haluaisin tytöllemme nimen Tiana, isä haluaisi Alma
Tiana on kuulemma liian hienosteleva.
Kumman kannalla täällä ollaan?
Kommentit (62)
Alma on hyvä nimi. Tianaa en kyllä antaisi ensimmäiseksi nimeksi. Toisena voisi mennä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:40"]Mä antaisin Tiana,Alma kuulostaa vanhan mummon nimeltä.
[/quote]
Niin toisaalta minustaki, mutta nimi espanjaksi tarkoittaa sielu ja siten vaikuttaa heti ns. Hienommalta :D olen Alman kannalla
Tiana on järkyttävä kammotus nimeksi.
Alma taas todella kaunis - pitkät perinteet omaava, mutta harvinainen nimi.
En laittaisi tuota Tiana-kammotusta edes toiseksi nimeksi.
Alma Diana paljon mieluummin.
Tiana kuuluu samaan typerysten erikoisuudentavoittelusarjaan, kuin kerran kuulemani nimi Garita. Siis Carita-nimeä haluttiin harvinaistaa ja tehtiin siitä Garita. Ei hyvää päivää...
Aika kaukana toisistaan on teidän nimimaut. :-D Alma on mun mielestä mummon nimi, en tykkää siitä yhtään. Tiana on nätti, mutta tosiaan kirjoitusasua saa selittää koko ajan.
Alma alkaa yleistyä, tiedän kaksi alle vuoden ikäistä Almaa.
Tilda? Adalmiina? Annukka, Nunnukka. Hehehe...
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:05"]Olenko mä ainoa,jolle tulee Tiana-nimestä ghetto-wt-juttujen sijasta mieleen Disneyn Sammakko ja prinsessa-leffa? :D
[/quote]
Niin ajattelin minäkin Disneyn Tianaa, mutta mietipä hetki: eikö se leffan Tiana ollut myöskin köyhä, musta tyttö jostain ghetosta? En laittaisi Tianaa nimeksi minäkään, mutta Almaa olen miettinyt omallekin lapselle nimeksi.
Alma on ihana nimi.
Lasse Pöystin lapsenlapsi on Alma. Näyttelijä Alma Pöysti.
Lasse Pöysti ja Alma Pöysti Linnan juhlissa:
http://is11.snstatic.fi/img/978/1288522049520.jpg
http://www.hs.fi/kaupunki/a1440640144913
Tärkeää olisi muistaa, että lapsesta tulee aikuinen. Onko Tiana presidentin, juristin tai ylilääkärin nimi?
MIkä ihmeen nimi on Tiana ? Tihana tai Diana, Tiana on aika väännetty , Alma taas kaunis, vanha nimi
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:27"]Almasta tulee kieltämättä vähän Kassi-alma mieleen, mutta pesee silti Tianan. Alma tarkoittaa sielua.
[/quote]
Mitä vikaa on Kassi-Almassa?
Alma on kaunis nimi. No myönnetään, mun lapsen nimi on Alma : )
Meinasin myös ehdottaa, olisiko Telma sopiva kompromissi. Tai Velma / Nelma? Tiana on herttainen sankaritar piirretyssä, mutta ei se nimi ole niin hieno. Ymmärrän kyllä AP:takin, jos Alma ei miellytä. Löytyisikö joku kolmas nimi, joka kelpaisi molemmille? Maailmassa on niin paljon hienoja nimiä.