Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sairastuisit syöpään, mitä tekisit?

Vierailija
29.03.2022 |

Ottaisitko vastaan kaikki mahdolliset hoidot? Vai olisiko ne liikaa sinulle, kestäisitkö ne?

Minkä ikäinen olet?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syövästä, mutta mä en ehkä suostuisi kaikkiin hoitoihin. Mulla on jo ikää (55) ja erilaisia perussairauksia. Hoidot saattaisivat tappaa nopeammin kuin itse syöpä.

Vierailija
2/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ottaisin kaikki hoidot. Yrittäisin parantua. Matkustelisin mahdollisuuksien mukaan ja viettäisin lapsen kanssa aikaa ja valmistelisin sitä pahimpaan.

Nauhoittaisin ehkä varmuudeksi tuleville synttäreille onnitteluvideoita, tekisin kattavan valokuva-albumin itsestäni ja omista kokemuksista, sekä elämästä lapsen kanssa. Kirjoittaisin ehkä pitkän kirjeen jonka saisi noin 20 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiestysti ottaisin kaikki hoidot vastaan. 

N52

Vierailija
4/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa suostuisi kaikkiin hoitoihin. Lähipiirissä on niin ikäviä kokemuksia niistä; veritulppaa, kasvohalvausta ym. Olen 40v.

Vierailija
5/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mahdollisimman paljon lainoja ja pikavippejä sekä käyttäisin kaikki säästöni. Ei ole merkittävää omaisuutta ja asun yksin.

Vierailija
6/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa suostuisi kaikkiin hoitoihin. Lähipiirissä on niin ikäviä kokemuksia niistä; veritulppaa, kasvohalvausta ym. Olen 40v.

Eikö kasvohalvaus ole pieni asia verrattuna, että voi jäädä henkiin? 

Vierailija
7/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo sairastunut, mutta syöpä löydettiin varhaisvaiheessa (kiitos joukkoseulonnan) ja hoidoksi riittivät leikkaukset. Kaiken olisin kyllä vastaanottanut, jos tilanne olisi ollut pahempi.

Saattaahan syöpä tosin uusiakin, vaikka aikaa onkin kulunut yli 5 vuotta ja terveeksi todettu.

N58

Vierailija
8/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin ketodietin ja kokeilisin onko teoria totta.

Vierailija
9/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suvussa on hoidoista huolimatta ollut sellainen pari vuotta elinikää, imusolmukkesyöpää ja suolistosyöpää... Joten en todellakaan ottaisi mitään hoitoja kun nähnyt mitä ne tekevät...

Vierailija
10/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Riippuu tilanteesta, tuleeko leikkauksia tmv. Olen jo melko vanha (51v), joten voi olla, ettei mun ikäisiä enää hoideta samoin kuin nuorempia, jotka kestävät paremmin kovat hoidot.

Vierailija
11/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että enää ottaisin hoitoja vastaan. Olen kuullut kuinka rankkoja ne ovat. Jos kohtaloni on sairastua syöpään, sitten lähden.

Olen 46v ja tiedän että elämää olisi vielä edessä. Mutta parhaat aikani ja vuoteni olen jo elänyt eli ei elämä tästä ruusuisemmaksi tulisi joka tapauksessakaan.

Ja parempi olisi lähteä täältä esim syövän takia kun sairastua alzheimeriin.

Vierailija
12/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon syövästä. Osassa parantuu hoitojen kanssa n. 90%, osassa vain pieni osa.

Vierailija
13/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64 perusterve nainen. Jos sairastuisin syöpään, niin kaikki hoidot mitäisi saisi.

Ennustehan riippuu mikä syöpä ja missä vaiheessa löydettäisiin.

Huuhaa hoitoja en kokeilisi.

Tuttavapiirissä monia syövästä selvinneitä, mutta myös siihen menehtyneitä

Vierailija
14/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syövästä ja missä vaiheessa todetaan. Jos jo levinnyt ja hoitojen myötä elinikää pidennetään max vuoden niin ottaisin vastaan vain oireita lieventäviä hoitoja.

Jos varhain todettu, eikä levinnyt tai jos lisää ennustetta selvästi niin ottaisin kaikki mahdolliset hoidot vastaan. Ikä 35.

Vierailija
15/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastunut syöpään. Otin vastaan kaukki tarjotut hoidot. Viiden vuoden päästä luulin saavani terveen paperit, mutta syöpä olikin uusinut. Otin vastaan vielä laajemmat hoidot. Olen kiitollinen niistä hoidoista. Uusimisia ei ole tullut. Olen jatkanut työn tekemistä neljä vuotta yli säädetyn eläkeikäni, mutta pari viikkoa sitten olen jäänyt oikeasti eläkkeelle. Meillä suomalaisilla on hieno maa. Pidämme huolta toisistamme.

Vierailija
16/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ennuste huono, en todellakaan ottaisi mitään hoitoja. Luultavasti en muutenkaan.

N48

Vierailija
17/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kaikki hoidot, paranin vaikka oli levinnyt ja otan vastedeskin vaikka oisi kuinka vanha. terkuin onnellinen, terve, pitkästi yli viiskymppinen.

Vierailija
18/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. Luultavasti odottaisin pikaista kuolemaa jotta saisi levähtää

Vierailija
19/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin jatkamaan " normaalisti," vaikka en jaksanut lähikauppaan kävellä. Kerroin vain muutamille. Nyt vikat chekkaukset takana. Olin tyhmä. Kun apua tarvitsee, sitä voi saada.

Vierailija
20/67 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 64 perusterve nainen. Jos sairastuisin syöpään, niin kaikki hoidot mitäisi saisi.

Ennustehan riippuu mikä syöpä ja missä vaiheessa löydettäisiin.

Huuhaa hoitoja en kokeilisi.

Tuttavapiirissä monia syövästä selvinneitä, mutta myös siihen menehtyneitä

Ei kai sun ikäisiä enää hoidettaiskaan?

Oletko sekaisin?

Mun 98-vuotias naapurikin oli juuri syöpäleikkauksessa. 64 v on nuori syöpää sairastavien joukossa.