Kuvailkaa, millaisen vaatteen haluaisitte löytää liikkeestä, mutta ette löydä?
Kommentit (784)
Vierailija kirjoitti:
Tiimalasivartaloiset. Katsokaa Dressy.fi sivuja. Löytyy myös takkeja.
Eka mekko minkä katsoin oli polyesteria. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin istuvat housut. Enkä tarkoita ihoa nuolevia piukkissukkisfarkkuja, vaan sellaisia, jotka oikeasti istuvat hyvin vyötäröltä, ovat ehkä leveätkin punteista, pääasia, että laskeutuvat hyvin ja ovat juuri sopivan pituiset, ettei tarvitse itse lyhentää. Takapuoli napakka tai siten, että kangas laskeutuu kauniisti sieltäkin takamuksen virheet häivyttäen. Tällaisia ei löydy oikeasti mistään.
Löysin itselleni Prisman House-farkuista nämä ominaisuudet.
Sellainen toppi tai mekko, joka näyttää sidotulta vartalon ympärille.
Hame, joka on avoin ja jota käytetään bikinialaosan kanssa. Hame on siis avoin edestä (liehuu sivuilta ja takaa) tai esim. toiselta sivulta avoin, jolloin bikinialaosaa näkyy sopivasti.
Kyllä, olen nähnyt jenkkien reality-ohjelmissa ja ihastunut. :'D En kuitenkaan ole mikään muoti-ihminen, enkä osaa etsiä verkosta tietyillä hakusanoilla.
Kauniisti laskeutuvan maksipituisen sifonkihameen hieman isommassa koossa. Väri joku muu kuin musta.
Haluaisin kesäksi kotiasuksi sellaisen toppi-sortsit yhdistelmän, romper se on nimeltään muualla. Tilasin jo yhden, mutta oli liian iso ja ihan liian ohutta kangasta. Palautin sen. Lahkeen pituus sortsiosassa saisi olla lähes polveen asti. Olen ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ruumiinrakenteeltani tasapaksu pötkylä, lievä omena joskus kun paino jojoilee. Olen jo vuosia halunnut tunikamaisen puseron joka istuu hartioista ja povesta ja joka on väljä keskivartalosta olematta säkkimäinen. Vihdoinkin löysin sellaisen! Se tuo vartalon parhaat puolet esille ja minimoi keskivartalon. Sitä oli saatavana vain yhtä väriä. Aion piirtää siitä kaavan niin voin tehdä lisää eri kuosisia samalla kaavalla.
Mun on vaikea löytää hyvin istuvia vaatteita ruumiinrakenteeni takia. Laihduttaminen ei auta. Se ei muuta ruumiinrakennettani. En tiedä kuinka muut pötkylät ja omenat onnistuvat löytämään sopivia vaatteita. Onneksi osaan ommella.
En mä ainakaan löydä. Itsekin osaan ommella, mutta mieluisia kankaita ei löydy nykyään mistään ja netistä niiden tilaaminen on melkoista arpapeliä kun väri tai laatu voi olla ihan mitä vaan.
Toisaalta en tiedä auttaisiko kankaiden löytyminenkään, koska neulomallakin on hankala saada tälle kropalle sopivaa villapaitaa/takkia vaikka tekisi kuinka väljän koon. Silti sitä väljyyttä on jotenkin väärissä paikoissa ja sitten siellä missä väljyys olisi tarpeen se neule onkin liian slimmi. Tai ei ehken liian slimmikään vaan enemmänkin kropassa pitäisi olla siinä kohtaa ennemmin kuoppa kuin kukkula jotta vaate näyttäisi päällä kivalta ja istuisi oikein.
Salwar kameez-tyyppisen asun, joka on mitoitettu hoikahkolle ja pienikokoiselle naisihmiselle. Suurin osa noista vastaavista asuista, joita tuodaan Suomeen, on mitoitettu alkaen koosta 42...
Vaatteen, jossa ei ole miljoonia tarroja, vetoketjuja, nauhoja, resoreita ja muita asioita, jotka tekevät pukeutumisesta helvettiä. Hupullisen takin, jossa huppu on mitoitettu OIKEASTI sen kokoiseksi, että sen voi vetää pään suojaksi tarvittaessa.
Terveyssandaalit kivijalkakaupasta. Miten kenkiä ylipäätään voi ostaa netistä? En jaksaisi sitä, että joudun tilaamaan useampia kenkiä ja sitten palauttamaan. Kaupassakin joudun sovittamaan useampia kenkiä ennen kuin löydän kivat ja itselleni sopivat. Netistä kengät jäävät siis ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteen, jossa ei ole miljoonia tarroja, vetoketjuja, nauhoja, resoreita ja muita asioita, jotka tekevät pukeutumisesta helvettiä. Hupullisen takin, jossa huppu on mitoitettu OIKEASTI sen kokoiseksi, että sen voi vetää pään suojaksi tarvittaessa.
Tämä on totta. Huppu valahtaa usein silmien päälle tai on muuten huono. Monet vaatteet on myös pilattu oudoin ja rumin yksityiskohdin.
Kiva mekko, joka olisi mairitteleva päällä. Nyt on pidempään ollut muodissa karmeita pikkikukkakuosisia ylös kaulaan asti napitettuja kolttuja, joista tulee lähinnä rumat siskopuolivibat. Sopivat ehkä juuri ja juuri nuorille ja kauniille, jotka näyttäisivät hyvälle jätesäkissäkin. Tai sitten on tarjolla Marimekon muodottomia jättikuosisia säkkejä, jotka sopivat aniharvalle.
Mikähän siinä on, kun vaatevalmistajat kuvittelevat plussakokoisten naisten olevan lähes aina mallia päärynä eli Isotakapuolisia, paksureitisiä ja yläosan suhteessa pienempi? Itselläni plussakoon naisena rinnanympärys on 5-10 cm suurempi kuin lantionympärys (lantio kuitenkin levenee vyötäröstä). Siksi ostan mieluummin yläosa ja alaosan erikseen. Tosin kellomekot kyllä sopivat, mutta haluaisin muitakin mekkoja kuin kellomekkoja.
Sellaisen vaatteen joka saa minut näyttämään 25 kg hoikemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen toppi tai mekko, joka näyttää sidotulta vartalon ympärille.
Hame, joka on avoin ja jota käytetään bikinialaosan kanssa. Hame on siis avoin edestä (liehuu sivuilta ja takaa) tai esim. toiselta sivulta avoin, jolloin bikinialaosaa näkyy sopivasti.
Kyllä, olen nähnyt jenkkien reality-ohjelmissa ja ihastunut. :'D En kuitenkaan ole mikään muoti-ihminen, enkä osaa etsiä verkosta tietyillä hakusanoilla.
Kietaisupaita, kietaisumekko ja saronki.
Hyvännäköisiä, värikkäitä ja tukevia bikineitä ja uimapukuja isorintaiselle. Ei mummomalleja.
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaita hyviä naisten nilkkasukkia jotka ei ole ns. tennarisukkia eikä ulotu puoleen sääreen.
Lindexiltä löytyy ihan ok laatuisia.
Vaalean harmaan ohuen mikro fleece hupparin, jossa pepun peittävä helma, mutta ei pitkä. Huppu voisi olla vuorillinen.
Muutenkin vaatteet minulle saisi olla vaaleita kylmän sävyjä. Tai ihan valkoisia, ei yhtään kellertäviä. Korkea kaulus on must.
Haluaisin myös vaalean harmaat tekniset siistit collage housut, joissa on kapeat lahkeet, mutta ei sukkahousu tiukat. Malleja joskus löytyy, mutta ei kokoa. XXL voisi mahtua.
Kokeile Pura Lopezin saappaita, ainakin itse olen löytänyt sopivia. Mm. Zio on myynyt näitä.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin tuolla edellä, A-linjainen mekko ja mielellään venepäätiellä. Täytyy varmaan metsästää jostain kaava ja tehdä itse. Kaikki vaatteet kaupoissa tuntuu olevan säkkimallia, joka ei tällaiselle lyhyelle pienikokoiselle sovi yhtään.
My Olssonilla on ihania mekkoja, myös taskuilla ja venepääntiellä. Tosin pituudesta en osaa sanoa...
Ohuehkosta denimistä ommeltu yksinkertainen väljähkö vuoriton vähän työtakkia muistuttava välikausitakki, pituutta jonnekin puoleen reiteen tai vähän vähemmän, kohtalaisen isot taskut. Liidunvalkoinen, grafiitinharmaa, siniharmaa sävy ehkä. Tai jokin muu minulle sopiva.
Pitäisi varmaan opetella ompelemaan itse, kun ei kaupoissa ole mitään tuonne päinkään. Aikoinaan minulla oli tuontapainen, mutta kului puhki.