Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeumista (etenkin rektoseelestä)

Vierailija
17.09.2015 |

Olen kärsinyt ilmeisesti jonkinasteisesta rektoseelestä eli peräsuolenlaskeumasta jo vuosia ja nyt kaksi lasta synnytettyäni vaiva on lähinnä pahentunut. Kuopus täytti juuri vuoden ja hänen synnytystään seuranneessa jälkitarkastuksessa lääkäri käski odottelemaan ainakin vuoden ennenkuin huolestuisin enempää.
.
Noh, vuosi meni ja tässä olen saman vaivan kanssa edelleen. Ulostaminen on vaikeaa, tuntuu siltä (ja näyttääkin), että uloste pyrkii emättimen kautta ulos ja saan sen ohjattua oikeaan suuntaan vain sormilla emättimen kautta painamalla. Emättimen alaosasta näkyy pullistuvan kummallinen pallukka, ihankuin osa emättimen sisäosaa näkyisi ulospäin. Kävellessä tuntuu välillä omituinen paineentunne, ihan kuin jotain putoaisi jalkovälistä.
.
Haluaisin kysyä, onko täällä kohtalontovereita ja jos täällä on ketään keneltä sama vaiva olisi korjattu, voisitko kertoa millä oireistolla pääsit korjaukseen? Oletan korjauksen olevan leikkauksen, koska mikään jumppa ei ole ainakaan minun kohdallani muuttanut tilannetta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pullistuu ulos? Vaginan seinä peräsuolen painamana? Virtsarakko? Kohdun suu? Kohtu?

Tutulla se oli virtsarakko. Pääsi leikkaukseen.

Vierailija
2/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaginan seinä peräsuolen painamana on lähin arvaukseni, koska pullistuma on emättimen alaosassa (siis välilihan puolella).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on/oli tuo. Hänellä se korjattiin vasta kun minä ja siskoni olimme isoja, juuri tuon nostelun takia. Siskoni oli 9v ja minä muutaman vuoden enemmän. Eli kyllä noilla oireillasi tulisi leikkaukseen päästä, mutta ehkei kannata kun on pieniä lapsia :) ainakaan jos ei ole lasten isän apua, kuten äitilläni ei ollut koska oli yh. N19

Vierailija
4/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan pääsyä rectosele-leikkaukseen.
Lapsiluku pitäisi ilmeisesti olla täynnä, kohtu otetaan ehkä samalla pois.
Itselläni 3 lasta n. 2 v välein.
Oireet samat kuin sulla, varastopussi tulee lähes ulos emättimestä, kun ulostetta kertyy sinne.
Olen kärsinyt pikkuhiljaa pahenevista oireista n.10v.
Yksityisen gynekologin kautta pääsin naistentautien polille.

Vierailija
5/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onkohan vielä niin, että lapsiluku sopisi olla lopullinen ennen leikkausta? Itse vielä pohdimme kolmatta ehkämahdollisestiehkäjospakuitenkinehkä tulevaisuudessa...

Vierailija
6/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:22"]Eli onkohan vielä niin, että lapsiluku sopisi olla lopullinen ennen leikkausta? Itse vielä pohdimme kolmatta ehkämahdollisestiehkäjospakuitenkinehkä tulevaisuudessa...
[/quote] Lapset tehtynä ensin.

Vierailija
7/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää kun lapsia synnyttää...

t. Onnellinen tiukkapimppinen vela 

Vierailija
8/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:26"]Sitä se teettää kun lapsia synnyttää...

t. Onnellinen tiukkapimppinen vela 
[/quote] Mulla emättimen takaseinämän laskeuma tuli nuorena ja lapsettomana, kun kärsin vuosia pahasta ummetuksesta.

Vierailija
9/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pitää olla tehtynä. Minulta korjattiin sekä rektoseele että cystoseele 5 lapsen jälkeen. 5vko sairaslomaa ja olin kyllä todella kipeä. Hoitoapua kotiin tarvitaan nostelukiellon takia.

Vierailija
10/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:26"]Sitä se teettää kun lapsia synnyttää... t. Onnellinen tiukkapimppinen vela  [/quote] Mulla emättimen takaseinämän laskeuma tuli nuorena ja lapsettomana, kun kärsin vuosia pahasta ummetuksesta.

[/quote]

Ummetukseen kannattaa hakea apua.

Vierailija
11/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko ylipainoa?

Vierailija
12/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:26"]Sitä se teettää kun lapsia synnyttää... t. Onnellinen tiukkapimppinen vela  [/quote] Mulla emättimen takaseinämän laskeuma tuli nuorena ja lapsettomana, kun kärsin vuosia pahasta ummetuksesta.

[/quote]

Ummetukseen kannattaa hakea apua.
[/quote] Todellako? En tiennytkään. Huvikseni ravasin lääkäreillä.

Vierailija
13/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
14/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei suoli tyhjene, jos en paina uökopuolelta sitä tyhjäksi. Yleensä käytän käsisuihkua jolla huuhtelen suolen tyhjäksi. Ikävä vaiva kun kaikkialla ei ole bideetä...

Vierailija
15/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta, kun mulla oli. Tosuaan ulostemöykky tuntui emättimen puolella. Sain yleensä ulostettua ilman sormella painamista
painamista. Terveyskeskuksesta lähetteellä Kätilöopistolle, jossa se aikanaan korjattiin. Kiristivät jotenkin emättimen puolelta. Ei iso leikkaus. Enkä ollut kovin kipeä. 3vko s-lomaa ja painavien tavaroiden nostelukielto.

Vierailija
16/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa että leikkaus ainoa apu kylllä. Käy gynekologin vastaanotolla ensin. t kätilö

Vierailija
17/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jos leikkauksesta tulee painavien asioiden nostelukielto, niin kannattaakohan siitä edes haaveilla vielä kun tuo 12kg kävelytaidoton viettää paljon aikaa tuossa lantiolla.
.
Kiitos paljon vastanneille!

Vierailija
18/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vaarallista olla hoitamatta? Ikävä vaiva, mutta sen kanssa pärjää.

Vierailija
19/19 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama vaiva, synnytyksistä jo 20 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan