Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

salilla kävijät

Vierailija
15.09.2015 |

Antakaapa esimerkkejä painoista, millä teette. Lisäksi haluaisin suosituksia treenikenkien ostoon. Kiitos...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina sellasilla painoilla, kun jaksan. Välillä vähemmän ja välillä enemmän. Aamuisin jaksan paremmin ja myöhään illalla salilla, teen kevyen treenin. Pitää kuunnella kehoa. Painot ja muut riippuu, siitä mitkä on tavoitteett. Itse haen kestävyyttä ja kiinteytystä. Pienet painot ja pitkät toistot. Välillä isot painot js lyhyet toistot. Riippuu myös muun viikon kuntoilusta. Käyn metsässä pururadalla työntämässä lastenvaunuja ylämäessä (pepputreeni), juoksen, käyn jumpissa, pilatesta, tankotanssia, vatsatanssia. Treenaan melko monipuolisesti siis.

Vierailija
22/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:19"]Vapaita painoja voi edes teoriassa vertailla, mutta älytöntä on painopakkalaitteiden, taljojen tai vaikka prässin painojen vertailu.
[/quote] painot?
[/quote]
Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:59"]Sellaiset painot, että jaksaa juuri ja juuri tehdä 2x10 toistoa kutakin liikettä.
[/quote] sehän Tässä juuri kiinnostaa esimerkki painoista, joilla teette eri liikkeet. Tuntuu, että varsinkin jalkaliikkeissä painot eivät tunnu missään.

Vierailija
24/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:40"] Ihan alussa käsipainot olivat 3kg, nyt juuri nostin 4 kiloon. [/quote] Mitä ihmettä tämä edes tarkoittaa? Mikä liike? Maastavetoakin voi tehdä kässäreillä, tai vaikka kiertäjäkalvosimia. Ihan eri painot eri liikkeissä.

Sitä, että käsipunteilla tekemiäni sarjoja teen tällä hetkellä 4kg:n painoilla. Aloitin kiloa kevyemmillä. ap taisi kysellä ihan vain sitä puntin kilomäärää eikä koko ohjelman sisältöä. Sinulle voin tarkentaa, että kyseessä on esim. liikkeet vinopenkillä. Ja rintalevitys käsipainoilla. Hauis vuorokäsin kiertäen. Hammerkääntö. Pystypunnerrus ja vipunostot sivulle.
[/quote]
Miksi teet kaikki liikkeet samalla vastuksella?

Vierailija
25/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:00"]Teen aina sellasilla painoilla, kun jaksan. Välillä vähemmän ja välillä enemmän. Aamuisin jaksan paremmin ja myöhään illalla salilla, teen kevyen treenin. Pitää kuunnella kehoa. Painot ja muut riippuu, siitä mitkä on tavoitteett. Itse haen kestävyyttä ja kiinteytystä. Pienet painot ja pitkät toistot. Välillä isot painot js lyhyet toistot. Riippuu myös muun viikon kuntoilusta. Käyn metsässä pururadalla työntämässä lastenvaunuja ylämäessä (pepputreeni), juoksen, käyn jumpissa, pilatesta, tankotanssia, vatsatanssia. Treenaan melko monipuolisesti siis.
[/quote] tässäpä viisaan oloinen treenaaja. Mitä sitä suotta väkisin vetää. Joskus voi olla voimat vähissä tai väsyttää enemmän.

Vierailija
26/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:00"]Teen aina sellasilla painoilla, kun jaksan. Välillä vähemmän ja välillä enemmän. Aamuisin jaksan paremmin ja myöhään illalla salilla, teen kevyen treenin. Pitää kuunnella kehoa. Painot ja muut riippuu, siitä mitkä on tavoitteett. Itse haen kestävyyttä ja kiinteytystä. Pienet painot ja pitkät toistot. Välillä isot painot js lyhyet toistot. Riippuu myös muun viikon kuntoilusta. Käyn metsässä pururadalla työntämässä lastenvaunuja ylämäessä (pepputreeni), juoksen, käyn jumpissa, pilatesta, tankotanssia, vatsatanssia. Treenaan melko monipuolisesti siis.
[/quote]

Ja olen nainen 34v 160cm 56kg

Vierailija
27/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:40"] Ihan alussa käsipainot olivat 3kg, nyt juuri nostin 4 kiloon. [/quote] Mitä ihmettä tämä edes tarkoittaa? Mikä liike? Maastavetoakin voi tehdä kässäreillä, tai vaikka kiertäjäkalvosimia. Ihan eri painot eri liikkeissä.

Sitä, että käsipunteilla tekemiäni sarjoja teen tällä hetkellä 4kg:n painoilla. Aloitin kiloa kevyemmillä. ap taisi kysellä ihan vain sitä puntin kilomäärää eikä koko ohjelman sisältöä. Sinulle voin tarkentaa, että kyseessä on esim. liikkeet vinopenkillä. Ja rintalevitys käsipainoilla. Hauis vuorokäsin kiertäen. Hammerkääntö. Pystypunnerrus ja vipunostot sivulle.

[/quote]

Jessus mitä vemputusta. Tee isoja liikkeitä, niin kehityt.

Vierailija
28/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:40"]Aloitin salilla käymisen heinäkuun alussa. Teen ohjelmaa, jonka ohjaaja laati. Kytän pääosin vapita painoja, eli en niitä laitteita monessakaan liikkeessä.   Ihan alussa käsipainot olivat 3kg, nyt juuri nostin 4 kiloon. Ylätaljan aloitin 20 kilolla, nyt on 25 kiloa. Alatalja samoin. Jalkaprässin aloitin 50 kilolla, nyt 60 kiloa. Monet telineet esim. kulmasoudusta alkaen aloitin pelkällä telineellä, nyt painoa on 5kg.   Pystyisin riuhtomaan suurempiakin painoja, mutta haluan nimenomaan oppia liikkeet oikein ja hallitusti, tuntea että menevät oikeaan lihakseen. Painoilla ei ole niin väliä (ainakaan vielä).   rva 100kg+, 40+   [/quote] kiitos asiallisesta vastauksesta. Ihan mielenkiinnosta vain kyselen. En viitsi salilla kytätä muiden tekemisiä. Olen aiemmin käynyt enemmän salilla ja monet jutut tehdään nykyään toisin. Kuinka pitkiä sarjoja teet? Onko ohjelma jaettu miten? Kauanko sinulla menee aikaa salikäynnillä? Teetkö myös aerobista? Milloin saat uuden ohjelman? Ja onko tullut tulosta?

[/quote]

Olen käynyt aiemmin, mutta olin todella unohtanut miten liikkeet tehdään oikein. Oli hyvä saada ohjaaja avuksi, tarvitsen sitä.

Pääosin sarjat ovat 3x12-15, 3x20 tao 3x maksimitoisto.

Käyn lihasryhmät läpi neljän päivän jaolla, jokaisen treenin lopuksi 30min aerobista. Viides päivä on pelkkää aerobista. Kaiken kaikkiaan salipäivään menee yleensä 1h15min-1h30min.

Ohjelma vaihdetaan tarpeen mukaan, mutta viimeistään 3kk:n kohdalla.

Tulosta on näin pienessä ajassa tullut eniten ihan peruskuntoon. En hengästy enää helposti ja jalat ovat saaneet voimaa. Keskivartalo alkanut muovautua ja raajat kavenneet. Turvotukset vähentyneet melkein pois. Mieliala on todella korkealla, se on paras motivaattori!

Vierailija
29/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:59"]Sellaiset painot, että jaksaa juuri ja juuri tehdä 2x10 toistoa kutakin liikettä. [/quote] sehän Tässä juuri kiinnostaa esimerkki painoista, joilla teette eri liikkeet. Tuntuu, että varsinkin jalkaliikkeissä painot eivät tunnu missään.

[/quote]No mistä helvetistä sä jonkun toisen treenipainoista voit tietää, mitä sä jaksat tehdä? Se selviää ainoastaan kokeilemalla ITSE.

Vierailija
30/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:19"]Vapaita painoja voi edes teoriassa vertailla, mutta älytöntä on painopakkalaitteiden, taljojen tai vaikka prässin painojen vertailu.
[/quote] painot?
[/quote]
Niin?
[/quote] esimerkkejä liikkeistä, millä painoilla teet....... .. ?

Vierailija
31/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:56"]Tässä viikolla perusohjelmassa mm seuraavia painoja; kyykky 90kg, pystyprässi 220kg, mave 95kg, penkki 50kg (olkapäävamma estää isommat painot), ylätalja 55kg, pystypunnerrus kp 15kg. Kengät on Nike Freet ja ohjelmia en jaa, koska maksan niistä. [/quote] hyvältä kuulostaa ja varmasti myös näyttää :-). Tähän pyritään. Montako toistoa? Mittasi?

[/quote]

Mä olen käynyt salilla yli 4v joten mulla on ollut monen monta erilaista ohjelmaa, tässä ohjelmassa sarjoja tulee 4-5 ja toistoja per sarja on 8-10. Mä olen 167cm ja 67kg (lihasta on siis paljon, käyn puolen vuoden välein kehonkoostumusmittauksessa).

Vierailija
32/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, et ole minun ohjaajani etkä tiedä tavoitteitani, terveydentilaani tai kuntoani. Teen sen mitä ohjataan ja vähän päälle. Neuvot saan salilta.

Vierailija
33/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:59"]Sellaiset painot, että jaksaa juuri ja juuri tehdä 2x10 toistoa kutakin liikettä.
[/quote] sehän Tässä juuri kiinnostaa esimerkki painoista, joilla teette eri liikkeet. Tuntuu, että varsinkin jalkaliikkeissä painot eivät tunnu missään.
[/quote]Mutta eihän kukaan muu kuin sinä itse voi tietää, mitkä painot sinulle sopivat. Ei niitä tiedä kuin testailemalla, ensimmäiset salikerrat voi käyttää ihan hyvin siihen.

Vierailija
34/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:00"]

Teen aina sellasilla painoilla, kun jaksan. Välillä vähemmän ja välillä enemmän. Aamuisin jaksan paremmin ja myöhään illalla salilla, teen kevyen treenin. Pitää kuunnella kehoa. Painot ja muut riippuu, siitä mitkä on tavoitteett. Itse haen kestävyyttä ja kiinteytystä. Pienet painot ja pitkät toistot. Välillä isot painot js lyhyet toistot. Riippuu myös muun viikon kuntoilusta. Käyn metsässä pururadalla työntämässä lastenvaunuja ylämäessä (pepputreeni), juoksen, käyn jumpissa, pilatesta, tankotanssia, vatsatanssia. Treenaan melko monipuolisesti siis.

[/quote]

Oikeen erikseen pepputreeni. Että voi naiset ollakin pinnallisia.

Vierailija
35/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:59"]Sellaiset painot, että jaksaa juuri ja juuri tehdä 2x10 toistoa kutakin liikettä. [/quote] sehän Tässä juuri kiinnostaa esimerkki painoista, joilla teette eri liikkeet. Tuntuu, että varsinkin jalkaliikkeissä painot eivät tunnu missään.

[/quote]No mistä helvetistä sä jonkun toisen treenipainoista voit tietää, mitä sä jaksat tehdä? Se selviää ainoastaan kokeilemalla ITSE.
[/quote] no tuntuu vähän typerältä tehdä isoilla painoilla jalkaliikkeet ja sitten kädet on kuin siimat.. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan

Vierailija
36/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:06"]

28, et ole minun ohjaajani etkä tiedä tavoitteitani, terveydentilaani tai kuntoani. Teen sen mitä ohjataan ja vähän päälle. Neuvot saan salilta.

[/quote]

Vähän päälle pari lisävemputusta, joilla etuhauis tai rintalihaksen yläosa räjähtää kasvuun.

Vierailija
37/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:02"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:59"]Sellaiset painot, että jaksaa juuri ja juuri tehdä 2x10 toistoa kutakin liikettä. [/quote] sehän Tässä juuri kiinnostaa esimerkki painoista, joilla teette eri liikkeet. Tuntuu, että varsinkin jalkaliikkeissä painot eivät tunnu missään. [/quote]No mistä helvetistä sä jonkun toisen treenipainoista voit tietää, mitä sä jaksat tehdä? Se selviää ainoastaan kokeilemalla ITSE. [/quote] no tuntuu vähän typerältä tehdä isoilla painoilla jalkaliikkeet ja sitten kädet on kuin siimat.. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan

[/quote]No en todellakaan ymmärrä ja olen aika monta vuotta puntteja nostellut.

Vierailija
38/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkki 20kg, suorin jaloin mave 40kg, pystypunnerrus 5kg, vipunosto 4kg, kulmasoutu tanko+7,5kg, ylätalja 30kg, ojentajat taljassa 25kg, hauis 12,5kg tanko. Tossa nyt suunnilleen mitä teen painoilla, jotka on vertailukelpoisia.

Osaa oon tehnyt vuoden, osaa pari viikkoa ja loppuja siltä ja väliltä. Oma paino 60kg. Onhan noi mun painot surkeet, mutta edistystä on tapahtunut huimasti :)

Vierailija
39/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri 2x10 sarjaa? Miksi ei 3x8 tai 3x12?

Vierailija
40/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:06"]

[/quote]

Vähän päälle pari lisävemputusta, joilla etuhauis tai rintalihaksen yläosa räjähtää kasvuun.

[/quote]

Tätäkö arvelit tavoitteeksi ja lopputulokseksi? Ei ole.

Se siitä, eli voit jatkaa keskustelua itseksesi tästä eteenpäin tuolla tyylillä.