Onko täällä muita, joita psykoosilääkkeet on lihottanut?
Olen lihonut viimeisen vuoden aikana ainakin +20kg (nykyinen paino 83kg) & pituus 165cm). Lääkkeinä on
Leponex
Solian
Lito
Melatoniini
Foliver
Thyroxin
Kommentit (90)
KUKAAN ei väitä että ne kalorit tulisi siitä pilleristä, toi on teidän jankkaajien oma olkiukko. Kukaan ei sano että mun napit sisältää tuhat kaloria kappaleelta ja siksi lääke lihottaa. Jankkauksesta huolimatta on kuitenkin todistettu monet kerrat että lääkkeet vaikuttavat painonhallintaan monella eri tavalla, ja kyllä, sitä kautta myös lihottavat.
Vierailija kirjoitti:
Tekispä hyvää näille lääke ei lihota-tyypeille semmonen puolen vuoden olanzapiini tai mirtazapiini kuuri.
tyypeille? tasan yksi trolli joka jankkaa.
Vierailija kirjoitti:
KUKAAN ei väitä että ne kalorit tulisi siitä pilleristä, toi on teidän jankkaajien oma olkiukko. Kukaan ei sano että mun napit sisältää tuhat kaloria kappaleelta ja siksi lääke lihottaa. Jankkauksesta huolimatta on kuitenkin todistettu monet kerrat että lääkkeet vaikuttavat painonhallintaan monella eri tavalla, ja kyllä, sitä kautta myös lihottavat.
esimerkiksi häviää kylläisyyden tunne ja on koko ajan olo ettei ole kahteen päivään syönyt. heikottaa.
kun lääkitys lopetetaan. kas kummaa. ei ole enää nälkä.
nimimerkillä entinen ketipinorin popsija.
Saan syödä vain n. 1200-1400kcal lihomatta, lisäksi oksennan ahmimani ruuat - muuten varmasti lihoisin
Mulla ollut ketipinor pitkään. Kyllä aiheuttaa voimakkaan painonnousun, varmaan jotenkin sotkee kylläisyyden tunteen säätelyn tms. Voimakkaimillaan lääkkeen oton jälkeen parin tunnin päästä. Pahimmillaan yhtäkkiä voi olla niin voimakas näläntunne, että voisi syödä ruuat keittiön kaapista, niin että kaapinovet menee ruuan mukana. Vaikka just ennen lääkkeen vaikutuksen alkua ihan kylläinen ja nälätön olo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut ketipinor pitkään. Kyllä aiheuttaa voimakkaan painonnousun, varmaan jotenkin sotkee kylläisyyden tunteen säätelyn tms. Voimakkaimillaan lääkkeen oton jälkeen parin tunnin päästä. Pahimmillaan yhtäkkiä voi olla niin voimakas näläntunne, että voisi syödä ruuat keittiön kaapista, niin että kaapinovet menee ruuan mukana. Vaikka just ennen lääkkeen vaikutuksen alkua ihan kylläinen ja nälätön olo.
Mulla tuo sama! Ja lääke otetaan iltaisin,joten pahinpaan mahdolliseen aikaan.
Ruokaa pitää saada. Jos luulen olevani fiksu, ja ei ole mitään valmista ruokaa mitä syödä, pitää alkaa leipomaan yöllä. Ja syödä välissä sitä taikinaakin. Tuossa ruokamaniassa ei saa untakaan.
Lääke lisää ruokahalua, kyllä. Valitettavasti valtavasti!
Sille mielihalulle täytyy tehdä jotakin eli ottaa kaloritaulukot esiin ja säännöstellä ruoka. Todeta vain kylmän viileästi, etten ole kuolemassa nälkään. Tämä määrä riittää pitämään minut hengissä seuraavaan päivään. Kattoa homma vähän kuin ulkopuolelta. Oltava tiukkana, ei onnistu heti, menee aikaa, väsymys, välillä tulee takapakkia.
Mun täytyy kieltäytyä monesta eli en voi ostaa kotiin niitä ruokia, mitkä syön heti pussin tyhjäksi, tolkuttomasti. Oon tajunnut tämän vasta vuosien saatossa, syömishäiriötausta, mikä joten kuten hallinnassa.
Uskallan olla eri mieltä. Pelkkä lääkkeen syönti lihottaa. Ehkä nesteen kertymistä, aineenvaihdunnan hidastumista tms? Mä lihoin 10kg vuodessa psykoosilääkkeen vaikutuksesta. Kun lopetin lääkkeet 6kk sitten, laihduin takaisin lähtöpainoon VAIKKA syön nykyään paljon enemmän kuin ikinä. Sairaslomalla lääkkeen aikana myös tuli käveltyä päivittäin 10km lenkkejä. Nykyään en liiku kuin pari km päivässä. Silti laihdun.
On se totta. Olin aktiivinen liikkuja. Treeniä tuli 10h viikossa. Aloitin psykoosilääkityksen ja hujauksessa tuli painoa 20kg. Osa oli ihan nesteen kertymistä. Lääkitys lopetettiin ja paino laski. Antipsykootit oikeasti lisäävät ruokahalua ihan älyttömästi ja sitä on vaikea vastustaa.