Millainen ihminen haluaa loukata toista tahallaan?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:45"]
Sellainen kuin sinä tai minä. Tai kuka tahansa. Ei taida olla sellaista ihmistä olemassakaan, joka ei tähän olisi joskus sortunut. Pahimpia on ne, jotka eivät tällaista asiaa itselleen myönnä. Ei me ihmiset olla täydellisiä. Eihän tuollainen käytös ole tietenkään tavoiteltavaa, mutta niin siinä kuitenkin joskus lipsahtaa...
[/quote]
Lisään, että varmaan suurin osa ei tietoisesti halua loukata toista, vaikka sen tahalleen tekisikin. Se on enemmän sellaista tunteen vietävissä olemista.
Mutta esimerkiksi kosto on sellainen tilanne, jolloin ihminen nimenomaan haluaa loukata toista tarkoitukella. Moniko on joskus kostanut? Tai haaveillut kostavansa?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:45"]
Sellainen kuin sinä tai minä. Tai kuka tahansa. Ei taida olla sellaista ihmistä olemassakaan, joka ei tähän olisi joskus sortunut. Pahimpia on ne, jotka eivät tällaista asiaa itselleen myönnä. Ei me ihmiset olla täydellisiä. Eihän tuollainen käytös ole tietenkään tavoiteltavaa, mutta niin siinä kuitenkin joskus lipsahtaa...
[/quote]
Lisään, että varmaan suurin osa ei tietoisesti halua loukata toista, vaikka sen tahalleen tekisikin. Se on enemmän sellaista tunteen vietävissä olemista.
Mutta esimerkiksi kosto on sellainen tilanne, jolloin ihminen nimenomaan haluaa loukata toista tarkoitukella. Moniko on joskus kostanut? Tai haaveillut kostavansa?
[/quote]Niinpä.Mun luonteeseen ei kuulu loukkaaminen mutta kun saan kuulla tarpeeksi ilkeitä kommentteja niin kostan nykyisin aina. Tulee aina eteen tilanne jossa pääsen antamaan takasin jos en siinä tilanteessa. Mutta en toki ns. viattomia loukkaa.
Ei siihen välttämättä oma paha olo vaikuta. Itse olen ainakin ihan tasapainoinen ja onnellinen ihminen, mutta jos ihminen on ihan oikeasti tyhmä eikä tajua tekojensa seurauksia, voin sanoa ihmiselle hyvinkin ilkeästi. Perimmäisenä tarkoituksena ei kuitenkaan ole loukata vaan muuttaa ihmisen käyttäytymistä, ja koen tämän ihan hyväksytyksi mikäli järkipuhe ei auta.
Sellainen, jolla itsellään on paha olla. Onnellinen ja elämäänsä tyytyväinen ihminen ei sitä tee.
kannattaa aina muistaa tämä perussääntö: kaikki mitä ihminen suustaan päästää kertoo aina hänestä itsestään, ei siitä toisesta ihmisestä.
Jep. Tai sitten on lukenut pelimiehen oppaan..
Kyllä aika monikin voi, sopivassa mielentilassa. Hyvin harva on pohjimmiltaan, ollessaan hyvässä ja rauhallisessa mielentilassa, ilkeä, mutta monestakin meistä voi sellainen kuoriutua esim. äärimmäisen stressin tai monen muun kielteisen vaikutteen alla.
Muistan kun itse olin burnoutin partaalla töissä, niin olin todella ilkeä esim. harjoittelijoille joita minun piti neuvoa, kun kaikki ärsytti niin suunnattomasti. Saatoin esimerkiksi nauraa työntekijän ensimmäisille yrityksille tai tokaista tylysti että sinusta ei kyllä koskaan tälle alalle mitään tule. Yleensä taas olin ennen ollut tunnettu lähinnä siitä että minä olen hyvä opettamaan uusia kun olen niin kärsivällinen ja järjestelmällinen.
Sellainen, joka haluaa olla omassa rauhassa, pysyvästi. Mikään ei tehoa näihin ylisosiaalisen kontaktin ja seuran tyrkyttäjiin niin vakuuttavasti, kuin tämän päivän pilaaminen. Pysyy sen jälkeen poissa.
Keskustelupalstoilla juurikin pyörii aika paljon niitä, jotka tahtoo loukata ihan vain loukkaamisen ilosta tai vain siksi, kun ei sillä hetkellä ole muuta sanottavaa, vaikka tietyssä keskusteluketjussa olevat muut kommentit olisi enimmäkseen ihan ystävällisiä ja asiallisia ja keskittyisivät enimmäkseen kyseiseen aiheeseen. Tällainen loukkaaja aina lukee toisten kommentteja jotenkin väärin tai sitten niistä huolimatta sanoo jotain mikä on loukkaavaa. Tai sitten loukkaajaa saattaa ärsyttää yhden tai useamman keskustelijan kirjoitustyyli, jotkut tahtovat loukata ja haukkua, vaikka ilkeilyn kohteen kirjoituksessa ja tyylissä kirjoittaa ei olisi mitään miksi pitäisi loukkaantua ja varsinkaan haukkua. Jotkut saavat aikaan provosoivaa kommenttia jopa siitä, jos joku kohteliaasti kysyy voisiko suositella jotain musiikkia, johon voisi tutustua. Jotkut ehkä vain nauttivat ilkeilystä, mutta toisaalta taas jotkut saattavat myös purkaa omaa pahaa oloaan muihin.
Loukkaavat ihmiset voivat olla välillä niin ystävällisiä, mutta kun heille tulee kova paikka elämässä (kokevat ehkä alemmuutta, pakenevat käsittelemättömia asioita, tunteettomat), niin loukkaavat. Eivät välitä yhtään miltä toisista ihmisistä tuntuu. Eivät koskaan kadu yhtään mitään. Aivan kuin eivät koskaan olisi loukanneet. Heidän mielestä heitä, sairaita on loukattu. Loukattu niin pahasti, vaikka itse sanovat loukkauksia vuosia ja vuosia ja sama paska jatkuu ja jatkuu. Elämässä heillä ei tunnut olevan mikään hyvin. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jolla itsellään on paha olla. Onnellinen ja elämäänsä tyytyväinen ihminen ei sitä tee.
kannattaa aina muistaa tämä perussääntö: kaikki mitä ihminen suustaan päästää kertoo aina hänestä itsestään, ei siitä toisesta ihmisestä.
Ja jos ollaan ihan rehellisiä, ja itsereflektio toimii, vain 1/10 ihmisestä on edes ”siedettävän”
tyytyväinen elämäänsä. Lähes kukaan ei ole onnellinen. Johtuu ihan tästä.
Vierailija kirjoitti:
Loukkaavat ihmiset voivat olla välillä niin ystävällisiä, mutta kun heille tulee kova paikka elämässä (kokevat ehkä alemmuutta, pakenevat käsittelemättömia asioita, tunteettomat), niin loukkaavat. Eivät välitä yhtään miltä toisista ihmisistä tuntuu. Eivät koskaan kadu yhtään mitään. Aivan kuin eivät koskaan olisi loukanneet. Heidän mielestä heitä, sairaita on loukattu. Loukattu niin pahasti, vaikka itse sanovat loukkauksia vuosia ja vuosia ja sama paska jatkuu ja jatkuu. Elämässä heillä ei tunnut olevan mikään hyvin. Säälittävää.
Tarkennatko millä tavalla ”sairaita”?
Vierailija kirjoitti:
Narsisti. Narsisti elää toisen mielipahasta. Mieheni on sellainen. Nauttii saada loukata minua. Aiheeksi riittää mikä vaan. Kehtaa antaa ymmörtää, että olisin jotenkin vajaaälyinen. Tuskin olen, keskivertoälyinen ainakin, tuskin olisin muuten pystynyt korkealle kouluttautumaan.
Osaatko sanoa miksi sinulla on tuollainen mies? 🤔
Ihmisenä pieni sielu, joka haluaa miellyttää porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:23"]
[/quote]
Aivan taatusti jokainen onnellinenkin on joskus loukannut toista.
[/quote]
ei tahallisesti. Tahattomasti kyllä kaikki loukkaavattoisiaan, siis omaa ymmärtämättömyyttään.
[/quote]
Kyllä minusta perusonnellinenkin voi loukata. Meissä ihmisissä kuitenkin, silti vaikka kokisimme itsemme pääosin onnelliseksi ja tasapainoiseksi, on yleensä erilaisia "psyykkisiä arkoja kohtia ja haavoja", joihin osumiseen voimme reagoida yllättävästi. Tietysti voisi sanoa että tällainen ihminen ei ole oikeasti onnellinen jolla niitä on, mutta sitten varmaan yhtäkään ihmistä ei voi pitää onnellisena.
[/quote]
Just näin! Mä haluaisin oikeasti tavata ihmisen, joka ei loukkaa keään koskaan tarkoituksella. siis oikeesti tarkoituksella. En laske tahattomaksi niitä "kyllähän mä vähän juoruilin ja puhuin siitä pahaa, mut eiks kaikki niin tee ja eihän ollu tarkoitus et se kuulee ja ei se niin vakavaa oo.... " jne. Jos päästää suustaan jotain, siitä on kannettava vastuu.