Vapaaehtoisesti lapseton - miksi et halua lapsia?
Niin kertokaas. Edellinen ketju poistettii!.en kyllä ymmärrä että miksi. :(
Kommentit (62)
En tykkää lapsista enkä näe lapsiperhe-elämässä mitään positiivista, vain negatiivisia seikkoja. Voisin ottaa 25+ vuotiaat täydelliset jälkeläiset, mutta kun ne saisi vain sillä 25 vuoden työllä (ja niistä voisi silti tulla kelvottomia), niin ei missään nimessä ole asia joka vaikuttaisi sen vaivan ja riskin arvoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsentekoiässä lastensuojelussa töissä ja käsitin etten voisi koskaan suojella lastani täysin, näin pahaan maailmaan en enää omaa lasta halunnut, rakastin ns. liikaa syntymätöntä lastani.
Minä tulin samaan johtopäätökseen menetettyäni syntymättömän lapseni. Tämä toinen menetys oli niin kova paikka, että en halunnut joutua tilanteeseen uudelleen. Sairastuin myös heti keskenmenon jälkeen fyysiseen sairauteen, joka aiheuttaa mm. voimattomuutta. Päätös olla ilman lapsia tapahtui luontevasti tämän kaiken jälkeen.
En koe minkäänlaista halua tai tarvetta lisääntyä. Lisäksi maapallolla on liikakansoitusta jo nyt.
Samasta syystä kun en halua esim. koiraa tai hevosta. Ei vaan ole kiinnostusta saada kumpaakaan. Pidän kyllä lapsista, mutta en niin paljon että haluaisin yhtäkään vastuulleni.
Ei minun tarvitse sitä selittää kenellekään, se on minun oma asiani.
Kärsin vakavasta sairaudesta, joka ilmeisesti on periytyvä. Jos olisin terve, olisin halunnut lapsia, mutta en pysty ottamaan sitä riskiä, että lapseni perii saman sairauden. Jos ihmiskunta olisi kuolemassa sukupuuttoon, ehkä silloinkin voisin vielä harkita mutta kun meitä on n. 10mrd, ehkä se on OK että minä jätän sen väliin...
Ei vain kiinnosta millään lailla. Ihan kuin kysyisi, miksi en halua harrastaa pitsinnypläystä.
En tykkää riitelystä, valitsen ihmissuhteeni niin ettei tarvitse kinata, mutta lapsen kanssa tulisi kuitenkin erimielisyyksiä. En pidä metelistä enkä eritteistä. Lapsilla on järkyttävän lujat äänet.
Jonkun sopuisan lapsen seuraa kestän jonkin aikaa kyllä, mutta ei ole mitään takeita, että oma lapsi olisi sellainen.
Lisäksi kaikki äitiyteen liittyvät yhteiskunnalliset paineet ajatuksena rasittaisivat. Varmaan olisin mieluummin isä kuin äiti.
Sisko ei hanki lapsia koska ura on tärkein. Eikä halua myöskään maksella lapsesta koituvia kuluja.
Tykkään kyllä lapsista, tulen toimeen heidän kanssaan, mutta mietin aina, miten maailmassa on tosi paljon yksinäisiä lapsia ja voisin mieluummin auttaa heitä kuin hösöttää omieni kanssa. Olin siitä asiasta varma noin 11 vuoden iässä ja julistin sen muillekin. Sanani on pitänyt ja teen töitä lasten sekä nuorten kanssa. Päätökseni oli erittäin viisas. Minua todellakin tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua jatkuvaa mielenkiintoa muiden ihmisten lapsettomuuteen. Jatkuvaa kyselyä muilta ihmisiltä. Eikö vapaassa maassa saa elää juuri niinkuin haluaa?
Kyse ei nyt ollut ollenkaan siitä etteikö saisi. Minä ainakin nimenomaan kannustan tekemään niinkuin jokaisesta tuntuu parhaalle. Ja itse vastustankin sitä ns yhtä mallia jota meille syötetään että raskaaksi pitäisi tulla ja sitten ihanaa kotielämää loppuelämä jeejee
Ap
Lapset ei kiinnosta. Ei ole miestä, ei rahaa, ei vakityötä, ei omaa asuntoa. Tykkään vapaudestani ja yksinolosta.
Tiesin jo nuoresta pitäen että minusta ei olisi äidiksi.
Olen nyt 57v ja en ole katunut päätöstäni.
Olisin halunnut lapsia.
Mutta niitä ei suotu.😭
En ole koskaan kokenut mitään sisäsyntyistä halua saada lasta. Lapsena koin äitileikit jotenkin noloina, tai mua siis "nolotti" jostain syystä leikkiä kotia ja äitiä :D Vuosi vuodelta päätös vain vahvistuu.
En jaksaisi joka päivä olla vastuussa jostain toisesta ihmisestä vuosikausia. En jaksaisi kuunnella höpötystä, huutoa, kyseenalaistamista... En jaksaisi viedä sitä ulos, harrastuksiin enkä kavereille. Listaa voisi kai jatkaa loputtomiin.
Yksinkertaisesti en vain halua lasta.
Yx lestadiusnainen ei vaan saanut lasta ei tullut raskaaksi voi olla uskossa ja uskossa vika mutta myös toinen nainen raiskauksen seurauksena sai tulehdukset ei voi saada lapsia koskaan ja yhdellä oli kasvain poistettiin kohtu. Sitten ok niitä kun on unohtunut kierukka sisälle tai syö ehkäisyä vanhasta tottumuksesta tai niitä kun ei löydy puolisoa.Sopivaa mistä tykkäisi edes On naisia jotka joutuu tekemään lapsen ukon kanssa josta ei tykkää yhtään.Moni mies ei halua lapsia koska ne maksaa ja sitoo tai maailma on paha.On paljon miehiä että vehkeet viottunut urheilussa ympärileikkauksessa tai onnettomuudessa.Ei vaan saa lasta.Mieheltä voi sukupuoli tauti viedä siittiöt.
Ei kaikki miehet halua kirjoitti:
Yx lestadiusnainen ei vaan saanut lasta ei tullut raskaaksi voi olla uskossa ja uskossa vika mutta myös toinen nainen raiskauksen seurauksena sai tulehdukset ei voi saada lapsia koskaan ja yhdellä oli kasvain poistettiin kohtu. Sitten ok niitä kun on unohtunut kierukka sisälle tai syö ehkäisyä vanhasta tottumuksesta tai niitä kun ei löydy puolisoa.Sopivaa mistä tykkäisi edes On naisia jotka joutuu tekemään lapsen ukon kanssa josta ei tykkää yhtään.Moni mies ei halua lapsia koska ne maksaa ja sitoo tai maailma on paha.On paljon miehiä että vehkeet viottunut urheilussa ympärileikkauksessa tai onnettomuudessa.Ei vaan saa lasta.Mieheltä voi sukupuoli tauti viedä siittiöt.
😀👍 totta turajat
Lapsesta asti ollut varma, etten lapsia koskaan halua. Oma lapsuuteni oli hyvin traumaattinen, siitä jääneet mt-ongelmat vahvistavat päätökseni.
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua jatkuvaa mielenkiintoa muiden ihmisten lapsettomuuteen. Jatkuvaa kyselyä muilta ihmisiltä. Eikö vapaassa maassa saa elää juuri niinkuin haluaa?
Lapsettomuuteen ja parisuhdettomuuteen.
En pidä lapsista ollenkaan, tulee epämiellyttävä olo jos edes joudun viettämään aikaa pienten lasten seurassa. Työssä suhtaudun kyllä asiallisesti, mutta aika harvoin siinäkään tapaan pieniä lapsia. En usko, että jaksaisin sitoutua huolehtimaan toisesta ihmisestä, hyvä kun jaksaa huolehtia itsestään ja käydä töissä. Minulla ei myöskään ole kumppania (en edes halua) joten yksin lasten saaminen olisi aika hankalaa. Olen helposti stressaantuvaa tyyppiä, ja ajatus lasten hoitamisesta tuntuu todella kuormittavalta. Yksin kun asuu, voi syödä vaikka valmisruokaa jos ei jaksa kokata eikä aina tarvitse siivota. Lisäksi stressaan helposti taloudellisesta tilanteesta, vaikka palkkani onkin ihan ok. Mutta menisihän siitä iso osa lapsiin jos niitä olisi ja alkaisin pohtimaan, pystynkö takaamaan heille taloudellisesti hyvät edellytykset elämään.
Ikää 28v, ajattelin jo yläasteella etten koskaan halua lapsia ja mielipide ei ole muuttunut mihinkään, enemmänkin vahvistunut vaikka jotkut edelleen hokevat, että kyllä se vielä voi muuttua... No ei muutu ainakaan omalla kohdallani. Olen todella tyytyväinen lapsettomuuteen ja sinkkuuteen, kun töiden jälkeen saa tulla kotiin ja olla aivan omissa oloissaan.
Miksi et halua ymmärtää, että vapaaehtoisesti lapseton ei halua lapsia, koska ei halua lapsia?