Itseään kehuva ystävä
Käymme usein juoksulenkille ja hän puhuu itsestään koko matkan. Hän on ollut työpaikkansa paras tekijä aina, luettelee ne osaamisalueet. Esim. on aina ollut laadukkain asiakaspalvelija. Hän on paras tanssiharrastuksessa. Muut jopa kävelevät koukussa, hänellä on aina uljas upea ryhti, ei koskaan lysähtänyt. Näyttää usein mallia, kuinka rumasti muut menevät vrt. hänen kuin balettitanssijan upea kulku.
Hän on niin tykätty ihminen, että hän ei pysty aina lähtemään lenkille kanssani, koska pitää laittaa vuorot kaikille tasapuolisesti. Halukkaita seuraan on valtavasti. Muut katselevat vääriä ohjelmia, elokuvia ja kirjoja. Etenkin ruokailut on hänellä täydellistä tasoa, löytää aina vikaa muiden omista. Hän on myös täysin virheetön iho, täydellisen vartalo, kiinteät pienet rinnat, huippu-upea peppu, hiukset kaupungin kadehdittavimmat. Ripset ja silmät ovat myös jatkuvien ylistysten aihe.
Häntä kuulemma kehutaan aina ihanaksi valloittavaksi, hyväsydämelliseksi kaunottareksi. Hän yrittää määrätä, kenen kanssa työyhteisössä ei saa olla. Joskus itse hyväntekijänä vie tämän hylättävän teatteriin ja esiintyy ainoana tukena. Monen lapset on vässyköitä, hänen voimakkaasti elämässä pärjääviä. Hän on myös täysin terve ja hoikka, halveksii raihnaista likoamaan itsensä päästäneitä.
Kommentit (31)
Kuulostaa ihan yhdeltä mun työkaverilta. Omien sanojensa mukaan on aina seuran keskipiste ja muut kerääntyvät hänen ympärilleen. Kumma vain, että yleensä saa istua työpaikan kahvihuoneessa yksin. Muille tulee aina heti kiireitä kun rouva täydellinen tulee huoneeseen.
O ou, onpa hirvittävä tyyppi. Mahtaa lenkit olla mukavia. Hän varmaan nauttii, kun sinulla on vain hänet kenties. Tuoko esiin?
Voiko tuosta sanoa narsisti? Vai onko muuten vain pöhkö.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan yhdeltä mun työkaverilta. Omien sanojensa mukaan on aina seuran keskipiste ja muut kerääntyvät hänen ympärilleen. Kumma vain, että yleensä saa istua työpaikan kahvihuoneessa yksin. Muille tulee aina heti kiireitä kun rouva täydellinen tulee huoneeseen.
Tämä kerää hovin ympärillään. Usein, jos löytää ihmisporukan kokoontuneen jossain, tämä puhuu siellä keskellä, koska hän,on kaikki asioiden erikoisosaaja.
Aika viihdyttävästi kirjoitettu. Jälleen kerran herää kysymys, miksi ihmeessä ap viettää aikaansa tuollaisen kanssa!
Eihän tuollainen normaali ole. Varmaan hirvittävän huono itsetunto.
Mikä ihme saa ihmisen käyttäytymään noin? Kadehtiiko vai halveksiiko sinua, tulee mieleen.
Sen enempää ihmistä tuntematta, mulle tulee mieleen itsestään epävarma ja itsekeskeinen yksilö. Kertomasi perusteella en mitään natsismia lähtis diagnosoimaan, mutta onhan noi narsistisia piirteitä toki. Ihminen, jolla on suht ok itsetunto, käsitys itsestään ja kyvyistään ja vielä kiinnostusta muuta kuin itseään kohtaan, ei jaksa jauhaa koko ajan omasta erinomaisuudestaan. Jos on todellisuudessa tyytyväinen itseensä ja saavutuksiinsa, niitä ei ole tarve tuoda esille koko ajan. Puheella hän vahvistaa paitsi sulle, ennen kaikkea itselleen, että hän todella on kaikkea mitä sanoo. Miten jaksat tavata tätä ihmistä? Mitä hän sulle antaa? Itse en kyllä jaksais viettää aikaa ihmisen kanssa, jonka puheenaiheena on vain hänen oma erinomaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Aika viihdyttävästi kirjoitettu. Jälleen kerran herää kysymys, miksi ihmeessä ap viettää aikaansa tuollaisen kanssa!
Eihän tuollainen normaali ole. Varmaan hirvittävän huono itsetunto.
Luulen, että hän pitää itseään täydellisenä ja halveksii epätäydellisiä. Hänellä tulevaisuudessa vanheneminen tulee olemaan täyttä tuskaa. Tulee ne nuoret, kauniit, valloittavat, upearyhtiset, hoikat, kaikkien alojen paremmat asiantuntijat.
Voiko olla, että ikä kohta valtava ongelma??
Mitä hän on sanonut, kun olet asiasta keskustellut?
Pitänee käydä naida napsauttamalla.
Usein tapaa ihmisiä jotka jotain osaamisaluettaan kehumalla yrittävät nostaa itsensä toisten yläpuolelle. Tuo terveelliset elämäntavat on aika tyypillinen pätemistapa vanhemmille ihmisille. Ja on niitäkin jotka ovat mielestään ainoita jotka osaavat tehdä ruokaa ja kotihommia oikein, järjestää juhlat, pukeutua tyylikkäästi. Ja seurallisia ja pidettyjä ovat tietenkin. Lapset ovat heillä erinomaisia ja muiden lapsissa moitittavaa.
Rasittava piirre. Ja sillä lailla vahva että se tulee kyllä koko ajan esiin. Välttelen. En oikein tiedä miten omakehuihin suhtautua. Jos ihailee, näyttääkö vihreää valoa leveilylle. Jos on nuiva, on epäkohtelias.... Oikein pahoille tapauksille kyllä nauretaan selän takana.
Mulla onnjoskusntuollainenntuttava. Mietin aina, miten se kehtaa.
Tulee mieleen tuttava vuosien takaa. Hän kun tuli käymään, hihitteli ja pyrski lapsillemme ja kehui vuolaasti omiaan, se oli ihan loputonta se ylistys (olin ihan huuli pyöreänä moisista monologeista). Ja tietenkin oli itse työpaikkansa tukipilari, kaikessa paras ja upein, eikä ikinä ollut yhtään ongelmaa. Ei huvittanut enää tavata ja sain pitkän moittivan tekstarin aiheesta.
Kuulostaapas tutulta, muuttunut elämän tilanne sai ystäväni sietämättömän itsekeskeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän on sanonut, kun olet asiasta keskustellut?
Eihän hänelle voi sanoa, herranjestas. Suuttuisi ja loukkaantuisi verisesti. Koska lausumansa on hänelle täyttä totta.
Joskus olen aivan hiljaa nyökyttelemättä. Tosin sitä juttua tulee niin paljon, että jatkuu tauotta tunninkin. Ei sinne väliin pääsee kun pikaisesti ihailulla. Joskus mietin jos itse kehuisin tunnin itseäni ja toinen ei nyökyttelisi yhtään, menisin nolona itseeni. Hän ei.
Onpa raju tapaus. Itse en tuollaista pitäisi lähellä.
Mistä muuten johtuu, että lähes kaikki omat ystäväni ja tuttavani ovat juuri tuollaisia.? Ehkä se johtuu siitä että itse olen joku surkimuksia se herättää näissä tuollaisen itsensä ylistämis tunteen.
Kertokaas te, onko vika oikeastaan minussa kävin miettimään?
Nieleekö?