Sipilä illalla televisiossa, eroilmoitus vai anteeksipyyntö?
Tuliko pojat sittenkin vahingossa kohdistettua ne työelämän leikkaukset ainoastaan naisiin, pienituloisiin ja työntekijäpuoleen?
Kommentit (161)
Ehkä hän kertoo että uudistukset astuvat voimaan jo ensi maanantaina
Näitten leikkausten LISÄKSI pitäisi silti ottaa useita miljardeja velkaa. Oikeesti varmaan tarvittaisiin kaikki hallituksen esittämät säästöt + lomarahat kokonaan pois.
Enemmän tulee vaan mielenosoittaja tuon puheen jälke
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 15:58"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 15:25"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:13"] Muistutan taas kerran että kun äänestitte 1990-luvun EU-kansanäänestyksessä "KYLLÄ", äänestitte samalla julkisen sektorin ja virkamiesten määrän kasvattamisen puolesta. Mutta ettehän te urpot sitä tajunneet! [/quote] Huoh... Minä olin vuonna 1990 niin pieni, ettei minulta mitään mielipidettä kysytty. Joten älä rähjää mulle! [/quote] Siinä taas faktaa heittävä älykkö.. Vaikkei se nyt sinun äänestykseen vaikutakaan, niin googletappas ihan oman yleissivistyksesi vuoksi milloin on ollut eu-kansanäänestys. Vauhtiin päästyäsi voit googlata myös eron 1990-luvun vuoden 1990 välillä [/quote] Ihan sama. Minä en ole koko 90-luvun ollut äänestysiässä. Mikä sun ongelmas on? Mua joka kerta sieppaa se ihme vinkuminen, että mitäs menitte äänestämään? Joo no eipä ollut paljo vaihtoehtoja, ku isommat päätti mun puolesta. Ja nämä äänestysoikeudelliset alkaa pikkuhiljaa olemaan kuolleita ja kuopattuja. Perinnöksi jätettiin (jälleen kerran) epäonnistunut yritys rakentaa suurvaltio Euroopasta. [/quote] Seuraavaksi voit googlata mitä tarkoittaa neuvoa-antava kansanäänestys. [/quote] Se neuvoa-antava äänestys kerto sitä, että hihkuen liityttiin EU:hun. Edelleen, mikä SUN ongelmas on? Oletko sinäkin sitä ikäluokkaa, että vanhainkoti ja dementia lähenee? Seniililtä kuulostat tolla vouhkaamisellas :D Ja tommoset sit sano kyllä EU:lle... [/quote] Ilmeisesti google on sulle turhan monimutkainen kapine. Kansa EI päättänyt eu:hun liittymisestä, kyllä sen päätöksen teki Ahon hallitus ja sen aikainen eduskunta. Mun ongelma on se, että joudun tommosten imbesillien hoidettavaksi ja tommoset uusavuttomat nilkit maksaa mun eläkkeen
[/quote]
Joo no ei se asiaa ainakaan pahentanu, ku kansa sanoi KYLLÄ. Mikä tossa on sun nyt niin vaikee ymmärtää? Menes takasi peruskoulun penkille opiskelemaan entisen kotimaasi historiaa.
Pitää sovittelevan puheen jossa kuitenkaan ei luvata mitään muuta kuin verta, hikeä ja kyyneliä. Unohtaa mainita kuka voitot kerää.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:34"]
Ei kumpikaan. Aikoo vedota kansaan.
[/quote]
Juuri näin. Muistuttaa ihmisiä tosiasioista.
[/quote]
muistuttaa siis omasta olemassaolostaan, se on ainut tosiasia.
Mitä suomi tarvitsee ei ole keskustan ja kokoomuksen ns tosiasia vaan kansa tarvitsee oikeudenmukaisen tosiasian. Sellaista hallituksella ei ole tarjota
Ilmoittaa, että pyydämme EU:lta hätärahoituspaketti "Suomi ykköstä".
Ei kumpaakaan vaan kehoittaa kaikkia osallistumaan "talkoisiin" kun nyt tarvitaan ihan joka ikistä. Teemana "mä tarjoon, sä maksat"
Yrittänee vedota kristilliseen arvoihin, yhteisöllissyyteen, me-henkeen ja ties mihin huttuun
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:42"]
Näitten leikkausten LISÄKSI pitäisi silti ottaa useita miljardeja velkaa. Oikeesti varmaan tarvittaisiin kaikki hallituksen esittämät säästöt + lomarahat kokonaan pois.
[/quote]
Lisäksi ilmoitetaan että kaikilta otetaan palkasta 50 % veroa tästä lähtien koska kesitysapua pitäis lisätä.
[/quote]
Veroparatiiseista saatais vuodot poikki, niin ei tarvittais ottaa yhtään velkaa.
[/quote] rajat sulkea koska miksi meidän pitäisi ottaa pakolaisia ruokittavaksi?
Maataloustuet poistaa
Yritystuet
Asumistuet
Autoedut
Miksi Sipilän pitäisi erota tai pyytää anteeksi? Ei hänellä ole mitään syytä sellaiseen!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 15:58"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 15:25"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:13"] Muistutan taas kerran että kun äänestitte 1990-luvun EU-kansanäänestyksessä "KYLLÄ", äänestitte samalla julkisen sektorin ja virkamiesten määrän kasvattamisen puolesta. Mutta ettehän te urpot sitä tajunneet! [/quote] Huoh... Minä olin vuonna 1990 niin pieni, ettei minulta mitään mielipidettä kysytty. Joten älä rähjää mulle! [/quote] Siinä taas faktaa heittävä älykkö.. Vaikkei se nyt sinun äänestykseen vaikutakaan, niin googletappas ihan oman yleissivistyksesi vuoksi milloin on ollut eu-kansanäänestys. Vauhtiin päästyäsi voit googlata myös eron 1990-luvun vuoden 1990 välillä [/quote] Ihan sama. Minä en ole koko 90-luvun ollut äänestysiässä. Mikä sun ongelmas on? Mua joka kerta sieppaa se ihme vinkuminen, että mitäs menitte äänestämään? Joo no eipä ollut paljo vaihtoehtoja, ku isommat päätti mun puolesta. Ja nämä äänestysoikeudelliset alkaa pikkuhiljaa olemaan kuolleita ja kuopattuja. Perinnöksi jätettiin (jälleen kerran) epäonnistunut yritys rakentaa suurvaltio Euroopasta. [/quote] Seuraavaksi voit googlata mitä tarkoittaa neuvoa-antava kansanäänestys. [/quote] Se neuvoa-antava äänestys kerto sitä, että hihkuen liityttiin EU:hun. Edelleen, mikä SUN ongelmas on? Oletko sinäkin sitä ikäluokkaa, että vanhainkoti ja dementia lähenee? Seniililtä kuulostat tolla vouhkaamisellas :D Ja tommoset sit sano kyllä EU:lle... [/quote] Ilmeisesti google on sulle turhan monimutkainen kapine. Kansa EI päättänyt eu:hun liittymisestä, kyllä sen päätöksen teki Ahon hallitus ja sen aikainen eduskunta. Mun ongelma on se, että joudun tommosten imbesillien hoidettavaksi ja tommoset uusavuttomat nilkit maksaa mun eläkkeen
[/quote]
Joo no ei se asiaa ainakaan pahentanu, ku kansa sanoi KYLLÄ. Mikä tossa on sun nyt niin vaikee ymmärtää? Menes takasi peruskoulun penkille opiskelemaan entisen kotimaasi historiaa.
[/quote]
En viitsi. Nykyinen peruskoulutuksen taso on sinun kommenteistasi päätellen niin surkeassa jamassa ettei sinne ole kenenkään järkevää mennä.
Jos niin kärkkäästi moitit silloisessa kansanäänestyksessä äänestäneitä, olet varmaan tietoinen siitä mitä eu:n puolesta tai vastaan sanottiin kansalle? Jos et, katso goog...tai ei mitään
Turhaa se pääministeri enää mitään puheita pitää, Wahlroos piti sen puheen jo ! Herätys o hoi !
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:43"]
Enemmän tulee vaan mielenosoittaja tuon puheen jälke
[/quote]
Mielenosoittajat jää kotisohville potkupalloa katsomaan, kun sataa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:47"]
Ei kumpaakaan vaan kehoittaa kaikkia osallistumaan "talkoisiin" kun nyt tarvitaan ihan joka ikistä. Teemana "mä tarjoon, sä maksat"
Yrittänee vedota kristilliseen arvoihin, yhteisöllissyyteen, me-henkeen ja ties mihin huttuun
[/quote] toi on kans aika hyvä
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:34"]
Ei kumpikaan. Aikoo vedota kansaan.
[/quote]
Aika erikoista ellei peräti mautonta tehdä se mielenosoitusta edeltävänä iltana. Hallitushan on saanut juuri sitä mitä on tilannut.
[/quote]
Hallituksen edustajat nauttivat vallastaan. Ei ne pyydä anteeksi mitään. Ei ne edes tiedä mitä se sellainen on
[/quote]
Mitä niiden pitäisi pyytää anteeksi? Sitä että joutuvat korjaamaan edellisten hallitusten aloittamaa syöksykierrettä? Jos ne aikaisemmat demaripellet ei olisi antaneet kaiken jatkua ennallaan ottamalla lisää ja lisää velkaa, näin rankkoja toimenpiteitä ei tarvittaisi. Ja kaikki nämä toimenpiteet kolahtaa myös minuun, ei kannata tulla vinkumaan kultalusikasta
Kerropa, ap, jos on jompikumpi niin mitä sitten?
Jos eroilmoitus, niin suurin oppositiopuolue SDP saisi aloittaa uuden hallituksen muodostamisen ja jos se epäonnistuisi, tulisi uudet vaalit. Niissä PS:n kannatus romahtaisi, Kepun ja Kokoomuksen tuskin, tai ei ainakaan mainittavasti. Uuteen hallitukseen voisi tulla niiden lisäksi KD ja RKP. PS jäisi oppositioon. Miltä vaikuttaa?
Miten anteeksipyyntö tekisi nykyhallituksen politiikasta oikeudenmukaisempaa? Esim. "Leikkaamme koulutuksesta vaalikauden aikana kolme miljardia" vs "Anteeksi, että leikkaamme koulutuksesta vaalikauden aikana kolme miljardia".
Luulen että Sipilä lukee iltasadun parrakkaalle sotalapselle kohoottaakseen suomaisten auttamishalua ja moraalia.
En pysty katsomaan. Jos on nauhoitettu niin sitten ok. Mutta suora ja Sipilä itkisi ...Täysin mahdollista jos stresaavaa tyyppiä ja valvonut viime päivät lakkoilun pelästyttämänä...liikuttunut Sipilä.....en arvannut kun pieneneä poikana nivalan lakeuksilla hiidin luistamattomilla puusuksilla kouluun... en arvannut mihin paikalle isänmaa laittaa ...puolustamaan kansakunnan olemassaoloa..nis niisk ja te äidit jos sen verran voisitte joustaa kun niisk niisk..omin käsin sen arkun tein ja niiisk niisk.
Ei viitsi katsoa , ei kiinnosta.