Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?

Vierailija
17.09.2015 |

Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.

Kommentit (1602)

Vierailija
861/1602 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmina8671 kirjoitti:

Mun takki. Salee mun kämpäs käy joku mun poissaollessa...

Talonmiehen akka kai.

Vierailija
862/1602 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen jättimäinen Homer Simpson-pehmo, jonka exä voitti minulle Särkänniemen jostain pallonheitto-pelistä. Tosin taitaa olla aika selvää mitä sille kävi vaikken sitä enää nähnytkään. Meille tuli ero ja hyvin riitaisa sellainen, joten pakkasin hänen tavaransa ja jätin rappuun, laitoin viestin että tulee hakemaan. Homeria en tajunnut laittaa mukaan, sehän oli lahja minulle.

Vaihdoin lukot kaiken varalta asuntooni ja tästä kului n. viikko kun tulin töistä, sängyn päällä loikoillut Homer oli kadonnut. Exä sen luultavasti vei mutta miten?? Mitään murtojälkiä ei ollut, mitään muuta ei ollut kadonnut ja avaimestani oli vain yksi kopio vanhemmillani toisella puolen Suomea. Ja avain oli heillä tallessa kun kysyin.

Arvauksia otetaan vastaan, mikä Homerin kohtalo oli? :D

Vastaan nyt vanhaan viestiin, mutta tietämättömille tiedoksi niin lain mukaan toisen omaisuutta ei ilman lupaa saa jättää sellaiseen paikkaan mistä joku ulkopuolinen ne voi viedä.

Veikkaanpa muuten, että kirjoittaja on itse heittänyt pehmolelun päihtyneenä ja/tai raivoissaan pois eikä siksi muista sitä. Ei tuohon oikein muuta selitystä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1602 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkupoikana 90-luvun alussa minulla oli musta linkkari, jossa oli kaksi hopeanväristä ruuvia molemmilla puolilla. Sain sen lahjana, kun olin MacGyver-fanina sellaista kinunnut. Yhtenä päivänä sitä ei vain enää löytynyt.

Samoin kävi Rambo-puukolleni samoihin aikoihin.

Joku kaveri varastanut, tai veljesi kaveri?

Niin siinä varmaan kävi. Ennen niiden lopullista katoamista löysin Rambo-puukon sisällön (tulitikut, ongenkoukut ja muun selviytymiskaman) levitettynä kotitalomme portaiden alta. Kukaan pikkuveljistäni ei myöntänyt syyllisyyttään, mutta heidän täytyi olla teon takana. Sitten sekä puukko että linkkari vain hävisivät.

Vierailija
864/1602 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministerin valokuva. Olin intissä samassa ryhmässä kuin pääminieteri, nimeä en sano. Ei kai sillä ole mitään merkitystä. Oli se virallinen intissä otettu ryhmäkuva.

Oli juhlat kotona ja epäilys jäi, että tietty kyseisen puolueen kannattaja on halunnut sen itselleen. Kukapa muu sen olisi halunnut? Sinne meni ja katosi.

Vierailija
865/1602 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli yksinasuvana vain tasan kuusi haarukkaa. Jossain vaiheessa kaksi niistä katosi. Kaikki tiskit oli tiskattu ja silti oli vain neljä. Jonkin aikaa ihmettelin ja etsin. Ajattelin menneen vaikka vahingossa roskikseen ja unohdin asian.

No. Jokunen kuukausi sitten tajusin, että minulla on taas kuusi haarukkaa. En muista löytäneeni haarukoita mistään oudosta paikasta.

Minulta hävisi samoin kahdet ritsikat, oikeesti. Ruskeat ja punaiset. Etsin niitä kyllä pari kuukautta.  Ei missään ja aloin tosissaan epäillä jotain huoltomiestä tms.  Sitten otin kesävaatteita esiin matkalaukusta ja ne oli siellä. En itse niitä sinne muista laittaneeni.  Yhäkin mysteri. Samoin herkkävatsaisena pidän kotona immodiumia, ne tuppaa häviämään jonnekkin, enkä löydä niitä.  En ymmärrä. 

Toisena herkkävatsaisena voin kertoa missä ne Immodiumit on (ainakin omassa kotonani): matkan yhteydessä etsin aina jonkun pienen vanhan meikkilaukun johon kätevästi laitan "ensiaputarvikkeet" kuten buranat, korvatulpat, laastarit, jne. Näitä vanhoja kulahtaneita meikkilaukkuja putkahtelee aina välillä esiin, ja joka kerta niiden sisällä on pieniä pakkauksia buranaa, immodiumia jne.

Ilmeisesti ajattelen joka kerta matkan jälkeen että "onpa kätevää säilyttääkin näitä täällä matka-meikkilaukussa valmiina" mutta sitten matkan koittaessa olen jo unohtanut homman enkä löydä lääkkeitä mistään.

Vierailija
866/1602 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehätysvoima

Vierailija
867/1602 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkä myöskin.Kävelin töistä autolle,vaihdoin toiset kengät.Kotona huomasin että työkengistä toinen puuttui.Tutkin auton, ajoin takaisin parkkiselle töissä, etsin ja kyselin.Ei mitään...

Vierailija
868/1602 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

järki lähti jo kymmeniä vuosia sitten eikä ole näkynyt sen jälkeen

Vierailija
869/1602 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokengät katosi eräällä baarireissulla, oli kesä. Kotiin tulin paljain jaloin. En voi ymmärtää mihin ne joutuivat. Ostin uudet samanlaiset :D

Vierailija
870/1602 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapsuuden tavarat. Nykyään huomaa usein nettiä selatessa, että hei mullahan oli juuri tuo sama suklaamunasta tullut avaimenperä, lokeropenaali, jäätelökulho, Aku Ankan taskukirja, elektroniikkapeli, papukaijakorvakorut tms, kaikenlaisia lapsuuden pieniä aarteita. Eipä näy missään enää, eikä muista heittäneensä niitä poiskaan.

Vierailija
871/1602 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tontiltamme talon rakennusvaiheessa hevosenkengän. En ehtinyt laittaa sitä kiireen keskellä hyvään talteen, ja se katosikin sitten oudosti. Ettei vaan naapuri olisi korjannut sitä itselleen autotallinsa oven päälle.

Vierailija
872/1602 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliterät silmälasini. Laskin ne kädestäni keittiössä työtasolle. Ja simsalabim eivät löytyneet sen jälkeen mistään. Täysin mysteeri juttu, kun en itse niitä mihinkään siirtänyt eikä mieheni liioin.

Vierailija
873/1602 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräältä työpaikalta muistoksi saatu muumimuki, jonka sain siis muilta työntekijöiltä läksiäislajahjaksi kun vaihdoin työpaikkaa. Oli aikamoinen yllätys, että sain lahjan ja se oli minun lempimukini, josta tykkäsin juoda kahvia, mutta eräänä päivänä se oli vain kadonnut astiankuivauskaapista työpäivän aikana. Minä kun kuitenkin olin varma, että olin sen aamulla pessyt ja laittanut paikoilleen, mutta iltapäivällä sitä ei enää ollutkaan eikä sitä sitten löytynyt mistään. Harmitti aika paljon, koska olin saanut sen lahjaksi.

Tuttavalleni kävi samalla lailla. Ilmeisesti eräs työkaveri oli mieltynyt mukiin niin paljon että oli ottanut sen omaan käyttöönsä ja hillosi sitä omassa työhuoneessaan ettei kukaan muu veisi hänen lempimukiaan :D Lopulta joku vinkkasi asiasta niin hän kävi vähin äänin hakemassa mukin takaisin :P

Vierailija
874/1602 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPod mini hukkui jonnekin. Koti pengottu moneen kertaan, mutta ei vain löydy. Oli lenkkeillessä ihan paras, kun paljon pienempi sekä kevyempi kuin puhelin.

Vierailija
875/1602 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin

Vierailija
876/1602 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis mekko. Otin sen kesävarastosta esille laittaakseni talveksi kaappiin, muiden vaatteiden joukossa ja se oli pinon päällimmäisen. Muut vaatteet ovat kaapissa, mekko ei. Ei ole myöskään kesävarastossa. Se hävisi täysin mystisesti.

Vierailija
877/1602 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa tulee heti mieleen. 

1980-luvulla hankin Tolkienin Taru sormusten herrasta-kirjan, kun kävin katsomassa Suomenlinnassa Ryhmiksen teatteriesityksen siitä. Tykkäsin kovasti ja kirjassa oli kansissa ja välilehdillä omia ja kavereiden huomioita. Ja sitten se kirja vain hävisi. Katosi. Epäilin aikoinani entistä hoitoani, että se oli sen ottanut.

Hankin joskus 90-luvulla imukuppisarjan, jota käytinkin ahkerasti. Muistan vieläkin että ne olivat saunan eteisessä vanhan lipaston laatikossa. Vaan eivät ole enää olleet pitkään aikaan. Nekin katosi vain mystisesti yhtäkkiä. 

Ehkä minulla on hieronnasta ja kulttuurista pitävä seinäasukki talossani. Niin kuin sillä yhdellä amerikkalaisperheellä oli tällainen hullu stalkkeri asettunut asumaan seinien väliin. Hui.

Vierailija
878/1602 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat. Ei löydy palkkapäivän jälkeen mistään.

sama täälä

Vierailija
879/1602 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin: Itsetunto, nousuhumalan riemu, potenssi, minuun luottavat kaverit tai kaverit yleensäkin. Jossain vaiheessa katosi omakotitalo ja kaivurikin, suunnilleen samaan aikaan kuin muija.

Vierailija
880/1602 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhalut