PIRKANMAA LOKAKUULLE
Niin siis lokakuuhan on tullut jo myös Pirkanmaalle.
Kommentit (49)
kun oon tuonut sen tänne sohvalle, niin surffaan vaan koko ajan.
Piti tulla violetin kommenttin vastaamaan, että iik, tuli paniikki et jos synnytys tosiaan käynnistetäänkin kohta!! Apua.... On tää koomista, ensin toivoo, et helpottais olo ja kohta toivoo, ettei vielä tulis. Eiköhän tää tästä...
Ja juu, taidan pakata sen oman hemmottelushampooni saman tien! :)
-Osse taas
ps. onnea niistä potkuista!!
OSSE: ota ihmeessä se kirja mukaan synnärille. Vauva saattaa nukkua paljonkin tai joutua päiväksi pariksi syystä tai toisesta lastenosastolle (meillä seurattiin vuorokauden ajan siellä sokeriarvoja), ja silloin on kiva jos on kirja tms. luettavaa mukana, kun ei siellä lastenosastolla tule koko ajan kuitenkaan oltua... varsinkaan jos epparin takia ei pysty istumaan. Siellä kun on vain pari enemmän tai vähemmän kehnoa tuolia per huone. Itse ainakin väsähdin siihen seisomiseen ja oli pakko käydä lepuuttamassa selkää ja jalkoja välillä omassa sängyssä.
Ota kassiin myös jotain pientä herkkua naposteltavaksi. Osastolla on tosi hyvät ruuat ja välipaloja jääkaapissa, joita saa käydä napostelemassa aina kun on tarve, mutta itse ainakin iloitsin suklaapatukoistani ja lakupussista.
Nuo vauvan vaatteet kuulostaa sulla oikein hyviltä ja se villapeitto turvakaukalon päälle. Melkein kaikki talvihaalarit tosiaan on sen verran isoja, että vastasyntyneet " hukkuu" niihin, joten suosittelen kerrospukeutumista... on helpompi kiinnittää vauva turvakaukaloonkin, kun tietää missä päin vaatteen sisällä on mikäkin raaja. :)
Ja jos oma vaatevalinta tai vauvan vaatteet tuntuu vikavalinnalta sitten kun oot sairaalassa, niin mieshän ehtii parissa päivässä raahata sinne vaihtovaatteita vaikka puoli komeroa. :)
Oma lähtöni tän kakkosen kanssa tuli sitten lopulta kuitenkin niin yllättäen, ettei mulla ollut kuin käsilaukkuun (onneksi isoon sellaiseen) heitettynä imetysliivit (ehdoton must), liivinsuojia (muista nämä), dödö, hammasharja, kirja, kamera, kännykkä ja ne suklaat... isi toi sitten loput sairaalapäivien aikana.
Ah, ensimmäistä lomapäivää on vietelty hullaantuneena täysin tähän vapauden tunteeseen. :)
Kiitos tytöt todella mukavasta sunnuntaipäivästä! Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa! ja ruokakin maistui...
Violetille onnitteluja ekoista potkuista! Ihanaa! :)
Tänään oli neuvolareissu ja sieltä seuraavat lukemat:
RR 114/72
Paino +600g/vko (yht. +2,8kg)
sf-mitta 28cm
Sitruunan syke vahva ja n.130 luokkaa
Liikkeet ++
RT
Pissassa glukoosi 3+ !!!!!
...joten mukaan lähti verensokerimittari liuskoineen ja edessä kuusi päivää verensokereiden mittailua 4xvrk. Sokerirasitusta ei meinata enää uusia (kävin siinä rv 26 ja puhdas tulos). Saas nähdä pukkaako raskausdiabetesta vai oliko kyseessä vain reilumman herkuttelun aiheuttama päästö... (Herkuteltua on nimittäin todella tullut, ei jäänyt ihan vain sunnuntaina nautittuun Tiramisuun...)
Jatkoa seuraa!
Keinuhepo ja villi Sitruuna rv 31+3
Jospa viesti tulis perille nyt (kännyllä viestin). Paineet oli edelleen koholla ja pississä proteiinia, joten synnärin kautta osastolle... Toivon, et pääsen huomenna kotiin, en ainakaan halua viikonlopuksi taysiin jäädä. Santerilla on kaikki hyvin, joten mun paineita tässä vaan tarkkaillaan. Kokoa oli 3300g, ei siis vielä mikään jättiläinen. Paikat edelleen täysin kiinni. Palailen kotoa paremmin. T. Osse ja Santeri rv 37+1
Äitipolilla käyty:
kohdunkaulaa jäljellä 2,4cm, muuttunut siellä oli joku kolmion muotoinen juttu. Lepoon määrättiin ettei tule enempää muutoksia ja ettei synnytys käynnity.
Paino arviot A) 1370g B) 930g, paino eron takia lähete TAYS:iin. (mittaus virhe saattaa olla n.200g, mutta ei välttämättä ollenkaan)
Kohdunkaulan tarkistus taas ensi viikolla...
Mä täällä nyt sitten huolestuneena, mutta ei kai tässä muu kuin vaan levätä ja ottaa rennosti.
Ibiza + Himpula ja Vimpula 27+2
Se oli lyhyt reissu, olen taas kotona. Kiitos violetille ja typylle vierailusta! Piristi päivää, muuten olisin vaan yksikseni istuskellut. No, täällä kotona ei kyllä oo siitäkään edestä ketään, itse pitää ruokakin laittaa... :)
Sain verenpainelääkityksen, jotta paineet pysyis aisoissa. Viikon päästä menen äitiyspolille kontrolliin. Eivät halua käynnistää synnytystä, kun ei ole muita merkkejä myrkytyksestä, enkä mäkään ole kamalan innostunut käynnistelyajatuksesta. Katotaan nyt, jos Santeri vaikka itse alkais haluta ulos jossain välissä.
Olin tosi positiivisesti yllättynyt osaston toiminnasta, ei mitään pahaa sanottavaa. En edes aistinut hirveätä kiirettä, vaikka sitäkin varmaan oli. hoitajalla tuntui olevan ihan hyvin aikaa meidän hoitamiseen, mutta tietty tilanne voi olla toinen, jos oikeesti olis se vauvakin siinä vieressä. En kyllä nähnyt yhtään tyytymätöntä naamaa käytävilläkään, ihania vauvoja vaan.
Toivottavasti keiniksen sokrut pysyy aisoissa. Jospa se on vaan loma, joka saa kropan makeeksi... ja Ibizan himpulavimpuloille kasvuvoimaa! Eihän tuo ero isolta kuulosta, mutta taitaa kuitenkin olla 400 g eri asia noilla pienillä.
Eilisen vaunukeskusteluun sen verran, että meillä on kans mustat vaunut, ja musta ne on hienot! En usko, että ne on yhtään sen kuumemmat.
Mutta nyt on päivitetty kuulumiset, mitäs muille??
-Osse ja Santeri rv 37+2 (hitaasti mutta varmasti kohti neljääkymppiä...)
Onpas taas viikko vierähtänyt ilman palstailua. Tai oon kyllä käynyt lukemassa viestejä, vaan ei muka ennätä kirjoittamaan. Tuntuu, että on niin puhti poissa vähien unien takia (mies oli kaiken lisäksi työmatkalla, erittäin symbioottista on ollut elämä pojun kanssa). Tuo syömistahti ei helpota millään, niinkuin listalla ruikutinkin:( Noh, ehkä se kuuluu tähän vaiheeseen. Nälkäinen poika ei ole, kun vastike ei uppoa, tykkää syödä vaan usein eikä niin paljon kerralla. Mitenkähän saisi tähän muutosta. Vinkkejä?
Poika on oma iloinen, ihana ja aktiivinen itsensä, joten sen voimin jaksaa porskuttaa. Kiinteiden syöminen on edelleen maisteluasteella, tisumaito on edellen sitä herkkua. Tuttipulloa ollaan opeteltu käyttämään, nyt nuhan aikaan vesi maistui hienosti. Jotain hyötyäkin tästä yösyöppöilystä on. Mammakin malttaa ottaa päikkärit! On ollut opettelua, mutta nyt jo nukutaan yhdet pitkät unet kainaloikkain ja poika nukkuu sitten toiset vaunuissa ulkona.
Voi Osse, miten vähiin käy viikot! Kerkesit sitten tekemään jo tutustumiskäynnin taysiin:) Eipä tarvii mennä sinne sitten ihan ummikkona.
Violetille onnittelut liikkeistä (hirmuista vauhtia lisääntyy sun viikot!) ja Keinikselle onnea siitä vapaalle pääsystä. Pianhan sitten onkin Mi-kin ja Auringon vuoro.
Ibiza, toivottavasti himpulavimpulat jaksaa kasvaa kovasti ja pysytellä vielä sisätiloisa jonkun aikaa.
Ja Nurminatalle onnea vauvelista! Kohta alkaakin olla vauvallisia enemmän tässä pinmossa kuin odottajia. Mitäs kuuluu H-R:lle? Vumpen arki taitaa olla aikamoista pyöritystä:)
Kuulosti niin mukavalle tuo viime viikonlopun tapaaminen, toivottavasti tavataan taas pian ja allekirjoittanutkin pääsee mukaan! Kivaa viikonloppua kaikille toivottelee vegax ja ihana poikanen
..vaikka tiukoille otti! Oikeesti voin sanoa että kyllä olin ihan finaalissa. Kun 3 tunnin yöunilla olin mennyt kaksi viikkoa tuli totaalinen loppu. Mutta nyt pikku hiljaa taas elävien kirjoissa=) A:n flunssa se sitten vaan jatkuu ja jatkuu ja keskiviikkona sitten lääkäri totes sen menneen korvatulehdukseksi=( Esikoinen kun aloitti sairastamaan korviaan 3kk ikäisenä ja nyt pian 3 vuotiaana olemme voineet sairastaa flunssaa ilman korvatulehduksia, joten olen tosi neuroottinen noiden korvien suhteen. Mutta nyt ei auta muu kuin vain toivoa, että tämä olis vain tälläinen yksi kerta ja sillä hyvä. Mutta nyt siis antibiootilla ja odotellaan tervettä päivää.
Ibizalle kovasti voimia jaksamiseen ja toivotaan että tuo paino ero ei merkkaa muuta kuin että Himpula ja Vimpula ovat omia persoonia=) En muista lukeneeni, että tiedätkö ovatko he identtisiä?
Osse: Hienoa kuulla että Santerilla kaikki kunnossa. Ja tosiaan ei hän mikään jätti suuri ole, eli ihan hyvän kokoinen! Nyt vaan kun saisit omat paineesi kuntoon! Niin se aika menee jotta viime hetket pian käsillä=) Toivottavasti nyt nähtäis vielä ennen kuin jakaudut, olis kiva nähdä massusi=)
Vegax: Anteeksi, mutta ihanaa kuulla että joku muukin kuin minä!!!=) Mehän alettiin antaa A:lle tuhdinpaa ruokaa maidon lisäksi, kun yö tosiaan meni siihen, että tunnin välein haluttiin tissillä olla. Ei sitä jaksa todellakaan pitkässä juoksussa! Elikäs nyt kun olette päässeet tuttipullon makuun niin koittakaa iltaisin velliä, maissi tai peruna-porkkana. Tehos ainakin meillä. No, nythän meillä vedetään jo päivässä reilu 2,5 purkillista soseita+lihaa tai kalaa ja purkillinen hedelmää, illalla 2dl velliä ja rintamaidot päälle, eli kyllä meillä syödään. Vaan onhan A todellakin iso poika ikäisekseen. Mutta isosti jaksamisia sulle!!!!! Toivottavasti nähdään pian!
Niin todellakin, olis kiva nähdä teitä kaikki jälleen....elikäs miten olis??
Mukavaa viikonloppua kaikille!
H-R
Minusta tuli viime yönä 00:13 täti! Siskoni sai pojan 3150g 51cm! Tänään varmaan jo pääsen sitä pienokaista katsomaan.
Itsellä tänään neuvola ja kummipoika äitinsä kanssa tulevat poikkeamaan.
Ibiza + Himpula ja Vimpula 27+5
tuosta Ibizan viestistä... tuli ihan muut tädit mieleen ja olin jo hetken paniikissa, mutta sehän olikin iloinen viesti!! :D Onnea tädille, se on ihanaa homma tää täteily.
Omaa napaa: paineet tuntuu nyt pysyvän kurissa lääkkeillä ja runsaalla levolla, aletaan lähennellä jo alkuraskauden normaalitasoja. Mutta se tosiaan vaatii sitä lepoa, lauantaina olin reilun tunnin kaverin mukana kaupungilla vaateostoksilla ja paineet olikin sit sen mukaiset: yläpaineetkin huiteli yli 150:ssä. Vähän tylsäähän tää makoilu on, mutta toivotaan ettei kaikki lihakset surkastu ennen synnytystä. Koetan vaikka saada miehen mukaan ostoksille tänään, niin pääsis autolla. En oikein enää itse uskalla ajella autolla yksikseni.
Jos meinataan treffata vielä ennen mun jakautumista, niin olis varmaan aiheellista jo ruveta järkkäileen päivää... :) Onko ideoita?
vauvallisille vegaxille ja H-R:lle edelleen kovasti jaksamista! Piristäiskö ne treffit teidän elämää vai olisko ne enemmän rasitukseksi? Pistäkää ehdotuksia, teillä on varmaan enemmän aikatauluissa säätämistä ku esim. mulla, joka vaan makoilen kotona...
-Osse ja Santeri rv 37+5
ps. mä oon ihan täpinöissäni oikeesti tän odotuksen kanssa, mun päähän ei mahdu mitään muuta! Melkein jo säälittää kaikki läheiset...
Voi mahdoton, kun sä Osse olet jo pitkällä...huh, huh. Eikös olekin vaan veikeää miten oman navan ympärillä pyörijäksi sitä tulee. Olen ihan samaa ajatellut...Musta ei saa oikein muuten mitään irti ellei ymmärrä kysyä vauvan kuulumisia tai jos juttu ei käsittele lapsia tai raskautta. Pää on ihan pehmeä hormooneista... Ja ne hormooni-itkut. Nää on oltava niitä!! Taas eilinen meni itkeskellessä...aivan olemattomille asioille tai kun mies sanoi jotain väärin.
Olo on tullut aika vaikeaksi töissä. Mun on vaikea istua. Sattuu mahaan, joko ylävatsaan tai alavatsaan. Pikkuinen hyppii ja riehuu niin, että äippä voi pahoin. Vatsan ympärys oli kasvanut 1 cm viidessä päivässä. Melko muhkea maha on tulossa jos samaa rataa tämä etumus kasvaa. Lauantaina yksi tuttu uumoili, että teille on sitten ihan pian syntymässä vauva. Kun kerroin, että melkein kolme kuukautta vielä on aikaa, sen silmät levisi hämmästyksestä. On viissiin aika vaikuttava maha jo nyt. Olisko osuutta jatkuvalla suklaan syönnillä...
Mäkin pääsen sitten jopa arkena mammatapaamisiin, kun äippäloma alkaa tai jos pääsen levähtämääm saikulle aiemmin. Väsymys on ollut ihan jokapäiväistä. Mua harmittaa vieläkin, että en viimeksi päässyt paikalle. No, ehkäpä ensi kerralla pääsen liittymään joukkoonne ihanaan.
Ibizalle onnittelut tätiydestä. Teille tuleekin melkien samanikäiset lapset sun siskon kanssa :-)
Mukavaa uutta viikkoa kaikille!
Katariina ja Helmi 27+6
Kävin katsomassa siskon pientä poikaa, se oli niin suloisen pieni... Pidin sitä hetken sylissä tuossa oman vatsani päällä niin serkut innostui potkimaan kovin.
Neuvolassa:
RV 27+5
paino -267g/vko
RR 128/83 alapaine vähän noussut
pissa puhdas
sykkeet A) 138 ja B) 140
liikkeet ++
verensokerin seuranta jatkuu seuraavat 2 viikkoa
SF mittaa ei otettu, kun lapsien kasvua seurataan tiiviisti ultralla.
Ibiza + Himpula ja Vimpula
Missä kaikki?? Onko teillä elämää?? Täh??
Katariina ainakin ymmärsi mun oman navan ihailua... Mun on muuten pitänyt monta kertaa sanoa terkkuja sun miehelle, mutta aina se unohtuu! Mites, vieläkö oot töissä vai joko alko saikku?
Ibiza on päässyt ihailemaan ihanaa vauvaa... mäkin haluun!
Mä yritin eilen esittää, että voin elää normaalia elämää, käydä kaupungilla ja viipyä useemman tunnin. Pöh... illalla olin niin poikki ja kipeä (käytiin vielä illalla Stockalla katsastamassa joululahjaideat, että voi sit vaan Santerin kanssa livahtaa nopeesti kauppaan hakemaan) että oikein harmitti! Mies nauro, että en minä mitenkään hitaasti kävele, hänelle vaan ehtii tulla kylmä tuossa neljän korttelin matkalla kun joka kadunkulmassa ja siinä välilläkin pysähdyn heiluttelemaan ku niin kolottaa. Nyt on selkäkin tullut kipeeksi, mutta aika aatelia, että tänne asti selvisin ilman sitä!
Pahinta tietty taitaa olla se, että lepokieltoa uhmaamalla sain verenpaineet taas ihan hirmuiseen nousuun. Eivät laskeneet vielä yölevollakaan, joten tänään täytyis nyt muistaa olla aloillaan paremmin. Huomennahan on sit äippäpolikäynti, eiköhän ne siellä osaa sanoa onko haittaa vai ei.
Hirveesti vaan odotan Santeria jo ulos, olis niiiin ihana nähdä tuo möyryläinen oikeesti. Pohdin ihan outoja asioita, et entäs jos näkeminen ei sit tunnukaan miltään. Odotan, että rakastun ihan silmittömästi heti, mutta entäs jos niin ei käykään? Ku sekin taitaa olla ihan yhtä mahdollista... :)
Äiti tulee tänään onneks meille orjaleirille, laitan sen siivoamaan ja kokkaamaan pakkasen täyteen ruokaa. :) Muita en viitsi vaivata, mutta äitiä voi aina vähän hyödyntää...
Mutta nyt taidan mennä suihkuun ja pukea oikeet vaatteet päälle, ettei mene koko päivä taas yöpuvussa.
-Osse ja Santeri rv 38+1
Onnittelut Ibizalle tätiydestä! Tosi ihana juttu, voitte jakaa paljon asioita siskosi kanssa!
Koita Osse nyt vaan lepäilllä, että nuo paineet pysyisivät kurissa.
Mä olen myös tosi herkällä mielellä, ja joka asia jää kaihertamaan. Lisäksi näen aika levottomia unia, ja pariinkin otteeseen olen nähnyt sellaista unta, että unohdan syöttää vauvan ja huomaan asian vasta pitkän ajan kuluttua..
Syksy on mennyt hurjaa vauhtia, ja nyt on jo pian marraskuu, ja pian 5 viikkoa töitä enää jäljellä. Kohta pääsee tekemään jo ekat glögit ja ostamaan pipareita, mun ehdoton suosikkimerkki on Annasin Hjärtego-da kakut.. :)
Muuten tuntuu, että maha on kasvanut taas hurjasti. Tässä parin viikon sisällä on myös alkaneet liitoskivut (oma diagnoosi) aika kovina, eli iltaisin särkee, ja esim hampaiden peseminen seisten tuntuu välillä hankalalta. Myös kiristelyt ovat jatkuneet. Varailin nyt lääkäriaikaa taas, ja sain marraskuun alkuun. Olisin päässyt neuvolalääkärille, mutta nuo logistiset kuviot ovat nyt niin hankalat, etten pääse kulkemaan keskellä päivää kotineuvolaan. Ai, ja ikäviä suonikohjuja ilmaantunut..
Jaksamisia kaikille!
aurinko 28+3
Kohdun suun tilanne ennallaan
Painoarviot A) 1350g B) 1051g
Lepo jatkuu kotona
Ibiza + Himpula ja Vimpula
Kiirusta pitää, ei meinaa ehtiä muka koneellekkaan. Nytykin on yliinnokas toinen käsipari mukana kirjoittamassa, joten tulos voi olla mitä sattuu. Poju on ihana, pitää jo0ko mun peukaloista kiinni tai kirjoittelee itse:)) On nääs rintarepussa, jostakäsin voi oivallisesti osallistua kaikkeen toimintaan.
Meillä on vähän kiinteät ja vellit rauhoittaneet yötä, mutta ei mielestäni taspeeksi. H-R, annatko sä velliä, mikäli poika herää yöllä, vaiko rintamaitoa? Eilenkin syötiin pullollinen velliä ja tisua päälle, silti heräili jo reilun 3 tunnin päästä ja siitä eteenpäin taas kahden tunnin välein. Eikä rauhoittnut kuin tisulla. Huoh... No onneksi poika on ihana ja imettäminenkin on mukavaa, joten kaipa tämä tässä. Kun vaan joskus sais nukkua.
Osse, tuttuja tunteita pyörittelet. Kyllä ne tunteet loksahtaa kohdalleen, ennemmin tai myöhemmin, älä huoli! Ja kyllä mun täytyy sanoa, että kun vauva syntyi, se tuntui niin " oudolle" ja erilliselle, erilaiselle, mitä olin odottanut. Musta tuntui, että se valtava äidinrakkaus jysähti päälle vasta parin viikon kuluttua, siihen asti oli kaikki jotenkin niin uutta ja outoa. Toki lapsi oli rakas, mutta sellainen oman tuntu tuli sitten tutustumisen myötä. Ja on aivan uskomatonta, miten se rakkaus vaan kasvaa koko ajan. en olisi osannut kuvitella, miten paljon elämässä on nykyään iloa ja naurua. Tää murunen on kyllä niiin hauska pakkaus:)
Ottakaahan iisisti Osse sekä muutkin loppusuoralla olijat. Itse en oikein uskonut siihen varoitteluun, että levätkää vielä kun voitte. Oisinpa vaan... nyt allekirjoitan sen täysin:)
Jaa, nyt sylissä nuokutaan siihen malliiin, että vaunu-unet kutsuu.. mukavaa viikonloppua kaikille!
Nyt on kontrollikäynti takana. Kaikki oli hyvin, verenpaineetkin nätit 120/80, vaikka kotona näyttivät aamulla ihan jotain muuta... käyrillä ollessa Santeri vatkas ympäriinsä niin että tippui välillä pois. Mutta nätit oli käyrät muuten. Taas ultrattiin ja saatiin kokoarvioksi ~3500g. Sukupuolta ei kysytty vieläkään. Mutta parasta oli se, että kanavaa oli jäljellä enää 1cm ja yhdelle sormelle auki!! Ilman sen kummempia kipuja viikossa! Lääkärin mukaan on vielä aika syvällä (mitä se sit ikinä tarkoittaakaan??) eikä suostunut ennustamaan hirveästi synnytyksen ajankohtaa, mutta pääasia kuulema että jotain on tapahtunut. Positiivisella mielellä siis odotellaan. Viikon päästä on kontrollikäynti taas. olin vähän varautunut, että haluaisivat ottaa osastolle, mihin en kyllä olis suostunut ihan suorilta, joten parempi näin.
mi-kille jaksamisia saikulle, otahan rennosti!
auringon unet kuulostaa tutuilta, mähän näin noita unia pitkän aikaa raskauden myötä (ja jo ennen sitä). Nyt en näe enää ollenkaan vauvaunia, ilmeisesti sen takia, että vatvon osaamattomuuttani niin paljon ihan hereillä ollessa... :)
vegaxin pikkusihteeri vaan väsähtää kesken hommien, taidat lelliä pojan ihan piloille! :) Mä koetan nukkua ja nukkua, mutta elämä tuntuu olevan liian jännää siihen hommaan... mutta koetan päivittäin pitää mielessä tuon levätkää! -ohjeen.
Aivan ihanaa olla kotona, kun äiti on siivonnut ja pakastin on pullollaan ruokaa ja herkkuja. Ihana äiti!
Mutta nyt taidan painella päikkäreille, jännitin viime yön niin kovasti tän päivän lääkärikäyntiä, että taisin nukkua vaan n. 5-6 tuntia, mikä on ihan liian vähän. Hauskaa viikonloppua kaikille!
-Osse ja Santeri rv 38+2
Hei kaikille!
Meillä eka IVF takana (kaikkinensa kamala kokemus!!), pp13 tuli hetkinen vuotoa, pp14 tuli testillä haamu, TAYSista käskivät käydä veritestissä, tulos oli 85; uusi koe määrättiin otettavaksi pp18. No, ehdin jo pp16 tehdä kotonakin testin ja se oli hieman vahventunut =) Ja pp18 hCG-arvo oli 500!!
Taustaa sen verran, että yritys aloitettu 05/04, TAYSiin talvella 06, keväällä tehtiin kolme inssiä, tuloksettomia.
Miehen siittiöissä häikkää; määrällisesti paljon, mutta ovat kovin hitaita ja epämuodostuneita. Syynä tod.näk. mielialalääkkeet tuolle muutokselle.
Nyt siis oltaisiin raskaana. Eli nyt varovasti siirtyisin tänne pinoon, jos uusia huolitte mukaan! Reilun viikon päästä on eka ultra TAYSissa, ja sitten tiedetään enemmän, toivottavasti senkin jälkeen ollaan raskaana!
En nyt tässä ehtinyt koko pinoa lukea aatoksella, mutta Osselle tsemppiä loppuun asti =) Äkkiä se aika kyllä menee, mähän näin sut TAYSissa silloin keväällä ja silloin olitte vasta taipaleen alussa.
Kaikille muillekin toki tsemppiä ja onnea!
Kuutar rv5+4
Onnea isosti plussasta Kuutar!! Tulin tosi iloiseksi uutisistasi! Niin se aika tosiaan rientää, vaikka tällä hetkellä tuntuukin, että päivät kestää ikuisuuden...
Oltiin tänään teatterissa, ihan hyvin jaksoin istua 2h20min. Olin eilen tosi poikki ja kiukkuinen, mutta viime yön 12 tunnin unet autto. Tunteet heittelee kyllä kamalasti, taitaa olla tän odottajan hermot jo aika kireellä, jännittää et millon tuolta oikein haluttais tulla ulos...
Tänään koottiin myös lopultakin pinnasänky ja saatiin ruuvattua hoitopöydän hyllyosa paikalleen. Siinäkin hommassa piti kiukutella miehelle. :) Mutta onneksi siitäkin selvittiin.
Että silleen täällä. Mitäs muille??
-Osse ja Santeri rv 38+3
Onnittelut Nurminatalle poikavauvasta!
Olipa kiva nähdä taas osaa joukosta sunnuntaina, ruoka oli tosi herkkua! Maanantaina kävin neuvolassa pikavisiitillä, ja hemoglobiini oli nyt sillä rajalla että pitäisi pian aloitta rauta, ja aloitinkin jo varovasti. Sf mittakin oli kasvanut, olikohan nyt 23 cm ja keskikäyrällä mennään. Seuraava käynti onkin sitten jo parin viikon kuluttua.
Ossen paineet tosiaan huitelevat aika korkealla, älä stressaa, mutta seuraa tilannetta, ja pistä täditkin seuraamaan! Onko Katariinan vointia seurailtu, miten sulla menee?
Olen tässä pari päivää pohtinut niitä vaunuja, ja kovasti päätymässä nettitilaukseen Saksasta. Toimitusaika on jotain 7 viikon luokkaa, joten päätös pitäisi tehdä aika pian. Ajattelin jo tällä viikolla laittaa hommaa eteenpäin.
Muuten vähän ähkun puhku olo, ja jotenkin olo on hermostunut kaikista turhista pikku asioista.. Taitaa kuulua ¿taudin¿ kuvaan ;) .
t aurinko 27+2 !