Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuaako 65-vuotias että on vanha?

Vierailija
30.03.2022 |

65-vuotias naapurin mies jahtaa nuoria naisia.

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä höpötä. 60+ nuori

Vierailija
42/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli on kirkas mutta kroppa ilmoittelee että loppusuoralla ollaan ja hapottaa. M60v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64. En tajua olevani vanha. En minä ketään "jahtaa", mutta kun tuossa ensi vuonna pääsen eläkkeelle, mulla on vielä paljon suunnitelmia elämälleni. Esim. ulkomaille muutto, purjehtimisen opetettelu harrastuksia joita aion kokeilla jne. 

Minulle "vanha" tarkoittaa, että ikä arjessa kovasti tuntuisi ja rajoittaisi tekemisiä. Itselläni onneksi näin ei ole, kun ei ole mitään erityisiä sairauksia. Omille vanhemmillekin se alkoi tulla vasta 80 v iän jälkeen se semmoinen hidastuminen ja jaksamisen väheneminen, että jos hyvä tuuri käy, voi tässä olla vielä paljonkin aikaa nauttia aktiivisesta elämästä eläkkeellä. 

Vierailija
44/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ja vanha. Umk:n finaalissa esiintynyt Sonja Lumme on tuon ikäinen ja todella hyvinvoivan oloinen, samoin laulaja Eini. Kylillä näkee jo lyllertäviä teinejä, kolmekymppisistä puhumattakaan. Aloituksessa oli puhe jostain miehestä, kyllä tuolla lenkkipolulla näkee vanhempiakin joilla askel on kevyt ja silmät kirkkaat :)

Vierailija
45/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nuorikaan enää ole. Sellainen pitää vaan elämässä hyväksyä vaikka se tuntuukin olevan monelle vaikeaa. Ei tarvitse elää kuin vanhus mutta kyllä se on hyvä myöntää ettei ole enää mikään nuorikaan. Olen yli viisikymppinen ja en kyllä todella koe olevani enää mikään nuori tyttö. 

Vierailija
46/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi niiden pitäisi tajuta jotain? Sisäinen nuoruus on varmaa.

Vierailija
47/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu terveydentilasta. Mun mummo 80+ on siskonsa 90+ Kanarialla 💃🥂 

Vierailija
48/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuu sana kanssa

Vierailija
49/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit pitää yllä illuusiota oman elämäntilanteen erityisyydestä.  Sitä ei lisääntymisikäinen tajua. 

Vierailija
50/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua minäkään :D 

N. Kohta 66 v.

Minusta tuntuu, että miehet vanhenevat meitä naisia nopeammin. N63

Vierailija
51/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se nuorikaan enää ole. Sellainen pitää vaan elämässä hyväksyä vaikka se tuntuukin olevan monelle vaikeaa. Ei tarvitse elää kuin vanhus mutta kyllä se on hyvä myöntää ettei ole enää mikään nuorikaan. Olen yli viisikymppinen ja en kyllä todella koe olevani enää mikään nuori tyttö. 

Itse 52, ja mua taas on ihmetyttänyt se, että en tunne oloani ja itseäni mitenkään erilaiseksi kuin 25 vuoden iässä. Toki se ikä peilistä näkyy, mutta sisäisesti olen sama energinen ihminen kuin aina ennenkin. Eikä vielä ainakaan kehokaan mitenkään muistuttele iästä kivuilla tai vaivoilla. Varmaan fyysisesti kevyen istumatyön siunauksia tämä, että ei ole vielä kulumia tms kovasti.

Vierailija
52/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuttuu sana kanssa

Nimenomaan riippuu terveydentilasta. Eihän se ikä sinänsä mitään haittaa, vaan sairaudet. 

Vierailija
53/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä iältään mutta mieli ja halut ovat kovemmat kuin 20-25 vuotiaalla joilla ei seiso kuin viacran voimalla jos silläkään.

Vierailija
54/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin toissa vuonna ison karhunkierroksen, viime vuonna hetta pallaksen ja tulevana suvena suunnitelmissa pyöriä Kilpisjärven maisemissa mm. kiivetä Saanalle. Olen muuten kiivennyt Teidellekin minne Huttunen meinasi kyykätä. Nämä kaikki yli kuusikymppisenä. Tehkää nuoriso perässä! 

Vierailija
55/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse 52, ja mua taas on ihmetyttänyt se, että en tunne oloani ja itseäni mitenkään erilaiseksi kuin 25 vuoden iässä. Toki se ikä peilistä näkyy, mutta sisäisesti olen sama energinen ihminen kuin aina ennenkin. Eikä vielä ainakaan kehokaan mitenkään muistuttele iästä kivuilla tai vaivoilla. Varmaan fyysisesti kevyen istumatyön siunauksia tämä, että ei ole vielä kulumia tms kovasti.

Jotenkin tuntuu ettet ole henkisesti kasvanut ja kypsynyt ihmisenä. Ikiteini.

Vierailija
56/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Peilistä näkyy mummo ja kyllä minulla vaivojakin on, mutta en saamare ole mikään vanhus tai vanha. Elän parasta elämääni. 60+ nuori

Vierailija
57/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljin toissa vuonna ison karhunkierroksen, viime vuonna hetta pallaksen ja tulevana suvena suunnitelmissa pyöriä Kilpisjärven maisemissa mm. kiivetä Saanalle. Olen muuten kiivennyt Teidellekin minne Huttunen meinasi kyykätä. Nämä kaikki yli kuusikymppisenä. Tehkää nuoriso perässä! 

Tämä on juurikin sitä na vanhuspuhetta. Tehkää perässä. Kepeillä ollaan köpötelty korvessa kurttuisena ja kalmanahavuisena,  ja kuvitellaan itsensä kuolemattomaksi.

Vierailija
58/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua minäkään :D 

N. Kohta 66 v.

Minusta tuntuu, että miehet vanhenevat meitä naisia nopeammin. N63

On se varmaan raskasta olla nainen ja tuntea jatkuvaa alemmuudentuntoa miehiä kohtaan, jonka takia täytyy aina vertailla itseään miehiin ja yrittää vähätellä heitä. 

Vierailija
59/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juurikin sitä na vanhuspuhetta. Tehkää perässä. Kepeillä ollaan köpötelty korvessa kurttuisena ja kalmanahavuisena,  ja kuvitellaan itsensä kuolemattomaksi.

Tietyissä maastoissa kepit nimeltään vaellussauvat ovatkin tärkeät. Tuskinpa kuvittelen itseäni kuolemattomaksi, sillä esim. jos jalka lipsahtaa ja tippuu pää edellä rotkoon niin tui tui, näkemiin paha maailma. Hyvä peruskunto on tärkeää meille kaikille. Itse en ähki kuntosalilla, mutta päivittäiset pitkät lenkit kuten 10km ja mm. mejä-harrastus 2 hurtan kanssa pitää kuntoa yllä. Kurttuinen saatan olla, mutta tuoksun hyvälle paitsi hikilenkin jälkeen. Entä sinä? 

Vierailija
60/149 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään 65-vuotiaiden ikäluokasta noin 80 % on elossa. Sairaudet alkavat näkyä vasta myöhemmällä iällä. 

75-vuotiaista noin 65 % ja 85-vuotiaista noin 38 % on elossa, 95-vuotiaista enää noin 8 %.