Käräjäoikeus hylkäsi Päivi Räsäsen syytteet
Tuli vapauttava tuomio. Hienoa
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Kommentit (1117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eroakirkosta fi
eilen 98.
tänään nyt jo ennuste 180.
Hyvä Päivi!!
Ei sieltä eroa tosiuskovaiset... Ainoastaan ne jotka roikkuvat "listoilla" turhanpanttina... Jos Päivin mielipiteen takia joku haluaa erota kirkosta.. Siitä vaan... Kaikille ei voi olla mieliksi.. Päivi osoitti ainoastaan sen että pysyy mielipiteensä takana eikä käännä takkia heti kun joku mielensä pahoittaa...
Monet tosiuskovaiset, kuten iso osa helluntailaisista, eivät edes kuulu kirkkoon. Kirkon itsensä kannalta kyse taas ei todellakaan ole mistään "Siitä vaan" -asiasta, koska jo nyt kirkon saamat verotulot ovat pienentyneet hyvin huolestuttavasti. Voidaan jopa puhua kriisistä. Nämä "turhanpantit" ovat kirkolle lähes elinehto. Pieni "tosiuskovaisten" vähemmistö ei pidä kirkkoa rahallisesti pystyssä.
Totta tämäkin mutta pitäiskö Päivin kääntää takki sen takia jos joku mielensä tuosta pahoittaa... Nuo kirkosta eroajat ovat vain etsineet tekosyytä että sen tekisivät ja sitten esittävät että Päivin takia erosin... Jos Jessen ohjeiden mukaan elettäisiin niin kirkon herrat ei itselleen omaisuuksia hankkisi eikä kirkoissa katseltaisi "jääkiekko-otteluita" ym. Raamatussa on joitain perussääntöjä niin kaikkein surkeinta on että kirkko kääntää takkiaan sen takia että jotkut vähemmistöt huutaa oikeuksiaan... Päivillä on 100% oikeus esittää mielipiteensä siinä kuin sinulla ja minulla ja siitä on ihan turha syyttää häntä jos jotkut sitten eroavat kirkosta...
Totta, mutta miksi suuren enemmistön "pitää" erota kirkosta? Eikö Päivin edustaman fundamentalistivähemmistön olisi paljon kannattavampaa perustaa oma kirkko kuin roikkua mukana kirkossa, jonka linjauksia he eivät edusta?
Millainen kirkon tulisi sitten mielestäsi olla?
Minulle kelpaa oikein hyvin nykyisen kaltainen kirkko, joka on monilta osin ottanut suuria edistysaskelia. Räsäselle se taas ei kovin hyvin tunnu kelpaavan. Kumman siis olisi järkevämpää erota kirkosta, minun vai Räsäsen?
Minusta yksinkertaisesti olisi parempi, että Suomessa olisi 2 kirkkoa. Toinen liberaaleille, toinen konservatiiveilla.
Olen samaa mieltä. Siksi herääkin kysymys, mikseivät konservatiivit perusta omaa kirkkoa? Liberaalilla enemmistöllä on jo heille sopiva kirkko: Suomen evankelisluterilainen kirkko.
Tätä asiaa minä olen ihmetellyt jo pitkään. Sitten kun meno kiihtyi yltiöliberaaliksi, erosin kirkosta.
Päivin voitosta iloitaan Yhdysvaltain kongressissa asti. Ei mikään huono juttu NATO-jäsenyydenkään kannalta että Suomi siellä hyvissä kirjoissa.
https://mobile.twitter.com/search?q=P%C3%A4ivi%20r%C3%A4s%C3%A4nen&src=…
2019 ev.lut. kirkko oli pride-kulkueen virallinen yhteistyökumppani.
Jatkoon hoviin.. naurettavaa pelleilyä nykypäivänä vuonna 2022.
Vierailija kirjoitti:
Se oli sen tason oivallus et kirkko vois vaan samantien pitää blackmetal-festarit Helsingin tuomiokirkos ja pyytää esiintymään Mayhem ja Varg Vikernes
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eroakirkosta fi
eilen 98.
Hyvä Päivi!!
Ei sieltä eroa tosiuskovaiset... Ainoastaan ne jotka roikkuvat "listoilla" turhanpanttina... Jos Päivin mielipiteen takia joku haluaa erota kirkosta.. Siitä vaan... Kaikille ei voi olla mieliksi.. Päivi osoitti ainoastaan sen että pysyy mielipiteensä takana eikä käännä takkia heti kun joku mielensä pahoittaa...
Monet tosiuskovaiset, kuten iso osa helluntailaisista, eivät edes kuulu kirkkoon. Kirkon itsensä kannalta kyse taas ei todellakaan ole mistään "Siitä vaan" -asiasta, koska jo nyt kirkon saamat verotulot ovat pienentyneet hyvin huolestuttavasti. Voidaan jopa puhua kriisistä. Nämä "turhanpantit" ovat kirkolle lähes elinehto. Pieni "tosiuskovaisten" vähemmistö ei pidä kirkkoa rahallisesti pystyssä.
Totta tämäkin mutta pitäiskö Päivin kääntää takki sen takia jos joku mielensä tuosta pahoittaa... Nuo kirkosta eroajat ovat vain etsineet tekosyytä että sen tekisivät ja sitten esittävät että Päivin takia erosin... Jos Jessen ohjeiden mukaan elettäisiin niin kirkon herrat ei itselleen omaisuuksia hankkisi eikä kirkoissa katseltaisi "jääkiekko-otteluita" ym. Raamatussa on joitain perussääntöjä niin kaikkein surkeinta on että kirkko kääntää takkiaan sen takia että jotkut vähemmistöt huutaa oikeuksiaan... Päivillä on 100% oikeus esittää mielipiteensä siinä kuin sinulla ja minulla ja siitä on ihan turha syyttää häntä jos jotkut sitten eroavat kirkosta...
Totta, mutta miksi suuren enemmistön "pitää" erota kirkosta? Eikö Päivin edustaman fundamentalistivähemmistön olisi paljon kannattavampaa perustaa oma kirkko kuin roikkua mukana kirkossa, jonka linjauksia he eivät edusta?
Minulle kelpaa oikein hyvin nykyisen kaltainen kirkko, joka on monilta osin ottanut suuria edistysaskelia. Räsäselle se taas ei kovin hyvin tunnu kelpaavan. Kumman siis olisi järkevämpää erota kirkosta, minun vai Räsäsen?
Minusta yksinkertaisesti olisi parempi, että Suomessa olisi 2 kirkkoa. Toinen liberaaleille, toinen konservatiiveilla.
Olen samaa mieltä. Siksi herääkin kysymys, mikseivät konservatiivit perusta omaa kirkkoa? Liberaalilla enemmistöllä on jo heille sopiva kirkko: Suomen evankelisluterilainen kirkko.
Tätä asiaa minä olen ihmetellyt jo pitkään. Sitten kun meno kiihtyi yltiöliberaaliksi, erosin kirkosta.
Minä sen sijaan edelleenkin ihmettelen, ettei valtiota olla vielä nykypäivänäkään erptettu satuolennoista.
Jumala viha voi olla loputon ja jeesuksen rakkaus on ääretön. Päivi Räsänen on ihminen, jolla ei ole mitään oikeutta tuomita ketään.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti...
Lasku saisi mennä valtakunnan syyttäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin. Tästä suuri hatunnosto kirkolle. Lähimmäisenrakkaus voitti vihan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä nähdään, että koettelee, vaan ei hylkää herra.
Nyt pitäisi vielä tutkia syyttäjän tekemä ajojahti ja sen motiivit.
Haista paska olemattomien herrojesi kanssa.
Siinä oikein uskovainen. Julkisesti moititaan loukkaavasta puheista ja rouva juhlii. Jumala on rakkaus. Ei vihapuhetta. Ei edes ymmärrä hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan että Jumala antaa anteeksi Päiville. Se joka itsensä ylentää, se itsensä alentaa.
Mikä oli synti kun on Jumalan(sanan) kanssa samaa mieltä?
Siinähän se luki. Raamatusta löytää lisää.
Kyllä on maallistunut ihminen. Syntiä on olla eri mieltä Jumalan kanssa.
Ei ole ylentämistä jos on Jumalan kanssa samaa mieltä.
Jumala näkee Päivin pahuuden. Ei ole lähimmäisen rakkautta Päivissä.
Kyllä Jumala näkee sinun ja minunkin pahuuden. Kaikkien. Ei taida olla hurraamista meillä kenelläkään kun Raamattu otetaan esiin.
Tämä akka tekee sitä Jumalan nimissä. Siinä ero.
En ole uskossa, enkä haluakaan jos jumala ja Raamattu on tuollainen kun Päivi antaa ymmärtää. Tosin luulen että Päivi on väärässä monessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Voitto sananvapaudelle, hieno päivä!
Näinkö ajattelet? Oikeasti teoreettisesti, eikä asiasisällöllä tai uskonnolla ole mitään vaikutusta asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi Räsänen on ahdasmielinen vihaaja. Jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan, eikö se ole rakkautta, eikö jeesus uskonut ihmisten hyvyyteen? Uskovaiset ovat raukkoja jotka elävät lukittujen ovien takana, eivät uskalla ottaa kantaa, nurkan takaa heristellään sormea ja kertovat mitä jumala haluaa. Eikö jumala tiedä mitä haluaa, eikö hän ole ainut lopullinen tuomari ja jolla on ainostaan oikeus tuomita? Ihminen joka nostaa itsensä jumalan asemaan ja kertoo mikä rakkaus maailmassa on väärin? Eikö maailmassa ole tarpeeksi vihaa, vääryyttä ja kuolemia uskovaisille? Pitää vielä rakkautta vihata ja tuomita.
Mitäs jos ne 2 ihmistä on sisaruksia? Onko heilläkin siihen oikeus koska he rakastavat toisiaan? Tai äiti ja poika? Vai loppuuko tuo "tasa-arvosta nillitys" siihen? Eli onko sekin rajatonta rakkautta vai sairautta? Voitko vastata? Jos vastaat että se on sairautta niin vedäthän sinäkin "rajan" johonkin tai jos sekin käy niin se kertookin sinusta jo kaiken olennaisen...
Mikä sekopää. Homorakkaus on normaalia, toisin kun nuo kuvailemasi. Parempi olla hiljaa jos on noin sairas ajatusmaailma. Enää puuttuu että sanot olevasi uskossa😄 Tälläiset ne Päiviä ihanoi. Kättä polveen 🙏
Monelle tärkeää tuossa oli uskonto ja homous. Ei sananvapaus sinänsä. Sen voi tulkita vastauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eroakirkosta fi
eilen 98.
Hyvä Päivi!!
Minä sen sijaan edelleenkin ihmettelen, ettei valtiota olla vielä nykypäivänäkään erptettu satuolennoista.
8 miljardia kuuluu johonkin uskontoon. en tiedä mitä se 1 miljardi on.
Ja kaiken tämän maksat sinä, veronmaksaja. Kalliiksi tuli yhteiskunnalle.