallista. Hyvä tästä tulee, esimerkiksi HUS:in hoitajapula varmaan helpottaa osaltaan tämänkin päätöksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Då bör hamnarna flyttas från H:fors centrum. Det skulle ha varit bra redan tidigare, då det alltid är en flaskhals att ta sig genom stan från H:fors hamnar.
Flygplatsen är i Vanda och den i H:fors har ni lyckats stänga så ha det bra med era val.
Självklart är det att den av ryssen valda huvudstaden dit ingen normal längre kan ta sig in, inte kan vara Finlands huvudstad. Dags att äntligen korrigera det fatala misstaget med.
Käännös:
Sitten portit tulee siirtää H:forsin keskustasta. Olisi ollut hyvä jo aikaisemmin, sillä H:forsin satamista kaupungin läpi on aina pullonkaula.
Lentokenttä on Vantaalla ja olet onnistunut sulkemaan H:forsin lentoaseman, joten pidä hauskaa valinnoissasi.
On sanomattakin selvää, että venäläisten valitsema pääkaupunki, jonne kukaan normaali ihminen ei enää pääse, ei voi olla Suomen pääkaupunki. Aika vihdoin korjata kohtalokas virhe.
Ruotsissa tämä on jo tyhjentänyt koko keskustan ,kaupat kärsivät ja menevät konkurssiin.Haluat siis Amerikan mallin, ulkopuolella kaupungin suuret ostoskeskukset ja keskustat tyhjentyy koko ajan.Konttoreita vaan keskustassa.
Miten mietit että ai auton omistajat pääsevät ostoksille 20 km keskustasta ,mitä havittelet?
Samaa mieltä. Helsingin keskusta tulee varata ainoastaan elämäntapatyöttömille ja ulkomaalaisille notkujille.
T. Helsingin vihervasemmisto
Keskusta tyhjenee liikkeistä eikä pian ole keskusta laisinkaan. Mikäs siinä jos pitää kauppakeskuksista ja autoilusta niihin.
Autoilijana itse kannatan ruuhkamaksuja alueille missä parhaat julkiset, kunhan vastapainona ei nosteta muuta autoilun verotusta.
Itsekin voisin käyttää julkisia jos olisivat täällä yhtä hyviä kuin esim Helsingissä.
On jotenkin koomista kehittää ruuhkamaksuja maahan, jossa ei ole ruuhkia. Oikeassa ruuhkassa liikenne voi seistä tunnin päivittäin, täällä se tapahtuu satunnaisesti ehkä jonkun onnettomuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä saadaan turhat asiakkaatkin pois kaupoista ja liikkeistä.
On saatu jo.
"miettii toisenkin kerran onko keskustaan aivan pakko mennä omalla autolla". Niin tai onko aivan pakko mennä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin koomista kehittää ruuhkamaksuja maahan, jossa ei ole ruuhkia. Oikeassa ruuhkassa liikenne voi seistä tunnin päivittäin, täällä se tapahtuu satunnaisesti ehkä jonkun onnettomuuden takia.
Hämeetie kavennettiin jo kahdesta yhteen suuntaan kulkevasta kaistasta yhteen. Sama vähennys on edessä Mannerheimintiellä. Jos ei ruuhkia vielä liikaa ole, niitä on varmasti tulossa.
Kuka määrittelee, mikä on "turha auto" keskustassa? Sinäkö? No, onnea vaan Helsinki. Kurjistuminen vain jatkuu.
Ei haittaa mua. En käy koskaan helsingissä.
Omassa tuttavapiirissäni en tunne ketään joka ajelisi keskustan alueella 'huvikseen'. Kaikkeen ajoon on joku ihan pätevä syy.
Karsivat samalla turhat kotimaiset turistit pois. Ei tarvii omalla autolla tulla, ni ei tulla sitten ollenkaan.
Kannatan Helsinkiin kaikkia mahdollisia ja mahdottomia maksuja. Ulosmuuttovero omaisuudesta ensimmäisenä 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin koomista kehittää ruuhkamaksuja maahan, jossa ei ole ruuhkia. Oikeassa ruuhkassa liikenne voi seistä tunnin päivittäin, täällä se tapahtuu satunnaisesti ehkä jonkun onnettomuuden takia.
Hämeetie kavennettiin jo kahdesta yhteen suuntaan kulkevasta kaistasta yhteen. Sama vähennys on edessä Mannerheimintiellä. Jos ei ruuhkia vielä liikaa ole, niitä on varmasti tulossa.
Mut hei, varmaan tilalle saadaan jotain pyöräilybaanaa, jota kukaan ei käytä. Tai kukkaistutuksia tai jotain muuta yhtä ihanaa. Pääasia, ettei autolla ajella.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissäni en tunne ketään joka ajelisi keskustan alueella 'huvikseen'. Kaikkeen ajoon on joku ihan pätevä syy.
Niin, kuka sinne haluaisi lähteä ajelemaan? Ymmärrän kyllä vaikka jos joku haluaisi ajella jossain kauniissa merenrantamaisemassa tai vastaavaa, mutta että joku lähtisi Helsingin keskustaan ajamaan huvikseen? Ei ikinä.
Miksi nimi ruuhkamaksu? Ei Helsingissä ole juuri koskaan ruuhkia. Pientä jonoutumista ehkä arkisin iltapäivällä parin tunnin ajan.