minkä uskot olevan tulevaisuudessa nimi jonka suosiota kummastellaan?
samaan tapaan, kuin nykyään hämmästellään Päivi-nimen suosiota 70/80-luvuilla syntyneillä..
oma veikkaukseni : Aava
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:40"]ahmed, muhammed, musa yms isis-nimet.
[/quote]
Nämä tulevat yleistymään hurjaa vauhtia
[/quote]
Aivan niin, nämä musliminimet lisääntyvät
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:13"]
samaan tapaan, kuin nykyään hämmästellään Päivi-nimen suosiota 70/80-luvuilla syntyneillä..
oma veikkaukseni : Aava
Päivi oli selkeästi 60-luvun nimi, tai 70-luvun mutta ei 80-luvun.
[/quote]
Nimet kiertää kehää. Harva haluaa antaa omien vanhempien ikäpolvien nimiä. Ne ovat aina "rumia" . Perussuosikit toki pysyy ja uusia nimiä keksitään.
Emma. Emma-mamma on jossain vaiheessa vanhusten nimi. Ihan nätti tosin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:13"]
samaan tapaan, kuin nykyään hämmästellään Päivi-nimen suosiota 70/80-luvuilla syntyneillä..
oma veikkaukseni : Aava
[/quote]Kuka tätä hämmästelee? En ole koskaan kuullut ,että joku jaksaisi ihmetellä miksi joku Päivi on ollut joskus suosittu nimi.Miksi pitäisi hämmästellä, miksi joku nimi on joskus ollut suosittu, kun joka ajassa on jokin/jotkut nimet olleet suuressa suosiossa. Moni vain silloin on mieltynyt samaan nimeen.Aina on ollut muotinimiä ja tulee olemaan. Aika aikaansa kutakin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:29"]
Kaikki väännösnimet, kuten Neela tai Veeti.
[/quote]Veeti ei ole mikään väännösnimi , vaan ihan vanhankansan nimi.Voit tarkistaa asian väestörekisteristä. Nimi on ollut käytössä jo yli 100v sitten. ollut vain välillä pois ja tullut nyt takaisin käyttöön.
Isla. Aivan käsittämätön nimi. Suomalaisittain (tai espanjalaisittain) äännettynä tuo mieleen islamin, englantilaisittain äännettynä voisi yhtä hyvin kirjoittaakin Aila.
Veeti. Yhtä ryhditön kuin märkä rätti.
Välillä kyllä tekee mieli käydä tämä nimi muuttamassa. Liian yleinen omassa ikäryhmässäni, lapsuudentrauma Leevi&the leavingsistä, ja nyt se saakutin Räsäsenkin kaiken lisäksi...
Vanhemmat, älkää seuratko nimitrendejä :/
-Päivi
Ella ja Elias