Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei ehkä tee onnelliseksi, mutta rahahuolet kyllä masentaa ja ahdistaa todella paljon

Vierailija
29.03.2022 |

Jatkuva pelko, että pystynkö maksamaan ensi kuun vuokran ja voinko syödä muuta kuin makaronia ja vesivelliä. Mitään kivaa ei voi tehdä, kun kaveritkin haluaa tehdä vain asioita, mihin tarvitsee paljon rahaa.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään tee onnelliseksi että pitää miettiä koko ajan selviämistä, syö huonompaa ruokaa, saa huonompaa terveydenhuoltoa, ei voi harrastaa mitä haluaa jne.

Vierailija
22/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin keksin monta asiaa mihin mulla ei ole varaa mitkä varmasti tekisi mut onnellisemmaksi kuin tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei kaadu vaikka joutuisi sopimaan vuokran maksua erissä jos siihen ei ole kerralla varaa...

No kyllä se vähän voi kaatua, mites sitten seuraavassa kuussa kun on yhtä vähän rahaa ja pitäisi maksaa sen kuun vuokra ja loput edellisen vuokran eristä?

Vierailija
24/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "raha ei tee onnelliseksi"-tyypit on niitä jotka eivät oikeasti tiedä rahattomuudesta mitään. Olen elänyt tosi pienellä rahalla vuosia,nyt jo useamman vuoden säännölliset paremmat tulot. En vieläkään rikas ole, mutta pärjään. On elämä vaan helpompaa kun voi maksaa laskut miettimättä miten rahat riittää ruokaan.

Vierailija
25/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha aiheuttaa ahneutta, rahan puute taas ahdistaa.

Onnellisimpia lienevät ne ihmiset, jotka eivät käytä rahaa ollenkaan.

Eli vauvat ja terminaalivaiheessa olevat sairaat ja vanhukset? 

Ja munkit ja nunnat.

Vierailija
26/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Ahdistumisesta ahdistuva hullu taas vauhdissa...

Vierailija
27/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän rahaa, sitä enemmän rahahuolia.

Vierailija
28/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bill Gates totes hyvin että: ihminen joka väittää ettei raha tee onnelliseksi on ollut ikänsä köyhä.

Vierailija
29/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän rahaa, sitä enemmän rahahuolia.

Mutta vähemmän muita huolia..

Vierailija
30/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raha tekee huolettomammaksi ja mahdollistaa monen asian. Mutta se ei ole ainoa asia, joka vaikuttaa onnellisuuteen.

Vierailija
31/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ihmiset tietää kyllä erinomaisen hyvin että raha tekee onnellisemmaksi, mutta tuo on ehkä vähän sellainen vaatimaton asia joka kuuluu sanoa ettei ole leuhka. Kohteliaisuuden nimissä yritetään saada köyhälle parempi olo, tai sitten torpata väite, ettei heillä olisi muka elämässä yhtään mitään ongelmia.

Tietää kyllä että se tekee onnelliseksi, siksi he ovat sitä hankkineet. Suurin osa rikkaista ihmisistä on nimenomaan tavoitelleet varallisuutta (ei ehkä PELKÄSTÄÄN sitä, mutta kuitenkin tietoisesti yrittäneet).

Vierailija
32/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raha tekee huolettomammaksi ja mahdollistaa monen asian. Mutta se ei ole ainoa asia, joka vaikuttaa onnellisuuteen.

Ei kukaan ole varmaan niin väittänytkään. Kuitenkin huolettomuus ja mahdollisuudet ovat eräitä onnellisuuden elementtejä.

Vierailija
33/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta sillä voi ostaa esimerkiksi heroiinia. Ja se jos mikä tekee todella onnelliseksi.

Alapeukuttajalta voisin kysyä, että oletko kokeillut heroiinia? Minä olen. En muista että olisin tuntenut voimakkaampia onnellisuuden fiiliksiä mistään. Toki se menee ohi, mutta kaikki onnellisuus on sellaista, ei se ole pysyvä olotila.

Vierailija
34/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle, köyhän lapsuuden eläneelle, raha on onnen ja itsetunnon lähde. Se tuo sellaista varmuutta, joka säteilee myös käytökseen sisältäpäin. Joillakin se säteilevä keskus itsen sisällä on lapsuudenperheestä saatu rakkaus. Mulla sellaista ei ollut, mutta sen paikalla on nyt tieto omasta vauraudesta. Se auttaa mua jaksamaan tätä elämää. Ilman rahaa mulla ei olisi tätäkään vähää. Sitten olisinkin ihan hajalla.

Vierailija
35/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea minun on tietää tekeekö raha onnelliseksi, kun sitä on aina ollut niin vähän. 

Kela/sossu tukia tai huonohkoa haalarimiehen palkkaa ainoastaan.

Jos saisin edes 100 000€ heti niin selviäisi tämäkin asia. Vahvasti epäilen, että onnellisuus kasvaisi huomattavasti.

Vierailija
36/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha todellakin tekisi minut onnelliseksi. Runsas määrä rahaa vapauttaisi minut lähes kaikesta vaivasta ja voisin keskittyä vain elämästä nauttimiseen. Pahoin pelkään, etten tule kuitenkaan koskaan nauttimaan elämästä, koska ruumiini alkaa jo nyt olemaan vähän hajoamaan päin, enkä ole edes kolmeakymmentä ja eläkeikään on vielä matkaa. Eläkekään tosin ei tule olemaan kummoinen. Hienoa olla töissä ja köyhä.

Vierailija
37/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta sillä voi ostaa esimerkiksi heroiinia. Ja se jos mikä tekee todella onnelliseksi.

Alapeukuttajalta voisin kysyä, että oletko kokeillut heroiinia? Minä olen. En muista että olisin tuntenut voimakkaampia onnellisuuden fiiliksiä mistään. Toki se menee ohi, mutta kaikki onnellisuus on sellaista, ei se ole pysyvä olotila.

Samaa mieltä. Kuulostaa kamalalta ehkä, mut mä en tullut edes lapsen syntymästä niin onnelliseksi.

Ennen kuin tulette haukkumaan, niin arvaa haluaisinko, että asia olisi toisin? Ihminen ei voi tunteilleen mitään. Ja lapsen tuoma onni on pitkäkestoisempaa.

Mutta kyllä se vaan teki mut kolmeksi tunniksi onnellisemmaksi, kuin olen ikinä ollut. Ei siinä pystynyt edes ajattelemaan, kun oli liian onnessaan.

Vierailija
38/73 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä onnelliseksi mutta varmasti onnellisemmaksi.

Vierailija
39/73 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään tee onnelliseksi että pitää miettiä koko ajan selviämistä, syö huonompaa ruokaa, saa huonompaa terveydenhuoltoa, ei voi harrastaa mitä haluaa jne.

Juuri näin

Vierailija
40/73 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tekee onnelliseksi!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi