Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuaako 65-vuotias että on vanha?

Vierailija
30.03.2022 |

65-vuotias naapurin mies jahtaa nuoria naisia.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 65 vuotiaan pitäisi tajuta olevansa vanha ja käyttäytyä jotenkin ikänsä mukaisesti tai sen edellyttämällä tavalla? Mikä laki tai normi sitä säätelee?

No kun se on se todellisuus. Eihän se tarkoita että pitää olla kuin vanhus, mutta pitää myös ymmärtää että enemmän on elämää takanapäin kuin edessä. Eli jotenkin ottaa vastuu siitä iästä eikä yrittää elää tai esittää jotakin nuorta ihmistä.

Älä sä ole kalkkis! 😁

En, mutta ei kuusvitosesta mitenkään saa jotakin kolmekymppistä. Ei mitenkään, vaikka mitä tekisi. Ei ulkoisesti eikä henkisesti. Mutta se ei tarkoita että pitäisi olla joku vanhus. Olen vain inhorealisti.

Vierailija
82/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla vaikka pelaamista jossain joukkuelajissa 20-30 ikäisten joukossa. Vaikka olisit ollut aivan maailman huipputasoa lajissasi niin jäät totaalisesti nuorempien jalkoihin. Karisee nopeasti harhaluulot omista kyvyistä, jaksamisesta ja osaamisesta kuusvitosella :-)

Wau, keksitkö tuon ihan itse vai auttoiko äiti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu vanhalta olo, ja kävelenkin reippaammin kuin monet nuoret, olen 76 v.

On hyvin yksilöllistä tuo vanhuus.

Biologinen vanhuus alkaa nykyään keskimäärin 80 -vuotiaana.

Vierailija
84/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuoremmilla on virheellinen käsitys siitä millaista on olla vanha tai ikääntyvä. 

Juu. Ei sitä kuusvitosena tajua miten vanhukselta jo vaikuttaa ja näyttää nuorempien silmin nähtynä.

Vierailija
85/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla vaikka pelaamista jossain joukkuelajissa 20-30 ikäisten joukossa. Vaikka olisit ollut aivan maailman huipputasoa lajissasi niin jäät totaalisesti nuorempien jalkoihin. Karisee nopeasti harhaluulot omista kyvyistä, jaksamisesta ja osaamisesta kuusvitosella :-)

No tietysti. Ei kukaan kuusvitonen edes kuvittele yltävänsä enää samaan kuin parikymppisenä. Mutta turhaa on myös kieltää vanhempia ihmisiä touhuamasta ja nauttimasta elämästä niin kauan kuin sitä riittää. Tuollaiset puheet kuulostaa, sori nyt vaan, vähän kateellisilta :)

Vierailija
86/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin parikymppisiä viime syksynä eräässä tilaisuudessa. He katsoivat minua jotenkin uteliaasti mutta järkyttyivät kun olin viisikymppinen. Eli voisin olla monen äiti tms. Eli kyllä ne vanhana pitivät, ei mahda mitään. Ja nuoret on raikkaita, se puuttuu meistä kalkkiksista.

Vierailija
87/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä on nostettu 70 vuoteen, joten paskapuhetta, että 65-vuotias olisi vanha.

Vierailija
88/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan on itse tullut kokeiltua tuota, tosin olen "vasta" kuuskolmonen. Omassa ikäluokassani pärjää kyllä tietyissä lajeissa edelleen varsin mainiosti. Mikä ihme siinä ottaa niin koville myöntää, ettei kuusvitonen pärjää alkuunkaan nuorille?

Vierailija
89/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti. Ei kukaan kuusvitonen edes kuvittele yltävänsä enää samaan kuin parikymppisenä. Mutta turhaa on myös kieltää vanhempia ihmisiä touhuamasta ja nauttimasta elämästä niin kauan kuin sitä riittää. Tuollaiset puheet kuulostaa, sori nyt vaan, vähän kateellisilta :)

Kyllä vaan osalla kuusvitosia on kummallisia harhaluuloja omasta suorituskyvystä. Ei mulle ole mitenkään vaikeaa näin kuuskolmosena myöntää itselle taikka muille suorituskyvyn heikentyneen merkittävästi. Vanheneminen on vääjäämätön prosessi eikä siinä mitään sen kummempaa ole.

Vierailija
90/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hele, en haluaisikaan olla 3-kymppinen, en 2-kymppinen.. en mikään muu kuin 60+. Toisaalta 5-kymppisenä olin kyllä soiva peli, mutta sitten tuli viihdevuodet ja noh, senhän nyt tietää miten siinä käy eli suunnilleen yhdessä yössä rypistyin ja aloin pulskistumaan. Nyt saa tapella ettei ylikiloja tulisi ja naama ja kroppa eivät enää ole ns. katseenkestäviä. En siis kuvittele, enkä halua olla mikään muu kuin 60+ nuori mikä olenkin. Ei pitäisi kenenkään prcettä kutittaa jos tunnen olevani kaikkea muuta kuin vanha. 

Vierailija
91/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan on itse tullut kokeiltua tuota, tosin olen "vasta" kuuskolmonen. Omassa ikäluokassani pärjää kyllä tietyissä lajeissa edelleen varsin mainiosti. Mikä ihme siinä ottaa niin koville myöntää, ettei kuusvitonen pärjää alkuunkaan nuorille?

🥱

Vierailija
92/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuoremmilla on virheellinen käsitys siitä millaista on olla vanha tai ikääntyvä. 

Juu. Ei sitä kuusvitosena tajua miten vanhukselta jo vaikuttaa ja näyttää nuorempien silmin nähtynä.

Ihan vttu sama! 

Vierailija
93/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä on nostettu 70 vuoteen, joten paskapuhetta, että 65-vuotias olisi vanha.

Totta. Ei auta vielä kuusvitosena tai aikaisemminkaan ruveta kuvittelemaan, että on vanha kun eläkkeelle pääsee vasta seitsemänkymppisenä. Pakko vaan painaa menemään kuten aiemminkin. Vanhuus saa odottaa.

Vierailija
94/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti vaikkaa Linda Lampeniusta. Tajuaako hän olevansa vanha? 

Näyttää parikymppisestä ja liikkuu kuin parikymppinen.

Minä järkytyin että on jo 56!

Vierailija
95/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin parikymppisiä viime syksynä eräässä tilaisuudessa. He katsoivat minua jotenkin uteliaasti mutta järkyttyivät kun olin viisikymppinen. Eli voisin olla monen äiti tms. Eli kyllä ne vanhana pitivät, ei mahda mitään. Ja nuoret on raikkaita, se puuttuu meistä kalkkiksista.

Kalkkis tarkoittaa enemmänkin mielentilaa kuin fyysistä olemusta. Ei ole pakko kadottaa iloisuutta, uteliaisuutta elämään eikä touhukkuutta vaikka vanhenee. 

Vierailija
96/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Monesti nelikymppinen ei edes tajuansa oleva loppuunajettu kehäraakki.

Puhu vain omasta puolestasi. Ikäni salilla ja lenkillä käynyt niin paremmassa kunnossa kuin suurin osa parikymppisistä. Tietysti jos sinä kalja kädessä istut sohvalla päivästä toiseen niin ymmärränkin

Vierailija
97/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut keski-ikäinen 25vuotiaasta saakka ja olen sitä ainakin 75vuotiaaksia saakka.

Vierailija
98/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta mitä merkitystä tuollaisella on, kun käytännössä se mikä merkkaa on, että jaksaa ongelmitta niitä oman arjen asioita? Ei useimmat tavoittele mitään huippukuntoa edes nuorena, vaan riittää että on hyvä olla eikä arjessa tunnu raskaalta. Itsellä oli 40-50 v välissä vaihe jolloin tuntui, koska lihoin esivaihdevuosissa 30 kg. Nyt ikää on 64, mutta olo on kyllä paljon kevyempi ja arki helpompaa, normaalipainoisena. Ei minua kiinnosta yhtään joku huippusuoritustaso, kun en arjessani istumatyöläisenä sellaista tarvitse. Kuntosalilla kyllä käyn pari kertaa viikossa lihaskuntoa ylläpitämässä. 

Vierailija
99/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Linda ikäisekseen hyvässä kunnossa, mutta on hän naamalleen jotain tehnyt, ainakin huulitäytettä. Sitten kun näin ilman meikkiä niin näytti jo enemmän ikäiseltään. Meikillä saa aika paljon pelastettua. Enkä sano tätä pahalla kun tykkään Lindasta

Vierailija
100/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kyllä yksi plastiikkakirurgian ja täyteaineiden + botoxin muovinen luomus taas. Omaan silmään, kohta kuuttakymppiä lähestyneenä, tuollaiset ei ole mitään ihanteita, jotka takertuu pakkomielteisesti nuoruudeen ja seksikkyyteen. Oma tavoite on hyväksyä muuttuva ulkokuori, ja elää silti täysillä.