Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Oikeestaan aika paljon pieniä tavaroita mm. puhelinlatureita, työkaluja, astioita, leluja jne. Kaikkia tapauksia yhdistää, että on kääntänyt talon ylös alas, etsinyt toisten kanssa ja tarkistanut kaikki paikat, ei vain löydy mistään. Ja niitä ei yleensä koskaan ole löytänyt jälkikäteen, edes muuttaessa toiseen asuntoon.
Poika 12v hukkui parikymmentä vuotta sitten. Lähdimme mieheni, pojan ja tämän pikkuveljen kanssa kauppaan. Minä pyysin poikaa mennä hakemaan margariinia, joka oli parin hyllyrivin päässä ja poika lähtikin, mutta ei jostain syystä palannut takaisin. Poikaa etsittiin ja kuulutettiin, mutta ei löytynyt. Valvontakameran kuvista näkyi, kun poika tuli meidän kanssamme kauppaan ja kulki siellä kunnes hän lähti hakemaan sitä margariinia. Mutta hän juoksikin pois kaupasta ja sitten merkit hänestä loppuivat täysin siihen. Harmi, hän kun oli vielä niin hyvä poika. Ihan toisenlainen kuin tyhmä veljensä.
Vierailija kirjoitti:
Sydän. Janne, palautatko ?
Jos itse palautat mun munuaisen.
Siis ihmiset pitävät mystisenä katoamisena esimerkiksi sitä, että kellarikomerot on väkisin avattu ja pengottu, kallis kitara kadonnut ja se on arvoitus koska kitaraa koetetaan etsiä vasta vuosien päästä :D
Tulee ihan mieleen yksi somettaja joka säilöi verkkokopissa arvokkaita kalusteita ja astioita, tietysti kellari käytiin kollaamassa kun jotain Alvar Aallon huonekaluja ja Arabian vanhoja astiasarjoja sekä moderneja astioita siellä pidettiin aivan näkyvillä. Koko kellari revittiin auki ja tyyppi huomasi vasta päiviä myöhemmin. Hän oli tosi yllättynyt kun vakuutusyhtiö ei korvannut hänen arvoastioitaan sen mukaan mikä oli hänen arvionsa niiden korvaussummasta. Täytenä uutisena tuli että vuoden 2005 muumimukitkaan eivät ole oikeasti 200€/kpl vakuutuksesta korvattuina. Miten ihmiset ovat niin tyhmiä? :D
Ja joku legopaketti hukassa jouluna? Kaiken muun pahvi- ja paperiroskan seassa nakattu kevyt paketti mennyt roskiin ja asiaa alettu tutkia monen päivän päästä. Sitten ollaan ihmeissään. Aivan arkista että huolimattomasti hukkaa uuttakin tavaraa. Ei mitään arvoitusta näissä missään.
Miehen hikisiä t-paitoja ja kalsareita katoaa talon pyykkituvassa. Mies urheilee paljon ja pyykkiä tulee niin että kaikki ei mahdu yhtä aikaa koneeseen. Joku käy nyysimässä vuoroaan odottavien kasasta noita, kai joku pervo joka haistelee niitä tyydyttyäkseen. Minun pikkarit ja t-paidat ei ole "kelvanneet" . N27
Iso kasa jääkaappimagneetteja muovikassissa (keräilen niitä). Harmitti, kun siinä oli muutamia sellaisia (ulkomailta), joista pidin paljon
Olin vuosia narsistisen miehen kanssa. En silloin tiennyt aiheesta mitään. Oli ulospäin varakkaan oloinen. Jälkeenpäin olen etsinyt monia asioita. Kirjoja, vaatteita, mitä vain esineitä. Hän näpisti kaikenlaista pientä. Vain koska oli toisen oma. Hän oli täysin hävytön ja varmaan nauratti, kun en tajunnut mitään. Hävisi astioita, mitä vain. Hänen bravuurinsa oli kutsua itsensä juuri silloin kun tiesi että minulla oli aamulla meno, ja hän sai jäädä muka nukkumaan, siis yksin asuntooni. Monta outoa asiaa huomasin vasta jälkeenpäin, esim kaapin sarana oli mennyt rikki, hän tiesi asioitani mitä en ollut kertonut eli oli penkonut papereitani.
Kadun ikuisesti että annoin hänen jäädä yksin kotiini. Talouskukkarosta oli aina hävinnyt rahaa. En vain tajunnut, en mitenkään.
En ollut edes rakastunut, vaan tottunut. Hän tunki, olin harmissani mutta ajattelin että tämä nyt vaan on näin.
Erosta on jo aikaa mutta silti jäi jotenkin säikky olo, trauma ja viha kun ei enää voi tehdä mitään. Niin paljon kaikkea on kateissa. Vaikea antaa itselle anteeksi että näki hyvyyttä siellä missä sitä ei ole.
Vauva katosi oudosti synnytyssairaalassa kun sieltä piti päästä kotiin. Hoitaja meni pukemaan vauvan ulkovaatteisiin, mutta kun hän tuli pois sieltä huoneesta, missä hän vauvan puki, niin hänellä ei ollut vauvaa mukana. Eikä sitä löytynyt sairaalasta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vauva katosi oudosti synnytyssairaalassa kun sieltä piti päästä kotiin. Hoitaja meni pukemaan vauvan ulkovaatteisiin, mutta kun hän tuli pois sieltä huoneesta, missä hän vauvan puki, niin hänellä ei ollut vauvaa mukana. Eikä sitä löytynyt sairaalasta koskaan.
Oliko tämä siinä intialaisessa sairaassa..?
Vierailija kirjoitti:
Keittiöstä katosi yhtäkkiä kuorimaveitsi jota käytin steariinin puhdistamiseen yhdestä kiposta. Mielestäni en ole heittänyt roskiin todellakaan, koska odotin sen käyttöä innolla. Nyt joudun hankkimaan kaksi uutta varmaan. Sinkku ja kotona ei ole tuolla välin käynyt ketään, unissani en kävele ja ovessa on ketju kun olen paikalla. Joskus muulloin on tai ei ole takalukko. Ainoa avainmahdollisuus on sukulaisella, huoltomiehellä/vartijalla ja taloyhtiöllä (hallitus). Kuka hullu edes sellaisen steariinisen veitsen veisi, ei kukaan. Joten tässä sitä ihmetellään sitten. Olisi helpointa ajatella että olisi vaan heittänyt sen itse epähuomiossa pois ajatuksissaan, mutta kun en tee sellaista. Olen katsonut myös lattian tasolle keittiössä.
Pudonnut esim. laatikostosta kaapin pohjalle tms?
Vierailija kirjoitti:
Chanelilta tuli useampi vuosi sitten tosi ennalta hehkutettu kynsilakka väri jonka halusin. Olin jopa jonotuslistalla että sen sain ja sitten käytin sitä iloisena vaikka kavereita se oli kauhea.
No kerran se sitten ihan mystisesti katosi. Pari viikkoa myöhemmin tosin mun tosi hyvällä kaverilla oli saman väristä kynsilakkaa ja selitti että oli löytänyt äitinsä kätköistä saman väristä... Vieläkin toivon että kynsilakka tosiaan vain katosi eikä päätynyt kaverilleni...
Varastelevat kaverit ovat ikävä ilmiö. Ehkä kaverisi ei arvosta sinua ja on jopa Kateellinen. Nappasi kynsilakkasi, naureskelee takanapäin. Älä ole liian luottavainen. Onko hän aina hymyssäsuin perusilmeenä, tosi kiinnostunut elämästäsi, työstäsi, ihmissuhteistasi kertomatta juurikaan omasta elämästään?
Mummo maalta kirjoitti:
Vanhan, puretun kotitaloni avain jonka halusin säilyttää. 6 v olen etsinyt ja penkonut varastojani, uskon että.siellä se jossain on!
Tuli jotenkin mieleen jokin puinen lipasto. Joskus kannattaa vetää alin laatikko ulos ja vilkaista mööpelin sokkeli minne tavaraa, kuten sukkia, voi tippua. Laatikot tuppaa pursumaan yli. Ehkäpä se onnekkaasti olisi siellä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeestaan aika paljon pieniä tavaroita mm. puhelinlatureita, työkaluja, astioita, leluja jne. Kaikkia tapauksia yhdistää, että on kääntänyt talon ylös alas, etsinyt toisten kanssa ja tarkistanut kaikki paikat, ei vain löydy mistään. Ja niitä ei yleensä koskaan ole löytänyt jälkikäteen, edes muuttaessa toiseen asuntoon.
Onko edellisellä asukkaalla avaimet ja myy kirpparilla? Työkalut on jokseenkin hintavia käytettynäkin. Leluistakin saa aina jotakin.
Häviääkö mitään käyttökelvotonta? Kumma juttu että vaihtoarvon omaava tavara häviää.
laittele riistakamera sisätiloihin.
Juuti ostettu pikkuauto. Lapsi leikki sillä 1 päivän eikä sen jälkeen löytynyt. Aika suosittu lastenkirja, joka ei löytynyt muutossakaan, siksi epäilen lastenvahtia.
Kaikki hyvät tunteet kuten ilo, empatia, rakkaus, sisäinen rauha, onni ja muut katosivat kun sairastuin skitsofreniaan. Nyt on jäljellä vain ahdistus, pelko, viha, kateus ja suru, ei mitään hyviä tunteita.
Siideripulloa etsin varmaan viikon, mutta eilen muistinkin jo juoneeni sen.
Multa katosi myös kirjoitus tähän ketjuun.
Julkaisin 23.1.2023 ex-miehen kitaran katoamistarinan. Pari tuntia aikaisemmin olin kirjoittanut tarinan tanssitossujeni katoamisesta tanssikoulun pukuhuoneesta. Kummatkin tarinat olivat täällä vielä 23.1.2023, mutta nyt ainoastaan tuo kitaratarina.
Tähän en kyllä usko liittyvän mitään mysteeriä. Palstan moderaattori on vain omavaltaisesti poistanut kirjoituksia. Mikä on mielestäni outoa, koska tanssitossutarinassa ei ollut mitään loukkaavaa tai kenenkään nimiä tai paikkoja kerrottu