Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaatko mieheltäsi maskuliinista energiaa?

Vierailija
17.09.2015 |

Ensinnäkin, nyt en puhu mistään lassukoiden sekoiluista tai väkivaltaisista rentuista tms.

Puhun sellaisesta rakastavassa, turvallisessa parisuhteessa virtaavassa maskuliinisuudesta. Sitä, että teillä molemmilla on omat "energianne" (en sano roolit, koska työ, lastenkasvatus, yms vanhoilliset mallit eivät liity tähän. Muutenkin vihaan tuota ilmaisua, tuntuu olevan jokaisen hihhulin lempi-ilmaisuja), jotka eroavat toisistaan ja tekevät toisen kiinnostavaksi ja puoleensavetäviksi toistenne silmissä. Yleensä tuota ilmaistaan "sillä jollakin", teidän välillö on sähköä. Huom. miehen ei tarvitse olla maskuliininen, eikä naisen feminiini. Voivat olla toisinkinpäin.

Esimerkkejä: Kun kävelette kadulla, hän siirtää itsensä sinun ja autojen väliin. Saattaa tehdä ihan huomioimatta automaattisesti. Kun makoilette sängyssä, hän vetää sinut sängyn halki kainaloonsa. Hän tekee helliä pieniä eleitä, kuten puristaa persettäsi tai johdattaa sinua kädestä ollessanne täydessä paikassa.

Hän on se päätöksentekijä. Kun olet ahdistunut, stressaantunut jne. sinun on todella vaikea tehdä jatkuvasti pieniä päätöksiä. "Mitä syödään, näyttääkö tämä punainen pusero paremmalta kuin valkoinen, mitä sanotaan miksei voidakaan tulla tänään, vai voidaanko edes perua?" Hän hoitaa. Hän ei mutise "ihan samaa" tai "päätä sä" vaan sanoo punainen pusero, maksalaatikkoa, mä soitan niille ettei tulla tänään. Hän oikeasti osallistuu esim. lomasuunnitelmien tekoon ja vie sinut kyselemättä mielipidettäsi treffeille kivaan ravintolaan.

Ts. hän ei pakota sinua olemaan se, joka on AINA vastuussa kaikesta. Isot asiat tietty päätetään yhdessä. Miehesi ärsyttää sinua suunnattomasti, kun hän kohauttelee harteitaan ja istuu perseellään sohvalla, kun stressaat mitä reittiä päästään nopeiten sukulaisen rippijuhlista toisiin tai minne mennään esikoisen ekana syntymäpäivänä. Silloin kaipaat maskuliinista energiaa mieheltäsi. Hän saattaa nähdä käytöksensä "rentona" ja "myötäilevänä", vaikka oikeasti on vain laiska ja taantuu lapseksi. Kaiken huippu on miehet, jotka hokevat emmätiiä:ää päätöksenteossa, mutta mäkättävät kun joku menee pieleen. Seksi ei tunnu maistuvan tän jauhosäkin kanssa, mikö on luonnollisesti sinun vikasi.

Kolmas ja ehdottomasti tärkein: maskuliinisuus on vastuuta

. Hän pitää sinusta huolta. Hän saattaa sinut bussiin yöllä ja soittaa varmistaakseen, että olet päässyt kotiin. Hän ymmärtää vastuun parisuhteenne hyvinvoinnista olevan yhtä paljon, jopa enemmän hänellä, teillä molemmilla, ei vain sinulla. Kunnsuhteessanne on kuivia kausia tai arki tökkii, hän ei nillitä kavereilleen, miten sinä et oke enää yhtä hauska/seksikäs/menevä/mitänytolitkaan. Hän pyrkii parantamaan tilanteen, tutkii omaa köyttäytymistään ja kehittää sitä. Hän ei suutu ja nalkuta "miksei se nyt vaan voi kertoa mitä haluaa" jos sinun tekisi mieli mennä jonnekkin, mutta sanot ei, koska tuntuu vaan vaikealta pyytää jostain syystä. Hän opettelee sinun käyttäytymisesi ja tarvittaessa lukemaan hieman rivien välistä. Koska me naiset vaan koetaan oman tahdon vaatiminen joskus vaikeaksi.

Jos koet samoin ja koet, ettet saa tarvitsemaasi, jätä se mies. Itsellä oli suomalainen marttyyrinyhverö, joka oli omasta mielestään maailman mukavin ja kunnollisin (koska ei ryypännyt ylettömästi) ja koin naiseuteni hukkuneen lähes täysin hänen kanssaan. Sitten tapasin brittimieheni. Tunnen hengittäväni täysin uutta ilmaa hänen kanssaan. Mun ei tarvitsekaan aina olla suora, reipas ja johdattaja. Minua ei haukutakaan ja syynätä jos en käyttäydy kuin "yksi jätkistä" vaan naisellisille päähänpistoille suhtaudutaan pitäen niitä pidemminkin endearing. Mulle ei pyöritellä silmiä tai mutista menkkalehmää, kun kuukautisten aikana itkettää ja tekee mieli keksejä, vaan hän hakee niitä keksejä ja pitää sykyssä. Sori sekava ja pitkä mobiiliteksti, halusin vaan avautua. Uskon, että osasyy parisuhteiden huonoon oloon, on tietynlaisen feminiisydeen ja maskuliinisuuden puuttuminen.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:30"]

Huh, ap, kuvailit mieheni pelottavan tarkasti. Mun mieheni tosin on slaavitaustainen. Itselläni ei ole kokemusta miehistä aiemmin, mutta voisin ystävieni puheiden perusteella olla samaa mieltä sellaisen 'ihansama'-miehen turhuudesta. Kun mieheni kertoo rehellisesti mitä ajattelee

kiertelemättä, niin se antaa paljon enemmän tilaa ja turvaa. Ja kertoo mitä haluaa. Mun kirjoitus on myös nyt kyllä tosi sekava, mutta ehdottomasti miehen täytyy omata tätä energiaa, maskuliinista tai ei.

[/quote]Haha, mäkin käytin mun brittiä esimerkeissäni. Kiva kuulla, että olet onnellinen parisuhteessasi.

Vierailija
42/48 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:34"]

Ei tarvitse olla mies, nainen ja lapsia. Noi oli pelkkiä esimerkkejä.

[/quote]Myönnät siis, että kaikissa perheissä ei ole yhtä henkilöä, joka "pyörittää arkea" ja "heiluttaa tahtipuikkoa"?

[/quote]Öö, mitä? En? Yksinoleva ihminen ei ole perhe. Sen sijaan oli kyseessä homo-, lesbo-, tai heteroparisuhde, on toinen (MINUN elämänkokemukseni mukaan) se aktiivisempi puoli. Mitä sä tarkkaan ottaen haet? Kyllä , mä nään asian noin. Oli lapsia tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:37"]

Hyi helvetti miten etovaa tekstiä!! En halua mitään isähahmoa holhoamaan ja ymmärtämään "naisellisia oikkujani". Yöhh, yöhh! Oman elämänfilosofiani mukaan mies ja nainen EIVÄT ole niin erilaisia kuin annat ymmärtää, meissä on kaikissa anima ja animus.

[/quote]Kaikissa on molempia energioita, mutta jompaakumpaa enemmän. Sit varmaan et hae tollaista parisuhdetta. Me ei varmaan oltais paras yhdistelmä teekupposella käymiseen.

Vierailija
44/48 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa alapeukuttelijat, saanko udella, että häiritseekö teitä jos joku nainen sitten kaipaa vastaavaa? Eli elää "väärin" teidän silmissänne?

Vierailija
45/48 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:37"]

Hyi helvetti miten etovaa tekstiä!! En halua mitään isähahmoa holhoamaan ja ymmärtämään "naisellisia oikkujani". Yöhh, yöhh! Oman elämänfilosofiani mukaan mies ja nainen EIVÄT ole niin erilaisia kuin annat ymmärtää, meissä on kaikissa anima ja animus.

[/quote]

äänestit vasemmistoliittoa? Vai vihreitä?

Vierailija
46/48 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/48 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. mä taidan olla meidän suhteessa se "mies" ton kuvauksen perusteella ja olen kyllä ihan tyytyväinen osaani. Ja siis heterosuhteessa oleva nainen olen.

Mua AP:n kuvailema vikan kohdan "huolenpito" enemmänkin ahdistaa ja kokisin sen holhoavaksi. Sängyssä tykkään kun mies vie ja mä vikisen, mutta muuten kokisin tuollaisen kohtelun alentavaksi.

Mieheen ei tarvii lukea mun ajatuksia, ihan normaali kommunikointi riittää. Oma tahto ei muuten ole kaikille meille naisille ongelma.

Kahden kauppa, pieleen menee jos vika on muka aina vaan siinä toisessa.. mutta allekirjoitan kyllä sen, että on hyvä tietää mitä itse suhteelta (ja puolisolta) haluaa.

Vierailija
48/48 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en kaipaa. Kuulostaa rasittavalta, että naisen pitäisi olla joku epälooginen reppana, jota mies ns. lempeästi ohjailee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän