Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?

Vierailija
17.09.2015 |

Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.

Kommentit (1602)

Vierailija
41/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, mutta uusi paistinpannuni on ollut kateissa jo päiviä. En tajua mihin se on voinut noin vain hävitä?! Olen kolunnut koko asunnon läpi, mutta ei jälkeäkään. Omituista.

Vierailija
42/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hävinnyt muutakin, mutta viimeksi pizzaleikkuri. Tosi kätevä, sellainen teräspyörä puisessa varressa. Se oli aina samalla paikalla vuodesta toiseen ja sillä leikattiin milloin mitäkin, pizzan lisäksi piirakoita ja matalia kakkuja yms. Katosi noin 1 kk sitten ja sen jälkeen on siivottu keittiö kaikkia kaappeja ja laatikoita myöten. Ei ole tullut vastaan. Ainoa selitys on, että se on mennyt pahvisen pizzalaatikon mukana roskiin. En silti tajua, kyllähän ne laatikot avataan ja taitellaan ennen roskiin viemistä. Kotona se ei kuitenkaan todistettavasti enää ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1602 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kanssa kuvittelimme aina lapsina, että on olemassa paikka nimeltä Hukkapiilo. Se on juurikin kuin musta aukko, jonne kaikki kadonneet tavarat ja ihmiset imeytyvät. Mietimme, että olisi kiva joskus päästä sinne, sieltähän löytyisi vaikka mitä jännää.

Vierailija
44/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni katosi viime viikon keskiviikkona.

Vierailija
45/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:51"]

Hyvä vertaistukea antava keskustelu, koska multa katoaa toistuvasti asioita mystisesti. Ja niitä on järkyttävän turhauttavaa etsiä, koska vaikka kuinka loogisesti etsisit, soittelisit tutuille ja tuntemattomille, niitä ei ikinä löydy vaan aikaa vaan palaa. Esim. muutama päivä sitten multa hävisi mun kirjastosta lainaama teos. Mulla on näköhavainto siitä, että kuljetin sen himaan. Mistään ei löydy. Onneksi myöskään lainaa ei näy kirjaston kortillakaan enää. Onko joku tullut mun himaan ja vienyt kirjan ja palauttanut sen kirjastoon? 

[/quote]1,5 litran Mehukatti-pänikkä hävisi lastenvaunujen alakorista 90-luvulla. Jos se olisi pudonnut, se olisi tippunut varpaille.

Vierailija
46/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa katos nuoruus ja parhaimmat vuodet, löysin eräänä päivänä selluliittireidet ja roikkuvan mahan

Vierailija
47/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:52"]

Kinkkuvoileipä. Siis ihan oikeasti (en siis syönyt). Veljeni oli juuri kuollut (pari päivää aikaisemmin), olin silloisen poikaystäväni kanssa opiskelijakämpässäni (soluasunto) istuimme sängylläni, minulla oli voileipä kädessä. Poikaystäväni sanoi jotain mistä hermostuin (en enää muista mitä, aikaa tästä on jo yli 10v). Tunnemyrskyssä heitin poikaystävääni leivällä, hän väisti ja se lensi lattialle. Tämän jälkeen rojahdin sängylle itkemään ja hän lohduttii minua. Siitä sitten selvittyäni aioin nostaa leivän lattialta pois. Sitä ei löytynyt mistään! Etsimme sitä yhdessä joka paikasta - ei mitään! Muutin pois asunnosta n. kk tapahtuman jälkeen, eikä leivästä edelleenkään ollut jälkeäkään vaikka kaikki kamat oli pakattu. Asia oli todella hämmentävä tapahtuma meille molemmille, eikä selitystä koskaan löytynyt.

[/quote]

Onpas kummallista! Ehkä on vielä vain niin paljon asioita, joita me ei tiedetä nykyisestä universumista. Ehkä joku näkymätön musta aukko? :D

Vierailija
48/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 16:17"]

On hävinnyt muutakin, mutta viimeksi pizzaleikkuri. Tosi kätevä, sellainen teräspyörä puisessa varressa. Se oli aina samalla paikalla vuodesta toiseen ja sillä leikattiin milloin mitäkin, pizzan lisäksi piirakoita ja matalia kakkuja yms. Katosi noin 1 kk sitten ja sen jälkeen on siivottu keittiö kaikkia kaappeja ja laatikoita myöten. Ei ole tullut vastaan. Ainoa selitys on, että se on mennyt pahvisen pizzalaatikon mukana roskiin. En silti tajua, kyllähän ne laatikot avataan ja taitellaan ennen roskiin viemistä. Kotona se ei kuitenkaan todistettavasti enää ole. 

Pizzaleikkurit on tavarnviejätonttujen halutuinta saalista. Oma Tupperware-sellainen hävisi jo aikoja sitten.

Vierailija
49/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ja pyöräilykypärä. Molemmat löytyivät noin kaksi talvea myöhemmin. Leivän olemassaoloa en enää muistanutkaan ja pyöräilykypärä oli mennyt piiloon laatikkoon, jossa tekstien mukaan piti olla lumilautailukengät. Kengät oli kuitenkin myyty jo ennen muuttoa. 

Vierailija
50/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaranviejätontut suosivat myös pakasterasioiden kansia. Niitä häviää mystisesti.

Vierailija
51/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton vara-avain oli hukassa pitkään, kuukausikaupalla. Kaikkien takkien taskut kaiveltiin, eikä mitään löytynyt. Lopulta oli jotkut juhlat ja miehen juhlahousuja tarvittiin. Avain löytyi lahkeen uppslaakista.

Vierailija
52/1602 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapuoleni

Vierailija
53/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä, olisin soittanut siihen mutta en voinut. Kaiken lisäksi asun yksin.

Vierailija
54/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuta hyviä keittiötarvikkeita keittiöremontin yhteydessä. Vispilöitä, kapustoja , survimia, kaulimia. Epäilen, että remonttimies luuli niitä tarpeettomiksi ja heitti niin ollen kokonaisen laatikollisen hyvää tavaraa roskalavalle. Sitä se liika kiire teettää. Mutta harmittaahan se ostaa kaikki alusta pitäen uudelleen, rempassa kun on muutakin menoa riittämiin.

Vierailija
55/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 16:37"]

Auton vara-avain oli hukassa pitkään, kuukausikaupalla. Kaikkien takkien taskut kaiveltiin, eikä mitään löytynyt. Lopulta oli jotkut juhlat ja miehen juhlahousuja tarvittiin. Avain löytyi lahkeen uppslaakista.

[/quote]Postilaatikon avain oli teleportatoinut bailulaukkuuni.

Vierailija
56/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puna-valkoraitainen, olkaimeton toppi. Oli yksi lempitopeistani, vieläkin harmittaa vaikka tästä on pari vuotta aikaa. Sitä ei ole löytynyt kämpästäni edes perusteellisen siivouksen yhteydessä (pari muuttoakin on ollut välissä), eikä vanhempieni luota, mihin aluksi arvelin sen jääneen. Kukaan kavereistani ei ole nähnyt sitä. En voi ymmärtää mihin se on hävinnyt, koska en ole ollut millään matkalla enkä myöskään ottanut sitä varavaatteeksi mukaan mihinkään.

Vierailija
57/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipussi. Lukiossa aamulla kävin korjaamassa meikin sateessa pyöräilyn jälkeen ja sen jälkeen en ole sitä pussia nähnyt. Muistan laittaneeni sen reppuun, kun kaivoin sieltä myöhemmin vielä huulirasvan. Jonkun on täytynyt saada se pöllittyä mun repusta kun kävin viemässä esseeni opettajalle tunnin jälkeen ja jätin repun pulpetille. Kävin läpi kaikki luokat joissa olin, kaikki käytävät, kysyin löytötavaroista ja siivoojalta ja sitä ei oo näkynyt.

Vierailija
58/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:32"]

Olin Helsingissä siskoni asunnossa yötä, hän matkoilla. Lähdin illalla ulos ja otin mukaan sellaisen ihan pienen käsilaukun, johon laitoin vain lompakon, puhelimen ja asunnon avaimet. Laitoin turvalukon lukkoon ja tiesin että avaimet ovat minulla. Lähtiessä heitin roskapussin talouhtiön roskikseen. 

Illan aikana yht äkkiä huomasin, että avaimet ei ole laukussa. Otin sieltä kaikki ne kaksi tavaraa pois. Tyhjä. Olin ihan paniikissa, ei yöpaikkaa, turvalukkokin kiinni eli huoltoyhtiökään ei saa ovea auki. Mietin olisinko voinut olla niin tyhmä, että avaimet olivat vielä kädessäni kun heitin roskapussin roskasäiliöön. Päättelin, että just niin pöhkö olen ollut.

Palasin asunnolle ja aioin kiivetä roskasäiliöön. Kurkistin kuitenkin vielä laukkuun, ja siinä avaimet olivat. Ihan päällimmäisenä. Tämä on ihan mysteeri, tyhjensin laukun aikaisemmin kokonaan, siinä ei ole edes vuorta minkä alle avaimet olisivat voineet mennä. Ne oli "jossain" ja tulivat takaisin.

Miehelleni kävi auton avainten kanssa samalla tavalla viime talvena. Avaimet siis katosivat työpäivän aikana. Kaikki paikat parkkipaikkaa myöten tutkittiin. Takin ja housujen taskut kokeiltiin. Mies jopa rutisteli käsissään koko takkinsa, jos avain olisi mennyt jostain reijästä taskun läpi takin sisälle. Ei löytynyt. Onneksi oli vara-avain. Meni pari viikkoa. Mies soittaa töistä, että oli laittanut takin päälle, käden taskuun ja siellä se kadonnut avain oli, taskun pohjalla. Vaikka se takki käännettiin ylösalaisin. 

[/quote]

Ne avaimet oli sulla kädessä kun etsit niitä laukusta. Sitten kun laitoit tavarat takaisin laukkuun niin heitit avaimet siihen päälle. Itselleni ainakin käynyt monta kertaa, että etsin jotain mikä onkin mulla jo kädessä.

Vierailija
59/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 16:43"]

kännykkä, olisin soittanut siihen mutta en voinut. Kaiken lisäksi asun yksin.

[/quote]

Nykyään on kätevää, kun iPhoneihin ja ilmeisesti Android-puhelimiinkin voi soittaa tietokoneelta ja se hälyttää vaikka puhelin olisi jäänyt äänettömälle. Jos joku ei tiennyt :)

Vierailija
60/1602 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivuosina vihko, johon kirjoitimme ystäväni kanssa erittäin pervoja tarinoita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan