Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?

Vierailija
17.09.2015 |

Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1301/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akka hävis viime yönä mökiltä kun join kolmatta kossupulloa, liekkö hukkunut🤔

Siinähän ei ole mitään outoa. Nainen sai susta tarpeekseen. Ihan selkeä tapaus.

Vierailija
1302/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi esim  kapinasta Venäjällä ei saa tällä palstalla puhua lainkaan? Onhan kysymyksessä mahdollisesti maailmanhistoriallisestikkin merkittävä tapahtuma.

https://yle.fi/a/74-20010573

OK. Nyt selitåpä, että miksi tämä ennen Ukrainan selkkausta nevöhööd PALKKAsoturijoukko nyt haluaa kaataa suvereenin valtion johdon?

Kyse on RAHASTA. Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmäkamera. Katosi 8 vuotta sitten tietämättömiin kotoa kahvinkeittimen vierestä eikä sitä ole löytynyt enää mistään. Näkijä voisi kertoa mitä sille tapahtui, meni kolmannen lapsen vauvakuvat muistikortissa :(

Vierailija
1304/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat katoaa tilitä joka kuukausi ja se on aika outoa. Jos olet nähnyt rahojani jossain, niin voisitko ystävällisesti palauttaa ne takaisin tililleni?

Vierailija
1305/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä katosi, eikä ole löytynyt.

Vierailija
1306/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus ja hehkeys, ei löydy enää millään.

Vierailija
1307/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raastinrauta. Hävisi muuton jälkeen kolmeksi vuodeksi, löytyi, hävisi uudelleen. Tykkää vissiin piilotella.

Vierailija
1308/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempikahvimuki, joka oli aina tietyssä paikassa.

Vierailija
1309/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestelmäkamera. Katosi 8 vuotta sitten tietämättömiin kotoa kahvinkeittimen vierestä eikä sitä ole löytynyt enää mistään. Näkijä voisi kertoa mitä sille tapahtui, meni kolmannen lapsen vauvakuvat muistikortissa :(

Oletko kysellyt niiltä isommilta lapsilta, minne kamera olisi voinut mennä? Jos vaikka lapsi on uteliaisuuttaan ottanut kameran leikkeihinsä, sitten siitä on hajonnut joku osa ja lapsi piilottanut kameran hätäpäissään jonnekin kaapin perukoille tms?

Vierailija
1310/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katoaa oudosti viestejä täältä, vaikka ne ovat täysin asiallisia. Todennäköisesti tämäkin viesti on huomenna vain muisto. En ole täällä juurikaan keskustellut aiemmin, onko täällä yleistä, että moderointi on täysin sattumanvaraista? Onko eri ketjuilla eri modeja? Vai katoaako viesti automaattisesti, jos joku ilmottaa sen epäasialliseksi? Todella omituinen meininki ollut siinä ketjussa, jota olen seurannut ja kommentoinut.

Vierailija
1311/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhalu

Vierailija
1312/1602 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta sitten olin ryyppäämässä lauantaina oikein kunnolla ja maanantaina kun lähdin töihin huomasin työpaikan avaimen kadonneen avaimenperästä. Siinä oli monta muutakin avainta, muut avaimet olo tallessa ja itsestään ei voinut irrota mitenkään. Olen kännissä muutaman kerran lähtenyt kävelemään unissaan ja tehnyt aina jotain outoa. Ainoa selitys minkä olen keksinyt tuolle kadonneelle avaimelle on tuo unissaankävelu.

Vierailija
1313/1602 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymmentä vuotta sitten olin ryyppäämässä lauantaina oikein kunnolla ja maanantaina kun lähdin töihin huomasin työpaikan avaimen kadonneen avaimenperästä. Siinä oli monta muutakin avainta, muut avaimet olo tallessa ja itsestään ei voinut irrota mitenkään. Olen kännissä muutaman kerran lähtenyt kävelemään unissaan ja tehnyt aina jotain outoa. Ainoa selitys minkä olen keksinyt tuolle kadonneelle avaimelle on tuo unissaankävelu.

Ryyppykavereita asialla?

Vierailija
1314/1602 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemman käden hanskoja on tässä vuosien varrella kadonnut useita. Joka vuosi pitää ostaa pari paria hanskoja ja sitten kun hanskoja alkaa hakea, löytyy vain oikean käden hanskoja. Ei niitä viitsi heittää poiskaan,koska silloin varmaan alkaisi parit löytyä.

Vierailija
1315/1602 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadotin tomaatin muutama viikko sitten, eikä sitä ole vielä mistään tullut vastaan. Olen odotellut, milloin mätä haju paljastaa sijainnin, mutta ei mitään.. Viimeinen havainto on, että olin pesemässä sitä ja sen jälkeen se katosi. Ei ollut vastatyhjennetyssä roskiksessa, aivan varmasti en syönyt sitä, ei ole missään keittiön kaapeissa. 

Siis katosi pestessä?

Vierailija
1316/1602 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysellyt niiltä isommilta lapsilta, minne kamera olisi voinut mennä? Jos vaikka lapsi on uteliaisuuttaan ottanut kameran leikkeihinsä, sitten siitä on hajonnut joku osa ja lapsi piilottanut kameran hätäpäissään jonnekin kaapin perukoille tms?

8 vuoden aikana olen ehtinyt tekemään monia suursiivouksia ja lasten kanssa yhdessä etsitty heti katoamisen jälkeen, ei ole löytynyt.

Vierailija
1317/1602 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa katosi yöllä käytettävä purentakisko. Se katosi vähitellen. Ensimmäisenä aamuna se löytyi tyynyn alta, seuraavana aamuna yöpöydältä ja kolmantena ei enää mistään. Oli ollut kolme viikkoa taukoa käytössä, kun se jäi kotiin sairaalareissulta.

Onko sulla koiraa? Koirat jostain syystä tykkää kovasti järsiä noita purentakiskoja, joten jos koira löytyy taloudesta niin syyllinen saattaa hyvinkin olla se.

Vierailija
1318/1602 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusivuotiaana uudehko vaaleanpunainen rannekelloni. Mentiin saunavuorolle ja jätin sen kertomani mukaan kotiin pakastimen päälle.

Kelloa ei koskaan löytynyt. Muutimme tuon jälkeen ja silloin viimeistään olisi pitänyt ilmestyä, vaikkei olisi tullut aiemmissa etsinnöissä muuten vastaan. Epäiltiin jopa, että saunavuoron aikana poikennut naapurin samanikäinen pikkutyttö olisi sen voinut ottaa, mutta kyllähän tuonikäisen vanhemmat huomaisivat, jos lapsella on uusi tavara.

...

Nyt minulta on kateissa nuottiteline. Mietin, olenko myynyt sen ja vain unohtanut asian. Vai luuraako se jossain enkä vain näe sitä.

...

Unohdin koulun naulakkoon jo hieman nuhraantuneen pipon ja villasormikkaat. Seuraavana päivänä niitä ei enää ollut. Kuka veisi selvästi käytetyt varusteet. En käsittänyt.

Olen myös onnistunut hävittämään kaksi penaalia julkisessa liikenteessä. Toisen bussiin kouluaikoina ja toisen aikuisiällä jonnekin kodin ja pysäkin välille. Loput laukusta pudonneet tavarat löytyivät, mutta kynäkotelo jäi hukkaan. Sakset haluaisin takaisin, kynät voi löytäjä pitää, kun ehdin jo korvata ne vastaavilla, mutta samanlaisia saksia en ole löytänyt.

...

Mummuni on hukannut soivan laulukirjan. Muutossa, jossa perattiin ylimääräiset tavarat pois, kun uusi paikka oli pienempi, ja oli useampi henkilö pakkaamassa ja kantamassa. Kai se on joutunut väärään muuttolaatikkoon, vaikkei kukaan sitä muista pakanneensa. Osa tavaroista on vielä sukulaisilla varastossa, tuurilla voi löytyä sieltä. Tai on jossain mummun tavaroissa, mutta ei ole löytynyt kun "ei se siellä voi olla, olen jo katsonut/en minä sitä sinne laittaisi".

...

Sitten mystinen löytyminen.

Kevät tuli, lumet suli. Astuin linja-autosta kaupungissa ja huomasin lumikasan raunioilla tumpunraaskun. Minullahan on melkein samanlainen. Paitsi että se tumppu oli omani. En edes tiennyt hukanneeni yhden ja jättäneeni yhden parittomaksi.

Ja siis äitini on tehnyt käsineeni ja kutonut koristekuvion niihin, joten ihan samanlaisia tuskin oli kellään.

Vierailija
1319/1602 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän halu.

Vierailija
1320/1602 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kissan olisin voinut kerran hukata tietämättä sitä itse. Se oli luikahtanut huomaamatta rappuun aamun lähtötohinassa. Jos joku olisi heittänyt sen ulos rapusta ja se olisi häipynyt tietymättömiin, olisin ihmetellyt, mihin se on joutunut lukitusta ja ikkunaverkotetusta asunnosta. Oli kuitenkin varmaan kipaissut ylempiin kerroksiin, mitä se tekee livistäessään, ja kun sieltä ei päässytkään mihinkään, tullut takaisin omaan kerrokseen ja alkanut maukua, mistä joku naapuri sen noukki talteen. Naapurit olivat nähneet minut ulkoiluttamassa sitä narussa, joten tultuani kotiin yhyttivät minut ja kertoivat, että kissa on heillä syömässä kinkkua.

Tuota elukkaa tosin olisi vaikea hukata lopullisesti. Asuinalueella karatessaan se todennäköisesti löytyisi pian jonkun kerrostalon rapusta tai omakotitalon terassilta mankumasta ruokaa ja suojaa. Sillä on rekisteröity siru, joten eläinsuoja pystyy jäljittämään minut, jos löytäjä ei jo näkisi katoamisilmoitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi