Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen feministi mies, mutta haluan traditionaalisen naisellisen vaimon

Vierailija
15.09.2015 |

joka kokkaa, siivoaa, hoitaa lapset, näyttää hyvältä jne sillä välin kun minä elätän perheen. Mielestäni siis naisen tulee tehdä juuri sitä mitä itse haluaa eli jos ei halua perhettä vaan uran niin siitä vain, mutta itse henk.koht. haluaisin juuri tälläisen dynamiikan itseni ja tulevan vaimoni välille. Mistä löydän tälläisen naisen? Kaikki naispuoliset ystäväni ovat feministipiireistä ja he eivät ole aivan sopivia vaimoehdokkaita. 

M26

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:59"]

Olen feministi, ja olen ollut kotiäitinä pitkät ajat lasten ollessa pieniä. Ulkonäköni ja luonteeni on erittäin naisellinen, viehättävä muidenkin kuin mieheni mielestä. Rakastan lapsia. Olen hyväntuulinen, ystävällinen, puhelias. Minulla on akateeminen loppututkinto, ammatiltani olen opettaja. Feministi ei siis välttämättä ole mikään uratykkityyppiä.

[/quote]

Mielestäni kun koko elämänsä uhraa pelkästään uran, mammonan ja statuksen hankkimiseen, koko elämästä tulee helposti pelkkä läpijuoksu; kadottaa elämän syvemmän olemuksen.

Todella iso-osa ihmisistä ei tule välttämättä pohtineeksi edes kuolinvuoteellaan, mitä elämä oikeastaan on, mikä on tämän maallisen vaelluksen ja monen muunkin asian tarkoitus.

En nyt sano, että uralle omistautuminen ym. sellainen olisi pelkästään huono juttu. Rahakin näyttelee isoa osaa elämässä. Väliin olisi vaan hyvä pysähtyä ja käyttää sitä vähää vapaa-aikaa muuhunkin, kuin aurinkorannikolla lomailuun :).

Vierailija
2/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:03"]

Btw missä ammatissa Suomessa pelkästään miehen palkalla elättää koko perheen? Saksassa kuulema helppoa korkeampien palkkojen, perheverotushelptusten ja edullisempien elinkustannusten takia. Suomessa kuulostaa köyhäilyltä.

[/quote]Valintakysymyksiä, pystyy elämään ihan hyää elämää jos tinkii jostakin, toki jos kiiltävät esineet, materia ja kaikki pinnallinen on tärkeää niin sellaista elämää niinkuin Hollywoodissa harva mies pystyy kustantamaan. 

[/quote]

Juicekin sen tiesi:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 19:09"]Ota joku lastenhoitaja. 

Äläkä viitsi provota. Olet umpimielinen lestadiolainen etkä ymmärrä feminismistä yhtään mitään.
[/quote]
Minusta ymmärtää enemmän kuin henkilö joka luulee että feministit ajavat sukupuolten tasa-arvoa. Eräskin määrittelee feminismin näin ja väittää olevansa feministi, miesten asevelvollisuus on hänestä hyvä asia. Mutta kulttuurien ja uskontojen tasavertaisuus on tärkeämpää kuin sukupuolten tasa-arvo. Toisaalta lestadiolaisuus on sovinismia ja naista alustavaa, mutta kun muslimi mies menee moskeijassa naimisiin useammankin naisen kanssa ja nämä asuvat virallisesti yksinhuoltajana synnyttäen lapsen kuitenkin samalle miehelle lähes joka vuosi, siis useampi nainen samalle miehelle, niin se ei ole vastaava tasa-arvo ongelma kuin lestadiolaisuus. Ja naisilla on oltava oikeus käyttää burhkaa.

Vierailija
4/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua feministimiestä. He ovat niin vitun tekopyhiä. Miehet eivät ymmärrä eivätkä koskaan tule ymmärtämään naisen elämää.

Vierailija
5/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 20:09"]

En halua feministimiestä. He ovat niin vitun tekopyhiä. Miehet eivät ymmärrä eivätkä koskaan tule ymmärtämään naisen elämää.

[/quote]

Höh? Miten tasa-arvon kannattaminen liittyy siihen, että täydelleen ymmärtää naisen elämää? En minäkään ymmärrä vaikkapa eläinten elämää kuin aika ulkokohtaisesti, ja silti olen koulutukseltani biologi, kannatan luonnonsuojelua ja eläinten oikeuksia ja olen vegaani, koska en halua hyväksikäyttää eläimiä ravinnoksi.

Osatakseen arvostaa, kunnioittaa ja halutakseen taata tasa-arvoiset mahdollisuudet naisille ja miehille ei tarvitse olla nainen. Ja toisaalta likimainkaan kaikki naiset eivät ole feministejä, vaikka ovatkin naisia.

Monet feministitkin ymmärtävät asian väärin ja ajattelevat, että naisen pitää toimia kuin mies ollakseen yhtä arvokas. Käydä töissä ja laiminlyödä lapsien hoitoa siinä missä perinteiset uramiehetkin, ollakseen "vapaa ja tasa-arvoinen". Kun tosiasiassa vanhemman pitäisi sukupuolestaan riippumatta sitoutua lapsen kasvattamiseen ja huolenpitoon ja osata rukata menojaan ja prioriteettejaan ainakin lapsen varhaislapsuuden ajaksi.

Vierailija
6/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä eikä lasten vahtimisesta kerry eläkettä. Jos pääsette sopuun tulonsiirroista esim. eläkesäästötilille, voi nainen suostuaikin itselle epäedulliseen sopimukseen. Jos toisena miesehdokkaana on sellainen joka haluaa olla läsnä lapsille ja huolehtii myös kodista, luulen että nainen valitsee enemmin sen...

Vierailija
7/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feministi, ja olen ollut kotiäitinä pitkät ajat lasten ollessa pieniä. Ulkonäköni ja luonteeni on erittäin naisellinen, viehättävä muidenkin kuin mieheni mielestä. Rakastan lapsia. Olen hyväntuulinen, ystävällinen, puhelias. Minulla on akateeminen loppututkinto, ammatiltani olen opettaja. Feministi ei siis välttämättä ole mikään uratykkityyppiä.

Vierailija
8/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:49"]

joka kokkaa, siivoaa, hoitaa lapset, näyttää hyvältä jne sillä välin kun minä elätän perheen. Mielestäni siis naisen tulee tehdä juuri sitä mitä itse haluaa eli jos ei halua perhettä vaan uran niin siitä vain, mutta itse henk.koht. haluaisin juuri tälläisen dynamiikan itseni ja tulevan vaimoni välille. Mistä löydän tälläisen naisen? Kaikki naispuoliset ystäväni ovat feministipiireistä ja he eivät ole aivan sopivia vaimoehdokkaita. 

M26

[/quote]

Älä huoli, heitä on tulossa.

Vierailija
9/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottelukysymyksiä, on olemassa paljon naisia joille tuollainen järjestely sopii. Ja jokainen tehkööt niinkuin haluaa omissa perheissä. 

Vierailija
10/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw missä ammatissa Suomessa pelkästään miehen palkalla elättää koko perheen? Saksassa kuulema helppoa korkeampien palkkojen, perheverotushelptusten ja edullisempien elinkustannusten takia. Suomessa kuulostaa köyhäilyltä.

Vierailija
11/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Valintakysymyksiä, pystyy elämään ihan hyää elämää jos tinkii jostakin, toki jos kiiltävät esineet, materia ja kaikki pinnallinen on tärkeää niin sellaista elämää niinkuin Hollywoodissa harva mies pystyy kustantamaan. 

Vierailija
12/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:26"]

[/quote]

Kuulostat aika katkeralta. Kuule, ei se mitään erityistä materialismia ole, että jos tarvitsee jotain, voi ostaa laadukkaan tuotteen huonon ja halvan sijasta. Ei, vaikka ehkä pienituloisena niin haluat ajatella.

Materialismia on, jos koko elämän sisältö on rahan ja merkkituotteiden kuluttamisen ympärillä. Mutta voi nauttia henkisistä arvoista, kulttuurista ja opiskelusta - ja myös mukavasta ja sopivan kokoisesta asunnosta hyvällä alueella, matkustelusta mielenkiintoisissa kohteissa, laadukkaasta ja turvallisesta autosta ja terveellisestä ruoasta - joihin kaikkiin ei ole yhden ihmisen palkalla varaa. Rikkaat tietysti asia erikseen.

Miksi perinteiset perhearvot=sielukas ja henkisiä arvoja arvostava ja tasa-arvoa kannattava=materialistinen? 

Minusta on henkisesti jopa antoisampaa (naisena) sekä tehdä koulutustaan vastaava, vastuullista ja mielenkiintoista työtä ja hoitaa perhettä ja kasvattaa lapsia KUIN jumiutua koko iäkseen kotiin. Jos kotona kykkii toistakymmentä vuotta lasten ja kodinhoidon parissa parhaassa uranluomisiässä, ei sinne työelämään ole enää asiaa, ainakaan kunnon työtehtäviin.

ps. Ap, minusta et ole edes likipitäen feministi. 

Vierailija
13/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan mies ole feministi! Ei mitää järkeä

Vierailija
14/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vale feministi.
Väittää ajavansa naisten asioita ja pitävänsä heitä samassa arvossa mutta todellisuudessa haluaa kuitenkin kyykyttää tulevan vaimonsa palvelijakseen hellan ja lasten väliin.
Kaikkea sitä!

Vierailija
15/32 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku lastenhoitaja. 

Äläkä viitsi provota. Olet umpimielinen lestadiolainen etkä ymmärrä feminismistä yhtään mitään.

Vierailija
16/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa yritettiin tätä kotirouvakulttuuria,ei rahat riitä.

Vierailija
17/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi = kommunismi. Ei kukaan terve nainen huoli kommarimiestä. 😝

Vierailija
18/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki naisia (äitejä/tyttäriään/vaimojaan) arvostavat miehet ole feministejä. AItoja feministejä. Nämä naiskiintiöstä  somessa itkijät, eivät ole feministejä nähnytkään!

Vierailija
19/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feministi, naisellinen ja pukeudun ja laittaudun naisellisesti. Feminismini ei tarkoita etten olisi nainen, tykkäisi lapsista tai suostuisi omassa kodissa laittamaan lapselleni ruokaa.

Feminismini tatkoittaa sitä että en halua olla mieheni taloudellisen vallan alla. Ja koska olen korkeakoulutettu (koska päätä riitti kouluihin), haluan pitää osaamiseni yllä ja tehdä mielekästä työtä.

Minulla on työ jota on mahdollista tehdä kotoa käsin yrittäjänä. Jos mies maksaa elämisemme, ja minulle eläkkeen, sekä viikkosiivouksen, sekä itse on isätyyppiä ja viettää vapaa-aikansa perheen ja lasten kanssa, voin hyvin tehdä töitä kotoa neljä tuntia päivässä ja omistautua lopun aikaa lapsille ja kaikelle kotona touhuamiselle ja säilönnälle. Jos voittaisin lotossa, tämä olisi unelmani. Minulle kävisi hyvin tähän tarkoitukseen vanha puutaloå jota voisin laitella, matkat voisimme tehdä halpamatkoina, ja autojen iällä ei olisi väliä kunhan en jää lasten kanssa tien poskeen.

Merkkivaatteita en harrasta, ja tuossa tilanteessa olisi aikaa hakea lapsille vaatetta kirpparilta.

Vierailija
20/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin olet liian lyhyt.

Toiseksi tienaat liian vähän, käteen pitää jäädä ainakin 5000 että voit rahoittaa naisen ja lasten elämän, autot, asunnon, vaatteet, laukut, lastenvaatteet ja tarvikkeet, naisen liikuntaharrastuksen ja lasten harrastukset.

Kolmanneksi olet työtön.

Mutta laitappa nuo ensin kuntoon niin ehkä onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi