Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitte oikeassa. Kiitos viime ketjuuni asiallisesti vastanneille,

Vierailija
15.09.2015 |

vastauksenne rohkaisivat minua ja en usko, että ilman niitä olisin uskaltanut lähteä (vieläkään...) juopon ja väkivaltaisen miehen luota.

En löytänyt alkuperäistä ketjuani kun en enää muista otsikkoa, sen verran paniikissa olin kai kun sen kirjoitin. Mutta siis olen se äiti joka tuli taksilla vauvan kanssa sairaalasta ja mies "sekosi", riehui kotona paiskoen mm astioita, oli jäänyt pettämisestä kiinni jo aiemmin jne jne. Ketjuni lukeneet varmaan muistaa.

Täällä kaikki kannusti jättämään miehen, minä annoin vielä mahdollisuuden kun niin kovasti sitä rukoili, ja ajattelin, että lapsi tarvitsee isän. Jonkun aikaa meni hyvin, jopa tosi hyvin, mutta viime viikonloppuna repes taas helvetti irti. Mies joi perjantaista sunnuntaihin, oli tiellä tietymättömillä,puhelimessa huusi ja haukkui mua jos sattui vastaamaan. Kotiin tuli lopulta vahvassa kännissä, irvaili mulle /itkulleni, sanoi, että olen ruma säälittävä lehmä ja ettei ois tuota "vammasta pentua" ikinä halunnu (vahinkoraskaus, jota yhteisestä päätöksestä päätettiin jatkaa). Vauva on ihan terve kyllä lääkärin mukaan. Löi mua naamaan niin kovaa, että huuli piti tikata.

Mutta niin... Nyt olen turvakodissa. Ihanaa henkilökuntaa täällä, auttavat kaikissa mm käytännön asioissa. Oon niin... en tiedä, nolona, yksin, nujerrettu. Mutta hengissä kuitenkin, ja vauva on ihana <3

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:54"]

Että jatkoit sitten vielä selkeää miesvihaprovoasi oikein jatkotarinalla.

[/quote]

Ap ei taida olla missään kohtaa väittänyt, että kaikki miehet ovat sellaisia, kuin hänen eksänsä? Ottakaa selvää siitä, mitä sukupuoliviha tarkoittaa...

[/quote]

Juuri näin. Ärsyttää tuo miesvihaväitteiden huutelu pelkästään sillä perusteella, että kerrotaan jostain yksittäistapauksesta joka sattuu olemaan sukupuoleltaan mies. Tulee mieleen eräs oma ulkomaalaistaustainen oppilaani, joka syyttää minua rasistiksi joka kerran, jos pyydän olemaan tunnilla hiljaa tai viemään hänen lattialle heittämänsä roskat roskikseen. Hän yrittää minua rasistiksi syyttämällä saada huomion pois omasta väärästä toiminnastaan yksilönä.

Vierailija
22/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sitä sinun aikaisempaa ketjua. Usko tai älä olet ollut mielessäni vaikka en sinua tunne.

Nyt kun luin tätä kyyneleet tulivat. Ihanaa ap että uskalsit ja riuhtaisit itsesi irti siitä miehestä!

Suuri halaus sinulle ja vauvallesi. Sinä olet mahtava nainen ja äiti kun lähdit ja näin huolehdit myös pienokaisesi turvallisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:37"]

[/quote]

Ap ei taida olla missään kohtaa väittänyt, että kaikki miehet ovat sellaisia, kuin hänen eksänsä? Ottakaa selvää siitä, mitä sukupuoliviha tarkoittaa...

[/quote]

Aloittaja on tyhmä lehmä. Samoin sinä. Tämä ei ole naisvihaa. Ihan yksittäisistä ihmisistä sanon näin.

[/quote]

Katohan, akanhakkaaja tuli paikalle. Sun kaltaisia ripuliranteita yhdistää aina yksi yhteinen tekijä: niin raukka, että uskaltaa käydä käsiksi vain naisiin. Kyllä se siitä vielä joku päivä, luuseri.

Vierailija
24/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:37"]

[/quote]

[/quote]

Aloittaja on tyhmä lehmä. Samoin sinä. Tämä ei ole naisvihaa. Ihan yksittäisistä ihmisistä sanon näin.

[/quote]

Ja sinä olet todella lapsellinen.

Vierailija
25/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun tuli kertomaan kuulumisia, olet pyörinyt mielessäni paljon. Itselläni on hyvin samankaltaisia kokemuksia, mutta lapsen näkökulmasta katsottuna. Isäni oli miehesi kaltainen. Mahtavaa, että lähdit viimein ja olette vauvan kanssa nyt turvassa! Kaikkea hyvää teille ja paljon voimia ja tsemppiä!

Vierailija
26/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiitos teille kaikille ihanille naisille.. rohkaisustanne silloin, ja rohkaisustanne nyt. En tiedä vielä kauanko "saan" olla täällä, mutta jollain oudolla tavalla nautin joka päivästä ! Käsittämättömän Ihanaa, kun ei tarvitse enää pelätä! Ihanaa, että voin tehdä mitä tahansa ruokaa, eikä tarvii pelätä että ukko saa siitä raivarit. Ihanaa, että voin mennä suihkuun rauhassa ja luottaa, että vauva on sillä aikaa luotettavien ihmisten käsissä. Kuulostaa varmaan tosi naurettavalta.. MOnilta osin toiminkin varmaan kuin lapsi. Paljon on hommaa edessä vielä, mutta jotenkin... Yhdelle työntekijälle täällä aloin vain itkeä, ja hän lohdutti ja halaili mua kuin pelokasta lasta - olin vaan niin helpottunut, että olen turvassa! Ja mun vauva, ihana pikku pötkäle :) Täydellinen vauva, syö ja nukkuu kuin unelma. ap

Vierailija
27/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
28/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:09"]Tuon kokeneena kerron sinulle vielä, että mies tulee vielä kukkapuskan kanssa katuvana ja "muuttuneena" miehenä, joka kertoo rakastuneensa sinuun uudelleen, ja että nyt elämä olisi ihan toisenlaista.

Näin minulle kävi. Älä mene siihen halpaan. Voit ajatella, että kuinka todennäköistä on että sen ikäinen ihminen muuttuu ihan toiseksi yhdessä yössä. Eipä juurikaan.
[/quote]
Pitää olla helvetin tyhmä ja ajattelematon, että tuohon lankaan menee kun kuvioissa pieni lapsi.

Sama se, jos omalla hengellä haluaa leikkiä ja alistua kynnysmatoksi, mutta kyllä äitinä pitää pystyä ajattelemaan lapsen parasta ja ennen kaikkea turvallisuutta.

Vierailija
29/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja voimia ja valoa sinulle ihan mielettömästi! Mieti miten mahtava äiti olet kun toimit näin lastasi suojellen! Lapsi tarvitsee turvallisen kasvuympäristön ja vasta toissijaisesti isän.

Vierailija
30/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulet vielä kertomaan todennäköisestä jatkosta eli miehestä, joka yrittää saada sinut keinolla millä hyvänsä takaisin. Siinä vaiheessa toivon taas, että kuuntelet meitä AV-mammoja... Missä päin olet? Sinulle riittäisi varmasti ihan henkilökohtaista tukeakin, jos niin toivot.

Vierailija
31/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt alkuperäistä viestiäsi, mutta aiempi tilanteesi kuulostaa painajaismaiselta. Nyt olet alussa, mikä pelottaa kun asiat ja elämä pitää yrittää rakentaa yksin. Toivottavasti saat vertaistukea ja apua alkuun. Sinä selviät kyllä ja voit olla ylpeä itsestäsi, tämä on asia joka on parhaaksi sekä sinulle että lapsellesi. Muista, on hyviä miehiä eikä elämä yksinkään tosiaan mitään huonoa ole. Toivottavasti sinulla on ystäviä, voit löytää uusia harrastuksia ja nauttia äitinä olemisesta. Halaus sinulle.

Vierailija
32/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus pahoinpitelystä ja jos vauva on ollut tilanteessa läsnä katso että se kirjataan sinne ylös. Tulee auttamaan siinä vaiheessa, jos mies alkaa hankalaksi huoltajuuden suhteen.

Vierailija
33/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä tarina on totta.

Muista se, että mies ei tule enää muuttumaan, vaikka mitä vakuuttaisi. Lupaa palata takaisin vasta sitten, kun on vähintään vuoden ollut todistettavasti selvin päin.

Mihin aiot mennä vauvasi kanssa? Minä olen se, joka aiemmassa ketjussa kirjoitin "voit tulla vaikka meille". Kyllä oikeasti tarjoaisin turvapaikan sinulle tai jollekin muulle kaltaisellesi kuin ... niin no, niille jotka tulevat tänne ulkomailta.

Vierailija
34/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa! Muistan tuon ketjun ja miten paljon sua tsempattiin lähtemään. Pitäisi melkein kiittää miestäkin, että työnsi sut sen rajan yli näin pian, ettet jäänyt pidemmäksi aikaa siihen tilanteeseen. Tuollaisissa suhteissa, jos niihin pitkäksi aikaa jää, ihmiseltä menee itsetunto ja voimat ja hän alkaa uskoa, ettei ole minkään arvoinen eikä pärjäisi ilman miestä. Siitä on tosi vaikea lähteä, kun ei ole enää voimia eikä itseluottamusta.

Luojan kiitos olet nyt paremmassa paikassa ja saat apua ja hoivaa. Saat kyllä asiat järjestymään ja pärjäät vauvan kanssa kahdestaankin. Mieti kaikki ne voimavarat mitkä mies on sinulta vienyt! Nyt kun olet turvassa eikä sinun tarvitse pelätä ja murehtia, saat ne kaikki voimavarat omaan käyttöösi ja vauvan hyväksi. Kyllä te pärjäätte!

Vierailija
35/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voimia sinne sulle ja lapselle! Elä tässä hetkessä ja päivä kerrallaan nii kaikki järjestyy kyllä! ♥

Vierailija
36/44 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ollut lähisukulaiseni jatkoi myös elämäänsä turvakodin kautta, ensin yksinhuoltajana esikoisensa kanssa. Nyt on kolmen lapsen äiti ja ollut pitkään yhdessä tasapainoisen, normaalin puolison kanssa. On opiskellut ja löytänyt hyvän suunnan elämälleen, joten ei se elämä yhteen virhearvioon kaadu, ap! Hyvä, että saat apua ja tukea vaikeassa tilanteessa.

Vierailija
37/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva ap että tulit kertomaan kuulumisia! Kiitoksetkin lämmittää, jos on onnistunut omalta osaltaan auttamaan sinut ja vauvasi turvaan.

Hyvää ja turvallista jatkoa teille!

Vierailija
38/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin nolotti eron jälkeen mutta se on turhin tunne mitä erosta voi tuntea! Kukaan ei todellakaan ajattele että olisit epäonnistunut ja että se olis noloa, se on vain oman pääsi sisällä.

Tsemppiä jatkoon, pysy vahvana! Joskus vielä mietit miksi päätitkään jäädä ja ihmettelet. Kannustan sinua myös hoitamaan asian loppuun asti viranomaisteitä pitkin ilman sääliä. Kuulostaa julmalta kun lapsikin on, mutta se on oikein.

Vierailija
39/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Lapsesi kiittää sinua vielä myöhemmin kun tajuaa enemmän asioista. Nyt alat rakastamaan itseäsi ja pysyt vahvana, sinä olet nyt lapsesi turva. Hyvää jatkoa teille!

Vierailija
40/44 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä nyt pääsi äläkä taivu kun mies tulee nöyränä ja selvin päin anelemaan sinua takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi