Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ekaluokkalaisen aamut on järjestetty teillä?

Vierailija
17.08.2008 |

Pitääkö lapsen itse selvitä kouluun? MIhin kellonaikoihin koulu alkaa? Kuinka pitkä koulumatka lapsellanne on?

Meillä lapsen koulu alkaa 4*klo 9 ja kerran klo10. Todennäköisesti nyt alussa pystyn käyttämään liukumaa siten, että lähden töihin klo8:40 ja lapsi lähtee samaan aikaan kävelemään koulua kohti ( alle puolikilometriä matkaa). Kymmenen aamuna kännykkä hälyyttämään että muistaa lähteä. Jos kaikki sujuu hyvin, niin pikkuhiljaa joutuu itse lähtemään kouluun ja itse lähden jo ennen 8:aa töihin. (Miehellä 1h/ suunta matkaa eli hän lähtee aina 7:40 ja palaa vasta klo18 aikaan)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten mies hoitaa aamut koska itse menen töihin klo 07.30

Mies voi käyttää liukumaa 07-17 välillä ja työmatkakin vain muutama km (kuten itsellänikin). Lapsella on 3x 8 aamu ja 2x 9 aamu.

Koulumatka vajaat ½km.

Vierailija
2/7 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumatkaa on yli 2 km joten on hyvä että miehelläni on liukumaa työajoissa ja pystyy tarvittaessa lasta viemään autolla kouluun. Hyvillä ilmoilla lapsi voi kävelläkin, toistaiseksi olemme saatelleet alkumatkan, mutta kunhan oppii niin voi kulkea itsekin (hyvät kävelytiet, valaistus on jne).

Ei joudu heräämään aamuisin itsekseen, järjestämme asiat niin. Sitten vasta kun on kypsä (ehkä kolmosluokalla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukee syö ja tekee muut aamutoimet itse.

Itse herään 7.50 ja katson että aamutoimet tehty ja että muistaa ottaa kaikki tavarat mukaan. Lähtee kouluun klo 8.00. Ajaa pyörällä n 800 m matkan mistä linja-auto ottaa kyttiin ja vie kouluun.

Koulumatka on 5 km.

Jokapäivä koulu alkaa kello 9 ja loppuu klo13.00

Tarkotus ois että jossain vaiheess mun ei tarvis herätä ollenkaan vaan poika lähtis ihan itsenäisesti kouluun.

herään kyllä joka kerta aamulla kun pojan kello soi ja varmistan että ei nukahda uudestaan.

Vierailija
4/7 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herään 7.50 ja katson että aamutoimet tehty ja että muistaa ottaa kaikki tavarat mukaan. herään kyllä joka kerta aamulla kun pojan kello soi ja varmistan että ei nukahda uudestaan.

Vierailija
5/7 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona. Sen jälkeen ekaluokkalainen herätettiin viimeistään siinä vaiheessa, kun me muut lähdettiin. Hänellä oli aamupala valmiina ja vaatteet tuolilla ja hammastahna hammasharjassa. Kännykkä soimassa kun pitää alkaa pukea ulkovaatteita ja lähteä. Asutaan ihan koulun vieressä.

Työmatkalla tarvittaessa vastasin vielä kännykkään, kun hän soitti.

Vierailija
6/7 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika haluaa itse herätä yksin ja toimia yksin aamuisin siksi tälläinen järjestely.

Vierailija
7/7 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottiin jo keväällä 2008 koulun kyselyssä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi