Itseään kehuva ystävä
Käymme usein juoksulenkille ja hän puhuu itsestään koko matkan. Hän on ollut työpaikkansa paras tekijä aina, luettelee ne osaamisalueet. Esim. on aina ollut laadukkain asiakaspalvelija. Hän on paras tanssiharrastuksessa. Muut jopa kävelevät koukussa, hänellä on aina uljas upea ryhti, ei koskaan lysähtänyt. Näyttää usein mallia, kuinka rumasti muut menevät vrt. hänen kuin balettitanssijan upea kulku.
Hän on niin tykätty ihminen, että hän ei pysty aina lähtemään lenkille kanssani, koska pitää laittaa vuorot kaikille tasapuolisesti. Halukkaita seuraan on valtavasti. Muut katselevat vääriä ohjelmia, elokuvia ja kirjoja. Etenkin ruokailut on hänellä täydellistä tasoa, löytää aina vikaa muiden omista. Hän on myös täysin virheetön iho, täydellisen vartalo, kiinteät pienet rinnat, huippu-upea peppu, hiukset kaupungin kadehdittavimmat. Ripset ja silmät ovat myös jatkuvien ylistysten aihe.
Häntä kuulemma kehutaan aina ihanaksi valloittavaksi, hyväsydämelliseksi kaunottareksi. Hän yrittää määrätä, kenen kanssa työyhteisössä ei saa olla. Joskus itse hyväntekijänä vie tämän hylättävän teatteriin ja esiintyy ainoana tukena. Monen lapset on vässyköitä, hänen voimakkaasti elämässä pärjääviä. Hän on myös täysin terve ja hoikka, halveksii raihnaista likoamaan itsensä päästäneitä.
Kommentit (31)
Opettajissa aika usein tällaisia huonoitsetuntoisia. Ainakin yhden tunnen, joka lakkaamatta kehuunitseään ja halveksii kaikkia muita. Ainut ystiksensä äitinsä, kun muut einoikein jaksa sietää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme saa ihmisen käyttäytymään noin? Kadehtiiko vai halveksiiko sinua, tulee mieleen.
Tuskin kumpaakaan. Maailmassa on ongelma: KAIKKI ihmiset kaipaavat kehuja mutta kovin harva on valmis antamaan niitä toisille. Se, miten ihmiset tämän ratkaisevat, jakaa heidät kahteen leiriin:
Toiset kehuvat itse itseään ja savat siten tyydytystä omista suorituksistaan.
Toiset katkeroituvat ja alkavat karttaa niitä ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä omiin suorituksiinsa
Voihan sen ajatella niin ettei tarvitse sitten kertoa juurikaan itsestä. Vanha kansa sanoi että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Nää loputonta tauotonta monologia pitävät ovat kyllä hvtin sairaita ja joku nappula kääntynyt vikaan lapsuudessa. Äitinsä varmaan kehunut ihan perusteetta joka asiaa
Äärimmäisen kateellisiq muille.
Tuollaisten seurassa saattaa haluta näpäyttää kehumalla vuorostaan itseään, pärjäsin mäkin opinnoissa ihan hyvin jne. Sellainen en halua olla!
Asiat puhuvat puolestaan. Jos on hyvä työ/ turkinto, on varmaan fiksu, jos on paljon kavereita on pidetty, jos lapset hyviä koulussa on se siellä todistuksessa kaikkein lähimmän piirin ihailtavaksi... Tässä yhteiskunnassa on muutenkin niin paljon kilpailua ja inhimillisten arvojen murenemista että en halua kyllä ruveta nokittelemaan kenenkään kanssa.
Onpa mielenkiintoinen avaus. Kirjoittajan lahjoja sinulla on, nyt kehun,
Mun yksi ystävä haluaa aina nauraa edesmenneille vanhemmilleni. No ovatkin joskus olleet vähän hassuja ja meillä lapsena kyläillessään hän näki tätä vanhempieni touhua. Minusta on kuitenkin todella epäkohteliasta naureskella heille, kuolleille, jotka olivat aikanaan vuosikausia vieraanvaraisia häntä kohtaan. Aina tavatessamme tulee muka muistoja mieleen ja aina jotain naurettavaa. Muuten haluaa puhua itsestään ja saan olla kuuntelijana.
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi ystävä haluaa aina nauraa edesmenneille vanhemmilleni. No ovatkin joskus olleet vähän hassuja ja meillä lapsena kyläillessään hän näki tätä vanhempieni touhua. Minusta on kuitenkin todella epäkohteliasta naureskella heille, kuolleille, jotka olivat aikanaan vuosikausia vieraanvaraisia häntä kohtaan. Aina tavatessamme tulee muka muistoja mieleen ja aina jotain naurettavaa. Muuten haluaa puhua itsestään ja saan olla kuuntelijana.
Toi kuulostaa tosi kamalalta. Itse loukkaantuisi kovasti tuosta. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän on sanonut, kun olet asiasta keskustellut?
Herran jestas, eihän näille voi sanoa! Voisin kuvitella, että saisivat raivokohtauksen tai valehtelisivat välikohtauksen ja alkaisivat mustamaalata sinua selän takana, jne. Helpommalla pääsee, kun siirtyy takavasemmalle ja estää henkilön kaikilla tahoilla. Ole tehnyt muutamalle ihmishirviö-ystävälle noin. Helpottaa ja suosittelen!
Minulla aivan sama. Miksi ihmiset ovat nykyisin tuollaisia.