Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?

Vierailija
17.09.2015 |

Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.

Kommentit (1602)

Vierailija
441/1602 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunankuorimisveitsi. Ei voi käsittää minne katosi. Selän käänsin kun nostin potut lavuaariin ja ..... sen jälkeen ei mitään havaintoa enää koskaan perunankuorimisveitsestä jonka asetin pöydälle.

Konttasimme porukalla koko keittiön etsien millimilliltä, mutta..?????

Vierailija
442/1602 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin opiskelija rahaa ei ihan liikaa ollut. Sain vaivalla säästettyä parikymppiä hienoa biletoppia varten. Olin niin onnellinen uudesta paidasta. Kerkesin sitä kerran käyttää ja sen jälkeen sitä ei enää koskaan löytynyt. Kyllä harmitti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1602 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ikävä kertoa, mutta kalan katoamiseen akvaariosta on selitys, joka ei ole kovin miellyttävä.

Omassa lapsuudenkodissa oli akvaario (parikin jossain vaiheessa). Kerran huomasin, että yksi pieni miekkakala oli hypännyt akvaariosta ulos ja sätki pöydällä sen vierellä. Järkyttyneenä palautin sen akvaarioon ja pyrin tukkimaan pienetkin aukot -- asia jäi minua vaivaamaan ja kävin noin puolen tunnin kuluttua tarkistamassa tilanteen. Ao. kala oli siinä vaiheessa lähes pistetty poskiin, parilla muulla saman lajin edustajalla oli syömingit menossa! Kauhea näky-tajusin, että kalaraukka oli viimeisenä keinona hypännyt ulos akvaariosta karkuun ahdistelijoitaan-ja minä palautin sen takaisin elävältä syötäväksi.

Eli jos ei löytynyt kuivuneita jäännöksiä akvaarion ympäriltä, ovat muut samankokoisetkin lajitoverit syystä tai toisesta voineet pistää sen poskeensa-HUH.

Vierailija
444/1602 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina järkeenkäypää selitystä kirjoitti:

Hei,

ikävä kertoa, mutta kalan katoamiseen akvaariosta on selitys, joka ei ole kovin miellyttävä.

Omassa lapsuudenkodissa oli akvaario (parikin jossain vaiheessa). Kerran huomasin, että yksi pieni miekkakala oli hypännyt akvaariosta ulos ja sätki pöydällä sen vierellä. Järkyttyneenä palautin sen akvaarioon ja pyrin tukkimaan pienetkin aukot -- asia jäi minua vaivaamaan ja kävin noin puolen tunnin kuluttua tarkistamassa tilanteen. Ao. kala oli siinä vaiheessa lähes pistetty poskiin, parilla muulla saman lajin edustajalla oli syömingit menossa! Kauhea näky-tajusin, että kalaraukka oli viimeisenä keinona hypännyt ulos akvaariosta karkuun ahdistelijoitaan-ja minä palautin sen takaisin elävältä syötäväksi.

Eli jos ei löytynyt kuivuneita jäännöksiä akvaarion ympäriltä, ovat muut samankokoisetkin lajitoverit syystä tai toisesta voineet pistää sen poskeensa-HUH.

Aika iso akvaario on täytynyt olla, jos siellä on ollut 3 jopa yli 4 metriä pitkäksi ja yli 500 kiloa painavaksi kasvavaa kalaa ollut ====> https://fi.wikipedia.org/wiki/Miekkakala

Vierailija
445/1602 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin minulle lahjaksi antama ihana, aito helminauha. Mutta epäilen, että se varastettiin eräissä kotona pitämissäni juhlissa, koska huomasin korun katoamisen kuukausi juhlien jälkeen.

Vierailija
446/1602 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta katosi joskus avaimet,ja arvelin että kotitonttu olisi vienyt ne.Koska olin yksin kotona rohkaisin mieleni ja sanoin painokkaasti ääneen että no niin ne avaimet voi nyt sitten palauttaa heti takaisin! ja poistuin kotoa vähäksi aikaa.No ne avaimet olivat sitten ilmestyneet jostain takaisin meidän kirjahyllylle.

Vierailija
447/1602 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämä. Parisuhde.

Vierailija
448/1602 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus

Vierailija
449/1602 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Uudet silmalasit riparilla. Ei loytynyt mistaan. Vanhemmat oli aika pahalla paalla kun oli kalliit kehykset ja linssit.

- Nintendo-peli - pari paivaa sen jalkeen kun olin sen saanut, ei enaa loytynyt :( Lieko mennyt roskikseen vahingossa paperien tms. valissa.

- aurinkopyyhekumi jonka sain opettajalta ala-asteella (siihen oli kirjoitettu mun nimi ja jokin lyhyt viesti kun se oli palkkio (Koulukaveri varasti, hoksasin muutama paiva sen jalkeen hanella sen ja tekstit oli yritetty hangata pois. Varastin takaisin.)

- pieni pyorea kukkaro tippui Oulun amiksen pihalle autosta noustessa. Harmitti aika paljon kun olin nostanut rahaa laskujen maksua varten ja piti koyhistella monta viikkoa sen jalkeen.

- roskiksen sisasuojaampari. Loytyi roskiksesta eli olin heivannut koko amparin sinne. :)

- sukkia - pitaisi purkaa pesukone auki ja katsoa etta minne ne katoaa.. :D

Vierailija
450/1602 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaveet näitä vievät...

Vierailija
451/1602 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinan himo ja hutsut...

Vierailija
452/1602 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen korkeatasoinen peruskoulutus.

Vierailija
453/1602 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa katosi kymmenisen vuotta sitten. Silloin minulla oli kaksi kissaa: yksi, joka tykkäsi kovastikin käydä ulkoilemassa, ja toinen hieman "mammanpoika", joka ei koskaan ulos halunnut saati uskaltanut. Yhtenä talvisena päivänä tämä sisäkissa oli kadonnut kuin tuhka tuuleen eikä häntä enää sen jälkeen ole nähty.

Vieläkin hieman pelottaa, että ehkä se raukka erehtyi viimein lähtemään ulos, vaikka en kyllä keksi mitä kautta se olisi päässyt pihalle livahtamaan. Sitä sitten etsittiin kissojen ja koirien kanssa, ulkonakin huhuiltiin ja emokin päästettiin pihalle "etsintäpuuhiin", mutta kattia ei enää sen koommin nähty. Mitä lie reppanalle käynyt.

Vierailija
454/1602 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus M53.

Vierailija
455/1602 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Helsingissä siskoni asunnossa yötä, hän matkoilla. Lähdin illalla ulos ja otin mukaan sellaisen ihan pienen käsilaukun, johon laitoin vain lompakon, puhelimen ja asunnon avaimet. Laitoin turvalukon lukkoon ja tiesin että avaimet ovat minulla. Lähtiessä heitin roskapussin talouhtiön roskikseen.

Illan aikana yht äkkiä huomasin, että avaimet ei ole laukussa. Otin sieltä kaikki ne kaksi tavaraa pois. Tyhjä. Olin ihan paniikissa, ei yöpaikkaa, turvalukkokin kiinni eli huoltoyhtiökään ei saa ovea auki. Mietin olisinko voinut olla niin tyhmä, että avaimet olivat vielä kädessäni kun heitin roskapussin roskasäiliöön. Päättelin, että just niin pöhkö olen ollut.

Palasin asunnolle ja aioin kiivetä roskasäiliöön. Kurkistin kuitenkin vielä laukkuun, ja siinä avaimet olivat. Ihan päällimmäisenä. Tämä on ihan mysteeri, tyhjensin laukun aikaisemmin kokonaan, siinä ei ole edes vuorta minkä alle avaimet olisivat voineet mennä. Ne oli "jossain" ja tulivat takaisin.

Miehelleni kävi auton avainten kanssa samalla tavalla viime talvena. Avaimet siis katosivat työpäivän aikana. Kaikki paikat parkkipaikkaa myöten tutkittiin. Takin ja housujen taskut kokeiltiin. Mies jopa rutisteli käsissään koko takkinsa, jos avain olisi mennyt jostain reijästä taskun läpi takin sisälle. Ei löytynyt. Onneksi oli vara-avain. Meni pari viikkoa. Mies soittaa töistä, että oli laittanut takin päälle, käden taskuun ja siellä se kadonnut avain oli, taskun pohjalla. Vaikka se takki käännettiin ylösalaisin. 

Kaksi ehdotusta: Takkisi hihassa josta putosivat tai laukun magneettissa joka on avaamusnapissa. Mulla on kadonnut ekana näihin juuri.

Vierailija
456/1602 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli yksinasuvana vain tasan kuusi haarukkaa. Jossain vaiheessa kaksi niistä katosi. Kaikki tiskit oli tiskattu ja silti oli vain neljä. Jonkin aikaa ihmettelin ja etsin. Ajattelin menneen vaikka vahingossa roskikseen ja unohdin asian.

No. Jokunen kuukausi sitten tajusin, että minulla on taas kuusi haarukkaa. En muista löytäneeni haarukoita mistään oudosta paikasta.

Minulla oli rippilahjana ruusulusikoita ja ne katosivat yksi kerrallaan mystisesti, etenkin kahvilusikat.

No meni aikaa ja naapurissa asui eräs poliisitalolla työskennellyt mummeli. Hän pyysi siivousapuja, ja niinpä kurkistin kerran suljettuun kirjahyllyn kaappiinsa. Siis iso lasipurkillinen TÄYNNÄ , siis ihan täynnä juuri niitä ruusulusikoita! Mummo kävi kylässä meillä...mysteeri selvisi. Annoin asian olla, mutta kyllä harmitti menettää ne rippilusikkani!

Vierailija
457/1602 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikollinen kirjoja. Osaa niistä ei enää saa mistään. Katosi muuton yhteydessä. Vanhaan kotiin ei jäänyt mitää mutta ei kyllä löytynyt uudestakaan.

Täm'än takia juurikin numeroikaa muuttolaatikot näkyvästi, jos muuttofima vie jotain jäävät kiinni. kuvatkaa myös arvoesineenne lähtöpaketissa.

Vierailija
458/1602 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miekan muotoinen kirjeveitsi, isoisän jäämistöä. Pyöri kuukausia keittiön pöydällä ja jossain vaiheessa tajusin etten ole nähnyt sitä aikoihin. Luulin että kissa on tiputtanut sen ja kuljettanut esim. sohvan alle. No, nyt sitten olen tehnyt kotona jättisiivouksen jossa joka ikinen paikka jääkaapin alustaa myöten on käyty läpi ja siivottu, eikä löytynyt veistä. Vieraita ei katoamisen aikoihin asunnossani käynyt, joten ei ole voitu varastaa. Harmittaa ihan pirusti.

Minulta katosi sama! Se oli aina kirjoituspöydällä! Harmittaa vietävästi! Kerääkö joku niitä? Minun saattoi olla jopa hopeinen...

Vierailija
459/1602 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten katosi ikkunan avain, sellainen neliön mallinen tappi kahvalla, no ostin sitten uuden tilalle. En ole sittemmin tarvinnut kun en ikkunoita ole koskaan pessyt.

Vierailija
460/1602 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänilo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi