Kuvailkaa, millaisen vaatteen haluaisitte löytää liikkeestä, mutta ette löydä?
Kommentit (784)
Sellaisia vaatteita joita ostaessa ei tarvitse miettiä että missä, millaisissa oloissa ja kenen tekemänä niitä on valmistettu, millaisilla menetelmillä ja millainen vaikutus sillä on ympäristöön. Hemmetti vieköön! Ainoastaan eläimiin liittyvää riistoa on suht helppo välttää olemalla ostamatta eläinperäisiä materiaaleja. Mutta miksi tällainen läpinäkyvyys ei voisi olla normi. Miksi laki suojelee epäeettistä ja epäekologista bisnestä kuluttajan, työntekijän ja ympäristön sijaan.
Olen isokokoinen nainen (kokonumero 50 +) ja on täysin mahdotonta löytää ulkovaatteita lukuunottamatta ryhdikkäitä yläosia. Kaikki ovat jotain ihoa nuolevaa tunikaa, trikoota tms., jossa ei kukaan näytä hyvältä. Jos löydät paitapuseron omassa koossasi, sekin on kyllästetty stretchillä, joka lörppääntyy ekassa pesussa. Sama homma farkuissa; isossa koossa ei löydy housuja, jotka eivät löystyisi hetkessä.
Samoin värit. Menepä "isojen tyttöjen" osastolle, niin värivalikoima on laaja: mustasta harmaaseen. Villeinä kesäkausina saattaa kyllä olla omituista luumua tai tummansinistä, jopa valkoista.
Ikävä kyllä näissä ketjuliikkeissä ei meikäläiselle päälle pantavaa löydy. Isoissa kaupungeissa on vielä joitain kivijalkakauppoja, mutta harvoinpa niihin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin löytää jostain kunnon vanhanajan mummokalsarit, puntilliset ja ”silkkiset”, mutta en vain löydä. Täällä Porvoon vanhassa kaupungissa oli vielä jokin aika sitten Wikströmin vaateliike ja sieltä niitä sai, mutta ikävä kyllä se liike on lopettanut toimintansa. Onkohan mitään verkkokauppaa mistä niitä saisi?
Googlaapa Tam-Silk!
Chanel tuotteet ja laatu H&M hinnoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen isokokoinen nainen (kokonumero 50 +) ja on täysin mahdotonta löytää ulkovaatteita lukuunottamatta ryhdikkäitä yläosia. Kaikki ovat jotain ihoa nuolevaa tunikaa, trikoota tms., jossa ei kukaan näytä hyvältä. Jos löydät paitapuseron omassa koossasi, sekin on kyllästetty stretchillä, joka lörppääntyy ekassa pesussa. Sama homma farkuissa; isossa koossa ei löydy housuja, jotka eivät löystyisi hetkessä.
Samoin värit. Menepä "isojen tyttöjen" osastolle, niin värivalikoima on laaja: mustasta harmaaseen. Villeinä kesäkausina saattaa kyllä olla omituista luumua tai tummansinistä, jopa valkoista.
Ikävä kyllä näissä ketjuliikkeissä ei meikäläiselle päälle pantavaa löydy. Isoissa kaupungeissa on vielä joitain kivijalkakauppoja, mutta harvoinpa niihin pääsee.
En halua olla ilkeä mutta tuohon olisi helppo ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Maximekkoja 164 senttisille. Yleensä helmoihin kompastuu kun suunniteltu pitkille naisille.
Juu, nää on hauskoja. Olen 165 pitkä ja yksi midi-mittainen xs-kokoinen mekko Zarasta on niin pitkä että meinaan usein helmaan kompastua. Hipoo maata. Pitäisi olla about 190cm pitkä niin se mekko olisi tosiaan midi-mittainen.
Toppahousut, vaellushousut, farkut, joissa on kapea korkea vyötärö ja leveä pylly.
Olen hoikka (Bmi 20,5), mutta lantio on (luustoltaan) leveä. Vyötäröni vastaa kokotaulukossa kokoa S-M ja lantio kokoa L-XL.
Housujen osto on aivan tuskaa. Toppahousuja (lasketteluhousuja) olen yrittänyt löytää jo vuosikausia, mutta en ole onnistunut. Ovatko muut naiset ihan suoria putkia vai missä tuollaisia toppahousuja myydään?
80-luvun ruskean kiinalaisen nahkatakin.
(pilottimalli)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla ilkeä mutta tuohon olisi helppo ratkaisu.
Olit kuitenkin.
Ostan aina vaateliikkeistä vain vaatteen, josta tiedän tuunailemalla saavani juuri sen minkä haluan, joten en oikeastaan koskaan saa valmiina sitä mitä tahdon, vaan tuunailemalla.
Laadukkaita mutta ei järjettömän kalliita ulkoilu- ja toppavaatteita koossa 56. Myös puuvillaiset kauniisti laskeutuvat tunikat ja arkimekot kelpaisivat. Ja nämä oikeasta kaupasta, ei ulkomaisista nettikaupoista.
Puristamattomia nilkkasukkia jotka ei silti rullaudu. Mulla on kahdet ikivanhat bambuiset sellaset mutta uusia en ole löytänyt mistään, vaan kaikki nykyisin myytävät rullautuu ja rulla puristaa pahemmin kuin mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trikkoohousut, siis collarit, ilman niitä resoreja, eli vähän kuin legginsit mutta hiukan löysemmät ja paksumpaa kangasta, läskille pitkälle ihmiselle ihan luottovaate, mutta mistään ei ole vuosiin saanut. En ymmärrä kuka haluaa housut joissa on resorit lahkeensuussa, se näyttää niin urpolta.
Just tilasin tällaiset Zalandolta
Lidl mainostaa juuri näitä, kokojakin muistaakseni oli hyvin.
Puuvillaisia pitkiä spagettiolkaintoppeja kivoissa kirkkaissa väreissä, vaikka turkoosia, punaista, vihreää, vaaleanpunaista. Mielellään kulmikas pääntie vai miksi sitä kutsutaankaan hihattomissa... eli ei pyöristyksiä, ja ehdottomasti kunnollinen, paksu ja kestävä puuvillakangas, ei mitään läpinäkyvää lirua.
Puuvillaisia pitkiä mustia housuja leveähköillä lahkeilla ja matalahkolla vyötäröllä. Ei taskuja, eikä mitään kikkailua, leveä vyötärönauha joka ei näy paidan alta.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin löytää jostain kunnon vanhanajan mummokalsarit, puntilliset ja ”silkkiset”, mutta en vain löydä. Täällä Porvoon vanhassa kaupungissa oli vielä jokin aika sitten Wikströmin vaateliike ja sieltä niitä sai, mutta ikävä kyllä se liike on lopettanut toimintansa. Onkohan mitään verkkokauppaa mistä niitä saisi?
mummo hiljas!
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, kuinka paljon olis tyytyväisiä ihmisiä, jos nämä ketjun toiveet toteutuisi!
Halavalla .unohdin mainita
villaa silkkiä ja tokmannin hinta!!!!
Vierailija kirjoitti:
Keltavalkovihreä kasviaiheinen tunika pitäisi löytää. Ei löydy valmiina, ainakaan kohtuullisella hinnalla.
köyhä hiljaa!!
Halutaan halvalla vaatteita joissa ei ole elastaania.
Halutaan villaa ja silkkiä.
Menkää oukeisiin töihin ja säästäkää!!!!