Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luitko uutisista, että korona ei ehkä koskaan muutu tavalliseksi flunssaksi? Vanhukset voivat edelleen sairastua vakavasti. Jääkö rajoitukset ikiajoiksi?

Vierailija
30.03.2022 |

Se mikä jutussa pisti silmään oli toimittaja joka sekoitti flunssan ja influenssan keskenään. Näillähän ei ole mitään tekemistä keskenään, influenssa on vakava tulehdustauti johon on rokotus. Flunssasta tulee vain nuhaa, yskää ja kuumetta eikä siihen tarvitse rokotusta. Flunssia tulee ja menee elämän aikana useita eikä ne elämää heilauta.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla tuntemillani se on ollut vaan flunssa.

Nää jutut on mitä on. Mielenmuokkausta. Sitähän media on.

Niiltä on siis kaikilta mennyt hajuaisti kuten minulta? Selvä, nyt tiedämme. Flunssan sairastaminen vie siis ihmisiltä aisteja pois.

Aina kun minulle tulee kuumetta tai rajumpi nuha niin minun makuaisti sekä hajuaisti heikkenee.

Esimerkiksi kahvi maistuu aina pahalle/oudolle jos olen kipeänä.

No entäs mitäs tuumit siitä, kun et haista sitä kahvia ollenkaan? Hammastahna ei haise miltään, hajuvesipulloissa on pelkkää vettä, täynnä oleva roskis ei haise, kissankakka ei haise, et haista uunista otetun laatikkoruoan tuoksua? No, minulla on tällä hetkellä juuri näin. Toivon, että hajuaisti vielä joskus palautuu, mutta varma siitä ei voi olla.

Että semmonen flunssa.

Vierailija
22/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiltä on siis kaikilta mennyt hajuaisti kuten minulta? Selvä, nyt tiedämme. Flunssan sairastaminen vie siis ihmisiltä aisteja pois.

Haju ja makuaistin muutokset on ihan tavallinen flunssan oire. Luetko ikinä mitään lääketieteen julkaisuja kun tätäkään et tiennyt?

Tuskin olet tuota lukenut lääketieteellisestä julkaisusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan höpö höpö uutisia. Kaikilla jotka ovat koronan sairastaneet, se on ollut lievä flunssa tai ihan oireeton. Paitsi tietenkin niillä, jotka eivät ole edes koronaa vielä sairastaneet ja pelkäävät sitä kuollakseen ja kirjoittelevat tänne pelotuksia.

Sano toi niille kolmelle mun tuntemalle ihmiselle, joille on tullut long covid  koronan sairastamisesta, ja joista kaksi on menettänyt työkykynsä. En kyllä tunne ketään, jolle tavallisen nuhakuumeen seurauksena olisi käynyt noin.

Ei ehkä tavallisen flunssan, mutta influenssan jälkeen kyllä. Miksi siitä ei ole ikinä vouhotettu, riekuttu, pistetty rajoituksia ja yritetty saada pakolla piikkiä? Piikkiä, joka on jopa turvallisempi ja tutkittu.. En tunne yhtään koronaan vakavasti sairastunutta, mutta influenssaan tunnen. Tunnen jopa pienen lapsen, joka meinasi influenssaan kuolla. Miksi näistä ei puhuta mediassa yhtä paljon?

Aika moni muu tuntee koronaan kuolleen. Mutta kun et sinä tunne, niitä ei ole.

Right. 🙄

Vierailija
24/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun minulle tulee kuumetta tai rajumpi nuha niin minun makuaisti sekä hajuaisti heikkenee.

No entäs mitäs tuumit siitä, kun et haista sitä kahvia ollenkaan? Hammastahna ei haise miltään, hajuvesipulloissa on pelkkää vettä, täynnä oleva roskis ei haise, kissankakka ei haise, et haista uunista otetun laatikkoruoan tuoksua? No, minulla on tällä hetkellä juuri näin. Toivon, että hajuaisti vielä joskus palautuu, mutta varma siitä ei voi olla.

Että semmonen flunssa.

Kun olen kipeänä niin en oikein meinaa edes haistaa mitään.

Me ihmiset olemme erilaisia, minulle jo lieväkin kuume tekee sen että haju- sekä makuaistini katoaa tai heikkenee.

Kun olen kuumeessa niin ruokaa ei tee mieli syödä koska haju- sekä makuaistia ei ole joten ei tee mieli syödä.

Vierailija
25/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haju ja makuaistin muutokset on ihan tavallinen flunssan oire. Luetko ikinä mitään lääketieteen julkaisuja kun tätäkään et tiennyt?

En. En minä ole lääkäri. Mutta yksikään flunssaa ei 56 vuoden aikana ole vienyt minulta kokonaan hajuaistia. Siis kokonaan. Osaatko lukea? KO-KO-NAAN. Nyt se minulta sitten puuttuu.

Että on tässä maassa tyhmää sakkia. PRKL!!!!!

Vierailija
26/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että semmonen flunssa.

Me ihmiset olemme erilaisia, minulle jo lieväkin kuume tekee sen että haju- sekä makuaistini katoaa tai heikkenee.

Kun olen kuumeessa niin ruokaa ei tee mieli syödä koska haju- sekä makuaistia ei ole joten ei tee mieli syödä.

Mutta minulla ei ole kuumetta nyt eikä siltikään hajuaistia. Hajuaistin menetys tuli vasta kuumeilun loputtua. Capiche?

Vierailija
27/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi tajua se että jos on kipeänä niin silloin ei tartuta sitä pöpöä muihin ihmisiin, oli sitten kyseessä norovirus,korona,flunssa,keuhkokuume yms.

Eli jos olet kipeä niin jää kotiin ja välttele ihmiskontakteja.

Nuha ei ole kipeänä olemista.

No kyllä on, nenä ihan tukossa ja punainen. Silmät vuotaa vettä. Ei jaksa tehdä mitään. Meinaatko, että voisin lähteä normaalisti kauppaan tai töihin?

Vierailija
28/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin harmiton tauti 99%:lle kansasta, vaarallinen vain niille jotka ovat elämänsä loppumetreillä muutenkin.

No mistäs lääketieteellisestä julkaisusta sinä olet lukenut tuon prosenttiluvun. 😆

Vierailija
29/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on terveille ihmisille tavallinen flunssa. Mutta jos on vanha ja jo ennestään sairas, kuumesairaus voi olla se viimeinen niitti. Eikä sen tarvitse olla korona, vaan mikä tahansa flunssa.

Rajoituksista on luovuttu, koska korona on vain yksi flunssa muiden joukossa.

Tuttu 38 vuotias sai rajun joskin aika lyhyen koronan. Ensimmäistä kertaa aikuisena oli kuumeessa. Kertoi että joka paikkaan sattui niin ettei hän olisi uskonut moista todeksi. Oli harkinnut sairaalaan menemistä. Oli soittanut työterveyteen ja sieltä oli lääkäri neuvonut ettei vielä sairaalaan. Jos olo vielä pahenee niin sitten sairaalaan. Tuttu oli kironnut itsekseen että kuolla kai tässä pitää että voi mennä sairaalaan. Pahimmat oireet kesti nelisen vuorokautta. Sen jälkeen lievempää alle viikon. Lähinnä voimaton olo ja nukkui paljon.

Vierailija
30/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ollut monelle perusterveelle ihmisellekään mikään tavallinen flunssa.

Nykyinen variantti onneksi ei ole enää yhtä paha kuin mitä tauti oli kun se keväällä -20 alkoi.

Silloin ihan oikeasti se sairastuminen vei monta ihmistä todella huonoon kuntoon. Meillä on kuollut siihen tautiin koronapotilaita hoitanutta hoitohenkilökuntaa sekä hoitohenkilökunnan perheenjäseniä joihin tauti tarttui työssä sairastuneelta puolisolta. 

koronahoitajana olen ollut siitä asti kun koko tilanne alkoi.

Vierailija
31/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että semmonen flunssa.

Mutta minulla ei ole kuumetta nyt eikä siltikään hajuaistia. Hajuaistin menetys tuli vasta kuumeilun loputtua. Capiche?

Minulla hajuaisti katoaa jos minulla on ihan vaat tukkoinen olo 😳 Eikö ole jännää ja ei se mitään ihmeellistä ole että ihmisen maku ja hajuaistit kärsii jos on pipi.

Vierailija
32/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on se nyt ja todellakaan en rinnastasi tätä "vaan flunssaan". Työterveyslääkärikin oli tämän itse sairastanut ja sanoi että käyttäytyy monella aivan eri tavalla kuin normaali flunssa. Toki monella on myös lievänä.

Vierailija
33/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi tajua se että jos on kipeänä niin silloin ei tartuta sitä pöpöä muihin ihmisiin, oli sitten kyseessä norovirus,korona,flunssa,keuhkokuume yms.

Jostain syystä tämä vain on osalle ylitsepääsemättömän vaikeaa. Näinhän ne juuri leviää, ja aivan tarpeettomasti.

Vierailija
34/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan höpö höpö uutisia. Kaikilla jotka ovat koronan sairastaneet, se on ollut lievä flunssa tai ihan oireeton. Paitsi tietenkin niillä, jotka eivät ole edes koronaa vielä sairastaneet ja pelkäävät sitä kuollakseen ja kirjoittelevat tänne pelotuksia.

Sano toi niille kolmelle mun tuntemalle ihmiselle, joille on tullut long covid  koronan sairastamisesta, ja joista kaksi on menettänyt työkykynsä. En kyllä tunne ketään, jolle tavallisen nuhakuumeen seurauksena olisi käynyt noin.

Jännästi jollain on näitä long covid raatoja aina kasapäin "tutuista". Itse tunnen parisenkymmentä koronan sairastanutta, yksi riskiryhmäläinen haki vähän lisähappea sairaalasta, ja se siinä.

Varsinkin kun viimeksi eilen oli lehdissä, että ei se long covid nyt ollutkaan niin iso juttu mitä epäiltiin. (minkä kyllä jokainen tervejärkinen arvasi jo silloin...)

Vierailija
35/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosia sitten iltalehdissä oli juttua kuinka flunssa voi viedä haju- ja makuaistin pois ja kuinka sitä voidaan harjoittaa. muistaakseni vuoden 2015 jälkeen on ollut juttuja. flunssista poiketen influenssan aiheuttama tauti on niin voimakas, että tuollaiset pikku aistijutut jäävät helposti rajun taudin varjoon, mutta influenssa on vienyt joiltakin aistit ihan pysyvästi. nämä ihmiset ovat laihtuneet influenssan aikana ja sen jälkeen kun syöminen ei ole enää kiinnostanut.

Tarkoititko, että haju- ja makuaistia voi harjoittaa löytymään takaisin?

Kerro tästä, miten?

Vierailija
36/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂long covid. Olin jo unohtanut.

Vierailija
37/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tämä vain on osalle ylitsepääsemättömän vaikeaa. Näinhän ne juuri leviää, ja aivan tarpeettomasti.

Moni ajattelee, että kun itsellä/omalla lapsella on jo tartunta, ei syytä enää varoa.

Joltakin ulkopuoliselta se perheen eka tartuntakin on saatu. Vahinko kiertämään.

Toisekseen, ei kukaan todella pahasti oireileva menekään töihin ja rientoihin. Lievästi sairastavat menevät, ja ajattelevat, ettei se ole paha asia.

Vierailija
38/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin sen pari viikkoa sitten ja oli kyllä aivan perseestä koko tauti.

Vierailija
39/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksethan ovat kautta aikain sairastuneet vakavasti, se on elämän kiertokulkua. Sitten kuollaan. Ihan normaali juttu. Niin se menee. Jokainen kuolee johonkin kun on vanha.

Nyt ajatellaan, ettei niin saa käydä ???

Valoja päälle jo!

Ikävää, ettei sinulla ole läheisissä iäkkäämpiä, rakkaita ihmisiä.

Vierailija
40/88 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää vähätellä, kun ihmisiä joutuu sairaalaan, tehohoitoon ja pahimmassa tapauksessa kuolee. Sun pienet piirit ei kiinnosta ketään.

Ihmisiä joutuu sairaalaan, tehohoitoon ja pahimmassa tapauksessa kuolee ihan flunssaankin.

Miten tää liittyy mitenkään aiempaan keskusteluun? En ole kuullut kenenkäön kuolleen flunssaan, influenssaan kuitenkin.

Kyllä huonokuntoisia vanhuksia kuolee ihan flunssaan. Tulee jälkitautina keuhkokuume ja se oli siinä. Kuolinsyyksi tulee keuhkokuume tai sitten ihan vaan vanhuus. Toki influenssa on vielä vaarallisempi ja voi tappaa ihan hyväkuntoisiakin ihmisiä (ainoa itse tietämäni influenssan uhri oli nuori mies).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä