Erosin ammattiliitosta, säästän yli 400 euroa vuodessa.
Monien ammattijärjestöjen jäsenmaksu on todella korkea. Erosin liitosta ja säästän noin 400 euroa vuodessa. Olen edelleen työttömyyskassan jäsen, sen kuukausimaksu on muutaman euroa. Miksi sinä kuulut liittoon? Saat täysin saman ansiosidonnaisen ja muut korvaukset työttömyystilanteessa kuulumalla työttömyyskassaan, jonka maksu on todella pieni. Mitä sinä saat esim. 400 euron summalla liitosta?
Eikö tämä ole ensimmäinen säästötoimi, mitä jokaisen pitäisi tehdä. Samalla lopetet ay-liikeen pomojen jättipalkkojen maksun. Ay-liike on kerännyt jäsenmaksuja perustamisiensa jälkeen noin 40 miljardia euroa. Oletko sinä saanut tästä osuutesi, vai onko ainoa osuutesi vuosittainen kalenteri, jonka liitostasi saat!
Kommentit (107)
Kertokaapa ay-väki kerrankin teidän säästöohjelmanne.
Olen kuulunut liittoon niin kauan kuin työelämässä olen ollut. Parit yt:t kokeneena, kumpaankaan en saanut liitolta apua, jälkimmäisessä työt loppui ja luottamusmies oli että voi, voi. Nyt olen jälleen töissä, kuulun samaan vanhaan liittoon, tosin työnantaja soveltaa toisen liiton sopimusta, joten mietin onko järkeä enää liittoon kuulua. Ylitöistä en saa korvausta, en sunnuntaista. Mulla on vain kk-palkka johon olen suht tyytyväinen, mutta en varmastikaan ole lähelläkään suurituloisimmasta päästä. Itse kuukausipalkkani sovin kun töihin menin. Säästäisin todellakin tuon reilu 400 jos liitosta eroaisin.
Se raha mitä olen liitolle maksanut, olen osan saanut ansiosidonnaisena, mutta maksanut enemmän kuin sen jäsenmaksuina vuosien varrella. Lakkoilut olen viikkoja, ja tuskin sitä palkanmenetystä ne pienet korotukset takaisin kovin äkkiä toi, jos toi ollenkaan. Olen kyllästynyt siihen että koska liitto on tätä mieltä, mun pitäisi myös olla, vaikka en ole. Liitto ei määrää mun poliittista mielipidettä.
Mukavahan se on jäsenmaksuja maksaa, kun liitto käyttää rahat esim. Demareiden sisäiseen puheenjohtajakampanjaan. Että jäsenten asialla!
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:16"]
[/quote]
Puolitetaan lomakorvaukset kaikilta. Korotetaan yhteisövero ennalleen, sillä sen laskemisella ei olla saavutettu tavoiteltua työpaikkojen lisääntymistä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:16"]
[/quote]
Puolitetaan lomakorvaukset kaikilta. Korotetaan yhteisövero ennalleen, sillä sen laskemisella ei olla saavutettu tavoiteltua työpaikkojen lisääntymistä.
[/quote]
Miksette sitten ehdottaneet näitä?
Hhaha! Mistähän ne repii rahat kun "kaikki" eroaa?
Kuulun vain kassaan, en liittoon. Juurikin rahallisesta syystä ja siitä, ettei liittoon kuulumisella ole mitään tekemistä mm. tämänhetkisellä palkallani tai työajoilla tms.
Ansiosidonnaisen takia kuulun liittoon.
Samasta syystä erosin juuri kirkosta,en enää ensi vuonna halua maksaa sitä summaa tyhjästä. En halua kirkkohäitä enkä hautajaisia.
Huomasiko ap, että jäsenmaksusta saa verovähennyksen, eli säästösi tuskin on 400 euroa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:27"]
Kuulun vain kassaan, en liittoon. Juurikin rahallisesta syystä ja siitä, ettei liittoon kuulumisella ole mitään tekemistä mm. tämänhetkisellä palkallani tai työajoilla tms. Ansiosidonnaisen takia kuulun liittoon. Samasta syystä erosin juuri kirkosta,en enää ensi vuonna halua maksaa sitä summaa tyhjästä. En halua kirkkohäitä enkä hautajaisia.
[/quote]
Tarkoitat varmaan, että ansiosidonnaisen takia kuulut työttömyyskassaan? :)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:28"]
Huomasiko ap, että jäsenmaksusta saa verovähennyksen, eli säästösi tuskin on 400 euroa.
[/quote]
Kyllä se noin 400 euroa on, koska jäsenmaksu on reilusti yli 400 euroa. Tällä rahalla korvaan mahdolliset leikkaukset mitä palkkoihin tms. on tulossa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:28"]
[/quote]
Paljonko se tarkalleen on ja paljonko on lisätulon veroprosenttisi?
Kyllä se noin 400 euroa on, koska jäsenmaksu on reilusti yli 400 euroa. Tällä rahalla korvaan mahdolliset leikkaukset mitä palkkoihin tms. on tulossa.
[/quote]
Surullista on, että järjestöjen aivopesu monilla työpaikoilla on niin kovaa, että ihmiset liittyvät niihin. Suurin osa ei lainkaan tiedä, mitä eroa on työttömyyskassalla ja liiton jäsenyydellä. Monet luulevat, että vain liittoon kuulumalla saa ansiosidonnaista, vaikka liitoilla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Maksan verovähennysten jälkeen noin 250 euroa vuodessa ja sillä saan paitsi jäsenyyden kassaan, myös tapaturma- ja matkavakuutukset (muuten yhteensä yli 100e/vuosi). Tähän päälle vielä liiton tuki mahdollissa riita-asioissa työnantajan kanssa sekä asianajajan palvelut. Liitto järjestää myös iltamia ja toimintaa, joihin en tosin ole osallistunut. Ei huonompi diili rahallisesti mielestäni, haluan toki tukea liittoja muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:22"]
Monien ammattijärjestöjen jäsenmaksu on todella korkea. Erosin liitosta ja säästän noin 400 euroa vuodessa. Olen edelleen työttömyyskassan jäsen, sen kuukausimaksu on muutaman euroa. Miksi sinä kuulut liittoon? Saat täysin saman ansiosidonnaisen ja muut korvaukset työttömyystilanteessa kuulumalla työttömyyskassaan, jonka maksu on todella pieni. Mitä sinä saat esim. 400 euron summalla liitosta?
Eikö tämä ole ensimmäinen säästötoimi, mitä jokaisen pitäisi tehdä. Samalla lopetet ay-liikeen pomojen jättipalkkojen maksun. Ay-liike on kerännyt jäsenmaksuja perustamisiensa jälkeen noin 40 miljardia euroa. Oletko sinä saanut tästä osuutesi, vai onko ainoa osuutesi vuosittainen kalenteri, jonka liitostasi saat!
[/quote]
Samalla meni oikeusturvasi, liitoilla oikeusapu työriidoissa.
Alennukset eri paikkoihin.
Mahdollisuus liiton kesäpaikkoihin esim mökkejä ja muita paikkoja.
Kukaan ei puolusta etujasi.
Et saa työehtosopimus-kirjaa ja alan hintoja itsellesi, et voi kysyä neuvoa/konsultaatiota ongelmissa liitosta.
Ei oikeusturvavakuutusta.
Jne
ps:
Liiton maksut on verovähennyskelpoisia, kuten työnantajaliitoillakin.
Eli et hyötynyt mitään, vaan työnantajasi hyötyi.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:27"]
Kuulun vain kassaan, en liittoon. Juurikin rahallisesta syystä ja siitä, ettei liittoon kuulumisella ole mitään tekemistä mm. tämänhetkisellä palkallani tai työajoilla tms. Ansiosidonnaisen takia kuulun liittoon. Samasta syystä erosin juuri kirkosta,en enää ensi vuonna halua maksaa sitä summaa tyhjästä. En halua kirkkohäitä enkä hautajaisia.
[/quote]
Oletko noin tyhmä, ettet ymmärrä, että palkkasi nimenomaan, kuten 8 tunnin työaikakin on ammattiliittojen ansiota,kuten jopa kouluruokailukin?
Olet EK:n trolli, tai täysi nolla-idiootti!
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:36"]
[/quote]
Et saa työehtosopimus-kirjaa ja alan hintoja itsellesi, et voi kysyä neuvoa/konsultaatiota ongelmissa liitosta.
Jne
ps:
[/quote]
Höpöhöpö. Ei tulisi mielenkään mennä jonnekin liitto-oravien mökille. Ytk:sta saa myös oikeusavun ja vakuutukset. Liitto ei ole koskaan puolustanut etujani millään tavoin. Minä olen neuvotellut etuni työsopimuksessa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:36"]
[/quote]
Jne
ps:
[/quote]
Hei alaspeukuttaja, kerroppa, mikä oli mielestäsi muka väärin/valetta?
-Kaikki on faktaa listassa.
Olet täysi vitsi.
Minäkin kuulun liittoon. Olen tarvinnut esim. liiton lakineuvontaa laittomissa irtisanomisissa ja omassa avioerossa. Lisäksi saan liiton ammattilehden, josta saan tietoa työelämästä ja kollegoista. Lisäksi vuosikirja (kollegoiden yhteystiedot, työpaikka, asema jne.) ja kalenteri. Myös paljon rahanarvoisia etuja lukuisten firmojen palveluista ja tuotteista. Ammattiliittoni tilaisuuksiin olen myös osallistunut. Niistä saa arvokasta tietoa ja ne tulevat tarpeeseen työttömänä.
Tosin nyt kun olen ollut työttömänä 2 vuotta enkä kohta saa enää ansiosidonnaista, olen miettinyt kannattaako jäsenmaksua maksaa. Jospa liittyisin sitten takaisin, jos ja kun saan työpaikan.
Liityit Ytk:hon? Ytk=yksin työnantajan kanssa
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:22"]
[/quote]
Ap erosi liitosta. Ap menettää montaa tuhatta euroa ensi vuonna, hallituksen leikkausten takia. Kun ap ei kuluta, firmat menee konkkaan ja ap menettää työpaikkansa. Hyvä hyvä ap. Toivottavasti muistat sitä hyvää päätöstä minkä teit. Kaikki on itsestä kiinni ja sinä valitsit kurjuuden
[/quote]
Ei helvetti mitä logiikkaa! :D Että liitto pelastaisi kurjuudelta!