Onko täällä muita, joita psykoosilääkkeet on lihottanut?
Olen lihonut viimeisen vuoden aikana ainakin +20kg (nykyinen paino 83kg) & pituus 165cm). Lääkkeinä on
Leponex
Solian
Lito
Melatoniini
Foliver
Thyroxin
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Piti taas tuon lääkkeet-ei-lihota-hullun päästä vänkkäämään..
Älkää alentuko vastaamaan näiden juttuihin. Kannattaa ymmärtää että tällaisilla ihmisillä ei ole mitään eikä ketään, purkavat sitten surkeuttaan vauvapalstalle.
Ja varsinaiseen aloitukseen, mulla Ketipinor keräsi nestettä yhden vaatekoon verran jo pienellä unettomuuteen käytettävällä annoksella (50-75mg/pv)
Tekispä hyvää näille lääke ei lihota-tyypeille semmonen puolen vuoden olanzapiini tai mirtazapiini kuuri.
Löytyy ilmaisia ruoka/kalorit valmiiksi laskevia appeja luuriin.
Helpointa on pissata itseään silmään, kuten minä olen tehnyt vuosia.
Aloitin lääkityksen, ruokahalu kasvoi, liikunta jäi vähemmälle, koska väsytti aluksi.
Tajusin saman mikä aikaisemmin lääkityksen aloitettuani: lihon nopeasti 5-10 ks jos en tarkastele mitä suuhuni työnnän.
Kalorilaskuria on helppo käyttää.
Neuvoo järkevään syömiseen. JOS itse haluaa. voi toki lihottaa itsensä syömällä liikaa ja valittaa.
Saa syödä paljon tavallista ruokaa ja herkutella. Tosin jos mättää sipsejä, karkkia, limukkaa, vaikeampi tehdä muutoksia, mutta hiljalleen.
Mistään ei tarv. jäädä vaille. Kunhan ei ylittele päivän kalorimääriä jatkuvasti.
syödyn määrä ja laatu tosiaankin ratkaisee lihomisen.
Marjoja ja kasviksia, vihanneksia voi popsia vaikka kuinka paljon. Protskut kohilleen jne..........
Kyse ei ole ainoastaan siitä mitä syö, vaan lääkkeet muuttavat myös energia-aineenvaihduntaa. Toisin sanoen keho ei enää kuluta energiaa samalla tavalla ja lisäksi nestettä kerääntyy helpommin.
Lääkkeen voi vaihtaa. Esim. mirtaz on jo niin paljon jo tietoa tuon ruokahalua nostattavan ominaisuuden vuoksi ja äämutökkeryys... löytyy vaihtoehtoja. Kysy lääkäriltä. Ei ole pakko syyttää lääkettä lihomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tekispä hyvää näille lääke ei lihota-tyypeille semmonen puolen vuoden olanzapiini tai mirtazapiini kuuri.
Nää provoajat on jotain alkoholisoituneita ressukoita, ei kannata antaa tuollaisten ölinöille kauheasti arvoa. Oksentavat vihaa ja katkeruuttaan joka toiseen keskusteluun, harmi että moderointi on täällä mitä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti taas tuon lääkkeet-ei-lihota-hullun päästä vänkkäämään..
Totuuden ääneen sanominen ei ole vänkäämistä. Lääkkeet on pirun huono tekosyy syy sille lihoamiselle ja niiden taakse piiloutuminen ei auta ketään.
Psyykenlääkkeet turruttaa käyttäjän. Se turrana, zombiena olo vääjäämättä panee syömään. Pienillä annoksilla tämä vaikutus ei ole suuri, mutta myöskään ei vaikuta kohentavasti mielialaan.
ZOmbina ei jaksa myöskään liikkua. Ja vaikka jaksaisikin, ei se kiinosta pätkääkää
Vierailija kirjoitti:
Olin 2015 asti (26 v) alipainoinen koko ikäni. Painoin 45 kg, pituutta 165 cm. Aloitettuani mielialalääkkeet paino nousi parissa vuodessa 45 kilosta 78 kiloon eli lievän lihavuuden puolelle. Nyt olen saanut muutaman kilon pois ja painan nyt 74 kiloa ja olen aivan järkyttävän näköinen/kokoinen. En usko että pääsen edes normaalipainon alarajoille niin kauan kun syön lääkkeitä. En pääse edes 70 alle :( Ilman lääkkeitä en kuitenkaan voi olla, kokeiltu on ja tuli totaali romahtaminen ja puolen vuoden saikku. Sitä en enää halua. Ollaan sitten läski ja terve (vs laiha ja sairas).
Olet ollut ennen tosi laiha, joten nyt sun ylipaino voi tuntua järkyttävältä. Mutta kuten itsekin kirjotit, olet vasta lievän ylipainon puolella. Se ei ole niin vaarallista terveyden kannalta, jos muuten voit hyvin.
Koko keho kipeä, lihon helposti, nivelet ja selkä huutaa hoosiannaa. Jos jäisin sohvaan itkemään lääkkeitten lihottamista, olisin li-ha-va, ja toimintakyvytön. Pas..asta mielialasta huolimatta olen sen verran 'natzzi itseäni kohtaan', että pakotan itteni liikkeelle. Haukun itse itteni läs-kiksi jne. etten anna mahan kasvaa liikaa. Uusia vaatteita en osta. Kroppa on koko ajan sairauksien vuoksi jäykkä, kankea ja kipuja...minkäs teet. Jos olisin antanut periksi aikaisemmin ja lihonnut niin etten kunnolla voisi liikkua (polvet, lonkat, nilkat ei kestäisi) olisin jo tap...itseni. Alkoholin käytön oon onneksi pystynyt lopettamaan. Herkuilla mässäily on koko ajan kontrollin alla ja vie tietysti voimia, jatkuvaa kieltäytymistä. Muuten sokeriholistinen käyttäytyminen riistäytyy kuin alkoholi aikoinaan.
Päivittäinen rutiini ruokailuissa, vaikka joka toinen pvä liikkumista, jos ei päivittäin pysty vähän liikuskelemaan - ei tarvitse rehkiä, kävely on ok, vesiliikunta lempeää - oli mieliala mikä tahansa.
Ei tämä hetkessä ole onnistunut, vaaatii poisopettelua ja vertaistukea. Koko elämän loppuun kestävä päivittäinen korjaustoimepide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lääke EI lihota.
Se fakta ei muutu teidän selityksillänne.
Taidat olla aika yksinkertainen ihminen,,tietenkään mikään lääke ei yksistään lihota mutta lääkkeistä tulevat vaikutukset kuten lisääntynyt ruokahalu muutokset aineenvaihdunnassa saattaa lihottaa.
Niin kuin totesitkin, mikään lääke EI lihota.
Sittenhän mikään ruokakaan ei lihota oikeasti..
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeen voi vaihtaa. Esim. mirtaz on jo niin paljon jo tietoa tuon ruokahalua nostattavan ominaisuuden vuoksi ja äämutökkeryys... löytyy vaihtoehtoja. Kysy lääkäriltä. Ei ole pakko syyttää lääkettä lihomisesta.
Mirtaz ei ole edes psykoosilääke.
Vierailija kirjoitti:
Koko keho kipeä, lihon helposti, nivelet ja selkä huutaa hoosiannaa. Jos jäisin sohvaan itkemään lääkkeitten lihottamista, olisin li-ha-va, ja toimintakyvytön. Pas..asta mielialasta huolimatta olen sen verran 'natzzi itseäni kohtaan', että pakotan itteni liikkeelle. Haukun itse itteni läs-kiksi jne. etten anna mahan kasvaa liikaa. Uusia vaatteita en osta. Kroppa on koko ajan sairauksien vuoksi jäykkä, kankea ja kipuja...minkäs teet. Jos olisin antanut periksi aikaisemmin ja lihonnut niin etten kunnolla voisi liikkua (polvet, lonkat, nilkat ei kestäisi) olisin jo tap...itseni. Alkoholin käytön oon onneksi pystynyt lopettamaan. Herkuilla mässäily on koko ajan kontrollin alla ja vie tietysti voimia, jatkuvaa kieltäytymistä. Muuten sokeriholistinen käyttäytyminen riistäytyy kuin alkoholi aikoinaan.
Päivittäinen rutiini ruokailuissa, vaikka joka toinen pvä liikkumista, jos ei päivittäin pysty vähän liikuskelemaan - ei tarvitse rehkiä, kävely on ok, vesiliikunta lempeää - oli mieliala mikä tahansa.
Ei tämä hetkessä ole onnistunut, vaaatii poisopettelua ja vertaistukea. Koko elämän loppuun kestävä päivittäinen korjaustoimepide.
ÄLÄ anna kenenkään, edes itsesi, haukkua itseäsi!
Vierailija kirjoitti:
Löytyy ilmaisia ruoka/kalorit valmiiksi laskevia appeja luuriin.
Helpointa on pissata itseään silmään, kuten minä olen tehnyt vuosia.
Aloitin lääkityksen, ruokahalu kasvoi, liikunta jäi vähemmälle, koska väsytti aluksi.
Tajusin saman mikä aikaisemmin lääkityksen aloitettuani: lihon nopeasti 5-10 ks jos en tarkastele mitä suuhuni työnnän.
Kalorilaskuria on helppo käyttää.
Neuvoo järkevään syömiseen. JOS itse haluaa. voi toki lihottaa itsensä syömällä liikaa ja valittaa.
Saa syödä paljon tavallista ruokaa ja herkutella. Tosin jos mättää sipsejä, karkkia, limukkaa, vaikeampi tehdä muutoksia, mutta hiljalleen.
Mistään ei tarv. jäädä vaille. Kunhan ei ylittele päivän kalorimääriä jatkuvasti.
syödyn määrä ja laatu tosiaankin ratkaisee lihomisen.
Marjoja ja kasviksia, vihanneksia voi popsia vaikka kuinka paljon. Protskut kohilleen jne..........
Olipa taas ympäripyöreetä paskaa. Jo sananvalintasi "mättää" kertoo läskivihasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikään lääke EI lihota.
Uskon itse ennemmin Duedecimin tietoa kuin sinun jankkaustasi. Vai oletko useinkin julkaissut lääketieteelllisiä artikkeleita?
https://www.duodecimlehti.fi/duo92732
Jokainen nainen ja mies ikään katsomatta joka kertoo syö psyykelääkeitä todella ovat lihoneet ja lihoavat koko ajan.Ne lisäävät ruokahalua ja makean nälkää.Tv arena löytyy varman dokumentti suomessa tehty.Jossa läkeiden syönistä ihmiset antoi kasvot.Kuin henkilö joka antoi kuvata Helsingissä sähköhoitonsa.Se tehdän HUOM!Nukutuksessa ja toimii.Ei tarvii kemkaalisia lääkeitä jotka lopulta lihottavat muodotomaksi ihmisen vuosien saatossa ja lääke mömöiseksi.Riskinä lisä taudit lääkeistä.Käyteehän verikokeissa kerran vuosi ,jos syötte psyykeläkeitä.Kuuluu tarkistaa veri arvot!Sähkö hoito toimii,niin sitä ohjelmassa lääkärikin puhui.Etsikää ylen arena .
Lihoin 30 kiloa parin vuoden aikana Peratsiinilla. Nyt sain Ozempicin painonhallinnan tueksi, saa nähdä auttaako. Itse ainakin tiedostan syöväni liikaa ja liian epäterveellisesti, mutta vaikka ennen olin kykenevä tekemään terveellisempiä valintoja ja noudattamaan ruokavalioita vuosiakin, niin nyt se tuntuu ihan ylivoimaiselta, ja tuntuu että hyvä ruoka on ainoa asia mikä tuo iloa elämään. Ihan looginen seuraus kun mennään sotkemaan dopamiinin ja samalla koko kehon toiminnan kanssa. Luontainen nälänsäätely menee rikki ja painonhallinta olisi 24/7 taistelua itseään vastaan muutenkin rajallisilla voimavaroilla. Toki aineenvaihdunta voi vaikuttaa myös, tuntuu että lihoo paljon aiempaa helpommin.
Ehdin jo innostua kun näin aloituksen, että onpa vilkasta keskustelua, mutta olisihan se pitänyt arvata että "lääkkeet ei lihota"-hullu on täällä taas äänessä, tuohan on meitä psykoosisairaitakin pahempi kun ei tuohon psykoosiin tehoa mikään määrä tutkimuksia, asiantuntijalausuntoja tai lääkeselosteita, eikä varmasti itse suostuisi vastaavia lääkkeitä syömään että huomaisi tuon vaikutuksen omalla kohdallaan :')
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lääke EI lihota.
Lääke on lihottava jos se laittaa ihmisen syömään järjettömiä määriä. Ja jos et ymmärrä niin lääke aiheuttaa aivoissa tunteen että kuolet nälkään. Kirjaimellisesti tunnet kuolevasi jos et syö koko ajan. Silti et tule täyteen missään vaiheessa.
Josta voimme vetää johtopäätöksen ettei lääke lihota, vaan se syöminen lihottaa.
Mikään lääke EI lihota.