Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Passi. Ei ole löytynyt vuoden aikana, joten uusi täytyi hommata.
Arvokkaampi kuulakärkikynä opistoaikoina. 30 vuodessa ei ole vielä löytynyt. Epäilen että eräs varkaaksi tunnistettu luokkatoveri anasti sen. Varas keskeytti opintonsa ja jätti velkansa maksamatta niille, joilta oli lainannut.
Meitä oli kolme sisarusta ja lapsina saimme haitarin yhteiseksi lahjaksi. Haitari katosi, mistään ei löytynyt, eikä kukaan tunnustanut rikkoneensa ja piilottaneensa kapistuksen.
Vuosikymmenet kuluivat minulla oli kaksi pientä tyttöä, jotka saivat apeltani haitarin tuliaisena joltain matkalta.
Silloin vasta ymmärsin haitarin katoamisen.
Trimmeri, on etsitty eikä löydetä mistään. Mies totesi, että on mahdollisesti lainattu jollekin. On kyselty läheisiltä, mutta ei ole kenelläkään.
Ostin nuorena Norjasta farkkupaidan missä ommeltuna merkkejä ja oli aika upea 80 luvun Suomessa.
Ikinä ei ratkennut kohtalo minne katosi ja epäilen jonkun varastaneen sen
Teininä uudet farkut. Toin ne kotiin ja heitin tuolille (90luvulla ei puhuttu käyttöönotto pesusta) ja menin syömään,sitten aion lähteä kaverille uudet farkut jalassa mutta olivat poissa.
Syytin isääni joka oli keppostelija mutta äiti vakuutti isän olleen koko ajan kanssaan olohuoneessa. Farkkuja ei ikinä löytynyt.
Sukkien parit tuntuu aina mystisesti katoavan. En tajua, asuuko meidän pesukoneessa joku mystinen öttiäinen, mikä elää sukkapareista, mut meillä on siis iso kasa parittomia sukkia, mille ei vaan paria löydy vaikka kuinka ettii.
Nuoruus. Komeus on säilynyt. M48
Marjanpuhdistussiivilä. Oli aina yläkaapissa. Kun olis tarvittu syksyllä, ei löytynyt mistään.
Olin käymässä erään tuttavaperheen luona ja jätin farkkutakkini heidän eteisen vaatekaappin. Olin heillä vain melko lyhyen aikaa, mutta lähtiessäni sitä takkia ei löytynyt. Perheen äiti oli ihmeissään sen katomisesta ja selitti jotain, että täytyy palauttaa se minulle kun se löytyy, mutta eipä sitä ole vielä reilun 3 vuoden jälkeenkään ole ilmeisesti löydetty kun sitä ei ole palautettu minulle. Kysyin vähän aikaa sitten tuolta naiselta siitä, niin hän ainakin näytteli olevansa ihmeissään kuin ei tietäisikään, että msitä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Koira. Se katosi työpäiväni aikana lukitusta asunnosta. Ei murtojälkiä ovessa ja ikkunatkin kaikki sisäpuolelta säpissä.
Oliko taloyhtiö vai omakotitalo?
Lapsena minulta katosi koalapehmolelu, jonka jokaisessa jalassa oli magneetti. Sen sai kiinnitettyä eri paikkoihin hauskasti roikkumaan. Olin saanut sen tulijaisena isältäni tai siskoltani, en muista.
Pehmolelu katosi yllättäen. Epäilen, että kylässä ollut kaverini varasti sen. Lelun katoaminen vaivasi todella ja palaa mieleen vielä tänäkin päivänä!
Vierailija kirjoitti:
Teininä uudet farkut. Toin ne kotiin ja heitin tuolille (90luvulla ei puhuttu käyttöönotto pesusta) ja menin syömään,sitten aion lähteä kaverille uudet farkut jalassa mutta olivat poissa.
Syytin isääni joka oli keppostelija mutta äiti vakuutti isän olleen koko ajan kanssaan olohuoneessa. Farkkuja ei ikinä löytynyt.
Kävikö kukaan perheestänne NL ssä tuolloin?
Rannekoru. Se oli nätti, ja sillä oli minulle tunnearvoa. En silloin tajunnut, vaan vasta myöhemmin, että kaverini kaveri epäluotettava likka Kettunen vei sen. Oli rahaton, pummasi koko illan juomia minultakin, ja vei vielä rannekorun. Toivottavasti karma on hänelle kostanut tekonsa.
Mummultani (perinnöksi) saatu käsintehty kultasormus, johon oli istutettu 3 punaista pientä jalokiveä, omassa rasiassaan oli tuossa kirjahyllyllä.. Nyt se rasia vielä on siinä, mutta tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Perunankuorimisveitsi. Ei voi käsittää minne katosi. Selän käänsin kun nostin potut lavuaariin ja ..... sen jälkeen ei mitään havaintoa enää koskaan perunankuorimisveitsestä jonka asetin pöydälle.
Konttasimme porukalla koko keittiön etsien millimilliltä, mutta..?????
Olen hävittänyt useamman perunakuorimaveitsen. Epäilen, etä olen heittänyt roskiin perunankuorien kanssa :(
Trone. Minä ja 3 kaveriani nähtiin 100 varmasti minne putosi, kun matkaa vain 20-30 metriä. Etsittiin porukalla tunteja. Ei löytynyt. Myös seur. Keväänä kun kasvillisuus matalana talven jäljiltä. Normi heinää ja horsmaa katoamispäivänäkin, eli olisi pitänyt löytyä. Ohjain mulla eli pelkällä tronella kukaan tee mitään enkä usko kenenkään porukasta sitä ottaneen, koska olemme todella tuttuja ja jaamme muutenkin lähes kaikki juttumme. Outoa on mihin hävisi...????